Vec sa má asi tak že o tých 100W si moc nepomožeš bude to len slabý pocit..
Navyše pozerám že tvoja súčasná riadiaca jednotka má prúdový limit 14 ampérov hm… takže do motoru by mohlo isť
36V x 14 = 504 wattov ak to nieje obmedzené tak by podla toho čo je napísané na riadiacej jednotke malo dávať
Ak by si kúpil riadiacu jednotku ktorá dovoluje 20a tak by si mal 720 W …
Motor by som nemenil … každý pojde zhruba tak isto (hub motory)..
Poradím ti asi takto , riadiacu jednotku nekupuj pokial na bicykli dokážeš jazdiť trasy , 22A na batérii aj tak len „špička“ takže pri dlhšom stúpaní to bude dusiť bmsko … Takto ako to je optimálne…
Ak by si chcel možeš sa zastaviť u mna mám 36 V 500 wattovú ,Aj magic pie na ktoréj nastavím absolutne všetko a možme testovať … podla toho sa rozhodneš kúpiť si novú riadiacu jednotku (skôr tipujem že ostaneš pri starej lebo rozdiely budú malé)
Pedelec senzor môžeš „vystopovať“ a konektor vypojiť , ak máš plynovú páčku tak by to malo ísť snou , mne sa osvedčila kombinácia plyn – tempomat a došlapávat v kopci..
Až by si mohol odfot tú riadiacu jednotku detailnejšie , hlavne káblové konektory , spravíme popis ak by mal niekto takú istú nech sa môže zorientovať … dik
Ešte ma napadlo ak by si mohol skús zmerať či ide 14 ampérov do riadiacej jednotky (či je to pravda na tom štítku)
S elifebike som objednával tieto http://www.elifebike.com/peng/iview.asp?KeyID=dtpic-2012-37-QE34.0KCJE
36V a 48V , všetky riadiace jednotky pracujú velmi dobre, konkrétne mám 36V 500W a vydržala 7 000 km zatial spokojnosť.
K tej tvojej riadiacej jednotke je to asi tak že by si mal pohladať všetky kábliky ktoré sú jednopinové napríklad
oranžový káblik sa v konektore spája s oražovým káblikom a skúsiť rozpojiť konektor
na ebayi som našiel riadiacu jednotku s podobnú kasnu ale nebude to pravé orechové v prílohe sú obrazky konektorov
Hladáme podobné zapojenie ako je (vodič )konektor „self study“(viz príloha) skušiš rozpojiť previezť sa či to bude mať efekt
Napríklad na elifebike riadiacich jednotkách je takto riešený obmedzovač , stačí rozpojiť kábel a je vypnuty..
Ahoj maš pravdu 15km/h je oničom treba volačo s tým urobiť lebo , to zabíja celý elektrobicykel aj 250W riadiaca jednotka zvládne na rovine íst viac
pošli foto riadiacej jednotky a uvidíme čo dalej
Ohladne poldov a ebiku na slovensku to je gut , hadam to tak ostane navždy …(radšej nespominat)
Hoj rád by som ti pomohol
No však ak je treba volačo pozvárať uchyty na motor tak to bude nad moje sily.
Zapojiť riadiacu jednotku a pod není problém to spravíme
Ale najväčší problém bude mechanika
Okej čo k tomu maš ?
Je k ktomu niečo na uchytenie o rám?
Je k tomu reťaz ?
Pravdepodobne máš motor tohoto medvídka v druhom rade http://www.cyclone-tw.com/order-motors.htm
Jedná sa o cyclone motor, možno bob by vedel lepšie pomocť
Hoj tak ako píše bob
led sú iba ukazovateľ nieje tam nič čo by umožnilo prietok vysokého prúdu (prepínač výkonu) je to len ukazovatel stavu batérie.
Baterku lifepo4 nabíjam , vždy keď elektrobicykel použijem … po nabití ju možeš vypať od nabíjačky ak pojdeš okolo , inak ach chceš môžeš si zmerať napätie na batérii pri nabíjaní mne voltmeter ukazuje 44V (pre 36V baterku)
K tomu zvyšeniu výkonu , normálna cesta ani nevedie…obmedzujú ta 2 veci bms a riadiaca jednotka riadiaca jednotka sa dá „upraviť“ ale moc ovocia ti to aj tak neprinesie..navyše je to zásah do elektroniky a z určitostou ti to neviem napísať čo a ako.. takže vzhladom aj na malý motor by sme to nehali tak..
Neva kedy spravíš vtedy bude aj ja som bez netu a vytažený ale už začínam mať viac volného času takže nečo sem aj pridám
Staré vecičky „odoperuj“ a nové zapoj podla schémy tej poslednej na ktorej sme sa z bobom zhodli
ono tie postupy predtým boli na to že ak by si zapájal toto staré bms na nejakú novú batériu (nové články) tak už budeš vedeť ako na to ..inak je to nepotrebné pre zapojenie novéj batérie.. (ja vždy overujem staré trasy aby ma neprekvapil nejaký kuleh , väčšinou je to zbytočné …)
Hm bob može (a bude) mať pravdu over to tiež ma to trklo že plus pol pôjde iba cez bms kábliky ..aj led ukazovateľ dáva lepší zmysel Takže č1 – a č 2 je + a dip stred býva vždy plus , no ale zmeraj to ak chceš
no ale pri stavbe zakomponovaní novej batérie som vlastne zistil že bms nepoznáme , resp nevidím ako to je pospájané pod „pláštom“ preto som tenky čierny nespájal s nabíjačkovým..ukazovať by to malo tak či tak..
Aj vypínač ktorý je asi dosť silný že vydrží spínať taký prúd by ti fungovať mal (za predpokladu že led sa budú napájať z hrubého červeného káblu a tenkého čierneho káblu)
prerob si tam ten konektor na nabíjačku starý daj preč a miesto neho osaď ten nový ak sa ti dá .. nabíjaj novou nabíjačkou..
ešte predtým zmeraj hodnoty na nabíjačke …
to bob
Dík za postreh odvtedy čo som nameral(pri zmene konektoru) na nabíjačke na modrom + a hnedom mínus tak všetko meriam. (zmiatol ma ten červený káblik)
moje staré bmsko malo káblik + z baterky zvlašť ten sa napájal na nabíjačku
Dobre si urobil to čo si poslal , ked budeš mať čas mrkneš sa na to
1 úloha rozpoj Č1 káblik ten tenky ro ide od nabíjačky pripoj nabíjačku do konektoru a zapni ju
na tom červenom Č1 by malo byť + a na červenom Č2- (ak priložíš červený hrot multimetru na Č1 a čierny na Č2 tak ti ukáže napríklad + 42V , keď hroty vymeníš tak ti zasa musí ukázať -42V) Tak zistíš polaritu dúfam že je to tak , lebo výrobca dal z nabíjacieho konektoru dva červené káble preto radšej overíme ktorý je skutočne plus
tip je Č1 ale ….
Č1 káblik ide z nabíjačky do bms a mal by napájať a cez bms nabíjať batériu ..(to je ten káblik ktorému nerozumieš)
2 úloha prepíni mínus
1 S hrubý čierny kábel ktorý ide do riadiacej jednotky ten sa v konektore spája s tenkým čiernym ide do „led panelu zo zámkom tam krmí led diody a odtial ide do poistky a do konektora pre nabíjanie
dúfam že výrobca nespravil žiadny kulech mal by si namerať nízky odpor alebo žiadny neviem či pod pastu nieje nejaká ochrana proti prepolovaniu napríklad diody a pod..
Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 6 months používateľom teslabike.
No začneme takto
ten červený káblik slúži na napájanie BMS (bms je elektrický obvod potrebuje +-)
Do prílohy som ti poslal prvú schému
Potrebujem si však určiť konektory teda určil som ich iba ko tip
Ujasnime si tieto body :
1
Tie prvé dva káble (odstrihnuté) som určil že išli do článkov batérie
Druhé s konektorom veľkým čiernym idú do riadiacej jednotky
Z tohoto konektoru ide jeden čierny tenky (ten sa spája s čiernym hrubým) je to nabíjačka ide aj do bms pretože odtial čierny hrubý s ktorým sa spája konektore (čierny tenky môže isť z led ukazovatela ale mal by byť spojený aj z nabíjačkou)
2
Červený tenky napája bms a ide odkial ?? od vypinaču , od led ukazovatela od nabíjačky ?
Túto časť (ukazovateľ , vypínač, nabíjací konektor) potrebujem odfotiť ešte raz pokial možno mi pomenuj kábliky odkial idú v schéme čo som ti poslal je to pravdepodobne nepresne len tak na ako by to teoreticky mohlo byť…
3
Vypínač vypína (spája) iba + baterky a + riadiacej jednotky.
——————————————————————
Skús mi odpovedať na tieto tri body preistotu či sa nemýlim podla toho by som vypracoval druhú schému
A na tej fotke sa pokus rozpliesť a trošku oddeliť kábliky lebo na foto ma to dosť mýli stačí foto prvej polovice batérie prílišný detail by zas nebol dobrý lebo zasa potrebujem vidieť spojitosť z bms a pod…
parada budem ti odpovedať , ráno teraz len tak na rýchlo si nájdi 2 káble čo vedú do riadiacej jednotky
Zajtra pokreslím nejaké schemičky ktoré by ti mohli pomôct (teraz som na nete len na skok píšem len aby si vedel že som to zaregistroval a pomožem ti ..)
teraz som nahodil prídavnú batériu z bionxu na stred , váhu ani necítiť , no kapacita neni nejaká skvelá , batéria už je asi stará …
No ale čo chcem napísať je to podobné ako píše jano , naložil som jej zdatne a zabudol doma nabíjačku , tak prepol na druhú baterku a doviezol sa naspäť …
Skoro každý deň stretnem jazdca na elektrobicykli , to pred dvomi rokmi nebolo..
Ahoj rád pomožem len podľa toho ako popisujete problém asi s tým nič nenarobíme ..
Problém je v batérii treba zistiť kapacitu v Ah napetie je 24V a kapacita batérie nebude valná 7-8Ah …
To je presne situácia čo popisujete vy 25km idete a potom kopec a elektrobicykel sa vypne..
Čo som testoval na 36V batérie pri 20-25km/h elektrobicykel žerie 250W čo je 7amperov
No ale pri 24V aby bicykel mal výkon 250W batéria musí dodávať 10.5A čo je dosť na tak malú batériu
a to ešte neprišiel nijaký valný kopec …(testované bez príšlapu)
Postup:
Skúste si pozrieť parametre batérie vašej ženy moj odhad je že má 36V 8-12Ah čo može byť dvojnásobná kapacita preto ten elektrobicykel ide lepšie ak by bola však rovnaká ako tá vaša vysvetliť sa to dá iba menej kvalitnými batériami alebo chybou (najskor riadiacej jednotke alebo v bms) no nepoznám kapacity batérii tak nemožem nič z určitosťou tvrdit .
To „elektrokolo“ čo ste mal ako náhradné tak skúste sa opýtať na batériu
Navrh vymeniť riadiacu jednotku a batériu za 36V 10-12Ah .. videl som ich aj vo flaškovom prevedení takže to bude splnať vaše predstavy
Predpokladam že predajca za tento úkon bude chceť priplatiť ,asi bude treba mu tie peniaze naviac dať elektrobicykel by sa potom mal chovať podľa vašich predstáv, motor netreba meniť 8Fun sú dobré motory aj keď s takou chybou ako chýbajúce zavity vo vinutí som sa nestretol .. na svete je všetko možné
Ešte by ma zaujimalo akú veľkosť má riadiaca jednotka (bez prídavného chladenia) dlžka šírka výška, keď sa v tej kabelke zohriala na neúnosnú teplotu predpokladám že bude malá ..
Tak to maš recht , aj ja uvažujem o dvoch batériach .. alebo lepšie sa zastavit nekde v šenku a opytat sa či si možeš nabiť za jedno euro 1L kofoly + 50km daľší dojazd sa mi zdá féér 🙂 ..
ja im vždy hovorím že nabíja sa to ako mobil a zežere to za 1 cent elektriny… 5:0 dovolili nabit keby nedovolili dovolia druhí..
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 121 až 135 (z celkového počtu 151 )