Reakcie

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16 až 30 (z celkového počtu 38 )
  • Autor
    Príspevky
  • odpoveď na: Mosfetový pripájač batérie #4969
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    LuboN: to co popisujes je totalni nesmysl.

    ad stmivac: pomery pri led pasku jsou dramaticky jine,nez na kole. zapojovat kondik na G mosfetu je mozne snad opravdu jen u ledek. jinak je to presne to,co nechces. samotny Gate ma nejakou kapacitu a cim je nizsi, tim lepe.

    soft start jak popisujes je uplny ulet. ale muzes se do toho pustit :). je nutne si uvedomit, ze pri zapnuti a provozu se bavime o radove klidne 100A nebo i vice. mosfet se musi otevrit/zavrit ihned, jinak dojde k destrukci.

    na moji BMS 60A je osazenych 20ks mosfetu, kazdy pro jmenovity proud 70A, spickovy 240A. skus si to trosku spocitat, co to obnasi.

    sam jsem zkousel predelat nejake BMS na spinac,ale neuspesne. mam jich tady odpalenych asi 3ks. ovladani gate musi byt resene pres nejaky mosfet driver, aby to dostatecne rychle dokazalo nabit prave gate.to stejne pri vypnuti, musi dojit k okamzitemu odcerpadni naboje. radove to musi byt ms mozna mene.

    nakonec to dopadlo instalaci odpojovace. levne, spolehlive.

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 1 months používateľom tonda.liska.
    odpoveď na: BMS pro Lipo? #4767
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    dusan, zda se ze jsi necetl celou temu a mimo jsi ty.

    resim tady,ze nabijeni s balancerem je krajne nepohodlne (psal to nekdo i v jine teme),v pripade slozeni 14S to znamena pokazde rozpojovat 4S+4S+6S a to je peklo. to byla primarni myslenka teto temy.

    odpoveď na: BMS pro Lipo? #4758
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    myslim ze maximalni vybijeci proud tam pisou 13-15A. coz by melo stacit.

    odpoveď na: BMS pro Lipo? #4756
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    tak ono je to tak,ze to jsou lidi co zacali na seriovych 250w,a po zapujceni meho 1000w byli nadseni. elektronice a vesmes ani technice nerozumi,ale vozit by se chteli,tak proto to musi opravdu blbuvzdorne provedeni.

    bobe proc vlastne mas ty lipolky? kdyz to spocitam dneska, tak napr ta tvoje 36V 15Ah vyjde vc nabijecky jen nepatne levneji (cca -1000Kč) nez evbike liion 36V/13Ah a to je vcetne pouzdra atd. tezko soudit, ktera z uvedenych baterek bude lepsi na vydrz…

    odpoveď na: BMS pro Lipo? #4749
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    s tim nemuzu souhlasit ze klesa rovnomerne, je to prave naopak. stejne tak se chova lifepo ktere mam. po cas vybijeni od 100% do cca 30% nic moc zmena, pak pokles napeti nabere rychly pad.

    checkni:
    lipol (10s)
    100% 42V
    90% 41V
    ?? 40V
    ?? 39V
    33% 38V
    12% 37V

    odpoveď na: BMS pro Lipo? #4746
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    neni to spatna krabicka,ale pro bezne uzivatele prilis slozita.

    uvital bych zarizeni, ktere bude zobrazovat bargrafem zbyvajici kapacitu baterie, analogicky stejne jako palivomer v aute. v setupu by se zadala kapacita aku wh (odmerena). taktez by to muselo kalkulovat s tim,ze napr nekdy nedokoncim proces nabijeni a opet vyjedu kdyz bude aku napr 75%.

    je tam prilis moc udaju na displeji, ktere bezny uzivatel nepotrebuje.

    vychazim ze zkusenosti, kdyz me oslovuji znamy, ktere nadchl ebike. jim se ebike libi,ale totalne nerozumi funkcim, nevedeli by kdy podle napeti odstavit baterie atd, jak je nabijet (odpojovat a davat na modelarske nabijecky solo atd.

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 2 months používateľom tonda.liska.
    odpoveď na: BMS pro Lipo? #4741
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    opet se tupe zeptam – zas to nemuzu najit,ale jak pracuje na cycleanalyst ta funkce cutoff? jak to odstavi ebike??? resp. RJ?

    odpoveď na: BMS pro Lipo? #4740
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    dalsi otazka je, jak udelat to bms. bezne typy pro lifepo maji balancovaci proud pouhych smesnych 70mA. to mi pri nejake prumerne baterce radove 13-20Ah prijde hrozne malo, vztazeno k celkove kapacite…

    jasne,ze tyto balancery pracuji jen v pripade problemu, bezne se asi neaktivuji,ale na takove kapacity bych videl optimal kolem 500mA nejmene.

    odpoveď na: BMS pro Lipo? #4738
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    diky bob, jak jsem sedel u pc nekolik hodin tak jsem toto uplne prehledl.

    takze tim cela vec podstatne zjednodusuje, predevsim neni nutne to resit hardwarove na bms, co je dobre. bylo by to zbytecne nakladne. tim padem staci udelat bms jen jako vestaveny balancer pro nabijeni.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    odpoveď na: BMS pro Lipo? #4733
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    jak si nastavis v kelly vlastni napeti? V jakem modelu? Nikde jsem to nenasel.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #3921
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    1/jak se muze celnik podivat na „nejake“ stranky? jak muze vedet odkud jsem to kupoval? nekolikrat jsem nakupoval tak, ze jsem si nasel primo web prodejce/vyrobce, kontaktoval ho emailem, dohodli jsme cenu a zaplatil jsem. na webu zadny cenik nemaji. jak by se mohl celnik dopatrat, z jakeho zdroje jsem zbozi kupoval?

    2/celni sprava musi vyhradne vychazet z dokumentu, ktere jim dodam ja. na nejake jejich domenky nemaji oporu v zakone. dalsi moznost je, ze jsem proste jen vyhodne koupil zbozi v hodnote napr. 10000czk, ale koupeno bylo v aukci prihazovanim za koncovou cenu 1500czk. co si myslis ze se stane? vubec nic. musi akceptovat cenu…

    kdyby to bylo na jejich libovuli, tak priste by ti mohli jen tak z pleziru vyvestit z kristalove koule, ze cena byla vyssi, protoze si to mysli a basta.ale takhle to fakt nefunguje.

    jak dolozis „spravny“ doklad o zaplaceni, pripadne doklad o aukci, tady snad nemusim vysvetlovat.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 1900W+ #3845
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    no myslim tech 1680 a 1920 co psal Pivnicek.

    baterky to bude problem. kdyz to tak pocitam, pri kapacite packu 15ah to bude i tak pro baterky slusny zahul vic jak 2C. predpoklad je pouzit limn nebo lipo. lifepo v zadnem pripade. jeste zvazuju i 72V. ale na to potrebuju nejake data, kolik maji otacek ty motory atd. co jsem zbezne zhledl, jsou tam velke rozdily. nektere vykone motory maji az 6000ot/min. to by muselo byt silene zprevodovani. jine maji treba jen 1500ot. na tech cyklonech vidim ze existuje slusne resena redukcni prevodovka. ale zas, cim mene redukci na celkovy prevod na zadni kolo, tim mensi ztraty a nasledna pakarka ze servisem a serizovani.

    kolo jen na teren, kliky a slapatka na 90% z konstrukce vypustim uplne.jen nejake bytelne naslapy na boty. vysledkem by melo byt lehci „enduro“. 50kmh bohate staci,mozna i mene 40kmh.

    ale zacinam tusit ten nejvetsi problem – jak dokaze takovehle vykony prenaset „obycejny“ tenky cyklisticky retez? nebo existuji nejake mohutnejsi retezy? vzdyt kolikrat se i na standartnim slapacim kole retez i kazety vytahaji. nechtel bych po 100km menit sadu retezu a kolecek…

    neco takoveho se me libi.. http://youtu.be/PjMqf5LkHCs?list=PLpL_41jlxP4Y1zTdOxGGM_VNfgTXhFtJ-

    male zadni kolo, vetsi predni.

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 7 months používateľom tonda.liska.
    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 1900W+ #3840
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    kolegove,muzete pridat nejake konkretni odkazy? nasel nekdo k temto motorum nejake data? otacky, graf vykonu a kroutaku atd…

    hub motor je mimo hru. nevim no. 60V+40A je 2400W do motoru cca 1700W? to uz mi prijde za hranou.

    ale jinak takovou sestavu uvazuju, baterie 60V a proud 30-40A. to je realne.

    a pripominam – jde mi jen o samotny motor. uchyceni si asi stejne budu muset udelat sam na special ram…bez rj, bez toho smeti okolo.

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 7 months používateľom tonda.liska.
    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 7 months používateľom tonda.liska.
    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 1900W+ #3819
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    to jsou zas cele sestavy kompletne i s batohem 🙂

    idealne jen motor. RJ a baterii poresim sam. a dam na tebe BObe a pujdu do nejakych limn nebo lipo. premyslim ze tam ani nedam kliky a slapatka.

    odpoveď na: evbike + magicpie 2 1000W/36V #3551
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    Takze nova baterie lifepo v provozu. Bms 60a. Predvsim mi konecne funguje rekupelace,coz z predchozi evbike liion proste neslo korektne.

    Dalsi poznatek je,ze rekupelace funguje sama od sebe na hardwarove urovni i pri vypnute(ale stale pripojene k baterii!) rj. V kazdem koncovem stupni pro 1fazi jsou nejmene 2mosfety s integrovanou diodou. Pres tyto diody jde pri rekupelaci napeti z vinuti.takove zapojeni je vlastne uplne stejne jako alternator v aute s 3fazovym usmernovacem. Tzn ze jakekoliv rizeni rekupelace, kdy zacne a jaka bude intenzita,aktivace brzdovyma packama apod,je vyloucene.

    Nejmensi rychlost pri ktere zacne rekupelace neni ani zavisla na napeti baterie (24/36/48v ). Zacne v rychlosti jen o neco malo vyssi nez je maximalni dosazena volna rychlost motoru na stojanu. V mem pripade je tato rychlost cca 36kmh, rekupe zacina v cca 38kmh. Narust nabijeciho proudu je dost intenzivni, napr pri 39kmh dava 5a, a pri 44kmh dava 18a. Brzdny efekt je opravdu pusobivy.

    A jelikoz dosazena max rychlost je u hub motoru predevsim dle napeti baterie, z toho mi vychazi,ze uzit si nejake to % rekupelace bude vicemene mozne je pro uzivatele s baterkama 24 nebo 36v. Pokud vychazim z toho,ze zhruba plati vztah 1v napeti=1kmh, tak uzivatele baterek 48v budou mit pocatek rekupelace polozeny nekam k 50kmh,coz minimalizuje moznost vyuziti vracene energie.

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 7 months používateľom tonda.liska.
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16 až 30 (z celkového počtu 38 )