Torque arm – Ten treba dať na obidve strany ? pri 250W nemusis a ak mas zeleznu vidlu tak aj 500W vydrzi – myslim , vsetko zalezi od zatazovania a hlavne style jazdy. Ak je problem aj zdravotny ja by som volil potom urcite motor zprevodovany ako pisal LuboN lebo ma volnobezku takze ak nepouzivas motor tak kladie minimalny odpor, rekuperacia sice nieje mozna ale na 5+5km to nema zmysel a zadruhe zprevodovane hub msu omnoho mensie / tvaria sa mensie/ takze aj nasich prislusnikov budes menej drazdit. napr 500w/36V velkost ako 250W http://www.ecotech.cz/sk/elektrobicykle-motory/
zdar, niesom sice odbornik ale volaco napisem.
Funkcny zaklad u elektrobike je -motor-riadiaca jednotka-„plynova“rychlostna packa alebo otocna rucka a AKUMULATOR.
-motor najlepsie vlastnosti ma stredovy pri pedaloch ale je hlucnejsi ako hub motor no univerzalnost tuto vlastnost prevazi. Mozes jazdit rovinky, kopce, asfalt, teren aj extrem. Motor vyuziva prevody bike. Pri hub motore ak ides do kopca tak sa jazda zpomali , menej vladze clovek viac taha motor ale 250W v kopci nevladze takze rychlost klesa, prud stupa a ucinost motora ide do …..riadiaca jednotka RJ pecie ako varic….
-RJ zalezi co od toho clovek bude v buducnu ocakavat ak nic iba zaklad a to ze to bude riadit 250w motor tak je jedno aka bude 🙂
-Brzdove packy nemusis mat….akurat ak pridavas plyn alebo tempomat taha tak brzdova packa s koncakom da signal RJ vypnut dopomoc. Ale pedalovy asistent a LCD nepotrebujes ak to je len do prace….Tam ti staci koleso s motorm 250W RJ napr Magic a plynova packa. to vsetko mas cca za 220€
-AAAA kamen urazu akumulator. Ak to chces fakt na 5+5km co ja osobne pochybujem lebo to by som po rovine dobehol a nie e bike staval, tak staci aj http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1-Akumulatory-pro-elektrokola/0/5/499-Akumulator-Li-ion-36V-6-6-Ah-frog + nabijacka
SUMAR : akumulator 203€ , nab. 50€, konv. kit 220€, praca urobis sam doma takze 0€ dohromady si na 500€
Ja osobne si ale myslim ze ak uz nieco postavit tak poriadne a na to treba aspon : http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na-prestavbu-e-bike/0/5/451-Konverzni-kit-48V-750W-stredovy-motor-8FUN-EVBIKE a http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1-Akumulatory-pro-elektrokola/0/5/518-Akumulator-Li-ion-Samsung-48V-23-2Ah-plast a mozes vyrazit ….ale to uz vyde na 1400€
cavte
dusan, davnejsie som ti pisal ze tych retazi je tam privela….no nic…
Jeden namet , myslim ze toto je dotiahnute do dokonalosti ….Vykon do 200w pouzivaš všetke prevody na bike ako u cyclone alebo gng alebo bafang ale aj vpredu 3 pily a baterka ak nestaci povodna tak flaskova stacit bude. Stale je to bycikel a pomoze ked treba….viem ze pre boba to nieje bo pedale nema ale ostatny sa mozu insporovat…
su tam dva volnobezne jednokolieska , jedno je nasrubovane na naboji to vacsie , do neho /jednokolieska/ je vsrubovaný diel zo stredoveho zlozenia na klukach /pasuje zavit/ a nasrubovane dalsie volnobezne jednokoliesko….poskladat, dat retaz vycentrovat retaz a hotovo…..ked ti ide tazko ako na normalnom bike tak zacnes tocit pedalmi dozadu, automaticky sa zapoji do zataze namiesto druheho kolecka to prve / velke/ V jednoduchosti je sila….
Princip pochadza z 20storocia 20 te roky http://en.wikipedia.org/wiki/Retro-direct
Tak prikladam obrazky.
Design som zatial neriesil, riesil som funkcnost. Teraz ked je to funkcne tak poriesim krasu.
Ozaj 2.3 prevod je normalne ked pedalujes, a lahucky 0.72 ked pedalujes dozadu. Samozrejme bike ide stale dopredu….zmena prevodu je v mziku sekundy….
cav „pivnicek“ , ja si myslim ze si to naladil az az dobre, skus zobrat vahu tvojho motora bez bateriek a vahu napr 750W alebo mensieho stredoveho pohonu bez bateriek….rozdiel si myslim ze bude par kilo. Ak si to v hlave zrovnas a prestanes mysliet na extremnu rychlost pripadne silu…tak si mozes uzivat jazdu bez problemov a bez poruchy. Svoj kumst a „urob si sam“ by som zameral na druhy stroj trebars aj 15kw a ten uz postav s terjsimy vedomostami….:-) zdar kutilstvu a bicyklovaniu.
PS: Ja som prave dnes dokoncil jeden bike sice nie e-bike ale zato ma dve rychlosti a ziadnu prehadzovacku….na daleke tury to moc nieje /aj ked sa da/ ale je to boomba. Dam aj foto ale musim to nafotit….nestihal som.
PS2: prevod je 0.72 a druhy 2.3
Dam aj ja….poloha Vysoke Tatry. Teren moc rad nemam a ani bike tak nemam naladene…..na druhej strane trasy dake su aj u nas. http://www.vysoketatry.com/vcas/cyklotrasy/cyklotrasy.html a prevysenie na 7km dlzky 800m n.v. nieje zle 🙂 a hlavne mimo sezonu / prazdniny / aj bytko by nemusel bit problem, mozno len ten ze to mam pre max 8 ludi 🙂 http://tdm.sk
Cavte
bobe …ono na sile ani tak celkom neztratis, ide to predsa len cez „2 prevodovky“.
Ja myslim ze ta prva píla skor meni kadenciu „pomoci“. Myslim ze ak na motor das prevod 13z:32z a na stred a koleso das 22z:36z to je motr 0.4 koleso 0.6
a 13z:48 motor a koleso 32z:36z to je 0.2 motor a koleso 0.8 tak vysledok je 1:1 co sa rychlosti a sily tyka….akurat rozdiel bude v motor voci kolesu cez 2x prevod cize kadencia motora verzus pedale cize akokeby tahal clovek….mylim sa?
cavte, makol som v com je to iskrenie pri napajani baterie a preco niekomu iski a niekomu nie….
to co prave vyvija LuboN je potrebne pre boba a tych co pripajaju bateriu iba bateriu k RJ…dnes som skusal k cyclone kde testovacia baterka zostavena zo 4ks 12V olovenych aku iskrila ako prase , pripojit akupack zo serioveho bike Li-ion 48V s ochrannou elektronikov ….. Nie celkom odborne napisem ale ….
Pripojenie akumulatora k RJ bez iskenia ..uplne nic…
aktivovaci vypinac na cyclone ovladanie plynu bol vypnuty….. ak som ho zapol tak bike nefungoval….
Ten akupack ma na sebe taky „kruzok“ akoze vypinac kde otestuje mnozstvo kapacitity a zaroven zapne celu baterku a pusti enegriu k vystupu na RJ …urobi to co riesi LuboN ….ked som ten kruzok stlacil a potom zapol vypinac na cyclone tak uz bike makal ako mal….ZIADNE ISKRENIE….. to sa objavilo ale len mierne ak som na drzaka vytiahol konektor z akupacku a po chvilke ho opatovne zapojil…cize nebol ten postup…vyp akupac, vsetko zapojit, zapnut akupack, zapnut cyclone a otocit plyn…:-)
Mozno to niekomu pomoze……
PS: RJ a aku iskri tomu kto pouziva obycajne akumulatory a balancuje ich pri nabijani….ta elektronika v aku robi aj ochranu podpatia, aj velkeho odberu prudu a ine….
bob-e chcelo by to na odskusanie a eliminovanie chyby baterky a BMS zohnat olovene aku tie su bez BMS a hodit ich do batohu trebars a odskusat pridavat do kopca naplno….aj 7ah budu na skusku stacit….su lacne , alebo ak mas v okoli dakych kamosov co montuju poplasne systemy alebo kamery tak tam sa take pouzivaju…na skusku by ich urcite pozicaly.
Chalani…. nemozu to mat na svedomi HALOVE sondy? Niektore riadiace jednotky dokazu pracovat aj bez nich ale vtedy sa vobec nevedia z nuly roztocit ….treba rozpedalovat, magnety sa zacnu otacat, RJ vypocita posuv a nahodi sa…..Nehovorim ze to je ono , ale ak blbo vyhodnocuje RJ signal zo sondy alebo sondy davaju zle udaje RJ tak to moze v nizkych otackach takto reagovat ako pisete.
Zdar Dusan, neda sa nenapisat volaco, uz viem preco sme si zo zaciatku nerozumeli 🙂 Ja mam elektrobike 2ks, 1ks moja manzelka a jeden ks mam pre syna najmladsieho, starsi slapu ak vobec idu s nami… /dohromady 4ks/ Najcastejsie ale chodievam sam…..Jeden bike ma 250W hub v zadu seriovka, druhy bike ma 750W v zadu hub seriovka oba horske….treti je merida 20 rocna cela odpruzena prerobena nanovo a domontovany 250W hub predok….to je kombinacia najcastejsie pouzivana …je to efektivne na bezne cesty , chodniky a hlavne TICHE a NENAPADNEEE. Potom zo 40 rocneho favoritu mam poskladany „cestak“ kolesa 700×23 cize 28″ a najtensie co ide s dusami…a na nom mam cyclone 1.6KW ten mam najradsej ale nie pre motor ale ten bicykel….ale uz huci motor aj retaz ak ho zapnem a nenapadnost sa straca ..je to ako som pisal ako z marsu alebo venuse – 2 retaze, napinak, motor, pri pedaloch plieky a cacky………a poviem ti ze kopcov a zimy som si uz uzil…som totiz z Vysokych Tatier….a na tom starom favorite nemam problem aj bez motora vyliest z Tatranskej Polianky na Sliezsky dom co je slusne prevysenie…cca na vzdialenost 5km – 800 metrov
Ozaj a na mojom „horskom“ 750W hub mam tiez plaste najtensie co sa dalo zohnat…
Cize vysledok je ty mas rad nespevneny teren a ja asfalt. A podla toho si aj staviame a upravujeme stroje, pohony a prevody…..:-) Takze asi tak…
Zaverom….ak pojdes na dovolenku do tatier tak napis a pokukam co to mas za stroj.
hej hej… uz som to pochopil….ospravedlnujem sa dusanovi…zistil som ze design ma hlboko v r..i ..:-) Ja si zase na to potrpim..funkcnost, nenapadnost a oku lahodiace…
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 10 months používateľom uzivatel.
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 76 až 90 (z celkového počtu 119 )