Uverejnené komentáre 3

3 Roky som testoval motor 8Fun – skúsenosti

Tu sú moje doterajšie skúsenosti s motorom 8fun , jazdil som na ňom 3 roky a nabehal okolo 15 000 km tu sú moje skúsenosti aj popis ako som mu nakladal.

Pôvodne som chcel tento motor predávať , ak by som zohnal nejakého schopného dodávateľa tak by som uspel. V tom čase keď som ho naskladnil sa rozbehla diskusia ,aké sú motory s voľnobežkou – prevodovkou zlé ako sa ľahko rozpadnú,nuž tak miesto zaradenia do eshopou som ho chcel otestovať  iba jedna poriadna jazda do kopcu a dať mu poriadny záhul či je to šrot alebo je gut..Motor vydržal ale z elektrobicyklu som ho už nedal dole nejako sa mi nechcelo jazdil som na ňom 3 roky. Jedna sa o motor do zadného kolesa 8Fun (Bafang) BPM II s udávaným výkonom 500W a 36V.

 

Ako som na ňom jazdil a nakladal mu:

Takže možno si poviete že som ten motor šetril a behal niekde na okruhu :).. Jazdil som často do roboty a za frajerku,na výlety popri Váhu. Elektrobicykel si užil aj roviny aj kopce za mestom smerom do Dvorníkov je slušný kopec (autá musia podradiť) a je docela tiahli.Popri Váhu sú len nespevnené cesty po roli a také štrkové z dobrými jamami ale zasa je tam kľud , žiadna premávka pokoj. Takže väčšinou som jazdil kratšie trasy do 15km na 1 nabitie.

Potom kde stavám dom tak tam je krutý stupák domáci tlačia bicykle auta majú zaradenú trojku – slušná nalož tu by sa mi hodil skôr stredový motor 8fun ale obstál aj Hub motor BPMII.

Epizoda s 2kw

Jedno leto som mal tento motor spravený na 72V 2000+W v teste išiel rýchlo 60km/h na bicykli je to nebezpečné do tých 40 je ešte okej.. ale chcem tým poukázať že tieklo do neho 4 násobne toľko ako má udané výrobcom,a jazdil som aj kopce, na zadnej vidlici som mal torque arm (spevnovacie rameno z chrystalyte motorov), takže som išiel skúsiť aj do kopcov sám mám 100+kg takže motor bol slušne preťažený. Potom som 2kw zrušil lebo hrozilo že to tá zadná vidlica nepredýcha.

Teraz jazdím na späť na 36V 20Ah 20A batérii. (asi tak posledných 4000 -5000 km )

Čo sa pokazilo ?

Čo sa týka motora tak nič …nerozeberal som ho zatiaľ , je tichý nič nerapčí.

Mal som problém s defektami , jaj jaké nervy som som mal.. 2014 som kúpil Michelin plášť na zadné , nič moc 2 000 a bol zodratý- príliš mäkký = defekt …posledný rok 2016 som nasadil plášťe Schwalbe energizer plus tour (tuším tak nejako sa to volá) a sú dobré iba jeden defekt (taký tenký kusok drôtu ako trň ho prepichol) , môžem ich odporučiť na elektrobicykel sú dobré.

Potom som zlomil nosič 20Ah lifepo4 kocka v zadu niečo váži ,vletel som do hlbokej diery na ceste (bola voda )

Špice keď som motor objednával objednal som aj špice prišli také nijaké ľutujem že som tam nedal hneď na začiatku poriadne. Vyvarujte sa tým tenkým železným čierny špicom , s mojou váhou a silným motorom v zadnom kolese robili problémy !  Voľte pekné nerezové špice čo najtlstejšie (ak diery v motore to dovolia) tie železne vydržia slabo lámu sa.. Ak by ste niekedy kupovali sadu a k nej špice zvlášť objednajte ich 40-50 kusov nie 36..

Ráf som kupoval spolu s motorom dvojstenný niečo vydržal bol to lacný ráf za 12-15 euro takže som ho teraz vymenil za nový + nové nerezové špice !! nech je všetko dobré v Novom roku. Ak budete kupovať sadu či ebike berte dvojstenný ráf.

Káble od motoru predsa len je tu niečo čo by sa mohlo zlepšiť sú to vodiče ktoré idú do motoru , tie by si zaslužili lepšiu ochranu resp viac mojej pozornosti. 8-fun to riešilo že celý kábel obalilo do akejsi  struny ktorá ho chranila pred predrením, Ako to býva sem tam sa struna zvlečie a potom idete cez 5pol metrovú zelinu ktorá ten kábel ošlahá… Vrbina elektrobicykle nešetrí.. treba si dať pozor na to ..Keď ich budem vodiče tak motor otvorím a pozrem sa mu na zúbok tento rok som mal toho moc … nechce sami otvárať dobrý motor.

Konektory od baterky , pri vysokých výkonoch spálil konektory od batérie (to som tam dal andersony) a vodiče od motoru .. to sa dalo čakať 2kw do kopca..

Sprevodovaný vs Priamy motor

Takže ako som na začiatku uviedol že na fórach sa išlo proti prevodovke („plastové“ kolečká sa lámu) ja som na tom nabehal 15 000 km sam vážim viac ako 100kg (nedal som si predsavzatie že schudnem 🙂  myslím že užívateľsky nešlo tento 8fun motor otestovať ešte viac..

 

Motor od 8Fun (bafang) v teste zvládol :

  • 4 násobné preťaženie cca 3-4km kopec pri  2000W
  • Všetky ročné obdobia zimu mraz , vodu blato ,teplo v lete
  • Nabehať 15 000 km všelijaké trasy
  • Je mu jedno ako dlho ide..
  • Zvuk je okej žiadne rynčanie sekanie, len elektro zunkanie (lahodný zvuk elektrobicklu)

Motor 8fun v teste nezvládol: 

  • Urobiť paštétový chleba (motor naozaj nevie natierať paštétu)

Čo sa týka kazivosti tak je to asi 1:1 v motore môžu vypovedať ložiská to sa stalo u jedného priameho motoru „no-name“ sa takto zadrel.. inak skôr je problém v RJ a baterkách , ľudí ktorým sa na elektrobicykli pokazil motor akosi nebolo – ojedinele..

Ďalšie skúsenosti so značkou 8Fun:

Tak toto boli moje skúsenosti s motorom do elektrobicykla ktoré sú subjektívne ,ale čo som sa rozprával s predajcom elektrobicyklov Quenti tak jeho skúsenosti sú tiež dobré , dal ich do všetky svojich modelov.

On ich predá  xxxx kúskov ak by boli motory šrot by sa mu vracali na elektrobicykle je 2 roky záruka. Nemôže si dovoliť každého pol roku meniť motor, musí tam dať kvalitné železo čo vydrží nie lepeničku a stávku na náhodu.

Takže tento príklad uvádzam už ako objektívny test viacerých motorov na viacerých elektrobicykloch s viacerými užívateľmi.

Btw: tá moja baterka Lifepo4 kocka stále dýcha ! na jar spavým test a report kúpil som ju v roku 2013 a už je 2017 :). Tu je test z marca 2013

Som zvedavý na vaše ďalšie skúsenosti viz koment.

 

3 názory k “3 Roky som testoval motor 8Fun – skúsenosti

  1. Možete napisať ako ste motor 4 nasobne pretažil? veď vas nepusti motor controller alebo bateria či mylim sa ?

    1. dal som ho na 2000w riadiacu jednotku a do kopca 100kg jazden motor má 500w

  2. Motor vyzerá dobre.
    Ale to že po toľkých rokoch stále nezvládne ten paštétový chleba, je prekvapivé zlyhanie z hľadiska užívateľského komfortu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *