Uverejnené Vložiť komentár

43V systém Maxdrive od 4Ever… je to chyba alebo dobre ?

Nahrával som produkty do katalógu s elektrobicyklami  a nevšimol som si, že tie elektrobicykle nie sú „klasika“ 36V ale 43V .. Napadlo ma, že buď je to preklep alebo nejaký nepoctivý marketing. Tak som zavolal do 4Ever..

O čo vlastne ide ?

Obchod, ktorý ponúka ebajky 4Ever  udáva kapacitu batérie 500Wh a 11.4Ah. Ak by mal akumulátor 36V (čo sa klasicky používa ), tak celková kapacita je 410 Wh a nie 500!. Pri predaji elektrobicyklov je to jeden z najdôležitejších parametrov, na ktorý sa skrátka pozerá.

Odlišný produkt, preklep alebo nekalá marketingová praktika?

Aj preklepy sa dejú .. predajca chcel napísať 36V alebo 48V .. vznikol nezmysel 43V. To by som bral, ale pri výpočtoch nesedela kapacita takže nekalá praktika ?

Nejde o nekalý marketing 

Pred pár rokmi som sa stretol s tým, že predajca sa chce nejako odlíšiť od konkurencie a v porovnaní chcel  byť lepší, lacnejší a podobne. Tak na batérie v popise neuvádzal normálne nominálne hodnoty 36V ale maximálne nabíjacie hodnoty 41.5V  – „vznikla“ tak batéria lepšia ako ostatné … Hodnoty sú podľa napätia na nabíjačke, nie nominál na batérii a samozrejme ide o zavádzanie zákazníka, ktorý sa rozhodne pre väčšie a lepšie a dostane to isté ako aj všade..Preto som si to telefonicky overil, čo v nových elektrobicykloch 4ever skutočne je:

Call coming..

Zavolal som na kontakt podporu 4ever

  • Spýtal som sa teda, ako je to s tými 43 V, či je to nabíjacie napätie, alebo je to preklep? Či je to skutočne na poriadku ?
  • 4Ever Podpora: ano je tam 43V
  • Ja: Okej koľko je v sérii zapojených buniek ,člákov je to 10s 13s 12s ? (iná cesta ako zistiť skutočný počet článkov)
  • 4Ever Podpora: „Opravdu nevím zaoberáme sa bežným predajom ..samotné vnútro sady neskladáme.“
  • Ja: Články vo vnútri tej batérii kto ich vyrába ?
  • 4Ever Podpora: „Panasonic“ (ale presný typ nevie)

Potom sme sa bavili o reklamáciách, lebo to je pri kúpe ebajkov dosť dôležitý aspekt. Stať sa niečo môže a predajca sa tomu musí postaviť čelom.

  • Ja : Načrtol som modelový príklad, že baterka nebude mať dojazd 30 km ale len 15 km a bude vypínať, čiže ebajk nie je úplne zlý (ale v poriadku tiež nie je )
  • 4Ever: „Není problém meniť kus za kus , reklamací je minimum“
  • Ja: Super.

Tak som  pokecal s týpkom zo 4Ever, celkom ok rozhovor, príjemný prístup. Ale to, že tam je 43 V keď všetci majú 36V ma celkom nepresvedčilo. V rozhovore som sa dozvedel, že súčiastky sú generické (ostatné ako všetci predajci čo predávajú Max-drive). A software nedávajú vlastný, ale nechávajú tam ten od Bafangu (výhody napíšem neskôr ). Napadlo ma, že 43 V systém budú predávať aj inde, nie len 4Ever našiel som toto:

43V naozaj existuje aké sú výhody a nevýhody?

V porovnaní s najpredávanejšími modelmi, ktoré majú napätie 36 V má 43 V tieto výhody a nevýhody: Začnem s nevýhodami..

Nevýhody

  • Nekompatibilita s 36V ani 48V nabíjačkami, čiže 36 V nabíjačka baterku nenabije a 48 V ju môže zničiť, odpáliť BMS a pod.. predajca však dodáva 43 V nabíjačku. Ak by náhodou za 3 roky zhorela a nikde by sa ju nedalo kúpiť, dá sa nabíjať aj cez nastaviteľný DC menič, ale zasa nič pre bežných laikov..

Výhody

  • 43V je lepší do kopcov ako 36V, pretože tečie menej ampérov. Toto je však už len malá výhoda, pretože 36V Max-drive pohony od bafangu kopce zvládajú veľmi dobre.
  • Viac podpory, každý motor má svoje RPM per volt, to znamená viac voltov, viac otáčok. V praxi to znamená, väčšia akcelerácia a viac zábavy v teréne..

Pravá zábava je vždy, keď vypnete obmedzovač

Tieto výhody zatieňuje fakt, že ebajk môže ísť max 25/km kvôli legislatíve a pod .. Ale mimo cestnej komunikácie, si môžete skúsiť offroad že ako to ide… A teraz prichádza ten fakt, že elekrobicykle od 4ever majú originálny software od Bafangu, čiže kódy ostali, treba pozrieť youtube videá. Ak by obidva systémy mali 500Wh aj 36V aj 43V, bude o niečo živší. Je to skutočne cítiť.

43V bude mať vyššiu rýchlosť ( nie oveľa, ale je to poznať ). Rozdiel prirovnám, ako keď idete na čerstvo nabitej batérii a potom na polovybitej.. Tá čerstvo nabitá je 43V, tá polo vybitá 36V.

Verdikt

Momentálne má 4Ever v ponuke 43V modely elektrobicyklov Blueline pre pánov a Velvetline pre dámy majú znížený stred.

Pozrieť 4Ever elektrobicykle v obchode

Ak uvažujete kúpiť elektrobicykel s Maxdrive motorom od bafangu a jazdíte na  kopci, zaraďte do porovnania aj elektrobicykle 4Ever. Predsa len stredové pohony 43V Maxdrive sú trochu lepšie v kopcoch – elektrický systém sa menej namáha.

  • Ešte som zabudol, takéto sú hraničné napätia: pre 43V batérie 36V- rj systém vypne, 49.2V je nabíjacie napätie.
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *