Skoro všetky ebike majú PAS (senzor betálovania alebo aspoň riadiacu jednotu ktorá by to mohla podporovať.
Ak začnú problémy s elektrobicyklom tu je jednoduchý návod ako overiť fuknčnosť pedal assistentu
Napájanie:
Väčšina PAS senzorov má 3 vodiče
Červený + 5V
Čierny – 5V
Zelený signál (farba môže byť rôzna napríklad biela,žltá,zelená,modrá a pod)
Tu je dôležité nezameniť vodiče je to asi najčastejšia chyba ktorá sa môže pri zapájaní PASu stať.
Ak máte PAS zapojený tak overiť jeho funkčnosť je jednoduché pár krát otočíte pedálom a elektrobicykel musí bežať . Ak to tak nieje chyba môže byť od PAS až po Batériu (už je to nadlhšie)
PAS otestujete nasledovne:
Test 1:
Medzi čeveným a čiernym vodičom musíte namerať +5V (alebo 4.3V a pod napätie)
Ak tomu tak nieje riadiaca jednotka nedáva napájacie napätie (5V) a to je chyba v riadiacej jednotke alebo batérii.
Test2
Namerali ste 5V teraz vykonáte meranie č2 medzi červeným a signalovým vodičom znovu budete merať napätie bude tam o trochu menej ako -5V (-4.3V) , alebo 0 V (0.5V) potočíte kolečkom s magnetmi a hodnota a bude meniť -5V alebo 0V.
Test3
Je v podstate to isté len medzi čienym a signalovým vodičom kedy zasa meráte +5V a 0V
Test4
Multimeter môžete nastaviť na prepívanie (kontrola spoju či test diod) Medzi čiernym a signalovým alebo medzi červeným a signálovým musi multimeter striedavo pípať ak otáčate magnetickým kolečkom
Ak to nefunguje:
Vadný PAS aj to sa stáva (ojedinele) že môže odísť. Vnutri je Hall senzor a tí skusenejší vedia že hally v motoroch vedia urobiť problém.
Zle namontovaný PAS – najčastejšou chybou je príliš veľká vzdialenosť magnetov od senzoru ideálne tak do 0.5cm. Otestoval som že ak je vzdialenosť väčšia nemusí to dobre fungovať nad 1 cm už nefunguje vôbec.
To je asi všetko ak máte nejaké skúsenosti môžete sa podeliť v diskusii alebo ak potrebujete poradit viac tu.