Ako prerobiť bicykel na elektrobicykel a jazdiť zadarmo

Ako prerobiť bicykel na elektrobicykel a jazdiť zadarmo

Ako prerobiť bicykel na elektrobicykel a jazdiť zadarmo
5 (100%) 1 vote

V tomto krátkom manuáli napíšem krátke info ako elektrifikovať bicykel. Vybral som odskúšanú variantu a to  prostredníctvom  elektrifikačnej sady pre elektrobicykel

Čo na to potrebujeme

  • Kliešte (kombinované)
  • Izolačnú pásku a elektrikárske stahovacie pásky – kravatky
  • Skrutkovače  plochý a krížový
  • Sadu imbusových klúčov
  • Kľúč na dotiahnutie matice bicyklu
  • Ešte samozrejme Bicykel , elektrifikačnú sadu pre elektrobicykel a batérie ktoré budú bicykel pohánať. 

 

Elektrifikačná sada pre elektrobicykel

1x1.trans Ako prerobiť bicykel na elektrobicykel a jazdiť zadarmo

Elektrifikačna sada obsahuje

  • Motor vo vypletenom ráfe (k motoru by mali byť podložky a matice )
  • Riadiacu jednotku 
  • Brzdiace páčky  s mikrospínačom 
  • Pridávaciu páčku (na regulovanie rýchlosti elektrobicyklu)
  • Volitelné príslušenstvo je napr PAS senzor , tlačítka, meranie spotreby, tachometer. (záleží od koho kupujete akú sadu elektrobicykel bude fungovať aj bez tohto príslušenstva)

 

Inštalácia  kolesa s motorom

Je to len obyčajná výmena kolesa, staré koleso vyberieme z vidlice , a dáme tam koleso s elektromotorom . S podložkami vymedzíme tak aby sa koleso nešuchalo  o brzdy . U zadného kolesa sada by mala byť aj zo šesťkolečkom. Ráf motora treba zvoliť veľkostne taký istý ako bol pôvodný na bicykli napr 26″ alebo 28″ alebo iné veľkosti.

1x1.trans Ako prerobiť bicykel na elektrobicykel a jazdiť zadarmo

 

Osadenie brzd a riadiacej páčky

Je to jednoduchá zaležitosť  treba zdemontovať brzdové páčky z bicykla a nahradiť ich s brzdovými páčkami s mikrospínačom pre elektrobicykel . Pridávaciu páčku na korman nahodíme na pravú stranu . Na dotiahnutie bude treba imbusový  klúč menších rozmerov.

1x1.trans Ako prerobiť bicykel na elektrobicykel a jazdiť zadarmo  1x1.trans Ako prerobiť bicykel na elektrobicykel a jazdiť zadarmo

Zapojenie riadiacej jednotky

Z motora idú 3 hrubé  káble + 5 tenkých (hall sondy)

Riadiacej páčky idú 1 kábel s 3 vodičmi vo vnútri  tie podla farebnosti a návodu dodaného k elektrobicyklu zapojíme do riadiacej jednotky

Z brzdových páčok  je dvojvodičový kábel tak isto zapojiť do riadiacej jednotky .

1x1.trans Ako prerobiť bicykel na elektrobicykel a jazdiť zadarmo

 

Batérie

Použijeme adekvátkne k systému  (alebo naopak systém k batériam). Ak máme 24V riadiacu jednotku tak treba použiť 24V batérie.

U olovených to môže byť 2x 12V zapojené v sérii.

Lítiové sa kupujú v celku  24 V.

Čím väčšia kapacita batérie v Ah napr 10Ah tým dlhší dojazd. Batérie sa najčastejšie umiestňujú na zadný nosič, lítiové sú aj vo forme fľašky na vodu alebo pod sedlo .

Batériu zapojíme  do riadiacej jednotky väčšinu sú to dva hrubé vodiče červený + , čierny -.

1x1.trans Ako prerobiť bicykel na elektrobicykel a jazdiť zadarmo

Tak a elektrobicykel je na svete môžete isť na prvú skúšobnú jazdu po ktorej ak je niečo uvolnené dotiahnete. Takáto elektrifikácia trvá krátko a je možné elektrifikovať každý bicykel.Viac info na stránke :  https://teslabike.sk/

 

Takto vyzerá  elektrobicykel prerobený elektrifikačnou sadou.

1x1.trans Ako prerobiť bicykel na elektrobicykel a jazdiť zadarmo

 

 

 

 

6 komentárov

  1. Ahoj všetci ! Čo keby som si dal na E-bike takéto predné koleso ? Horčíková zliatina. Nikde som sa nedočítal akú to má asi nosnosť. Mám 125.kg… aby to podo mnou nerachlo

    Príloha:

  2. Vidím že s tým kolesom mi nikto neporadil,tak som si ho objednal a pocítim na vlatnej koži…
    Chcem opísať vlastné skúsenosti s prerábkou horského bicykla na e-bike. Koleso aj všetky komponenty prišli z ebay rýchlo a v poriadku. Finančne som sa dosť vyčerpal,tak som ako provizórium aspom na 1.rok kúpil 12AH baterku z Aliexpress. Po 5.nabitiach zatiaľ funguje dobre.
    Dal som z bicykla dole staré koleso a ledvaj som nasadil nové s motorom. Rozteč na oske je o 2.cm väčšia ako na starom kolese. No trochu som roztiahol vidlice a podarilo sa.
    V tom som zistil že na starom kolese som mal 6.ozubených koliesok a na novom je 7. Išiel som dom miestneho servisu reku nech mi to vymenia. Nedalo sa. Ja som mal kolieska na závit na novom sú nasúvacie.Tak mi nasadili nové a aj s montážou som vycáloval ďalších 27.-ečiek.
    Už keď bolo všetko hotové zistil som že duša nie je dobre dofúkaná. Ale moja stará pumpa nedokázala prefúknuť ten automobilový ventil ktorý je dodávaný s dušou. Tak zasa do obchodu pre novú dušu s “normálnym” ventilom. 2.90 si vypýtali. Keď som koleso už druhý krát rozobral a dal preč dušu s autoventilom,tak som zistil že pod dušou nebola tá ochranná páska. Dierky k špicovým matkám mali dosť ostré hrany a onedlho by to určite rachlo. Prebrúsil som ich kamennou guličkou na modelárskej brúske. Tak zasa do obchodu pre pásku. 60.-centov…
    Konečne všetko sedelo na svojom mieste. Potom prišiel ten Čínsky zázrak-baterka. Samozrejme nepasovali koncáky z batérie… tak šup do elektra. Aj tam som nechal nejaké 2.eurá. Ešte že som domáci kutil a zmontovať všetko dohromady nebol problém.
    Myslím že som si na moju váhu (125) vybral dobrý pohon. 48V a 1000W. Bicykel má odpichy ako motorka a vytiahne aj bez betálovania hocijaký kopec.
    Prajem všetkým byciklovanie bez betálovania ! 🙂
    Športu zdar !

    Dano,Sereď

    1. Ahoj kolega.Chcem si tiež upravit bicykel na el.pohon.Tieč mam okolo 115kg.Kolko ta to vyslo všetko a kde si to objednal.Môzes mi poslat link Dakujem Vlado.

  3. Ahoj Vlado !
    Tak tu máš link na toho nemčúra,dúfam že sa ti to ukáže dobre. Cena je tam taká aká tam je. V prepočte na euráče aj s dopravou to vyšlo na 235.- no a potom baterka z Aliexpress za 200.-
    Ten link ti pošlem za chvíľu. Ale bacha na jazdenie po meste. Nesmieš viac ako 25.km/h,lebo ťa niekde nakamerujú a pokuta ťa neminie. Inak to vytiahne okolo 50.km/h.
    Aj šiltovku mi pravidelne strháva z hlavy 🙂

    https://www.ebay.com/itm/272274758049?ul_noapp=true

  4. Helou !
    Tak koleso mám už týždeň a zatiaľ všetko v poriadku. Budím všeobecnú pozornosť… 🙂

    Príloha:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *