Brose stredový motor, fakty čo potrebujete vedieť

Brose stredový motor, fakty čo potrebujete vedieť

Brose stredový motor, fakty čo potrebujete vedieť
Hodnotenie čitateľov

Na trhu sú výborné motory Bosch, Bafang (8FUN), Shimano, Yamaha a do tejto vyronanej TOPky patrí aj motor nemeckej značky Brose. V článku sa dozviete technické parametre a čím sa tento motor odlišuje od konkurencie.

O značke Brose

Na Slovensku sa Brose značka dostala do povedomia elektrobikerov cca 2roky dozadu. Aj v roku 2018 sa bude jednať o menej známu značku. To však nemení nič na tom, že sú expertami na elektropohony rovnako ako Bosch (a jeho vŕtačky..)

Spoločnosť Max Brose, ktorá sa začala v roku 1908, sa stala celosvetovo úspešnou spoločnosťou s približne 26 000 zamestnancami. Jeho história je charakteristická silnou víziou, podnikateľskou odvahou a odhodlaním uspieť.

Takže žiadny “startup”, venujú sa mechatronike. Napríklad vyrábajú elektropohony pre sedačky v autách, ľahká konštrukcia, elektronicky komutované motory. Podobne, ako konkurencia, majú dobrý základ v elektropohonoch. A majú výrobný závod na Slovensku v Prievidzi.

Brose motor pre elektrobicykle

Pohonný systém je vyrábaný v Brose Motorenwerk v Berlíne. Vďaka tomu ponúka e-bike nálepku “Made in Germany”.

Tichý motor bez rušivých zvukov
Zaostrené na pomer  výkon / váha pre silnú podporu a optimálnu manipuláciu
Modelovo špecifické nastavenie motora prispôsobené typu e-bike
Opticky príťažlivá integrácia motora do rámu pre pekný e-bike
Malý a ľahký dizajn pre dizajn e-bike novej generácie.

Technické parametre:

  • Rozmery 213 x 150 x 128 mm
  • Hmotnosť 3.400 g
  • Motor Typ motora stredový
  • Menovité napätie 36 V
  • Menovitý trvalý výkon 250 W
  • Max výkon 500w
  • Krútiaci moment: 90 NM
  • Max výstup 380%
  • Podporujte pedál do 25 km / h
  • Podporujte S-Pedelec až do 45 km / h
  • Pomáhanie pri chôdzi vedľa bicykla 6 km / h
  • IP56 tesnosť

Brose VS konkurencia

Jedným z hlavných rozdielov medzi systémami Brose v porovnaní s Bosch je jeho vysoká prispôsobiteľnosť. Samotný systém je len motor, zatiaľ čo riadiaca jednotka značky Brose existuje, ale zostáva len jednou z možností. Batérie nie sú súčasťou tohto systému. Výrobca bicyklov si sám vyberá alebo vyvíja batérie. Jedným z hlavných dôvodov je umožniť výrobcom bicyklov integráciu batériových jednotiek do rôznych častí rámu, v závislosti od druhu a účelu bicykla.

Tiež slúži marketingovému účelu, pretože niektoré z renomovaných značiek môžu uprednostňovať implementáciu niektorých vlastných myšlienok súvisiacich s konštrukciou E-bike a nie sú obmedzené na tom, čo výrobca pohonu trvá. Táto skutočnosť už niekoľko rokov od roku 2015 získala niekoľko významných mien, ako napríklad Specialized, Bulls, Scott, Steppenwolf a Kettler.

Dobrým príkladom toho, ako sa prispôsobilo Brose, je Specialized Turbo úplne odpružený MTB, ktoré okrem sotva viditeľného motora a batérie zabudovanej do rámu, má iba ovládacie tlačidlá pre nastavenie úrovne pomoci a zapnutie a vypnutie, LED indikátor batérie. Jednoducho, tí, ktorí jazdia po teréne cez les, nezaujímajú veľa o vzdialenosti a iných metrík, chcú sa len tešiť vo voľnej prírode.. 

Na motory Brose stavil aj český výrobca elektrobicyklov 4Ever :

Po technickej stránke ponúka Brose vážnu silu, krútiaci moment 90 Nm pre 250-wattový výkon.. Motocykle so systémom Brose majú maximálnu rýchlosť nastavenú v rozsahu od 25 Km/h do 45 Km/h.

Brose s konkurenciou ťažko zrovnávať, pretože dosť záleží na výrobcovi elektrobicyklu, aké súčiastky implementoval. Základ však je jasný, oproti konkurencii je Brose tichší a nenápadnejší, menší,  v podstate je to menší Bosch Performance.

 

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *