november 27, 2013 cyclone stredový motor

Cyclone romanove skúsenosti

priatelia,
dnes som vyskušal svoj tretí motor na ebajku. výrobcom je thaiwansky cyclone, motor ma 650w nominal, max výkon 53Vx35A, tj okolo 1,7kW,jedna sa o stredový reťazový motor velmi solídnej konštrukcie, no za menej solidnu cenu.
Je to motor, ktorý používa aj egokit, ale kedže mi taký motor nechcel predajca predať bez baterie a ruksaku za slušnú cenu, objednal som si ho rovno u výrobcu.

Technické parametre si každý nájde na stranke výrobcu, motor je výkonný,pri otočení akcelerátora som šiel zakratko 55km/hod, je pomerne hlučný a zahrieva sa, čo pri jeho velkosti a výkone nie je div.

Pozitívum-dodáva sa k nemu i chladič.
s týmto motorom sa bicykel mení na motorku s velmi slušnou akceleráciou.
nevýhoda je že sa pomerne rýchlo vyťaha reťaz i zuby na kazete,lebo výkon je velký, na pedálovanie môžete zabudnúť, vyvezie vas všade aj bez…:)

cyclone stredový motor

 

Pokračovanie dalších skúseností :

ahoj,

takže dnes som dal motoru seriozny test, v horách i porovine, hoc som pri tom vymrzol ako pes.prevodník som dal 32 zubový, kazetu 11-28 zubov.do kopca bajk ťaha pri kombinácii 32-28 zubov ako utrhnutý z reťaze a vyjde každý kopec, siel som i take kopce, ktoré som ledva vyšiel s gng motorom-tam som mal 36-32 zubov aj s pedalovaním. tento motor pri danej kombinacii prevodov 32-28 nemal s tým problem, 5 centimetrový sneh, listie zamrznutá zem,20% stupanie všetko jedno, motor ide lahko, necitiť žeby sa nejak namáhal, ani sa moc nehrial/predvčerom sa hrial ale to som skusal prevod 48-28 zubov-taký prevod je vhodný na asfalt mierne kopcovitý.do terenu je 32 zubový prevodník optimálny. možno by to chcelo i kazetu s 32 zubami, lebo pri 28 zuboch som siel do kopcov, strmých kopcov na plný plyn 20km rýchlosťou. Ak by bolo vonku 30st C neviem ci by sa motor nehrial…
celkovo pocit pri jazdení: to nie je bicykel, to je motorka, možeš zabudnuť na pedále, len pridávať a uberať. zrýchlenie je velmi citelné, odpor pri jazde bez motora temer nulový, na ozubenom kolečku od motora-vývodovom je volnobežka, preto bez odporu.jediné čo stojí za kritiku je hlučnosť, oproti gng je hlučnejší, oproti priamym motorom-zrovnavam clyte je výrazne hlučnejší. myslim, može za to planetová prevodovka, zrejme su tam kovové planetové kolá.
ale i tak, je to motor i prislušenstvo/ja som kupil upgrade prislušenstvo/ na jednotku. super jazdenie, teším sa…

spotreba na rovine pri rýchlosti 20km je okolo 5A bez pedalovania, v strmých kopcoch stupa spotreba až na 35-39A

 

 

Tagged on:

15 thoughts on “Cyclone romanove skúsenosti

  1. Ahoj toto je tema, ktora ma hodne zaujima lebo mam doma 750W hub v zadnom kolese a batriu m LiFePo4 48V 20Ah
    Pri mojich 100Kg dobrych gumach 26/1,5″ to da cca 35 – 42 cca 40 pri bezvetri na rovine a 60km bez prislapu.
    Som uchyleny smerom dojazd ucinnost samozrejme aj rychlost. Chcem sa dostat na takych 50Km/h bezvetrie rovina a 100km dojazd bez prislapu a prave cyclone mi pripada ako riesenie.
    To co je na obrazku vyzera skor ako ten cyclone 850W priamy motor 650W robia z prevodovkou a taje stvorcova ale aj tak u nich na stranke neviem najst zakladne rozmery toho motora.
    K tomu hluku u cyclone som cital ze primarne retazove koliesko (na motore) je 7zubov so strojar a v danej problematike sa dost vyznam ak je to s tym kolieskom pravda potom to moze byt zdroj hluku a aj pricina nicenia tej retaze. Totiz pod 11 zubov su retazove kolieska nekorektne. 9 zubov je hranica pouzitia. Ja mam ale iny zamer skusil by som tam dostat par ozubenych kolies cyclone totiz robi aj motory CCV. – opacna rotacia (skor sa jedna o tu presmykovacku na motore)
    Ak mas zaujem rad popisem viac. Velmi ma zaujimaju prakticke skusenosti napr aku batriu mas pre tento motor?

  2. pre dany motor lifepo 4 od pinga 15Ah v strede rámu.mať este vzadu 10Ah, jazdim v horách cely den s prislapom bez potreby dobijať. 15Ah mi vydrži na 2,5-3 hodiny, s príšlapom, v horách mimo asfalt

  3. Ahoj Roman, v specifikacii k motoru pisu 48/32 zubovy prevodnik. O takom istom udaji sa zmienujes aj ty. Na obrazku som ale napocital 24 zubov na mensom prevodniku. Robil si modifikaciu ?

  4. ahoj dusan,

    obrázok si nevšímaj, to je iný motor,
    mám 48/32prevodník a je to dobre.modifikácií som robil viac /vždy ked sanieco pokazilo, roztrhlo, zlomilo/ no s prevodníkmi nič.Co sa týka bateriek, 10AH naviac by bolo fajn ale nie jeto kam dať,potrebujem mať ťažisko nízko a baterka na nosici či pri sedle bola dosť katastrofa,cely bajk bol dosť nestabilný v ťažkom terene ked som to skušal.až teraz mám konečne dobrý stroj, ale to som vymenil za 1500.-E veci na pohone a bicykli.Naposledy som menil celý rám za odpružený,musel som dať i vačší brzdový kotúč 160mm zhorel a kvapalina vyvrela.. len operácia chrbtice by však vyšla viac než na 1500.-E…nuž tak…

      1. cela chronologia stavby štýlom pokus omyl

        kúpil som HT crystalyte, osadil na starsí MTB,baterka na nosici cena neviem asi 1000.-
        vymenil som najprv bicykel za celoopružený-1100.-E baterka ostala na nosici, co sa ukazalo ako nevyhovujúce,/do ramu nevošla/ vymenil som rám naspat za pevný, baterku som dal do ramu, akurat vošla-to bolo dobre.
        motor HT nesiel dobre v kopcoch v malých otáčkach-po turistických chodníkoch, tak som ho demontoval a vymenil za stredový gng gen 2.Ten už isiel dobre, spotreba bola nižšia-cena výmeny asi 500.-E.
        GNG gen 2 je velmi dobrý motor koncepčne ale šlendriansky urobený, každúchvilu nejaká závada, drobná ale jazdiť sa nedalo. Tak ma to naštvalo a vymenil som ho za cyclone stredový 48V 35A.-cena neviem, cez 600.-E /hned som k nemu bral isis kluky, HD stredove zloženie, v podstate naj upgrade čo výrobca ponukal, pomenil som i nejake konektory.
        Na cyclone som prvú menil volnobežku prevodnika Dicta, začala vaklať a vydavať pazvuky po 5km!/jazda v snehu do strmeho kopca/Potom som vymenil volnobežku na motore-tambola tiež dicta, vyhodil som ju skor než sa rozsypala, medzitým som skusal rozne volnobežky, ale všetky okrem ACS som velmi rýchlo rozbil.Od ACS som dal 13 T miesto 14.Potom som sa rozhodol vymeniť i reťaz, jednu som roztrhol, jedna sa vyťahala po 700km, musel som meniť i kazetu.Potom som utrho lnejake špice v kolese, vymenil som ráf za downhill dvojitý a dal extra silne špice-cenu nepamatam.Vela, velmi vela som pojazdil-mozno 1500-2000km za 2 mesiace a všetko fungovalo s pomerne malým servisom. Začalmabolieť chrbát, skusil som odpruženu sedlovku od sunturu, dobrá vec, ale nestačí, dokupil som gelove sedlo s pružinami, tiež dobrá vec, odporučam-cenu výmen nepamatam. Po jazdach vo fatre so stupaniami a klesaniami cez 30% som sa rozhodol kupiť špecialny odpružený rám merida mission 3000 do ktorého som vtesnal bateriu i kontroiler.To bolo fajn, skvelý rám, odporucam…potom som ulomil prehadzovačku, utrhol znova reťaz ked ju namotalo, kupil som campagnolo c9, čo je najtrvacnejsia reťaz, no musel som vymeniť i sedemkolečko a prehadzovacku…posledne som v servise nechal190.-E..no anaposledy som prepalil kotúč kedsom siel z hrebena fatry do vrícka, samozrejme vyvrela i kvapalina…tak som vymenil kotúč za vacsí…
        a to je asi tak všetko,zatial..

          1. Bohužel tu ozubenou volnoběžku ACS na motor nemají, na táci už jsem to vyměnil pro jistotu.

        1. Ahoj zkusenosti mas spoustu,koukam,ze jdes cestou pokus omyl,coz je asi trochu financne narocne ne?:)Diky,za rady,treba to ostatnim spoustu penez usetri…
          Co treba primarni retez resit z motorky?A sekundarni remenem?

          1. primarna reťaz nebyva problem, ta vydrži vela, problem je medzi prevodnikom a kazetou. s remenmi su dobre skusenosti, pokial nie je pozadovany velky výkon-kopce, aspon som sa docital kdesi na americkej stranke.
            a ja by som tomu veril, reťaz je reťaz, uvidim nasadil som campagnolo c10, som zvedavy kolko vydrži, normalne cyklistom vraj i 10000km.

      2. Čao chlapi…zakoupil jsem cyclone motor 1680W řídící jednotka kelly KBS od http://www.eclipsebikes.com řeším pár problémků….ten hlavní je přehřívání motoru, pokut jedu po rovině na půl plynu tak během 4 min mně odhodí(asi tepelná pojistka).Nejsem si jist jestli to dělá řídící jednotka nebo teplota motoru.Řídící jednotku jsem vypl na teplotu motoru,ale nějak nereaguje.Chladič jsem si udělal s hliníku viz foto..Druhý problém je ze souosostí motoru a trojtalíře ,ale stým si poradí bo jsem strojař..poradí mi někdo? jsem s Jablůnky takže zřejmě blízko Boba..Bobe mohl bych poprosit o tvůj telefon jestli to je možné,ohledně pokecu o cyclonu na email mchromela@centrum.cz

        Príloha:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *