Elektrobicykel do kopcov I. (Motor)

Elektrobicykel do kopcov I. (Motor)
3 (60%) 1 vote

Aký elektrobicykel do kopcov I. (Motor)

 

Čím väčšie kopce tým drahší elektrický bicykel.V článku popíšem prečo to tak je a ktoré súčiastky sú vhodné.Zaoberať sa budem systémami ktoré uvezú človeka bez šlapania dobetálov. Takže mini motory na dopomoc pôjdu bokom.

 

stredový motor (retazový)
stredový motor (retazový)

Ako prvú vec napíšem že do kopcov sú vhodejšie reťazové motory.To sú motory umiestnené na stredovej rúle bicyklu a silu prenášajú cez ozubený prevod , na šestkolečku volím optimálny prevod a tým znižujem spotrebu , zahrievanie batériee do kopcu , no však nemám snimi skúsenosti, nie sú tak rozšírené ako hub motory.

8fun motor

Momentálne jazdím s 500 watovým motorom resp systémom 36 20ah.Systém ide dobre do kopcov no považujem to za minimum.Motor mám sprevodovaný tj v sebe obsahuje planétovu prevodovku tá redukuje otáčky motoru. Výhoda je že motor má aké také otáčky aj ked elektrobicykel ide už len velmi pomaly no nemá rekuperáciu lebo má volnobežku tj pri betálovaní nekladie moc velký odpor. Rozmery má stredné takže aj teplo sa má kde roztiahnuť.

Čo by som však odporučil do kopcov sú hub motory priame.Ich rozmery sú väčšie ako u sprevodovaných motorov to znamená väčší odvod tepla.To zamená že motor znesie vyšší el príkon

Rekuperácia má výhodu spätného dobíjania batérie pri jazde dolu kopcom,tým že kladie odpor šetrí brzdy to je asi ešte väčšie plus než spomínaná rekuperácia.

Stáva sa pri strmých kopcoch že motor vygeneruje vyššie napätie ako zvládne riadiaca jednotka tá sa može odpáliť treba dať a to pozor a popýtať sa obchodníka ten vo svojom záujme by mal poradiť dobre.

electric-bike-hub-motor-1

Nabudúce sa budem venovať batériam.

5 komentárov

  1. priatelia,
    dnes som vyskušal svoj tretí motor na ebajku. výrobcom je thaiwansky cyclone, motor ma 650w nominal, max výkon 53Vx35A, tj okolo 1,7kW,jedna sa o stredový reťazový motor velmi solídnej konštrukcie, no za menej solidnu cenu.
    je to motor, ktorý používa aj egokit, ale kedže mi taký motor nechcel predajca predať bez baterie a ruksaku za slušnú cenu, objednal som si ho rovno u výrobcu.technicke parametre si každý nájde na stranke výrobcu, motor je výkonný,pri otočení akcelerátora som šiel zakratko 55km/hod, je pomerne hlučný a zahrieva sa, čo pri jeho velkosti a výkone nie je div.Pozitívum-dodava sa k nemu i chladič.
    s týmto motorom sa bicykel mení na motorku s velmi slušnou akceleráciou.
    nevýhoda je že sa pomerne rýchlo vyťaha reťaz i zuby na kazete,lebo výkon je velký, na pedalovanie možete zabudnúť, vyvezie vas všade aj bez…

  2. Som rád že vznikla táto téma akurát keď sa rozhodujem práve motore do kopcov. Mohol by mi prosím niekto napísať ktorý z motorov by bol najvhodnejší po vybití batérie to znamená ktorý robi najmenší odpor pri šlapaní. Predpokladám že ten ktorý ma volnobezku len neviem ci by mohol niekto porovnať sprevodovaný v prednom náboji a stredový??? A tiež ktorý je menej náchylný konštrukčne na pokazenie? Ďakujem za odpoveď veľmi som bol vďačný. Trápim sa s tým rozhodovaním vyše mesiaca lebo som na žiadnom nesedel a je od vás pekné že sa deliťe s ostatnými o vaše skúsenosti

  3. Ve vešech směrech je do kopcovitých terénu jednoznačně nejlepší jakýkoliv středový motor (8fan, cyclone, bosch atd.)
    Porovnávat motor přímy se středovým není ani možné jelikož středový motor využívá stávajících převodů kola. Různé závady se mohou objevit u obou typů motorů.
    Osobně bych doporučoval středový motor, ovšem konečné rozhodnutí je na tobě.
    Net je plný ruzných diskusí na tohle téma, tak zkus pohledat.

    1. Author

      Mám sprevodovany hub mootor 8 Fun do kopca sa vleče 10-15km za hodinu prúd nemá problém zožrať 20A a 36V čiže v kopci nič moc..ale ako tak stačí ,, do kopcov súhlasím s bobom a stredovými motormi ..Ak budeš často jazdiť tak peniaze naviac sa ti vrátia..

      Na obranu 8Fun mojho motoru možem povedať len tolko že viac 6000 Km/najazdených a bez servisného zásahu , šlape jako nový a to mu nakladam stredné kopce a zlé cesty vlastne chodníky popri váhu…

      btw .. do kopcov potrebuješ viacej wattov hub motor v prednej vidlici nepríchádza do úvahy , jedine z torque arm (možno) lebo niekde v kopci , zlomí vidlicu (úchyty) motor vybehne.. sprevodovaný hub motor má navyše prevod taký že otačky redukované aby sa zvýšil krutiaci moment a tak úchyty na vidle nie sú pre neho problém

  4. brano,naj je stredový motor s planetovou prevodovkou, najlepsie kovove kolieska…je to neuveritelne čo to ma sily a kolko vydrži…napatie pre kopce jednoznacne 48V alebo viac, bateria 15Ah by mala byť štandard.Riadiaca jednotka staci i 25A,ak ho dobre sprevodujes /ja mam 34-36z/ vyjde vsade bez pedalovania,viac A a voltov znamena vyssia rychlost, spotreba, nižsia zivotnost.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *