Bafang došiel dobre zabalený.
Inštalácia mi určite nezabrala hodinu ako reklamuju keďže minimálne je nutne skontrolovať bezpečnú vzdialenosť prevodovky od rámu. Teda som vypodlozil podložkou na stred 2mm. Ďalej, uchytenie na ľavej strane má cca 10mm vôľu, myslím tým uchytenie motora a adaptéra na motor z ľavej strany. Tým pádom som pre dnes skončil, pretože tam treba vhodné podložky.
Treba si uvedomiť, že táto prvá časť skladby bude držať celú konštrukciu motora a zároveň stredu. Preto by som to v žiadnom prípade nepodcenil.
No neviem clovece co si podkladal a co ti este nesedi, no v mojej instalacii 250W slo vsetko uplne hladko. Je pravda ze to co drzi motor na biku s dvoma skrutkami sa pri utahovani mierne prihlo k motoru ale urcite som nemal nikde 10mm medzeru. A instalacia mi trvala 2-3h i s prvym nastavenim rychkosti. Manual som cital az uplne na koniec 😉
Ale dzim palce
Skutočne, riadiaca jednotka mi pripadá ako tempomat spúšťani pedalovanim. Jednotlivé PAS úrovne sú vlastne úrovne kadencie. To znamená na PAS 1 točím cca 50 otacok za minútu, na 2 úrovni možno 60 atd. Teda princíp spočíva v správnej voľbe PAS úrovne. Po dosiahnutí, prípadne presiahnuti navolenej kadencie, teda PAS úrovne, motor asistuje minimálne. Jednotlivé úrovne sú tiež vykonovo definovane, neznamená ale že na úrovni 3, ktorá deklaruje 300W, nemôže ísť, pri vhodnej voľbe prevodov, užívateľ na 200W.
Samozrejme je možnosť vykonať zásah do riadiacej jednotky, preprogramovat ju a zmeniť nastavenie, napríklad aby motor plnohodnotne asistoval do kadencie 100rpm. To je ale samozrejme porušenie záruky.
Obávam sa ale, ze riadiaca jednotka nie je navrhnutá, schopná pracovať v režime regulácie prúdu teda vykonu. To znamená, ze hocijaké nastavenie, neurobí nič iné len modifikuje súčasný tempomat.
Totižto, riadiaca jednotka, ktorá by mala byť schopná simulovať torque sensor, musí vedieť regulovať prúd / výkon. To som si zatiaľ stále nie istý v prípade Bafang rj.
A, ináč, podloziek som sa zbavil, obrusil som kus prevodovku. Takže je to teraz bez dodatočných komponentov. Taktiež som zakúpil pílu 42z. Reťazová linka je lepšia, reťaz zatiaľ nespadla. Myslím, že najvhodnejšia voľba bude ako Roman spomínal, vpredu 42, vzadu 12-36 Shimano HG400 http://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=6&t=68455#p1036216
Dik ze si mi dal za pravdu. To nastavenie jednotky nie je povedal by som pre tych co pedaluju aktivne. Tam by sa hodila vykonova regulacia kde si nastavis urcity stupen vypomoci. Da sa ale aj s tymto nastavit co potrebujem len musim viac tukat hore dole. Skusim si to neskor preprogramovat. A s tymi prevodmi tiez suhlasim . Ja som si urobil pilu v predu 32Z a v zadu mam 11-30 a to je dost pomale ale hlavne retazova linka je na najvyssom stupni uz dost sikmo. Tak niekde som videl najmensiu moznu pilu 41Z ta by bola OK alebo ta tvoja 42Z. Inak za kolko si kupil aj s postovnym ten prevodnik a kde? . Este posielam foto mojho noveho prevodnika.
Je to presne ako píšeš, musíš si navolit správnu úroveň asistencie. A teda musíš stukat. Po preprogramovani, by si mal byt schopný prijímať konstantnu asistenciu na špecifickej úrovni.
Reťazová linka je kapitola sama o sebe, preto som zvolil síce drahé ale dúfam správne riešenie. http://www.alcedoitalia.it/shop/accessori-bbs/corona-42-denti-per-bafang-centrale-bbs01/
Ono mas pravdu ze vyjdem vsetko aj na 48Z prevodniku lebo ten motor je silny no nie na nejakej slusnej kadencii. Ak chces kadenciu musis ist rychlejsie. Ale uz aj ja uvazujem ze kupim ten lacny prvodnik zo stranky co pisal MarekSk. Tam stoji 10dolarov ale postovne je 20 dolarov. Ta 44Z by mohol byt kompromis
ja som dal 38 zubový, prvý co som doma nasiel, bcd 104, spraviť som si dal redukciu z duralu a som spokojny. do kopca ťaha motor ako drak a po rovine idem lahko aj bez motora.akurat som musel 10 kolecko rozobrať a vyhodiť tri pastorky aby reťaz nepadala, nahradil som ich podložkami. ale 11 a 36z ostalo, prehadzuje to bez problemov.
Toto je moja prvá modifikácia nastavenia riadiacej jednotky. Prvá úroveň cca do 50W, druhá 150W atd.
Menil som zatiaľ iba základné nastavenie.
Výsledok je neporovnatelny, motor plynule reguluje výkon, žiadne výkonové špičky ako som cítil už na prvej úrovni. Všetky úrovne vypínajú pri cca 85rpm kadencii, 70% zo 120. Do tej úrovne plynule, konstantne dodáva vykon (samozrejme tiež na základe terénu a pod.)
Okrem toho som obmedzil max prúd na 20A a znížil LVC na 13*3 V, za účelom dostať z Li ion batérie komplet kapacitu.
Dusan: Super si to nastavil, to bude iné pojazdeníčko, a parádna spotreba… Nejakú dobu už zvažujem že si urobím udelátko kde by šlo nastaviť/limitovať prúd v nejakých stupňoch (pri použití bežnej RJ čo to nevie). Pre efektívnu a úspornú jazdu je to kľúčová funkcia…