Domov › Diskusné Fóra › Diskusné fórum pre svet elektro-pohonov › Batérie a nabíjačky › BMS pro Lipo?
- Toto téma obsahuje 47 odpovedí, 7 hlasov, a bola naposledny upravená pred 9 years, 6 months od
LuboN.
-
AutorPríspevky
-
14 februára, 2015 o 3:13 pm #4749
tonda.liska
Účastník (Participant)s tim nemuzu souhlasit ze klesa rovnomerne, je to prave naopak. stejne tak se chova lifepo ktere mam. po cas vybijeni od 100% do cca 30% nic moc zmena, pak pokles napeti nabere rychly pad.
checkni:
lipol (10s)
100% 42V
90% 41V
?? 40V
?? 39V
33% 38V
12% 37V14 februára, 2015 o 3:54 pm #4751bob
Účastník (Participant)Má zkušenost je jiná, napětí baterie lipol mně krásně klesá po půl voltech až na mnou nastavených 35V a mám vyzkoušen tenhle plynulý pokles až do 34V. Níže už jsem raději nešel, ostatně by to ani nešlo jelikož při 34V je v baterii tak 0,5-1Ah z 15Ah.
Při těch 35V je v ní 1-1,5Ah tak že reálně je využito 13,5Ah-14Ah z kapacity 15Ah.
Měřeno cycleanalystem V2.3, žádný rychlý pád napětí se nekonal:-)
Mám tyto lipolky
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21377__ZIPPY_Compact_5000mAh_10S_25C_Lipo_Pack.html14 februára, 2015 o 4:08 pm #4755bob
Účastník (Participant)Pro ty co neví a neumí nebo nerozumí elektrice jsou v prodeji blbuvzdorná e-kola:-)
Takový člověk si nebude stavět e-kolo tak jako my (někteří) zde.
Pro takovou přestavbu jsou určité znalosti z oboru elktro a dalších technických oborů nutností.14 februára, 2015 o 5:02 pm #4756tonda.liska
Účastník (Participant)tak ono je to tak,ze to jsou lidi co zacali na seriovych 250w,a po zapujceni meho 1000w byli nadseni. elektronice a vesmes ani technice nerozumi,ale vozit by se chteli,tak proto to musi opravdu blbuvzdorne provedeni.
bobe proc vlastne mas ty lipolky? kdyz to spocitam dneska, tak napr ta tvoje 36V 15Ah vyjde vc nabijecky jen nepatne levneji (cca -1000Kč) nez evbike liion 36V/13Ah a to je vcetne pouzdra atd. tezko soudit, ktera z uvedenych baterek bude lepsi na vydrz…
14 februára, 2015 o 5:35 pm #4757Fantomas
Účastník (Participant)Ta baterka by mu ten stroj neutáhla není dělana na také proudy tak max pro ty 250w motory lipolky jsou dělané na vysoké vybíjecí proudy.
14 februára, 2015 o 5:41 pm #4758tonda.liska
Účastník (Participant)myslim ze maximalni vybijeci proud tam pisou 13-15A. coz by melo stacit.
14 februára, 2015 o 5:43 pm #4759bob
Účastník (Participant)Ta z evbike nedá potřebné Ampery pro cyclona, konec konců to není žádná velká kvalita.
S podobnýma baterkama už jsem se spálil a nehodlám to opakovat.
Ostatně bych ji ani neměl kam upevnit, v rámu už místo nemám.
Navíc jedna by mně ani nestačila, nyní mám 2x15Ah/36V a 1x12Ah/36V tedy celkem 42Ah.14 februára, 2015 o 5:44 pm #4760bob
Účastník (Participant)Já ovšem potřebuji 25-30A
-
Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 2 months používateľom
bob.
14 februára, 2015 o 8:29 pm #4762dusan
Účastník (Participant)Nechápem čo tu riešite, keď máš peniaze kúp si Linergy. Ta da aj 20A. Keď tu začne niekto vyťahovať Evbike batérie je buď mimo alebo chce niečo predať.
BMS pre LiPo? Na to je predsa balancer. Ale na to sa môžeš vykašľať keď sú také lacné. Stačí nabíjať s balancerom.15 februára, 2015 o 7:09 am #4767tonda.liska
Účastník (Participant)dusan, zda se ze jsi necetl celou temu a mimo jsi ty.
resim tady,ze nabijeni s balancerem je krajne nepohodlne (psal to nekdo i v jine teme),v pripade slozeni 14S to znamena pokazde rozpojovat 4S+4S+6S a to je peklo. to byla primarni myslenka teto temy.
15 februára, 2015 o 7:45 am #4768bob
Účastník (Participant)Nakonec je to tak že balancery mám připojené jen pro optickou kontrolu, zatím ani nebylo potřeba balancovat. Rozdíl mezi čl. 0,01-0,03V není nutno řešit.
Měl jsem tam původně BMS a bylo to horší než bez něj.16 februára, 2015 o 2:06 pm #4770LuboN
Účastník (Participant)Ja by som dal na Boba, je vidno že vie o čom hovorí a má s tým skúsenosť. Čo sa týka výkonných e-bikov pre laickú verejnosť, vidím to asi takto: Ak to niekto chce, tak tomu proste musí do určitej miery rozumieť a zvládať to. Ak chcem jazdiť na motorke, a nechcem ju zničiť a seba zabiť, musím rozumieť aj technickým veciam a hotovo, inak to nejde. To isté s autom… a tam je tých vecí ktoré musí človek sledovať a starať sa o ne omnoho viac… napriek tomu skoro každý má vodičák a jazdí… ak toto zvládnu, tak zvládnu pochopiť aj pár vecí okolo baterky a motora na e-biku. Navyše, žiadna elektronika ani ochranné obvody úplne nenahradia technickú znalosť a zdravý úsudok používateľa.
Takže, ak chcem 1000+W ebike a nechcem zaň dať niekoľko 1000€, tak si naštudujem pár vecí, naučím sa to používať a jazdím…25 septembra, 2015 o 12:02 pm #6907rob.brno
Účastník (Participant)Já mám takovýdle „Cycleanalyst“ 🙂 Je to zatím jen prototyp.
To grafické znázornění proudu a napětí se mi osvědčilo, nemusím louskat čísla např. za slunečného dne to bývá hůř vidět.Attachments:
You must be logged in to view attached files.25 septembra, 2015 o 3:15 pm #6914LuboN
Účastník (Participant)Rob.brno, prezradil by si niečo viac o Tvojom arduino projekte? Tiež niečo podobné pripravujem a tak ma to veľmi zaujalo. Aké komponenty si použil? Na slnku je najlepší display s čiernymi písmenkami a svetlým pozadím…
25 septembra, 2015 o 3:41 pm #6917rob.brno
Účastník (Participant)Co by tě Lubo konkrétně zajímalo?
Stavím to na A.nano s ACS(čidlo proudu), napětí měřím na odporovým děliči, hodiny s DS3231(rtc s DS1307 se ukázalo nestabilní). LCD je zatím jen 128×64, ale plánuju to udělat v barvě na 320×240 s dotykáčem.-
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 6 months používateľom
rob.brno.
-
Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 2 months používateľom
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.
Komentáre