Bobe, dik ze si sa ozval, ale k tej original RJ je jedine na krabici nalepeny ten papierik s popisom pinov a mne z toho nebolo jasne kam ten cerveny na zapinanie zapojit. Ani na stranke vyrobcu nic nieje. Kelly ma krasny navod, tam to je ako ma byt…
To som samozrejme skusil ako prve, ale takto to nefungovalo. Motor zacal bzuniet v medzipolohe. Ide o to, ze treba zmenit aj poradie signalnych hall senzorov. Zmena smeru otacania sa robi vymenou dvoch kablov z napajacich faz a vymenu inej farebnej dvojice z hall senzorov. Takto mi to uz funguje dobre. Zaujimave je to, ze vyrobca RJ a motora je ten isty, ale ked zapojite farby kablov aby sedeli, tak to funguje naopak… A schemu zapojenia nenajdete nikde (je tam iba 1680W motor, ale ten ma ine farby drotov ako 1920W motor).
Inak potvrdzujem, co mi poradil teslabike, ze do cyclone motora 1920-3000W motora funguju tieto konkretne hall senzory: TLE4935L od firmy Infineon technologies. Da sa kupit u nas napr. na stranke http://www.sos.sk
Ak by niekto potreboval opravit speceny motor, viem dat kontakt na jedneho pana v Kosiciach, ktory mi motor kompletne previnul a osadil nove hall senzory za cenu 1/3 z ceny noveho motora. Dokonca mi vinutia zalial do nejakej specialnej hmoty, aby sa vinutia nehybali a tak sa vraj neprederu casom.
Motor mi uz funguje dobre, este som ho neoveril pod zatazou.
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 3 months používateľom pivnicek.
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 3 months používateľom pivnicek.
Dnes po silnejsej jazde som odpiekol 3 zo 4 LiPoliek. Bohuzial jedna slabsia co zhorela znicila aj druhu drahu velku bateriu. Asi je lepsie separovat baterky od seba. Budem musiet poohliadnut sa co maju dobreho na hobbykingu… 🙁
no pekne to sa moze stat po normal jazde ze mi zhoria? .)) tiez tam budem mat asi 4ks to nechcem dymet .__ to chce poriadne spravenu kabelaz ako zakladny predpoklad ze nieco sa neskrkne nebude zatazene pretazene az pride kniecomu ale zas aj baterie a ich povod je neznami musime im verit. a ty si to daj pekne zas doporiadku prichadza sezona .)
No, ono to nebola celkom obycajna jazda. Vzdy ked idem s nejakym inym e-bajkom, tak nikdy nejdem naplno, vzdy som rychlejsi. Ked idem sam, tak si dupnem naplno a obcas poobehujem zopar aut. Urcite to nebol ziaden skrat. Aj ked kabelaz mam hroznu, ale izolacia ok. Jednoznacne prilis velky prud dlhy cas a slabsia Cinska LiPolka sa prehriala a roztavila. Bohuzial zobrala zo sebou aj druhu drahu 22Ah. Ano, musim sa tomu trosku povenovat, chcem prerobit celu mechaniku a tiez elektriku. Uz mam aj novy motor kupeny par mesiacov ale akosi nieje cas. Pozeram, ze na hobbykingu 20Ah 4S akosi nemaju…
Táto odpoveď bola upravená pred 8 years, 8 months používateľom pivnicek.
To hej, tiez mam respekt pred LiPolkami. Preto som kupil tie samozhasacie vaky. Dal som za ne 40,- Eur. Ale je to blud. Normalne ich roztavilo, vobec nepomohli. Keby vyslahol plamen, tak akoby ani neboli. Velmi opatrne som ich rozoberal. Zajtra ich odnesiem na zberne miesto pre nebezpecny odpad.
Pivnicek, LiPo by malo byť v pevnom obale, tak ako to máš to vôbec nie je pre články dobré. Skús to celé prerobiť, rozdelenie článkov tak aby jeden nezničil ďalší je samozrejme dobrý nápad. Každopádne LiPo sa nesmie pri jazde nijak deformovať, posúvať, hrkať a podobne. Poctivo upevnený tvrdý obal je najistejšie riešenie. Takisto nie je na závadu dobre všetko nadimenzovať a mať aj nejakú diagnostiku či sa niečo neprehrieva a tiež čo sa deje po elektrickej stránke s batériou. Všetko v maximálnej záťaži otestovať aby sa na to dalo pri bežnom používaní spoľahnúť.
Prajem Ti aby si viac takýchto zážitkov už nemal 🙂
Inak na tej veľkej batérii sa poškodili všetky články? Ak je chytený len jeden alebo dva možno by stálo za to rozobrať to a nechať si dobré články na prípadný repas alebo iné použitie…
Ano, mas pravdu LoboN, ak by odisiel 1 clanok, da sa zachranit. Tu mi ale cinska bat. zacala horiet a od nej sa dobra bat. tak nafukla, ze sa ju bojim pouzivat. Druha cinska je tiez nafuknuta ako balon, ale ta nehorela, cize neznicila dalsiu silnu. Cize mi ostala jedina silna bateria 5S 22Ah. Bolo by dobre mat nejaku diagnostiku ako vravis. Najlepsie sledovat napatie, co som aj mal, ale ten cyclone ampermeter sa mi medzicasom dajak pokazil a uz neukazuje nic. Este by bolo dobre mat aj teplomer kdesi medzi bat. Ale moja chyba, uz davno som mal spravit pevny uchyt na bat. Lenze u mna to nieje take jednoduche, do ramu nic nedam, musim to uchytit po bokoch. Vyrobit nejaku konzolu nosnu na trubky neokruhleho tvaru. No proste ma caka este vela roboty.
No bylo by vážně užitečné zjistit příčinu. Zkontroluj, jestli to není v rozích deformovane – protlacene od toho upnutí. Pak je to jasný. Fakt je ze modelářům to občas taky hoří a vybuchuje, ale tam to má zahul od nárazu a vysokých proudu. Možná není naskodu sebou vozit hasici přístroj.
Pivnicek, nakoľko je tá veľká bat. dosť drahá možno by stálo za pokus skúsiť ten jeden krajný článok „vyfúknuť“ a potom ju otestovať či má stále normálnu kapacitu a urobiť pár skúšobných cyklov so záťažou. Možno by ju to zachránilo, a ak nie, tak ten nafúknutý článok (predpokladám že sa nafúkol jeden krajný) amputovať. Ja myslím že za pokus by to stálo…
Tiež ako píše Robikl chcelo by to urobiť analýzu toho čo sa stalo a prečo sa to stalo. Mňa napadá či náhodou neboli bat. príliš vybité, vtedy im stúpa vnútorný odpor a mohlo vo veľkej záťaži dôjsť k prehriatiu. Že to nehorelo viac bude asi preto že už nemali moc energie. Ale to je len dohad… Odmeral si napätia na článkoch po havárii? To by vnieslo trochu svetla do celej záležitosti…
To upevnenie je kritické, myslím si ale že tvar rúrky tak moc nie je problém, ja používam rôzne hrubú vrstvu gumy (buď zo starej duše, alebo taký čierny penový profil z Gumexu 30x10mm. To keď sa stiahne tak sa to neposúva, neodiera to rám a je to nielen pevné, ale aj trošku pružné a nemôže to hrkať. Odporúčam.
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 571 až 585 (z celkového počtu 716 )