Prevodovka znižuje účinnosť systému permanentne, kdežto bez nej je väčšinu bežnej prevádzky účinnosť blízka maximálnej.
Je to tak trochu ako s pohonom 4WD. Prečo ho nemajú všetky autá? Pretože to nie je potrebné a má to okrem výhod aj kopec nevýhod. Myslím si že niektoré elektrické autá tiež prevodovku mať budú, či už pre ich použitie (napr. terénne auto), alebo ako doplnkové riešenie slabšieho motora. Alebo preto, že výrobca bude lepšie zvládať problematiku prevodovky než problematiku optimálneho motora. Elektromobily ešte stále hodne vychádzajú z toho čo je zaužívané desaťročia pri výrobe áut so spaľovacím motorom.
pivnicek:
Ta rychlost u EV je omezena na nižší rychlost schválně, protože na vyšších rychlostech brutálně roste spotřeba.
Tesla, ty nejlepší verze co mají dva motory(přední a zadní) mají mít údajně každý trochu posunutou charakteristiku, takže jeden lépe táhne v nižších otáčkách a druhý zase ve vyšších a podle toho je do nich směřován výkon.
pekne ti to slape pivnicek auto nestihalo ten musel cumet .) ja uz sa neviem dockat svojho ,ale aspon viem ze je v dobrych rukach a uz ho ozivil a s prveho videa co natocil Lubon som spokojny pojde to do kopca jak nic .) ze vraj uz nehreje motor pojde okolo 70kmh pojde ticho. to mne bude stacit .) .tak nech ti to dobre funguje dlho a bez poruchy.
Pivnicek, jazdíš takto veselo denne? Zaujímalo by ma, či už máš skúsenosť s nejakými uniformami… Zrovna nenápadný moc nie si 🙂
Inak je super ak hodne jazdíš, ebike je o tom byť stále v pohybe a užívať si to 🙂
Diky Klotas. Pravdou je, ze mam stale problemy so zadnou linkou. Uz som aj kazetu a retaz vymenil a pri prudkej akceleracii mi to preskakuje a vydava strasne zvuky. Ale ide to a preto sa mi do toho nechce babrat, kym je este leto. Tiez mi riadiaca jednotka Kelly sama pridava plyn. Zatial som sa s tym naucil zit, nieje to ono, je este co opravovat a vyvyjat.
LuboN, toto nieje moj kazdodenna jazda. Viac si uzivam v lese. Tam je to uplne ina uroven zabavy, sustredenia a adrenalinu. Najma na DH trati, co tu na Bankove pri Kosiciach mame. Co sa tyka obehovania aut, nepripada mi to nejako nebezpecne, som zvyknuty z motorky. Rozdiel je len v nizsej rychlosti a v prekvapenych vyrazoch tvari vodicov. Zatial som s uniformami problem nemal. Snazim sa jazdit ohladuplne a tak aby som nevytvaral nebezpecne situacie. Raz ma jeden mestsky pytal, co to je za stroj a bol len zvedavy.
Ahojte, tak som sa velmi dlho odmlcal. Bohuzial mi e-bike poslednych 14 mesiacov len stal. Spravil som 4 generaciu ukotvenia motora z nerezu. Po mechanickej stranke to mam hotove. Ale bohuzial mi nefunguje spojenie KELLY – CYCLONE 1800W motor. Neviem kde je chyba. Premeral som vinutia motora, zdaju sa byt s rovnakym odporom. Premeral som HALL a tiez sa pekne menia hodnoty od 0-5V. Vyskusal som vsetky mozne kombinacie prepojenia HALL a silovych vodicov. Dokonca pre istotu 2x ale motor stale nie a nie bezat ako ma. Len sa pootoci o malinko, zavrci, prip. zahreje a nic. Motor je novy, RJ KELLY este pred nedavnom fungovala so starym cyclone 1920W. Tak neviem. Najradsej by som kupil 1kW bafang a mam pokoj. Ale neda mi, kedze som sa s mechanikou natrapil. Nevie mi niekto pozicat na otestovanie nejaky cyclone motor na cca 60V, prip. RJ? Bez toho neviem urcit chybu. Nikto v okoli KE?
Táto odpoveď bola upravená pred 6 years, 5 months používateľom pivnicek.