Nabíjanie batérie za jazdy

Domov Diskusné Fóra Diskusné fórum pre svet elektro-pohonov Nabíjanie batérie za jazdy

Zobrazuje sa 7 príspevkov - 1 až 7 (z celkového počtu 7 )
  • Autor
    Príspevky
  • #12954
    dano
    Účastník (Participant)

    Všetkých zdravím !
    Je samozrejmé že pri betálovaní sa bicykel dobíja rovnako aj pri jazde z kopca. tak som si myslel že sa bude dobíjať aj pri betálovaní ak bicy niekde zavesím. Našiel som si v lese miestečko kde bol malý peň a hneď vedľa visela haluz z iného stromu. Zobral som si asi 30 cm železný hák a zadok bicykla som zavesil tak aby zadné koleso viselo vo vzduchu. Mám motor vzadu. Hlavný vypínač zostal zapnutý. tak si sadnem na ten pníček (pařez) a točím betálmi usilovne asi 5-6 minút na najvyššie otáčky. Reku aspom 1.volt sa to dobilo…
    A ono nič !
    Celý naštvaný som išiel domov. Po jazde z vyššieho kopca sa batéria dobila asi o 0,4 volta. Ako je to možné ? Keď sedím na bicy tak sa dobíja a keď točím betálmi tak nie ? Je v tom nejaké tajomstvo ? Alebo mi niečo uniklo ? Kto mi to vysvetlí ?

    #12955
    JanoZ
    Účastník (Participant)

    ztiaľ neporadím, len sa spýtam, meral si prúd, ktorý ide do batérie pri rekuperácii, ako účinne rekuperácia brzdí je to skôr o pocite, ale treba veľa popri rekuperácii dobrzďovať ? je asi fakt, že brzdenie rekuperáciou limituje nabíjací prúd a to je problém malej účinnosti riešenie by bolo, len je náročnejšie ho realizovať. Prečo betále ?správne je predsa pedále…

    #12956
    dano
    Účastník (Participant)

    Janči pedále alebo betále…to mi je úplne fuk ! Nič som nemeral,ja som len taký amatér. Pokaždé si všímam keď idem dolu kopcom že baterka sa pomaličky dobíja,tak som myslel že postačí krútiť betálmi-pedálmi aby sa točilo koleso. Dosť ma to sklamalo. Brzdy boli voľné a pokiaľ nemusím,tak dolu kopcom nebrzdím. Viem že aj pri malom pribrzdení nič nefunguje

    #12958
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Pri priamom hub motore dobíjanie batérie nastáva v dvoch prípadoch, a to buď keď motor presiahne svoje voľnobežné otáčky (vždy vzhľadom na aktuálne napätie batérie – to sú otáčky na ktoré sa motor roztočí na plný plyn bez záťaže – koleso vo vzduchu), alebo keď je použité rekuperačné brzdenie. Otáčanie motora mimo tieto dva prípady batériu nedobíja.
    Ak napätie pri jazde dolu kopcom mierne stúpa, môže to byť iba zotavovanie sa po záťaži, bez merania prúdu je ťažko niečo zistiť.

    #12959
    dano
    Účastník (Participant)

    Lubo díky za vysvetlenie. Ja by som len chcel podotknúť že nešlo o nijaké zotavovanie batérie po predchádzajúcej záťaži. Ja som totiž na vrchole kopca stál asi 10.minút a s bicy som nič nerobil. Potom som na neho nasadol. Ukazoval 49,6 V. Pedálmi som sa trochu rozbehol a šup dolu kopcom. Nabral som slušnú rýchlosť a po prejdení asi 600-700 metrov ukazovalo 50 V. A to nie len z toho kopca. Aj na iných miestach sa mi to stalo. No nebudem to už rozoberať. Bude to chcieť asi silnejšiu baterku. Mám 12 Ah a to mi nestačí. Tak športu zdar !

    #13471
    JanoZ
    Účastník (Participant)

    vie mi niekto povedať, aký maximálny prúd znesie JEDEN li ion článok maximálne pri nabíjaní, aby sa neznížila jeho životnosť ? Dá sa zistiť, že už je to nad jeho „sily“? napríklad nárastom teploty? prosím, nie dohady, ale len ak to naozaj niekto vie. Ďakujem

    #18820
    blackjoe
    Účastník (Participant)

    Dá sa to zistiť podľa datasheetu daného článku, do 0,5C je to bezpečné, do 1C s monitorovaním teploty článku.

Zobrazuje sa 7 príspevkov - 1 až 7 (z celkového počtu 7 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.