plnící obvod a řídící jednotka

Domov Diskusné Fóra Diskusné fórum pre svet elektro-pohonov Ostatné plnící obvod a řídící jednotka

Zobrazuje sa 8 príspevkov - 1 až 8 (z celkového počtu 8 )
  • Autor
    Príspevky
  • #5660
    Robikl
    Účastník (Participant)

    Ahoj elektrokoloví přátelé, jaký máte názor na plnění řídící jednotky respektive kondenzátorů v ř.j. přes odpor (rezistor) či speciální plnící obvod? Zbytečnost a rovnou to spojit (stykač, jistič). Nebo to není zbytečnost? Fakt je, že prázdný kondenzátor znamená nulový odpor a tedy na chvilku hodně velký proud. Co se může stát krom opalování kontaktů? Je šance odrovnat řídící jednotku? A jak je na tom mosfet spínač? Neví někdo jaký je tam náběh proudu? Díky za každou zkušenost, názor, poučení.

    #5662
    bob
    Účastník (Participant)

    Robikl
    Tak ti nevím čím to je ale mně nic nejiskří, včera jsem přehazoval baterie a zapoměl jsem vypnout vypínač, žádná jiskra se nekonala.
    I po několika dnech nečinosti e-kola nic nejiskří.
    Když tak nad tím uvažuji nevím zda to není tím že napětí jde nejprve na bočník cycleanalystu a proto to žádnou jiskru nehodí.

    Zato mně to vždy zajiskří při zapojování kabelu od nabíječky a je lhodtéjno zda je vypnutá či zapnutá.
    Dělá to jen tato nabíječka
    http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1-Komponenty-na-e-bike/7-2-Nabijecky-akumulatoru/5/508-Nabijecka-pro-Li-ion-aku-36V-4A

    #5663
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Ahoj, už sme to tu riešili a vlastne aj vyriešili. Samozrejme odporom to je najjednoduchšie a funguje to, mosfetový pripájač s postupným nabitím kondenzátorov RJ sme riešili tu: https://teslabike.sk/forums/topic/mosfetovy-pripajac-baterie/

    #5669
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    LuboN, ja som zatial nepostrehol doriesenie Tvojho mosfetu na pripajanie bat. Alebo som nieco prehliadol? Daj prosim info…

    #5671
    Robikl
    Účastník (Participant)

    bob: No já popsané chování pozoruji u všech řídících jednotek (tuším asi 4 typy). Dříve jsme to moc neřešil, nebo jen jističem, který má rozbíječ jisker, nebo jak se tomu nadává (nejsem elektřikář). Teď už to u většiny strojů nějak pořešené mám.

    LuboN: Díky za odkaz. Přečtu a prostuduji… Jinak já o mám řešené na některých strojích plnícím obvodem z linergy… http://www.linergy-shop.de/product_info.php?info=p69_aktive-vorladeschaltung.html . To mám v současnosti na dvou strojích. U mého nejsilnějšího kola mám v současnosti mosfet spínač z e-pohon.cz. Jen by mě docela zajímalo plynule nebo skokově nabíhá proud při sepnutí. I proto jsem se ptal, kdyby do toho někdo viděl. 🙂

    #5672
    Robikl
    Účastník (Participant)

    bob: Ještě k jiskření na nabíječce. Mě to moc nejiskří, trošku jo, ale konektory to neničí. Pokud je to u tebe horší, tak bys to taky mohl řešit přes nějaký plnící odpor či aktivní plnící obvod, ne?

    #5676
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Pivnicek: doriešené by to vlastne bolo, len to zastalo na súčiastkách (tu to lokálne nejde kúpiť a väčšia objednávka súčiastok mi stojí na peniazoch). Schéma je už kompletná, ak by to niekto vedel zložiť môžem mu ju poskytnúť a prípadne poradiť. Ja to budem skladať až budem mať z čoho.

    #6900
    rob.brno
    Účastník (Participant)

    Ahoj,
    zatím to provizorně řeším, tak, že mám přemostěn hlavní vypínač z baterek malým tlačítkovým spínačem v serii s odporem 150ohm/20W. Stisknutím tlačítka se omezí nabíjecí proud do reglu(kondu) na cca 0,6A(při 88V aku). Kond se rychle nabije asi na 83V(88V-150x30mA(ustálený proud reglu)) a pak teprve přepnu hlavní vypínač, takže už to nehodí jiskru.
    Časem nahradím tlačítko malým FETem a hlavní vypínač troj-FETem, které budu spínat SW Arduinem.

    Nabíječka mi taky při připojení hází jiskru(musí se nabít filtr. výstupní kond na „sekundáru“), jenže zároven zafunguje nuvnitř nějaká ochrana asi na nadproud a nabíjení ani nezačne. Takže nabíječku prvně zapnu, ta si nabije filtr.kond plným napětím a pak vrazím konektor nabíječky do kola a už to jede 🙂

Zobrazuje sa 8 príspevkov - 1 až 8 (z celkového počtu 8 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.