Stredovy pohon – EVBIKE

Domov Diskusné Fóra Diskusné fórum pre svet elektro-pohonov Motory Stredovy pohon – EVBIKE

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 181 až 195 (z celkového počtu 320 )
  • Autor
    Príspevky
  • #5477
    autofelicia
    Účastník (Participant)

    Kupil som od Pivnicka adapter na Bafang. Nemal som este poriadny prevodnik tak som to jazdou neodskusal ale pasuje dobre iba strednu dieru som musel malicko zvacsit cca 0,2mm aby to coslo na volnobezku. Vsetko ostatne sedi. Bude treba dat este asi 2mm podlozku aby retaz nesuchala o motor . Co sa tyka Bafangu tak som z toho trocha sklamany lebo nefunguke PAS ako som si predstavoval. Dosiel mi uz naprogramovany s 0-9 . Torgue senzor tam sice nejaky je ale ten nesnima to ako silno ja tlacim do pedalov ale to ako tazko motor musi tahat. Pre cyklistu je to dost neprijemne lebo ak zatlacim viac, motor prestava pomahat . Aby som to vysvetlil. Povedzme ze idem na 1. stupni a slapem po rovine. Rozbehne ma to na cca 13km/h .Pri danej rychlosti slapem cca 60 rpm nohami ale to neviem presne. Rychlejsie uz to nepojde iba ak prehodim zasa na tahsi prevod o jedno dole a potom zisti ze to ide tahsie a znova prida na cca 16km/h a tak dalej. Treba to asi nejako nastavit soft riadiacej jednotky. Dnes som sa povozil na bycylkli so stredovym motorom Yamaha . Tak to bola ina kava . Motor sa spraval presne tak ako si pomoc predstavujem . Ak slape clovek malou silou pomaly dava primeranu silu . ak zisti ze chcem zrychlit a zatlacim viac tak umerne pridava aj motor .Ak uberiem silu uberie to . Proste parada. Bafang aspon ten s mojim nastavenim tomu nesiaha ani po clenky. Este k Bafangu. neprestane to hnd tocit motorom ak ja prestanem . Trva to niekedy aj 1,5sekundy. Motor je silny a niekdy to nieje najlepsie. Ak nahodou niekto ma ine skusenosti s tym rad by som ich pocul.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #5485
    uzivatel
    Člen

    nic si z toho nerob…..ja si myslim ze cely PAS je hovadina….nikdy nebudes stym spokojny…pises yamaha…
    „Motor sa spraval presne tak ako si pomoc predstavujem . Ak slape clovek malou silou pomaly dava primeranu silu . ak zisti ze chcem zrychlit a zatlacim viac tak umerne pridava aj motor .Ak uberiem silu uberie to . Proste parada. “
    Ale ja mam tiez nieco ako ty popisuje ..seriovka hub750W zadny presne to tak chodi….ALE!!! ja pozadujem urcitu rychlost a chcem ju dodrzat no zaroven sledujem watmeter co robi RJ a ak vladzem tak potiahnem viac ale NECHCEM ked viac zatlacim do pedalov aby motor tiez pridal…ved chcem aby som dosiel s motorom aj nazad …preco minat energiu ak na pozadovanu priemernu rychlost stacim ja sam? pripadne len ten kusok co nestacim nech pomoze ….jednoducho ten moj PAS sice chodi ako popisujes ty ale mesedi mito vobec….Mne sa zda ze by to riesil tempomat…
    Nech sa vyjadri bob /tusim uz nemoze pedalovat / alebo pivnicek …on ma tempomat, aj analizer tusim…co robi RJ ak mas trebars nastavenu rychlost napr.30km/h a prepedalujes to po rovine? zide vykon na 0?

    #5487
    bob
    Účastník (Participant)

    Ano je to tak, pokud to ušlapeš a na tempomatu máš nastavenou určitou rychlost je spotřeba 0. Polevíš li ve šlapání začne příměřeně tomu narůstat spotřeba.
    Tohle mám už ověřeno z doby kdy jsem mohl ještě šlapat.
    Dokonce jsme tak s jedním kolegou z Prahy soutěžili kdo ujede více km na 1Ah.
    Mně se podařilo ušlapat 10km na 1Ah kolega dal skoro 15km ale po rovině samozřejmě.
    Dovedeš si ovšem představit že to už nebyla žádná přípomoc:-)

    #5488
    uzivatel
    Člen

    tak myslim …teda viem ze toto aspon mne bude najviac vyhovovat.
    DIK

    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 7 months používateľom uzivatel.
    #5490
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Ja jazdím s tempomatom, pincíp je taký že zapnutím tempomatu sa zafixuje hodnota PWM v RJ. Chová sa to tak, že za nemeniacich sa podmienok to udržuje rovnakú rýchlosť. Ak sa podmienky zmenia, napr. začne stúpanie, s poklesom rýchlosti motor začne brať väčší prúd a výkon stúpa. Ak ale začnem pedálovať, alebo klesám, rýchlosť sa začne zvyšovať a motor postupne prestáva ťahať. Najmä pri jazde vyššími rýchlosťami sa pedálovaním rýchlosť jazdy moc nemení, ale zato výkon nôh sa odčítava z výkonu motora a ten úmerne tomu klesá.
    SFSF: keď chceš viac tlačiť do pedálov pri PAS so senzorom tlaku do pedálov a nechceš aby motor viac pomáhal, proste si prepneš úroveň prípomoci na nižšiu alebo vypneš úplne. Bez nejakého toho nastavovania a ovládania to nikdy nepôjde, RJ proste nemá ako vedieť či sa chceš potiť a makať a šetriť ampérhodiny, alebo fičať s vetrom opreteky bez väčšej námahy. Toto nedokáže vôbec žiadny systém. Otázka zostáva, ktorý z existujúcich systémov komu ako vyhovuje. A záleží to aj od štýlu jazdy a profilu trate.

    #5491
    bob
    Účastník (Participant)

    Je to tak, nejlepším regulátorem spotřeby je lidský mozek potažno jeho tělo a né nějaký procesor či tlaková čidla a podobne fičurky:-)
    Připomoc si mohu dávkovat sám tak jak já potřebuji a né aby to za mně blbě řešil procesor:-)

    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 7 months používateľom bob.
    #5494
    uzivatel
    Člen

    LuboN mas pravdu…problem je v tom ze ten zmetok RJ po case ak to dam do nula tak vypne. No a opatovne zapnutie obnasa zastavenie zadanie pin kodu na displeji na pedale nesmie ziadny tlak posobit a mozem ist dalej…proste konina.

    #5495
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Ja sa k tomu neviem vyjadrit, lebo som PAS nikdy nemal a ani tempomat nemam. Mam len throttle na rucke ako na motorke. Tym, ze som predtym jazdil na moto, zda sa mi to najlepsie a prirodzene. Pridam si kolko chcem, ako chcem a kedy chcem. Pedalovanie velmi neriesim. Len dnes, ked sa mi uveril motor, tak som si radostne dopedaloval domov do kopca na tom mojom tazkom cude 🙂 Osobne si myslim, ze si treba na vsetko zvykat. Vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody. Mne sa ten Yamaha bajk, co popisuje autofelicia zas nepacil. Bol taky slabunky. (vozil som sa na nom dnes a aj na autofeliciovom bafangu). Ten bafang sa mi celkom pacil, bol silny, tichy a lahucky. Len bolo divne to, ze ked som sa otacal na ceste a trosku som potocil pedalmi, tak motor zabral naplno a skoro som sa vysypal. Ale zas odozva bola rychlejsia ako na mojom cyclone, cize toto je lepsie. Na mojom silnom a s dlhsou odozvou by som uz riesil priamy styk so zemou 🙂

    #5496
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Inak dik autofelicia za spatnu vazbu, hned idem upravit kotu na bafang na vnutornej diere +0,2mm. Co mam uz vyrobene, upravim na sustruhu v robote…

    #5498
    LuboN
    Účastník (Participant)

    SFSF: no tak to je ozaj sproste vymyslené… hneď by som napísal výrobcovi 🙂
    Ja som si zvykol na dlhšie úseky používať ten tempomat, a v zložitejšom teréne alebo ak neustále zatáčam, zastavujem, alebo v premávke a pod. tak normálne idem na rúčku… To je asi najpraktickejšia kombinácia. Tie PAS systémy pri vyšších výkonoch mi prídu až nebezpečné… Moja ruka na plyne vie čo má robiť v zlomku sekundy… A tempomat sa okamžite zruší ak siahnem na brzdu. S tým nie je proste problém.

    #5502
    zmobilu
    Účastník (Participant)

    Pani citam Vase postrehy.
    Moj 250W stredivy motor ma 3 stupne asistencie a ori maximalke 50km/h sa na 1. Stupmi snazi pomshat do cca 21km/h pri 2.stupni do cca 32 a na 3.stupni do 40
    Potom mam este asistencnu packu ktora sa na roznych stupnpch tiez rozne chova.
    Najviac samozrejme pomaha na 3.stupni kde taha do maxima.
    Takze ked som v sobotu jazdil rovinky mal som stupen 1 a tahal si za vlastne na tazkom prevode cca 25km/h , potom som dosiel do lesa a dal stupen 2 no a zacal pouzivat packu. Samo ze som musel i podradit.
    Maximalne zadne koliecko mam 36z a tak ked prisiel strmak prehodil som nan a na 3 stupni s packou som pwkne vysiel. To ale motor tahal cca 550w a ja som siel skoro krokom ale zosadnut netrebalo.
    Treba si stupne asistencie prepinat, rychlosti prehadzovat ale da sa s tym krasne vyhrat a i v lese jazdit.
    Samo 250ka nieje na rychle lesne jazdy, to by na tom mojom vysokom biku ani neslo
    Ale rovinky a mierne stupania pekme pomaha.
    A ked chcem viem ist skoro.40km/h bez sliapania po rovinke. Hlavne ked sa rano do Prace nahlim.
    Ak by som o5 kupoval motor tak trochu vykonejsi ale urcite na horskejsi bike.
    Pekny den

    #5508
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Zmobilu: takže podľa toho čo píšeš, tá asistencia je vlastne ako tri prednastavené stupne tempomatu, akurát že sa to zapne/vypne podľa toho či človek pedáluje. A za normálnej jazdy pedálujem vlastne stále, takže v tom nie je moc rozdiel. Výhoda teda je že mám neobmedzený počet stupňov asistencie, takže si navolím presne tú výpomoc a rýchlosť ktorá mi vyhovuje a idem… Že to ťahá aj bez pedálovania je niekedy výhoda, pri jazde lesnými cestami môžem cez niektoré problémové miesta prejsť bez pedálovania (bez rizika že zachytím pedálom niečo).

    #5509
    autofelicia
    Účastník (Participant)

    Vlastne ano sprava sa to ako tempomat . Mas rozne stupne zatazenia a podla toho vies ist. Na rovinke ak chces ist trebars ako ja dnes rano do roboty 45km/h tak z piatich stupnov to dalo na 3-ke cca 43-45km/h . A ked som slapol na to silne tak spotreba bola aj nula. A ked sa mi nechcelo snazilo sa mi to udrziavat tu rychlost. Ale POZOR to bolo na myslim 15Z zubovom koliesku v zadu (v predu mam zatial original 48Z). Ked som prehodil na 17Z koliesko tak uz pri 3-jke neudrziaval 43-45 km/h ale menej cca 38km/h. On vyhodnocuje podla mna len ten krutiaci moment na velku pilu. Cize kazdy stupen PAS pomoci ide do urcitej rychlosti a urcitej sily. Da sa stym hrat do nemoty :). Ale poviem Vam ze je to silny motor. Sice ja dost slapem no nie je problem po rovine so slapanim ist 55km/h. Ako maly skuter . A zatial je tichucky. Do roboty mam 13km a jeden kratky kopec cca 500m kde rychlost neklesla pod 35km/h na 3-ke z piatich stupnov PAS. Cele som to dal asi za 18minut.

    #5592
    zmobilu
    Účastník (Participant)

    Pani, pocasie nam praje
    Dnes sme s Dusanom dali Biely kríž a este nam ostala kapacita i na cestu domov a nieco navyse…
    Pri bufete KLINEC sme natrafili na dalsich ebikerov na Downhill bikoch.
    250w motor stihal 750ke 😉

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #5594
    Duscho
    Účastník (Participant)

    Zdravím Vás, je tu niekto kto by bol ochotný v Bratislave ukázať mi naživo čo dokáže stredový pohon Bafang? 🙂

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 181 až 195 (z celkového počtu 320 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.