Tuning RJ Magic od Golden Motor

Domov Diskusné Fóra Diskusné fórum pre svet elektro-pohonov Ostatné Tuning RJ Magic od Golden Motor

Zobrazuje sa 8 príspevkov - 16 až 23 (z celkového počtu 23 )
  • Autor
    Príspevky
  • #8889
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Dozrel čas na ďalší tuning, nakoľko RJ o ktorej som tu písal doteraz verne slúžila a trpezlivo znášala všetky moje nálady bez jedinej poruchy. Rozhodol som sa prerobiť ďalší kus v súvislosti s dokončovaním môjho druhého e-biku. Tentokrát som sa rozhodol zájsť ešte ďalej a dotiahnuť úpravy k úplnému maximu. Aby to tranzistory mali jednoduchšie, rozhodol som sa posilniť plošný spoj čo to dá a navyše aj vývody mosfetov až úplne po púzdro. Vďaka tomu sa tam nebude tvoriť toľko tepla (nožička mosfetu je najtenší vodič v obvode) a navyše vďaka medi bude zlepšený odvod tepla odtiaľ. Aktuálny stav s vylepšenými cestami pre pripojenie fázových vodičov je na fotke.
    Špecifikom tejto RJ je jej riešenie bez káblov, priamo na nej sa nachádzajú konektory. Riešenie je praktické, ale konektor je priamo na plošnom spoji a vzniká v ňom nemálo tepla. Rozhodol som sa teda miesto fastonov pre napájanie a fázové vodiče motora naletovať priamo hrubé káble a až na ne umiestniť predimenzované konektory. Nielen že tak už nebude v tom mieste vznikať teplo, ale bude ešte aj odvádzané hrubým vodičom preč. Na fotke vidno otvory po pôvodných konektoroch.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #8891
    teslabike
    Keymaster

    ja som rozmýšlal na RJ BAC od magic piee prirobiť nízkotáčkový vetrák .. ale zas neboli baterky ktorým by som nakladal tak som to nehal tak

    #8991
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Ak myslíš tú 2000W tak to je škoda peňazí, je to hrozná krava s 1,5kg a nebude lepšia ako tieto prerobené…
    Tuning pokračuje, finále bude keď budem vedieť kde bude namontovaná a aké dlhé káble tam budú.
    Napájanie dostane konektor XT90, cez XT60 budú pripojené prídavné kondenzátory a fázy sa pripoja cez XT150.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #8994
    teslabike
    Keymaster

    Nie myslím tu klasiku za 50 euro cca zvládne asi 50A a dá sam tam nastaviť pár vecí cez pc ,rozobranú som ju nemal

    Magic pie riadiaca jednotka

    #8995
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Jaj tak to je tá čo tu prerábam 🙂
    Reálne má max baterkový prúd menej než 30A, kým som ju prerobil v pohode ťahala 1500W pri 14s LiPo bez prehrievania, umiestnená bola tak že pri jazde ofukovalo ten chladič čo má… Po prerábke dáva raz toľko, a nehreje sa viac než predtým 🙂
    Je to dobrá RJ, len jej treba dopriať dostatok vzduchu 🙂

    #8996
    teslabike
    Keymaster

    Ja som ju mal hodenú v kapsičke (trojuholníku moc prúdenia vzduchu si neužila) v kopci bola trocha teplá , je to dobrý kus železa

    #10622
    JaroG
    Účastník (Participant)

    Ahoj. Tiež som si vytunil RJmagic (BAC281) podla navodu ktory popisal LuboN. Vymena tranzistorov, vodiče som naletoval na plošak…. Teraz prevadzkujem taktiez goldenmotor 1kw az na 3kw. Aktualne mam zostavu: Magicpie motor a RJ, 14S/26Ah lipo Multistar.Do motora sme osadili na vynutie teplotne čidlo, pre istotu. Spokojnosť za pár euri. 😀

    #12864
    JaroG
    Účastník (Participant)

    Ahoj. Tak po dlhšej odmlke som tu zas. Najnovšie som postavil nový bajk : stará oceľová kostra, 26″ ráfiky a použil som už predtým upravenú RJ (BAC281) na 3KW. Teraz som použil hub motor MXUS_3K_Turbo_V3_4T na LuboN odporúčanie. A batérie 14S2P (52V32AH,1660WH) lipo multistar. Nabíjačky mám dve 400W(jednu v práci a jednu doma) a jeden prerobený EATON(1800W). V starej zostave s motorom od goldenmotor (1KW motor) prevádzkovaný na 3kW sa ten prehrieval v tiahlych a pomalých stúpaniach (napr.:Martinské hole asfalt). Buď som bol nútený v polke trasy zvoliť pomalé tempo na ľahkom prevode, alebo striedme tempo od začiatku pod kopcom. Nakoľko goldenmotor bol osadený na 28″ ráfiku a tiež aj to , že som nechcel použiť ferofluid, tak som sa rozhodol pre montáž nového bajku s motorom MXUS. Teraz tie martinky vybehnem ako na motorke bez príšľapu a pohybujem sa ešte v rozumných hodnotách s teplotou cca max 150C bez ferofluidu, taktiež MXUS má lepšiu výkonovú krivku. Predtým s goldenmotorom rýchle prehriatie už v polke martiniek s teplotou cez 230C na vinutí (osadené čidlo na vinutí).
    Starý bajk som nechal mojej žienke, novú RJ(BAC) som jej nastavil na 1KW a s batériou 14S1P_10AH_Multistar vieme spolu spraviť aj malé výlety po okolí, aby nefrflala že jazdím bez nej kadetade aj na Balatón (sám :D). Súčasný bajk my vyhovuje čo výkonom , maximálkou, dojazdom a aj schopnosťou rýchlo nabiť batériu (cca 45 min_Eaton1800W:iba výlety). Prečo to tak rozoberám? Pred niekoľkými rokmi som 6 rokov jazdil na 125-ke a predtým som inklinoval skôr ku bicyklom, toto je skvelá alternatíva (všetko v jednom :D). Tiež by som chcel ľudí motivovať k pohybu (svojpomocne alebo motorom) na čerstvom vzduchu. Tak bajkovaniu alebo motorkovaniu zdar!

Zobrazuje sa 8 príspevkov - 16 až 23 (z celkového počtu 23 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.