Dozrel čas na ďalší tuning, nakoľko RJ o ktorej som tu písal doteraz verne slúžila a trpezlivo znášala všetky moje nálady bez jedinej poruchy. Rozhodol som sa prerobiť ďalší kus v súvislosti s dokončovaním môjho druhého e-biku. Tentokrát som sa rozhodol zájsť ešte ďalej a dotiahnuť úpravy k úplnému maximu. Aby to tranzistory mali jednoduchšie, rozhodol som sa posilniť plošný spoj čo to dá a navyše aj vývody mosfetov až úplne po púzdro. Vďaka tomu sa tam nebude tvoriť toľko tepla (nožička mosfetu je najtenší vodič v obvode) a navyše vďaka medi bude zlepšený odvod tepla odtiaľ. Aktuálny stav s vylepšenými cestami pre pripojenie fázových vodičov je na fotke.
Špecifikom tejto RJ je jej riešenie bez káblov, priamo na nej sa nachádzajú konektory. Riešenie je praktické, ale konektor je priamo na plošnom spoji a vzniká v ňom nemálo tepla. Rozhodol som sa teda miesto fastonov pre napájanie a fázové vodiče motora naletovať priamo hrubé káble a až na ne umiestniť predimenzované konektory. Nielen že tak už nebude v tom mieste vznikať teplo, ale bude ešte aj odvádzané hrubým vodičom preč. Na fotke vidno otvory po pôvodných konektoroch.
Ak myslíš tú 2000W tak to je škoda peňazí, je to hrozná krava s 1,5kg a nebude lepšia ako tieto prerobené…
Tuning pokračuje, finále bude keď budem vedieť kde bude namontovaná a aké dlhé káble tam budú.
Napájanie dostane konektor XT90, cez XT60 budú pripojené prídavné kondenzátory a fázy sa pripoja cez XT150.
Jaj tak to je tá čo tu prerábam 🙂
Reálne má max baterkový prúd menej než 30A, kým som ju prerobil v pohode ťahala 1500W pri 14s LiPo bez prehrievania, umiestnená bola tak že pri jazde ofukovalo ten chladič čo má… Po prerábke dáva raz toľko, a nehreje sa viac než predtým 🙂
Je to dobrá RJ, len jej treba dopriať dostatok vzduchu 🙂
Ahoj. Tiež som si vytunil RJmagic (BAC281) podla navodu ktory popisal LuboN. Vymena tranzistorov, vodiče som naletoval na plošak…. Teraz prevadzkujem taktiez goldenmotor 1kw az na 3kw. Aktualne mam zostavu: Magicpie motor a RJ, 14S/26Ah lipo Multistar.Do motora sme osadili na vynutie teplotne čidlo, pre istotu. Spokojnosť za pár euri. 😀
Ahoj. Tak po dlhšej odmlke som tu zas. Najnovšie som postavil nový bajk : stará oceľová kostra, 26″ ráfiky a použil som už predtým upravenú RJ (BAC281) na 3KW. Teraz som použil hub motor MXUS_3K_Turbo_V3_4T na LuboN odporúčanie. A batérie 14S2P (52V32AH,1660WH) lipo multistar. Nabíjačky mám dve 400W(jednu v práci a jednu doma) a jeden prerobený EATON(1800W). V starej zostave s motorom od goldenmotor (1KW motor) prevádzkovaný na 3kW sa ten prehrieval v tiahlych a pomalých stúpaniach (napr.:Martinské hole asfalt). Buď som bol nútený v polke trasy zvoliť pomalé tempo na ľahkom prevode, alebo striedme tempo od začiatku pod kopcom. Nakoľko goldenmotor bol osadený na 28″ ráfiku a tiež aj to , že som nechcel použiť ferofluid, tak som sa rozhodol pre montáž nového bajku s motorom MXUS. Teraz tie martinky vybehnem ako na motorke bez príšľapu a pohybujem sa ešte v rozumných hodnotách s teplotou cca max 150C bez ferofluidu, taktiež MXUS má lepšiu výkonovú krivku. Predtým s goldenmotorom rýchle prehriatie už v polke martiniek s teplotou cez 230C na vinutí (osadené čidlo na vinutí).
Starý bajk som nechal mojej žienke, novú RJ(BAC) som jej nastavil na 1KW a s batériou 14S1P_10AH_Multistar vieme spolu spraviť aj malé výlety po okolí, aby nefrflala že jazdím bez nej kadetade aj na Balatón (sám :D). Súčasný bajk my vyhovuje čo výkonom , maximálkou, dojazdom a aj schopnosťou rýchlo nabiť batériu (cca 45 min_Eaton1800W:iba výlety). Prečo to tak rozoberám? Pred niekoľkými rokmi som 6 rokov jazdil na 125-ke a predtým som inklinoval skôr ku bicyklom, toto je skvelá alternatíva (všetko v jednom :D). Tiež by som chcel ľudí motivovať k pohybu (svojpomocne alebo motorom) na čerstvom vzduchu. Tak bajkovaniu alebo motorkovaniu zdar!
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 8 príspevkov - 16 až 23 (z celkového počtu 23 )