pačia sa mi tie displeje 🙂 moc pekné
400 Wh neni zas tak moc asi tam bude baterka 36 11Ah čo je okej ale všetko už tu je
Asi vsadia na dobrú zladenosť jazdca z ebikom ..
20 prevodov je fajn ale stále, väčšia píla ma 44, menšia odhadujem 32, vzadu je 11-36. To znamená najľahší prevod je 32/36, to je stále veľa. Pokiaľ tam nebude pomer napríklad 22/32, nie je to horský bicykel, pripadne absenciu ľahších prevodov kompenzuje výkon motora. Čo nie je efektívne ani pre jazdca, ani pre motor.
Ja by som si stále chcel nechať možnosť jazdiť napríklad s vypnutym motorom, prípadne s minimálnou dopomocou motora. Napríklad dať dole baterky a mať zase klasický bicykel o 3kg ťažší. Skôr sa uberam týmto smerom.
To je dosť možné, že ti to stačí pokiaľ ide motor. Zatiaľ jediný seriózny kit čo som našiel je Ego kit. Je pekné sa odviezť niekde ebikom, čo ale keď naspäť to už s motorom nejde.
V prípade Ego kitu, píla pre motor 44 zubov, pre jazdca 36 a 24. To znamená udržať vhodnú kadenciu ako pre motor aj pre jazdca. V prípade poruchy je možné sa dopraviť naspäť bicyklom a nie po svojich.
U cyclona je to 48z od motoru 44z a 32z jezdec.
Egokit je upravený cyclone. Čili seriozní cyclone.
Už se tu o tom mnohokráte psalo.
Šikovný kutil si z cyclona udělá doma svůj egokit:-)
Výhoda oroti jiným středovým motorum je jeho variabilita a otevřenost systému.
dusan k pomeru prevodníka a kazety.
dlho som s tým laboroval, mam už doma prevodniky 34,36,38,40,42,44,46z.
všetky som skusal kombinoval s cyclone motorom . v predu som nechaval dvojprevodník, potom jednoprevodník, skratka špekuloval som ako ta Betka.Nakoniec som aj tak zvolil kompromis, jeden prevodník vpredu 38t a kazeta 11-36z.Dal som dozadu aj 42z, musel som kupiť novu prehadzovačku, ale nebol som spokojny s kvalitou radenia. takze po mnohých kombinaciach ostala 38t a 11-36. s takou kombinaciou zvladnem kazdy kopec, skor preklzne kolo alebo sa prevratim ako by motor nevladal, alebo sa prehrieval.Som trocha hendikepovaný na asfalte, kde som pomalší, lebo 38t je na asfalt malo, aj ked je vzadu 11t. ale takto to mam jednoduche a funkčné. presmykač som vyhodil, iba také voditko som spravil/zo stareho klinca, ktorý som ohol, je to otrasne a funkcne, nie je to pre okrasu/ aby reťaz nepadala ked idem dolu rozbitým terenom rýchlo.
čo ta viedlo k obj. bafangu? aký tam chceš dať prevodník, lebo 48 t alebo 46t sa moc nehodi do hor.
Bavil som sa s tým chlapikom z gravity shop. Hovoril, že 1×10, čo Jazdí teraz je lepšie ako 2×10. Samozrejme sa bavíme 1x 10 s 34z píla a 11-42 kazeta. Tiež to mohla byť iba reklama. Osobne viem, že XC závody sa jazdia 1×10, pretože spomaľovať kvôli priesmyku je strata času.
Ten 42z pastorok nemusí byť jednoduché dobre rozchodit. Preto mi odpísal. Od 10 prevodov vyššie Shimano koppiruje Sram. Pomer 1:1. Prehadzovac by mal ten shadow, chcem tým povedať, že sa tam neoplatí lepiť komponenty. Treba sa opýtať predajcu a neverím že 1×10, 34-36z píla a kazeta 11-42z nepôjde. Hodlam použiť pílu s M profilom.
Sram dokonca robí 1×11 a je to ešte lepšie ale to sa už bavíme o 100kach Eur.
Jazdím teraz s GNG, 22,38z dvoj-pila a 11-32 kazeta. Nevidím dôvod sa pohybovať nad 500W. Možno pre zabavu, adrenalín.
Áno, ja sa s 38/11 ledva dostanem na 40km/h,ale to mi nevadí, viac mi vadí stratiť kadenciu pri uphille. Čiže buď pôjdem na 36z pílu alebo dokonca 34z pílu. V kombinácii s 42z pastorkom som celkom fajn na tom.
Určite máš pravdu v tom, že 38z píla a 11-36z kazeta je to najjednoduchšie a možno aj najlepšie riešenie.
Ide to trochu do spotreby ale zatiaľ stačí. Predpokladám teda že máš vzadu Shimano XT 10 rýchlostné.
Po 1300km za 3 mesiace s Bafangom BBS som sa utvrdil v tom že pokiaľ chcem bezpečne jazdiť, potrebujem komplet riešenie. Rozhodli maličkosti ako plastový kryt na prevodovke, káble vyvedené akurát na spodku motora či asistencia bez torque senzoru.
Po dlhšej dobe som sa rozhodol pre ebike s Yamaha kitom. Výhody som videl v klasickej píle, minimálnom odpore pri vypnutom motore či okamzitom zabere z nulovej kadencie.
Zakúpil som teda výbavou skupu ale cenou výhodnú verziu http://www.ebajk.sk/obchod/celoodpruzene/sduro-fullnine-rc/
, ktorú som postupne doplnil o Shimano XT kazetu s 42z pílou vzadu, čo plne postačuje pri jednej píle a výmene 2.2″ plášťoch za 1.9″. Ostatné zmeny ako sedlo, sedlovka, predstavec ci rajdy tu nejdem spomínať, je to individuálna záležitosť. Plánujem výmenu bŕzd. Väčšina zmien prebehla presunom komponentov z predchádzajúceho bajku.
S bicyklom som momentálne spokojný, zvažoval som aj chip na zvýšenie rýchlosti, v lese to ale veľmi nepotrebujem.
Bol som som trochu zaskočený spotrebou keďže ani pri Economy móde sa mi nepodarilo dosiahnuť cez 80km pri jazde v lese.
Zvažujem výmenu článkov v batérií za s vyššou kapacitou, keďže reálne používam len Economy mód, to je do 8A. Tipujem že sú tam 2900mah 10s4p, výmena by bola trebárs Panasonic 3400mAh.
Economy mod asistuje až do 100% nominalneho výkonu, čo je 250W,čo plne postačuje pre každý terén pri vhodnom sprevodovani. Standart mód je už príliš silný pre bežného bajkera. No a high mód je len marketingová záležitosť ☺
to ti gratulujem Dusan . Yamaha je to to najlepsie s cim som jazdil. A naozaj ta odozva na pedale je okamzita aj v torznom snimaci aj kadencie. Ja som tam mal dve pili 42Z a 32Z.Jazdil som len na 32Z. Bolo to pozicane. Co mne ale vadilo je obmedzenie do 25km/h lebo niekedy sa potrebujem aj rychlo prepravit hlavne do roboty 🙂 . Bafang mi dava do 60km/h po ceste. 🙂 No ale Bafang je pre „Economy“ ludi.
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 142 )