Dano, je to možné to je moja denná trasa ☺, neviem či to bolo vo štvrtok ale niekto sa tam na mňa usmieval, pri tom zjazde z kobyly k saleziánom.
No len teraz som v servise, takže iba zabehnem na pol hodku do lesa. Možno o týždeň na kobyle.
SF, bohužiaľ vyhláška hovorí jasne, nad 250W atd, to nie je bicykel.
Potrebuješ značky, homologizaciu a podobne. Predpokladám že nič z toho nemáš, prvý právnik ta roztrha na kusy.
Za tie peniaze si si potom mohol kúpiť tri Yamahy.
Celkom by ma zaujímalo, ako je vlastne zadefinované čo ešte spĺňa požiadavku „do 250W“, lebo je zjavné, že pre niektoré firmy existuje celkom zvláštny meter, kde vôbec nevadí nejakých 600-700W a nepovedal by som že sú to iba nejaké „špičky“ (teda ak sa tou špičkou myslí doba do prehriatia motora, ktoré ale ani nemusí nastať, tak to potom môžem kľudne špičku definovať trebárs aj ako „doba do vybitia baterky“ a potom je asi všetko OK). Možno by som pri takom meraní obstál aj ja s mojimi 1500W, a to je väčšinou naozaj iba špička, s výnimkou strmého kopca na plný plyn alebo rozbiehania také číslo na wattmetri nevykúzlim 🙂
robikl …cely cas to rozoberame…mas to co ti vyrobia. Myslim ze v najlepsom pripade to bude ukazovat vykon… aj ked I=P/U teda 250W/36V= 6.9A …ale skus do bike za 4000 € urobit zasah a domontovat nieco pocas 2 rocnej zaruky….budu tu chalani co otrieskali prachy do original strojov tvrdit vzdy svoje…“moj chvost je najkrajsi a najlepsi“…Ja som tiez dal nemale prachy aj za originalku / viac by som to neurobil/ …ale na skladanom doma viem ze si vsetko urobim, vymenim, prerobim a vidim aj prud, aj napatie, aj vykon aj spicky a ked budem chciet tak domontujem aj cidlo na teplotu motora /podobne ako bob/ ci uz na telese alebo pri vinuti/alebo aj smerovky, radio a hodinky s fontankou :-)…
Pochopte na originalkach sa da len jazdit a platit za servis! Vsetko je to urobene specialne aby nic nepasovalo a nedalo sa alebo len tazko dorobit, prerobit.
Teda Robikl ak chces vidiet prud na budiku biku nemas narok na originalke – ak to ovsem laskovo pan Cinan nenamotoval v serii
SFSF
nieje každý taky šikovný a myslím, že si si sám nepostavil a neskonštruoval aj auto…..aj tam by si vedel o všetkom a predsa si kúpiš hotové a len ho užívaš.
Nerozumiem elektrine, tak asi by som ani nedokazal prerobiť bicykel na epohon, takže kupim hotový a len sa vozím. A ake tam idu prudy ma až tak netankuje ak vidim kolko km ešte dojdem.uffff ale sa zamotavam:-)
Robikl, ak to ide do 700W tak by som počítal pri 36V batérii prúdy do 18-20A.
Inak je treba si priznať že fabrické e-biky sú ešte stále „nedonosené“ a šikovný amatér s praxou v tejto oblasti dokáže zložiť lepší stroj, navyše častokrát za podstatne menej peňazí a ešte k tomu aj na mieru konkrétnym požiadavkám. Veľké firmy nedokážu držať tempo s technologickými novinkami či požiadavkami zákazníkov, ich produkčný cyklus je moc pomalý. Navyše aj tú 2-ročnú záruku si zákazník pekne zacvaká, a miesto toho aby jazdil čaká kým sa predajcovi uráči vybaviť reklamáciu. To si to radšej postavím a opravím sám. Za tie peniaze by som ozaj čakal 2-3 roky bez starostí, ale z toho čo čítam tu a čo počúvam od známych tak realita je inde. Ešte by som rád spomenul, že v dnešnej dobe je takmer v každom finálnom produkte zámerne inštalované „kazítko“ (slušne povedané) a toto je fakt ktorý už začínajú v niektorých štátoch brať ako vážnu, reálnu vec a ľudia čo robia napr. s elektronikou alebo majú servis by vám o tom tiež vedeli povedať svoje. Za posledné roky sa toto stalo zlatým štandardom väčšiny výrobcov. Takže ak to zhrniem, za svoju hrču peňazí od profesionálneho výrobcu dostanem výrobok s nastaveniami ktoré on zhodnotil ako „to bude stačiť“, bez možnosti customizácie, s 2-ročnou zárukou že to bude opravovať (nie že sa to nebude kaziť) a s vyhliadkou že niečo málo po skončení záruky začnú úradovať „kazítka“ aby servis zarobil, prípadne aby som to vzdal a kúpil novší model… toto je naozaj skvelá vyhliadka, už len z princípu niečo takéto podporovať nechcem… Je smutné kam toto až zašlo, ešte šťastie že aspoň ten ebike si doma postaviť dokážem keď už nie auto.
Trochu som sa asi nechal uniesť, tak dúfam že som sa nikoho (e-biku) moc nedotkol a berte to trochu s nadhľadom 🙂
wamp zacni snivat a dokazes vsetko .) vyber si,zameraj sa nato a dokazes to ak to chces .) ja som vodoinstalater co absolutne nerozumie bikom ja som presne ten typ co iba kupit pekny nalakovany ale hh zmenil som sa dostal som rozum presne ako pise LuboN a pivnicek ak chces nieco co budes mat rad a vedet otom vsetko tak len svoje nieco. pripajam zopar inspirujucich foto.
no ale to je len o kupeni plechu , rysoval som na koberci do rana , potom maketa nech hmatatelne vedia v dielni kde to vyrezali vodnym lucom a zaroven poohybali na presno v mega ohybacke, chalanko to musel pocitat tie uhle lebo co som si narysoval sice bolo pekne ale do masiny trebalo dat presne udaje v podstate to tam maju niekde este v pocitaci cize neni problem kopie porobit. ked som to mal pripravene na zvaranie som nasiel vynikajuceho chalana sikovneho asi naj v BA na zvaranie hlinika. cakal som neponahlal som ho a vysledok vidis.mam kamosa ktory mi to pomaha robit cize nejsom nato sam.vies kolko hadok uz pri rysovani?potom sprav maketu ! a buchli dvere ale do rana som ju zbuchal len aby som mu dokazal ze sa to da. hh natoto treba nervy .)
Wamp, ak je to nejaký „obyčajný“ s malým sprevodovaným hubmotorom v kolese, tak zrejme áno, ja som tak urobil priateľke z kostry e-biku Guewer cross celkom výkonnú mašinu na zdolávanie kopcov (napr. cesta SNP od Turčianskej Štiavničky po Folkušovú a späť). Nakoľko som mal len kostru s vidlou, tanier s pedálmi a riadítka + blatníky, ostatok som dokúpil, batériu som vyrobil na mieru aby vošla do priestoru kde bola tá originál, motor som použil 1000W hub Mxus XF-40 a RJ Magic. Pôvodná bat. mala 36V/10Ah, moja verzia má 44,4V/16Ah (dvojnásobné množstvo energie, 2x Multistar 6s/16Ah), maximálny výkon je 1200W, maximálka na rovine cez 30km/h (motor je vinutý skôr pre vyšší krútiaci moment a nižšiu rýchlosť) má to regen brzdu, tempomat a wattmeter ku ktorému som dorobil prehľadnú tabuľku s % batérie a zostávajúcimi Ah. Takýto stroj sa normálne v obchode kúpiť nedá. Celé to približne vyšlo na 500€ vďaka tomu že kostru a motor v kolese som kúpil za veľmi kamarátsku cenu 100€. Cieľom pri skladaní bola nízka cena, vysoký výkon a dojazd + prehľad o spotrebe a stave batérie. Dizajn som moc neriešil, v pláne je ešte pár úprav. Pripájam foto: