Ahoj feederd,
Yamaha ebajky sú podstatne menej zastúpené v ponuke na Slovensku či Európe. Osobne viem, že na Slovensku sa zatiaľ predávajú iba tieto dva motory.
Bosch je tu už pár rokov, musí mať veľmi dobrý feedback od zákazníka. Yamaha je viac menej tohtoročná novinka.
Keďže zatiaľ nemám najazdené toľko na svojom ebajku aby som mohol hodnotiť Yamaha prevedenie, nevyjadrim sa.
Samozrejme vlastnosti Yamaha prevedenia mi podstatne viac vyhovujú ale to je o preferenciách.
Myslím, že s BA kamennou predajňou na Slovensku, ktorá ponúka Yamahu, nemám zlé skúsenosti. Viem, že napríklad v kaktusbajku, čakala pani na reklamáciu Boschu dva mesiace. Ja by som mal byť odbaveny tento týždeň, čo sú dva týždne od reklamácie. Jednalo sa ale o závadu bicykla, nie motora.
Určite ale môj ebajk ešte prevetram a samozrejme dam vedieť.
Možno sa mi podarí tento rok stihnúť ešte http://www.cyklotour.sk/sk/ca-zajazdy-na-objednavku/80-expedicia-3000.html ☺
Ahoj Dušan, dúfam že Ti podarí stihnúť super zájazd. Mňa táto téma zaujala a sledujem ju preto lebo tiež mám záujem síce o HAIBIKE SDURO CROSS RC 2015, ale motor je rovnaký. Bol som na testovačke e bike 4x po 30 minut s modelmi od bosch a yamaha HAIBIKE kde som chcel hlavne zistiť či by mi veľkostne vyhovoval model HAIBIKE Sduro Cross RC 2015 v najmenšej pánskej velkosti 19/48 cm – vyhovoval bol super a bude môj a pori tom som odskúšal ten istý ekvivalent s motorom bosch Haibike XDURO Cross RX a MTB HAIBIKE SDURO FullNine RX 2015 a HAIBIKE XDURO HardSeven RC 2015 veľmi tesné hodnotenie, bosch kultivovanejší ale aj pomalší nástup, yamaha zaberá od spodu agresívne a mne to pocitovo viac vyhovuje tak u mňa vyhrala yamaha. A čo sa týka servisu u nás v BB čo mám zistené tak RIDE má aj diagnostiku+servis motorov a neposiela to do Nemecka chlap komunikatívny ohlasy od známych v pohode a ešte jeden kamenný Trekbikesbb kde tiež predávajú, servis na bicykel v pohode len motory musím zistiť. Ak rád pretekáš niečo pre Teba je tam aj video. http://ride.sk/foto-a-video-z-pretekov-e-bikov-na-vlkohrone-2015/
Bajk som si včera vyzdvihol, tlmič je už ok.
Samozrejme už som absolvoval ďalšie km. Dnes nejakých 50km, v lese, prevýšenie 1400m. Opäť som robil experimenty so spotrebou, keď som občas vypol asistenciu, po rovinke, dostal som sa na 4.6Wh/km.
Zaujali ma XC preteky budúci mesiac, kde bude aj kategória ebajk http://www.kellysgreenbiketour.sk/propozicie
Ahoj s tou spotrebou by si dal aj 80 km v lese to je veľmi slušné. Ak pôjdeš na preteky tak podaj info koľko tam bolo e-bike a akých. V tomto teple 50km je dobrý zaberák mne stačilo 30km na klasike.
Diskutoval som s jedným z usporiadateľov, snaha je cca 20ks.
Ľudia čo kupujú ebajky sú už väčšinou zrelsi. Ani mne sa tam veľmi nechce ísť, víkend mám pre seba a podľa seba ☺
To s tými km máš pravdu. Pred mesiacom som dával svoju 50km trasu s jedným jablkom. Dnes som to bolo o drzku. Treba camel back.
34km čo je jediná trasa pre ebajk je v pohode asi aj bez vody len s jedným občerstvením. Tipujem, že by som to dal do 2 hodín.
Na 34km by bol v pohode aj Standard mód, ten veľmi nejazdim.
Ale hej, pri troške šetrenia 80km na Eco urobíš.
Toto bolo dávno s Bafangom, teraz som o 10-15min rýchlejší, batéria skončila na 44%.
Wamp, pravdu povediac nikdy som to neskúšal a mám RC. RX je vyšší model, lepšie brzdy, predná vidla, dve píly atd.
Ale známy hovoril, že tak 40km. To je všetko relatívne.
Tie batérie, je tiež možné že budú v budúcnosti repasovat. Myslím, že 3500mAh články by boli fajn.
Ale by som trochu rozobral temu. Ľudia sledujú výkon, zdvihy atd.
Nejdem teraz riešiť zdvihy. Osobne si myslím, že ebajk získava skutočnú, neodskriepitelnu prevahu práve na dlhé trate. Na krátke trate je to stále diskutovatelna otázka, aspoň pri terajších vahach bateriach a motorov.
Práve na dlhých tratiach, cez 50km je ebajk to čo je. To sa samozrejme dostávame k otázke prečo výrobca urobil iba jednu úroveň Eco, to je 100%,to je 250W. Odpoveď je jednoduchá, marketing. Je to trochu smutne u tak prominentných výrobcov ako Bosch, Yamaha.
Pokiaľ, stále niekto váha, odporúčam počkať na model, ktorý je viac stavaný Eco. Nejaký Nemec, písal že Eco mód, v súčasnosti kompenzuje hmotnosť ebajku. To je absolútny nezmysel, 250W výkon je viac menej štandard ako asistencia. Pre vytrvalejsich treba podstatne menej.
Ale ako som písal hore, to by nebol biznis a „pekné“ videá.
No čo som videl a povyzvedal na pretekoch na VLKOHRONE sa išlo max podpora všetky zjazdy po lúkach ideš cez 25km/hod aj dobre cez 40 išli chlapi a baterky v pohode aj na 50 km trati kapacita na KTM MACINA LYCAN je tiež 11.1Ah = 400 Wh ak bude 40-50% trate dole svahom dobre zjazdná tak to dáš možno aj do hodiny max 1:15 ako vidieť si vyjazdený tak na max podpore ideš kopec 20-25 dole podľa odvahy a skúseností. A máš pravdu víkendy si treba užiť podľa seba ja tam chodím jazdiť, ale na preteky len pozrieť. No už sa teším keď budem testovať dojazdy, spotrebu jednotlivé stupne pomoci ako Ty.
Zabudni ☺, do hodiny to nedám, tí čo to dávajú bez do pomoci za jeden a štvrť sú borci, majú to zjazdene a jazdia profesionálne.
Štart je bolestivý, keď sa vás pohne 200 naraz, nemáš na výber.
Pri tak krátkej trase tam budú samí samovrazednici.
34km by sa dala odpichnut na ebajku ale nie v 200-400 clennej criede. To bude ako keď idú kravy na porážku ☺
dik za odpoveď,
rád jazdím dlhšie trasy a ide mi tam len o dopomoc v kopcoch. Nepotrebujem motor na rovine, ani v miernom stupaní. Celoodpružený potrebujem pre zdravotné problemy ale rad jazdím šotolinu, lesy.Počul som nejake šumy, že ročník 2016 má byť nejaký prelomový v bateriach a uvažuje sa aj o povolení vyššieho výkonu ne bikoch.
Ještě že už mám svoje Focus Jarifa, protože sledovat tenhle boj Yamahy a Bosche a srovnávat kdo je lepší, tak na to bych neměl nervy. Každopádně Nyon displej u Bosch fakt super. Závidím. 🙂