Domov › Diskusné Fóra › Diskusné fórum pre svet elektro-pohonov › Hotové elektrobicykle prerábky a koncepty › Yamaha eBike System
- Toto téma obsahuje 141 odpovedí, 16 hlasov, a bola naposledny upravená pred 8 years od
teslabike.
-
AutorPríspevky
-
7 júla, 2015 o 1:39 pm #6691
dusan
Účastník (Participant)Poponahlaj sa ☺
http://www.xe.com/currencycharts/?from=EUR&to=USD8 júla, 2015 o 5:22 pm #6696dusan
Účastník (Participant)Boschu tú baterku treba, uvedomte si, že dodatočné sprevodovanie niečo stojí. Ja keď vypnem motor idem takmer bez odporu.
Teraz robím testy na štandard móde, to je 180%, to je 450W. Spotreba vychádza v mojom prípade, pri mojej specifickej trase 8.3Wh/km. Trasa je čisto XC, prevýšenie cca 500m na 16km.
Spotreba mi časom jemne klesá, zabehavanim ložísk, prevodov atd.
Pri miernej kombinácii s asfaltom, by som sa teraz už vedel dostať na Eco móde na 90km dojazd.
Čo sa týka závodov, do tých 40km by malo byť zvladnutelne na High móde, to je 280%, to je 700W, jazda je ale iná keďže musíte počítať s obmedzovacom rýchlosti. Charakteristika jazdy na čas už pri Štandard móde sa týmto mení a je rozhodne na jazdcovi, na ktorých úsekoch chce presiahnuť 25km/h. Je ťažšie sa pohybovať celý čas okolo 25km/h ako ísť trochu pod, napríklad pri stúpaní a potom sa vypáliť na určitom úseku omnoho vyššie.
Charakteristika motora sa tiež pri hraničnej rýchlosti správa inak.
Čiže z osobnej skúsenosti, držať sa pri uphille pod 25km/h, šetriť na rovinku a tam už je to na jazdcovi čo dá.10 júla, 2015 o 4:26 pm #6698wamp
Účastník (Participant)previezol som sa na viacerych 29″ s yamahou aj boschom a rozhodol som sa pre tento:
http://www.radfachmarkt.de/bulls-e-stream-fs-29-zoll-mountainbike-2015
ak je tam taka bateria tak sa to možno oplatí.
názor odborníkov?
10 júla, 2015 o 7:06 pm #6699autofelicia
Účastník (Participant)Tak za mna poviem, parada. Ja mam ties 29 palc. bike normalny bez motora a ak by som sa snazil kupit 29ku . Aj pohon sa zda byt super. Odbornik nie som . Ale ak budem „velky“ tak taky by som si kupil 🙂
10 júla, 2015 o 7:09 pm #6700dusan
Účastník (Participant)Brose je Continental.
Motor má vnútri klinovy remeň a je nizkotackovy. Teda ho nebude vôbec počuť.
Batéria je 10s6p Sony NC1, 2900mAh.
Výbava Shimano XT, tá invertovana vidla, neviem, možno ľahšie poskoditelna ale finančnú stránku v tvojom prípade nejdem riešiť ☺
Pokiaľ to zoberieš priamo z kamennej predajne a nebude ti robiť problém servis v Rakúsku, prečo nie.10 júla, 2015 o 7:32 pm #6701dusan
Účastník (Participant)No, ja som dnes už testol aj High mód, to je 280%, to je 700W.
Spotreba 9.4Wh/km, pri tých istých podmienkach ako predchádzajúce.
Teda ten maratón, 34km, by mal byť jazditelny na High móde.10 júla, 2015 o 7:33 pm #6702wamp
Účastník (Participant)nie, ja ho beriem z Prešova,bývam v Poprade, ale prišiel som sa pozrieť do Rakuska na R-pedelec M Spitzing http://www.m1-sporttechnik.de/en/bikes/spitzing/bikes.php?type=spitzing&antrieb=rpedelec&farbe=2:; …mám pomaly obavy z toho výkonu a neviem ako by som ho u nás prihlasil..neviem či nemusí mať AJ NEJAKý Náš CERTIFIKAT…takže radšej ten Bulls a ked tam dam rušičku obmedzenia, tak vykon je dostatočný
-
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 8 months používateľom
wamp.
10 júla, 2015 o 7:52 pm #6704dusan
Účastník (Participant)A niečo takéto si zvažoval? http://www.ebajk.sk/obchod/celoodpruzene/sduro-allmtn-rx/
Batéria v ráme je pekná vec ale keď sa poškodí ostaneš bez bajku a ver mi, že to bude bolieť ☺
Yamahu, asi tiež jednoduchšie nachipujes, neviem, ja by som veľmi nespekuloval.
Toho výkonu, by som sa tiež veľmi neobaval.10 júla, 2015 o 8:13 pm #6705wamp
Účastník (Participant)bol som v Blave otestovať Haibike fulnine RX….chcem 29″ a pre Bulls som sa rozhodol pre tvsr s vxkon motors..a ani vybava nieje zla
10 júla, 2015 o 8:40 pm #6706dusan
Účastník (Participant)Tak zober RX,
29″ sú na XC a maratóny, ja mám svoje 1.9″ plášte na 4 bary, tie 100mm zdvihy mi stačia, nie som veľmi rozmaznany z HT. Pokiaľ chceš rýchlosť.
Tvarovo tam veľký rozdiel nie je až na tú externú batériu, ale všetko má svoje výhody a nevýhody.
Výkon? Stále budeš oficiálne obmedzený 25km/h a tých pár Nm čo výrobca pridá na krutiacom momente je smiešnych na tých pár sekúnd. Nepostrehnes. Podľa toho by som sa neriadil.
Jediné, prečo by som išiel do toho Bulls je váha. Batéria, myslím len kompenzuje tu ponuku výkonu. Na začiatku sa ti ten výkon bude páčiť, potom budeš naň nadávať. Tak to býva, to je marketing.
Tiež by som potom už snažil zistiť aká je charakteristika asistencie, pokiaľ podobná ako Bosch, musíš par krát potocit kým zaberie, ti sú skutočne tie dodatočné Nm zbytočné. Potrebuješ okamžitý odpich, z nuly, to viem s určitosťou má Yamaha.11 júla, 2015 o 10:36 am #6708wamp
Účastník (Participant)dusan, ale mi stale vrtaš chrobaka do hlavy…..ak sa mi neozve do stredy z Prešova, tak sa zastavím v Blave a zoberiem tu 29″ RX fulnine….
13 júla, 2015 o 5:38 pm #6709Dano1
Účastník (Participant)Dušan – Ako prosím zistíš spotrebu Wh/km? – možno si to už niekde písal, ale ja som to nepostrehol.
Ďakujem13 júla, 2015 o 7:27 pm #6710dusan
Účastník (Participant)Dano, neviem presne, ktorý prípad máš na mysli a aké sú počiatočné podmienky ale pokiaľ vieš kapacitu batérie v Ah alebo Wh, zistíš to podľa úbytku. Ja napríklad viem, že moja batéria má deklarovanu kapacitu 400Wh. Čiže keď mi ostalo v batérií 77%, 33% som minul na určitú vzdialenosť. 33% z 400Wh delene odjazdené km.
Slušný výrobca udáva väčšinou nižšiu kapacitu ako je skutočná, v mojej batérií sú 10s4p 2900mAh články. Čiže kapacita je vyššia ale nie je bezpečné vybijat na hranicu. Mal som vyskladanu batériu bez BMS, pri 3V na Li ion článok je to už trápenie a môže sa poškodiť.
Cez víkend som urobil dlhšiu trasu, 74km, ostalo mi 14%, čo vychádza na 4.65Wh/km. Polovica trasy po asfalte, polovica XC. Počas celej jazdy bol zapnutý Eco mód, úplne postačujúce, jazda po asfalte do kopca bola na doraz 25km/h.
Čiže 80-85km by sa malo dať urobiť v pohode, pri troche úbytku komfortu aj 90-100km, čo už je viac menej moja hranica.
Pri ceste späť som rozsekol na skale predný plášť, všimol som si to až doma a v duchu som Mu poďakoval.
To ma ale donútilo sa zamyslieť nad typmi plášťov a určite už nebudem kupovať plášte z nižším TPI ako 120. Takže zajtra idem kúpiť
Hutchinson Python 29 2.1 127TPI
http://www.kaktusbike.sk/python-29×2-1-plast-15454
Bicykel môže mať človek hocijaký ale pokiaľ nemáš dobré plášte, do hôr nechoď.
Musím dodať, pre Wampa, že plášte som dodatočne po kúpe menil, odflakol som to ale a kúpil nejaké 60TPI v akcii. Nikdy never akciám ☺14 júla, 2015 o 6:14 am #6713bob
Účastník (Participant)Dodám že kritické nejnižší možné napětí na článku lion je 2,5V idealně vypíná BMS na 3,1V.
Nic se nestane i když to vypne na 3V na článek.
Co se týká měření spotřeby je na to nejlepší CA (cycleanalyst)
http://www.goldenmotor.ca/products/Cycle-Analyst-v2.3-with-Shunt.html
Nebo nová verze
http://wiki.memslist.com/index.php?title=Cycle_analyst_v3
http://www.ebikes.ca/product-info/cycle-analyst-3.html
Bez toho jako bych byl slepý:-)14 júla, 2015 o 1:01 pm #6714Dano1
Účastník (Participant)Dušan, aha, už som v obraze. Ja som predpokladal, že to niečim meriaš, ale sú to len akési odhady. O to viac som bol na to zvedavý u profi stroja – Yamaha. Mám o meraní určitú predstavu vzhladom na moje akrobatické letecké modely, kde napr. (pre predstavu) model vážiaci 4,3kg má motor s príkonom 2kW. Na meranie mám prúdovú sondu do 100A a samostatnú zobrazovaciu časť (meria U, I,W, Ah, Wh, otáčky, vie údaje logovať do pamate, interval meraní sa dá nastaviť) – asi niečo podobné, ako ten analyser.
Aj ma napadlo toto použiť, lenže môj Bionx má aj rekuperáciu a neviem čo by to robilo. Bionx má silový konektor pri zadnom kolese, kde by sa sonda dala pripojiť.
Ešte ma napadlo zistiť presne aspoň nabitú kapacitu aku – napr. po vyjazdení do vypnutia. Ale Bionx má sadu 13S a to napriamo nenabije žiadna bežná modelárska nabíjačka. U 10S by som to odmerať vedel.
Aj tak ďakujem za info.
-
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 8 months používateľom
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.
Komentáre