Boschu tú baterku treba, uvedomte si, že dodatočné sprevodovanie niečo stojí. Ja keď vypnem motor idem takmer bez odporu.
Teraz robím testy na štandard móde, to je 180%, to je 450W. Spotreba vychádza v mojom prípade, pri mojej specifickej trase 8.3Wh/km. Trasa je čisto XC, prevýšenie cca 500m na 16km.
Spotreba mi časom jemne klesá, zabehavanim ložísk, prevodov atd.
Pri miernej kombinácii s asfaltom, by som sa teraz už vedel dostať na Eco móde na 90km dojazd.
Čo sa týka závodov, do tých 40km by malo byť zvladnutelne na High móde, to je 280%, to je 700W, jazda je ale iná keďže musíte počítať s obmedzovacom rýchlosti. Charakteristika jazdy na čas už pri Štandard móde sa týmto mení a je rozhodne na jazdcovi, na ktorých úsekoch chce presiahnuť 25km/h. Je ťažšie sa pohybovať celý čas okolo 25km/h ako ísť trochu pod, napríklad pri stúpaní a potom sa vypáliť na určitom úseku omnoho vyššie.
Charakteristika motora sa tiež pri hraničnej rýchlosti správa inak.
Čiže z osobnej skúsenosti, držať sa pri uphille pod 25km/h, šetriť na rovinku a tam už je to na jazdcovi čo dá.
Tak za mna poviem, parada. Ja mam ties 29 palc. bike normalny bez motora a ak by som sa snazil kupit 29ku . Aj pohon sa zda byt super. Odbornik nie som . Ale ak budem „velky“ tak taky by som si kupil 🙂
Brose je Continental.
Motor má vnútri klinovy remeň a je nizkotackovy. Teda ho nebude vôbec počuť.
Batéria je 10s6p Sony NC1, 2900mAh.
Výbava Shimano XT, tá invertovana vidla, neviem, možno ľahšie poskoditelna ale finančnú stránku v tvojom prípade nejdem riešiť ☺
Pokiaľ to zoberieš priamo z kamennej predajne a nebude ti robiť problém servis v Rakúsku, prečo nie.
No, ja som dnes už testol aj High mód, to je 280%, to je 700W.
Spotreba 9.4Wh/km, pri tých istých podmienkach ako predchádzajúce.
Teda ten maratón, 34km, by mal byť jazditelny na High móde.
nie, ja ho beriem z Prešova,bývam v Poprade, ale prišiel som sa pozrieť do Rakuska na R-pedelec M Spitzing http://www.m1-sporttechnik.de/en/bikes/spitzing/bikes.php?type=spitzing&antrieb=rpedelec&farbe=2:; …mám pomaly obavy z toho výkonu a neviem ako by som ho u nás prihlasil..neviem či nemusí mať AJ NEJAKý Náš CERTIFIKAT…takže radšej ten Bulls a ked tam dam rušičku obmedzenia, tak vykon je dostatočný
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 7 months používateľom wamp.
A niečo takéto si zvažoval? http://www.ebajk.sk/obchod/celoodpruzene/sduro-allmtn-rx/
Batéria v ráme je pekná vec ale keď sa poškodí ostaneš bez bajku a ver mi, že to bude bolieť ☺
Yamahu, asi tiež jednoduchšie nachipujes, neviem, ja by som veľmi nespekuloval.
Toho výkonu, by som sa tiež veľmi neobaval.
Tak zober RX,
29″ sú na XC a maratóny, ja mám svoje 1.9″ plášte na 4 bary, tie 100mm zdvihy mi stačia, nie som veľmi rozmaznany z HT. Pokiaľ chceš rýchlosť.
Tvarovo tam veľký rozdiel nie je až na tú externú batériu, ale všetko má svoje výhody a nevýhody.
Výkon? Stále budeš oficiálne obmedzený 25km/h a tých pár Nm čo výrobca pridá na krutiacom momente je smiešnych na tých pár sekúnd. Nepostrehnes. Podľa toho by som sa neriadil.
Jediné, prečo by som išiel do toho Bulls je váha. Batéria, myslím len kompenzuje tu ponuku výkonu. Na začiatku sa ti ten výkon bude páčiť, potom budeš naň nadávať. Tak to býva, to je marketing.
Tiež by som potom už snažil zistiť aká je charakteristika asistencie, pokiaľ podobná ako Bosch, musíš par krát potocit kým zaberie, ti sú skutočne tie dodatočné Nm zbytočné. Potrebuješ okamžitý odpich, z nuly, to viem s určitosťou má Yamaha.
Dano, neviem presne, ktorý prípad máš na mysli a aké sú počiatočné podmienky ale pokiaľ vieš kapacitu batérie v Ah alebo Wh, zistíš to podľa úbytku. Ja napríklad viem, že moja batéria má deklarovanu kapacitu 400Wh. Čiže keď mi ostalo v batérií 77%, 33% som minul na určitú vzdialenosť. 33% z 400Wh delene odjazdené km.
Slušný výrobca udáva väčšinou nižšiu kapacitu ako je skutočná, v mojej batérií sú 10s4p 2900mAh články. Čiže kapacita je vyššia ale nie je bezpečné vybijat na hranicu. Mal som vyskladanu batériu bez BMS, pri 3V na Li ion článok je to už trápenie a môže sa poškodiť.
Cez víkend som urobil dlhšiu trasu, 74km, ostalo mi 14%, čo vychádza na 4.65Wh/km. Polovica trasy po asfalte, polovica XC. Počas celej jazdy bol zapnutý Eco mód, úplne postačujúce, jazda po asfalte do kopca bola na doraz 25km/h.
Čiže 80-85km by sa malo dať urobiť v pohode, pri troche úbytku komfortu aj 90-100km, čo už je viac menej moja hranica.
Pri ceste späť som rozsekol na skale predný plášť, všimol som si to až doma a v duchu som Mu poďakoval.
To ma ale donútilo sa zamyslieť nad typmi plášťov a určite už nebudem kupovať plášte z nižším TPI ako 120. Takže zajtra idem kúpiť
Hutchinson Python 29 2.1 127TPI http://www.kaktusbike.sk/python-29×2-1-plast-15454
Bicykel môže mať človek hocijaký ale pokiaľ nemáš dobré plášte, do hôr nechoď.
Musím dodať, pre Wampa, že plášte som dodatočne po kúpe menil, odflakol som to ale a kúpil nejaké 60TPI v akcii. Nikdy never akciám ☺
Dušan, aha, už som v obraze. Ja som predpokladal, že to niečim meriaš, ale sú to len akési odhady. O to viac som bol na to zvedavý u profi stroja – Yamaha. Mám o meraní určitú predstavu vzhladom na moje akrobatické letecké modely, kde napr. (pre predstavu) model vážiaci 4,3kg má motor s príkonom 2kW. Na meranie mám prúdovú sondu do 100A a samostatnú zobrazovaciu časť (meria U, I,W, Ah, Wh, otáčky, vie údaje logovať do pamate, interval meraní sa dá nastaviť) – asi niečo podobné, ako ten analyser.
Aj ma napadlo toto použiť, lenže môj Bionx má aj rekuperáciu a neviem čo by to robilo. Bionx má silový konektor pri zadnom kolese, kde by sa sonda dala pripojiť.
Ešte ma napadlo zistiť presne aspoň nabitú kapacitu aku – napr. po vyjazdení do vypnutia. Ale Bionx má sadu 13S a to napriamo nenabije žiadna bežná modelárska nabíjačka. U 10S by som to odmerať vedel.
Aj tak ďakujem za info.
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 91 až 105 (z celkového počtu 142 )