Bob, čiže u CA je čidlo osadené medzi aku a motor do hociakého pohonu – napr aj bionx – a zobrazuje I, U, W, Ah, Wh? Zatial som nehladal, ale máš tip na kúpu niekde v EU?
Je to zapojeno mezi baterii a řj. motor je až za řj.
Ukazuje to I, U, W, Ah, Wh, najeté km, celkové km, % rekuperace, počet cyklů nabíjení a další hodnoty na které si nemohu vzpomenout.
Až budu u kola tak jednotlivé obrazovky nafotím a dám to na rajče.cz
Wamp, Myslíš 240TPI?
Objednal som tie continental race king 29×2 0, píšu tam 180TPI, to je spoko. Uvidíme otestujem.
Tie 29″ Pythony čo som kúpil sa už správajú ináč ako 26″. Pozorujem nižšiu stabilitu v prudkých zatackach s klopenim. Zadnú som dal opačne ako je odporúčaný smer, vypadá že sa to zlepsilo. Skúsim ešte prednú.
Dano, nemyslím, že sú to až tak odhady. Osobne si myslím, ten ukazovateľ je presný, má informácie z BMS. Údaje o aktuálnej kapacite batérie, počet cyklov, napätia, to všetko si vie technik vytiahnuť cez rozhranie, čiže minimálne tie isté údaje ma aj RJ. Samozrejme nie je to CA.
Tie mnou udavane výpočty sú určite relatívne (hmotnosť, terén, plášte, počasie atd…) , okrem deklarovanej kapacity batérie.
Tiež dávkovanie výkonu nohami / torque senzorom môže byť relatívne.
Ešte také maličkosti,
– nikdy sa mi nestalo aby ukazovateľ aktuálnej kapacity zmenil hodnotu smerom hore/dole po určitej dobe nečinnosti, čiže som na 100% presvedčený, že to meria kumulovany preteceny prúd, nie napätie.
– nikdy som si nevšimol pokles výkonu pri napríklad plne nabitej batérií a vybitej, čiže RJ komunikuje s BMS a kompenzuje pokles napätia, čo je v prípade Li ion až 25%
– po dosiahnutí kapacity batérie na 10%, je výkon automaticky znížený na Eco kvôli životnosti batérie
Som teda presvedčený o tom, že na výsledky mojich meraní nemajú ani tak vplyvy odchýlky/nepresnosti merania ako podmienky jazdy a jazdca.
Bolo tu už písané, Bosch má lepšie prepracované spracovanie dát zo snímača rýchlosti, kadencie a torque senzora. Rady od 4.000 vyššie dokonca umožňujú užívateľovi konfigurovať citlivosť.
V mojom prípade ostávajú iba prevody a ostatné cyklistické časti. Zase ten výkon jazdec pocíti len keď má okamžitú odozvu. Silnejší prislap na pedál a zdvíha predné koleso, to dokáže Yamaha. Všetko má ale svoje výhody a nevýhody.
Stále sa učím ako čo najefektívnejšie využiť batériu. Prevody sú asi tá najpodstatnejšia časť. Časom mi prišlo veľmi lákavé a jednoduché používať iba 1×10, 11-42z vzadu. Co je takmer 400%. Určite pri dodatočnej píle by by bola spotreba iná. Cieľ by možno mohol byť 4Wh/km.
Tam sa už ale ozýva ľudský faktor, a jazda nad určitú dobu 3-4hod sa stáva unavna, to sa kvadruje/exponuje dodatočným časom.
Preto asi tá moja hranica 100km, čo je priemerka 25km/h.
Samozrejme, netvrdím že na druhý deň znovu a nerozbity. O tom ebajk asi je ☺
Ahoj, ak ste zaregistrovali tak bosch má nové modeli Haibike, motory sú ináč uložené, aj tvarovo iné a čo ma dostalo verzia cross má 27 prevodov, asi vnútorné radenie nevidno prevodníky, nie je to tam zrejmé chýba riadny popis len moja dedukcia s obrázkov. Na linku treba kliknúť na models a príslušnú kategóriu e bike. Baterky 500 som už spomínal. Yamaha zatiaľ mlčí. http://www.haibike.de/microsites/xduro3/gb/
Hezký. Bosch je čím dál kompaktnější. Jen mu to trvalo pár let vývoje, zatímco Yamaha přišla a rovnou vyfikla kompaktní řešení. Yamaha má stále výhodu v dvojpřevodníku. (Otázka je jak velkou.) Bosch má zase mírnou výhodu pro celoodpružené rámy pro vedení řetězu přes kladku těsně u čepu zadní stavby.
Bosch je oblubenejsi pre bežného užívateľa a určíte sa viac predáva.
Je aj prepracovanejsi. Bosch servis je ale veľmi striktny pri zásahoch do jeho konfigurácie, zmena kazety je porušenie záruky. Počíta viac s užívateľmi, ktorý si chodia dávať robiť defekt do servisu.
Yamaha je Yamaha, surový ebajk, motorka.
Je to jedno ako sa to volá, všetko je o patentoch a licenciach. Yamaha už nemôže urobiť to čo Bosch a naopak. Do poslednej skrutky majú výrobcovia na všetko patenty.
Dnes, opäť taký malý test.
Na svojej dennej 16km XC trase s 0.5km prevýšením, som počas jazdy vypínal asistenciu po rovine. Jazda bola o niečo náročnejšia a pomalšia ale dostal som sa na 3Wh/km.
V princípe, ide o to, že asistencia je najefektívnejšia (aj z hľadiska výdaja energie jazdca) keď ide naplno na určitý špecifický úsek. Väčšinou uphill. Po rovine je možné tiež získať výkon ale s určitým prislapom a teda aj osobným vydajom.
Logika, nastavenie RJ vyhodnocuje citlivo tri vstupné parametre. Rýchlosť, kadenciu a prislap. Po rovine, iba zo znatelnym prislapom dostávam to čo pri uphille pri bežnom slapani. Evokuje to vo mne pocit, že je tam gyroskop ☺. Ten tam samozrejme nie je, len pomer rýchlosť / kadencia, po ustaleni, je citlivo snimany/spracovany.
Cieľom je kombinovať efektívne energiu jazdca a batérie. Zatiaľ to vypadá, že najpremrhanejsia energia batérie je po rovine. Čo býva pre jazdca pri správne zvolenom prevode rutina.