Ahoj, tak se mi zdá, že momentálně ovládli fórum majitelé profesionálních elektrokol 🙂
Napadl mne dotaz, zda měl někdo možnost porovnat doma „zbastlená“ kola s fabrickými koly. Mělo by být logické, že kolo vyrobené profesionálně bude lepší. Dát 5000 EUR nebo víc za elektrokolo je ale už docela dost. Ale když spočítám investice do svého doma zbastleného kola, tak nejsem od toho zase tak daleko 🙂 Jen ta investice není jednorázová ale postupná (sjezdové kolo nové bylo za cca 60tis., motor 20tis., jednotka 8tis., baterky cca 14tis. + další spojovací materiál). A to neberu do úvahy, že jsem několikrát upgradoval motory, baterky a řídící jednotky. Ne z důvodu nefunkčnosti, ale ze zvědavosti, zda se parametry zlepší výměnou za jiný díl. Samozřejmě jsou majitelé fabrických kol ochuzeni o dobrodružství, co to udělá, když vyměním nebo upravím některý z dílů… 🙂 Ale o to mi nejde, jde o jízdní vlastnosti kola – rychlost,, výkon, dojezd, jízda v terénu, atd.
Jo s těma si ostavbě a vylepšování nepokecáš, navíc je to jen velmi úzka skupinka která si to může dovolit koupit:-)
On ten bastl je navíc univrzální což profi elektro není.
Např. baterie nacpaná v rámu s nemožností ji odnést domu nabíjet, může být pro spousta uživatelů problém. Vše unifikované a nic jiného na to nepasuje, je další nevýhoda.
O ceně škoda hovořit ale kdo na to má finančně i podmínky (gráž či sklep s elektřinou) proč né.
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 4 months používateľom bob.
karel, bob,
aj ja som chcel isť do prestavby, ale nie som ani taky manuálne zdatný a ani môj bicykel sa na prestavbu nehodil, tak som sa rozhodol po dlhom uvažovaní pre hotový, ale nie celkom tuctový ebike
Yep, súhlas s Wampom.
Pokiaľ si pamätáte, mal som GNG aj Bafang. Minutymi peniazmi som minimálne niekde tam kde teraz investuje Wamp.
Bohužiaľ, prerabka nie je pre každého a pre každé podmienky. Nič v zlom Bob a Karel.
Porovnávať fabricky ebajk a prerabku je ako porovnávať manželku a slobodné dievča.
Tím jsme chtěli říci že zde řešíme vesměs přestavby naších kol na elektrokola.
Není nám k ničemu diskuse o tom že si někdo koupí profi výrobek za 150000kč:-))
Naše zkušenosti a podobné záležitosti.
myslím, že toto vlákno je o hotových ebikoch a názore na motor yamaha….alebo sa predávajú aj kity s motorom yamaha?
a myslím že by nebolo od veci dať zvlášť vlákno o hotových ebikoch a skúsenosti s nimi…
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 4 months používateľom wamp.
Bob, ja tomu chápem, preto sa ani nezapajam do diskusie, do ktorej ma nič ☺
Myslím ale, že ľudia sú zvedaví aj na skúsenosti užívateľov ebajkov, ktorí nechcú riešiť prestavbu.
Oprav ma prosím ak sa mýlim.
Názor ľudí, ktorí riešia prestavbu a preto sa nutne zamýšľajú hlbšie nad problémom je o to cennejsi.
Wamp si určite urobí vlastné vlákno, kde sa bude venovať svojmu Bulls. Ináč najlacnejšia Yamaha vide na 2000Eur, čo je myslím cca 50.000Czk. Nerobil by som z tej ceny až takú tragédiu.
Tuto je napríklad HT verzia môjho bajku. http://www.ebajk.sk/obchod/horske-mtb/sduro-hardnine-sl/
Nechápem prečo riešite cenu, z môjho pohľadu je to jeden z najlacnejších ebajkov. Keď dám za Cyclone aj s batériou a nabíjačkou atd 1000Eur, nerozumiem v čom je drahý hore uvedený bajk.
Je to nový bajk, presne stavaný na tú záťaž. Pozri si komponenty. Je tam záruka a kopec ďalších vecí. Skutočne neviem, kto z nás tu o čom točí?
Pokiaľ niekto chce viac, dostáva sa do inej cenovej hladiny, to je aj pri bežnom bajku. Mylím sa?
Keď niekto vysoli 1000Eur za prerabku a chvasce sa ako ušetril lebo to namontoval na svoj 20rocny bajk je v poriadku? Koniec koncov z toho nemá nič.
Už trochu dlhšiu dobu jazdím a viem, že bežné cyklistické komponenty nie sú stavané už iba na jednu konsku silu.
Skutočnosť je práve opačná, ľudia čo robia prerabku vyhadzujú peniaze. Ale to Vám nikto nepovie lebo fičí marketing a zadebnenost ☺
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 4 months používateľom dusan.
Toto je moja posledná víkendová XC trasa. O takmer hodinu rýchlejšie ako s BBS. Spotreba vyšla cca 7.5Wh/km pri Štandard móde. Čo chcete viac ☺
Samozrejme treba sa od určitej vzdialenosti prispôsobovať batérií ale na to sa dá zvyknúť.
Horšie je to s počasím ☺
Dusan
Ty asi fakt nevíš o čem píšeš, ti co si dělají přestavbu tak si právě penízky šetří a to dost značně. Pokud někdo prodělal více než za profi výrobek je to jeho neznalost a tápaní.
Ti co si dovolí koupit elektrokolo kolem sta tis. je jiná finanční kategorie.
Duchodci invalidé a lidé co nemají vysoké výdělky si to raději přestaví sami.
Jen pro porovnání když vezmu základ běžného horáka v cenové relaci třeba do 20tis.kč, udělá mně stejnou sužbu jako horák za 50tis. Tak proč valit zbytečně prachy do toho drahého? Nemá cenu si hrát na gramy když do toho prdnu 3kg motor a 3 kg baterii:-)
My dálkaři tam prdnem těch baterii ovšem více já třeba skoro 12kg o kapacitě 50Ah.
Jde nám o dojezd a né o blbnutí na pár km v terénu s baterii 8Ah:-)
Není to jen o machrování že na to mám a že jsem na tom lépe než vy?
Ne všichni mají potřebu si zvyšovat adrenalín:-)
Jak už jsem uvedl ti co na to mají si to koupí ale pro naši většinovou skupinu v diskusi nejsou přínosem v radách a zkušenostech z přestaveb.
Osobně i když na to mám tak bych si to z duvodů unifikace nikdy nekoupil.
Chtěl jsem původně bosche, jenže problém se zapojením jiné baterie a nemožnost vypnutí pedelcu a jet jen na pohon bez šlapáni mně od toho odradil.
Jsem přesvědčen že každé kolo lze přestavět na elektrokolo jen je třeba něco vědět a umět. Kdo to neumí a nezná tak koupí hotový výrobek ale u toho nikdy nemá jistotu že dostane za své penízky adekvátní kvalitu. To vlastně nemáme ani my co se pouštíme do přestavby:-)
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 4 months používateľom bob.
Ahoj BOB toto vlákno je o Yamaha eBike System a pre mňa je prínosom práve preto, lebo ma zaujíma E BIKE s YAMAHOU, ale čítam aj Vaše poznatky s BBS máte tu priestor tiež a kopec Vašich tém. Pekný deň, idem si dať 40-50 km na klasike, v tomto teple stačí.
Bob, ja si myslím že na tomto fóre je dosť priestoru pre každého, nie je tu žiaden limit na počet článkov/textu/príspevkov… To že sa tu posledné dni rozoberajú kúpené ebajky nie je na úkor „kutilov“, nikto im priestor na vyjadrenie neberie, práve naopak, táto situácia vzniká len preto, lebo nikto z nás „prestavbákov“ nazakladá nové debaty. Môžeš to vziať aj ako výzvu na založenie zaujímavého vlákna, rád sa do debaty pridám (tiež poslednou dobou moc nepíšem nakoľko k danej veci nemám moc čo povedať, ale zato si to rád prečítam a dozviem sa viac o niečom, čo si kúpiť neplánujem a tak inú ako sprostredkovanú skúsenosť nezískam). Aj my sa môžeme niečo od „profesionálov“ naučiť a využiť to pri bastlení.
Máš pravdu, ja to nemyslel tak že by neměli zde diskutovat.
Beru to spiše tak že by se ty diskuse měly zpřehlednit.
Viz ruzné témata se smíchavají dohromady a občas není zřejmé kdo na koho reaguje.
Proto bych spíše uvítal aby dotyčný pisatel napsal nějaký článeček o daném výrobku nebo tématu.
Podtím je pak možná přehlednější sidkuse přimo na dané téma.
Obecná diskuse je dost nepřehledná a míchá se tam mnoho rozličných témat.
Tohle ale bude jen a pouze na adminovi co by se v tomto směru dalo udělat (zlepšit).
Mimochodem taky si rád přečtu od jiných kolegů co je nového ve všech směrech a ty luxusní stroje nevyjímaje, je to i hezké na oko:-)
Tak že pokračujme a snažme se do daného tématu nevnášet něco jiného než o čem je řeč,
bohužel dělám to i já:-)
Pokusme se při reakci na někoho zatím uvést jednoduchý znak na koho reagujeme a to je datum a čas nad jeho nickem (např. Feederd júl 21, 2015 o 6:06 am).
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 121 až 135 (z celkového počtu 142 )