Reakcie

Zobrazuje sa 9 príspevkov - 1 až 9 (z celkového počtu 9 )
  • Autor
    Príspevky
  • odpoveď na: Yamaha eBike System #8854
    detoxter
    Účastník (Participant)

    Ahoj všichni, něco nového, nějaké nové zkušenosti s Yamahou? Měl jsem rok Bafang středový, není to úplně špatný systém ale pořád takový „bastl“ tak by mne zajímaly reálné zkušenosti..
    Plánuji koupit Haibike Sduro Fullnine, tak kdyby někdo měl zkušenosti s dojezdem, spolehlivostí atd budu vděčný 🙂

    odpoveď na: Turnigy Multistar 10C LiPo #8203
    detoxter
    Účastník (Participant)

    No nečekám až zapípá nýbrž občas skouknu napětí článků na displeji pípáků (jsou na boku baterie) ale pravdou je že jediné co mi chybí na displeji Bafangu je měřič napětí baterie, byl by mnohem víc platný než nějaké čárky.. Ty možná hrubě orientačně fungují s li-ion baterií (na kterou je systém navržený) ale pro Li-pol je k prdu.
    Fakt je že o nějakém voltmetru jsem už přemýšlel ale je třeba sehnat vodotěsný a nějaký aby nevypadal úplně obludně už takhle je to slušná elektrárna 🙂
    Ampérmetr asi bude ještě přesnější ale z mé zkušenosti mohu říct že napětí baterií má dostatečnou vypovídací hodnotu o výdrži.

    odpoveď na: Turnigy Multistar 10C LiPo #8200
    detoxter
    Účastník (Participant)

    Super, díky, podařilo se. No pípáky připojuji vždycky před jízdou, baterii moc nevěřím a hlavně jinak bych neměl kontrolu nad jejím napětím.. Zkušenost je taková že když na displeji od Bafangu spadne 1 čárka ukazatele baterie (vím, hrubě orientační) tak má reálně 37 V. Pak už by bylo pozdě přemýšlet o nabití nebo jak dojet je to pak rychlý sešup..

    odpoveď na: Turnigy Multistar 10C LiPo #8152
    detoxter
    Účastník (Participant)

    Tak přátelé po nějaké době zkušenosti:
    Baterii nabíjím na cca 4,1 V na článek, ještě jsem ji nevybil pod 3,7 V, to si hlídám a nastavil jsem tak i pípáky. Funguje takto bez potíží ikdyž kvalita asi nebude nic valného rozchází se články klidně o 0,1 V a to pokaždé jiné, nejčastěji se rozhodí při nabíjení pak při zátěži se srovnají.. Rozdíl 0,05 V mezi články považuji už za běžný jev 🙂
    Proto nabíjím na 4,1 V na článek aby nedošlo k přebití některého..
    S tím souvisí otázka, jak udělat automatické vypínání dobíjení při těch 4,1 V ? Koupil jsem novou 4A nabíječku umí napřed dobíjet velkým proudem ke konci nižším ale beztak pořád žiju ve strachu že jednou zapomenu včas vypnout nabíjení a bude průšvih..
    Anebo nějak nastavit nabiječku aby končila při 41 V místo 42. Uvnitř jsou asi 3 potenciometry nejspíš nabiječka se nastaví dle typu baterií ale hrabat se mi do toho nechce když nevím co je k čemu.. Zkušenost asi nikdo nemá?

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    odpoveď na: Turnigy Multistar 10C LiPo #7946
    detoxter
    Účastník (Participant)

    Jasné, elektronika za stovku nemusí být stoprocentní 🙂
    Já jsem tedy od přírody nedůvěřivý typ tak jsem zkoušel porovnávat jak pípáky tak balancery na obou bat. rozdíl byl max. 0,05 V ale pro sichr zkusím multimetr.
    Tak jste mě alespoň trochu uklidnili že to není úplný šmejd a něco snad vydrží, baterie se vybila po 107 km a 1200m převýšení a to nebyla nabitá doplna jen na 4,05 na článek (nabíjím kvůli životnosti max.4,1) a takovou trasu nejezdím každý den, po standardních 40~60 km se vracím kolem 4,8 /čl..

    P.s. Jinak právě tyhle balancery jsem vzal proto, ze jsem je nekde na fóru viděl 🙂

    odpoveď na: Turnigy Multistar 10C LiPo #7937
    detoxter
    Účastník (Participant)

    LuboN jakmile se pípák ozval zastavil jsem na nejbližším místě, cca 100 ~ 200 metrů a už jsem vypnul ovladačem displej, proto se ptám jak to s těmi Li-pol je že právě spadla tak rychle, chvilku předtím jsem kontroloval displeje všechny články byly v rozmezí 3,5 ~ 3,6 V. To znamená že pád napětí toho jednoho článku byl bleskově o půl Voltu to mi právě nejde do hlavy jestli je to vada nebo vlastnost.
    O padání napětí ke konci nabití vim, že drží drží najednou pád, ale takhle rychle jsem to nečekal 🙂
    Jinak pro objasnění jsem profesí autoelektrikář tak úplná lama nejsem jen jsem se nikdy nezabýval modelařinou tak s tímhle zkušenosti nemám…
    Jestli to takhle prostě u Li-polek je zařídím se podle toho, každopádně zatím budu jezdit a sledovat, pípák dám na 3,5 a že se blíží konec lze orientačně poznat že ubyde ukazatel nabití na displeji Bafangu.
    Ještě jsem vyštrachal fotku po návratu domů, je vidět že obě baterie klesají od 1. k poslednímu článku, to má nějaké vysvětlení?

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    odpoveď na: Turnigy Multistar 10C LiPo #7934
    detoxter
    Účastník (Participant)

    Je to 6. článek té 6S.
    Měřil jsem dvěma pípáky i dvěma balancéry tomu by se dalo věřit myslím.
    Spíš mi jde o to jak zjistit o kolik je tenhle nejslabší článek horší oproti ostatním, jestli baterii řízeně vybít na hranici např. 3V a pak postupně vybít jednotlivé články na tutéž hodnotu a sledovat rozdíl ?
    Jinými slovy jestli je to ještě v normě anebo je zralý na výměnu?
    …nerad bych aby mi někde vyplivla baterie kvůli jednomu článku nebo nedejbože shořela 🙂

    odpoveď na: Turnigy Multistar 10C LiPo #7931
    detoxter
    Účastník (Participant)

    Pípáky mám 2 s displejem ukazující napětí, každá baterie má svůj, pro kontrolu jsem je prohodil ukazovaly totéž. Doma připojen balancér ověřeno. Jde mi o to jestli je článek v háji anebo ostatní by padaly hned vzápětí? Jak to ověřit?

    odpoveď na: Turnigy Multistar 10C LiPo #7929
    detoxter
    Účastník (Participant)

    Ahoj chlapi, předem chci poděkovat za informace na tomto fóru, mimo jiné i zde jsem hodně čerpal 🙂
    Teď otázka: baterie li-po přesně ta z názvu, první 4 druhá 6 článků, spojené do serie, při poslední vyjížďce se mi ji (konečně 🙂 podařilo po 100 km vybít, ale blbým způsobem, pípáky hlídání podpětí nastavené na 3,3 V spustil, tak jsem hned zastavil a 9 článků mělo od 3,4 do 3,6 jen jeden nepěkných 2,7 V !!
    Takže domů za svý hned na nabíječku a pak se napětí bez balancování samo srovnalo +/- 0,1 V.
    Je tedy tohle u li-po běžné že takhle rychle ke konci padá napětí nebo je článek vadný na reklamaci?

Zobrazuje sa 9 príspevkov - 1 až 9 (z celkového počtu 9 )