Zobrazuje sa 15 príspevkov - 61 až 75 (z celkového počtu 106 )
  • Autor
    Príspevky
  • #7931
    detoxter
    Účastník (Participant)

    Pípáky mám 2 s displejem ukazující napětí, každá baterie má svůj, pro kontrolu jsem je prohodil ukazovaly totéž. Doma připojen balancér ověřeno. Jde mi o to jestli je článek v háji anebo ostatní by padaly hned vzápětí? Jak to ověřit?

    #7932
    bob
    Účastník (Participant)

    Především bych to ověřil multimetrem ten je cejchován vše ostatní nemusí měřit správně.
    Určitě bych si na pipacích nastavil raději 3,5V a po pípnutí zkontroloval stav jednotlivých článků. Pokud se i přesto budou značně rozcházet řešit to reklamací a nebo výměnou čl.
    Je to ne té 4S nebo 6S?

    • Táto odpoveď bola upravená pred 4 years, 1 month používateľom bob.
    #7934
    detoxter
    Účastník (Participant)

    Je to 6. článek té 6S.
    Měřil jsem dvěma pípáky i dvěma balancéry tomu by se dalo věřit myslím.
    Spíš mi jde o to jak zjistit o kolik je tenhle nejslabší článek horší oproti ostatním, jestli baterii řízeně vybít na hranici např. 3V a pak postupně vybít jednotlivé články na tutéž hodnotu a sledovat rozdíl ?
    Jinými slovy jestli je to ještě v normě anebo je zralý na výměnu?
    …nerad bych aby mi někde vyplivla baterie kvůli jednomu článku nebo nedejbože shořela 🙂

    #7935
    bob
    Účastník (Participant)

    Nedá se jim věřit nejsou cejchované.
    Jinak viz má předchozí odpověď.

    #7936
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Detoxter, nejde mi do hlavy ako je možné že si tam mal pípáky nastavené na 3,3V a po zapípaní mal jeden článok 2,7V??? Zlyhal pípák, alebo si mu nevenoval hneď pozornosť? V oblasti pod 3,6V sa články rýchlo rozchádzajú, ale ako sám vidíš 9ks sú v určitom rozumnom rozmedzí (a v ňom by mal byť aj ten 10-ty), takže je jasné že ten jeden síce možno nie je celkom zlý, ale minimálne má menšiu kapacitu oproti ostatným 9-tim. To je blbé lebo to limituje využitie batérie, na druhej strane ale podľa tých napätí nie je rozdiel v kapacite veľký, zrejme mu chýba iba niekoľko percent. Urobil si dobre že si to hneď dal nabíjať, pri takomto stave ide o čas. Neverím moc tomu že sa Ti to podarí vyreklamovať, a ak sa ten článok nebude zhoršovať bude sa to dať používať, dokonca by si podľa napätia toho článku mohol sledovať kedy treba batériu prestať vybíjať. Navyše sa aj tak neodporúča často vybíjať LiPo pod 20%, takže väčšinou sa problém ani neprejaví…

    #7937
    detoxter
    Účastník (Participant)

    LuboN jakmile se pípák ozval zastavil jsem na nejbližším místě, cca 100 ~ 200 metrů a už jsem vypnul ovladačem displej, proto se ptám jak to s těmi Li-pol je že právě spadla tak rychle, chvilku předtím jsem kontroloval displeje všechny články byly v rozmezí 3,5 ~ 3,6 V. To znamená že pád napětí toho jednoho článku byl bleskově o půl Voltu to mi právě nejde do hlavy jestli je to vada nebo vlastnost.
    O padání napětí ke konci nabití vim, že drží drží najednou pád, ale takhle rychle jsem to nečekal 🙂
    Jinak pro objasnění jsem profesí autoelektrikář tak úplná lama nejsem jen jsem se nikdy nezabýval modelařinou tak s tímhle zkušenosti nemám…
    Jestli to takhle prostě u Li-polek je zařídím se podle toho, každopádně zatím budu jezdit a sledovat, pípák dám na 3,5 a že se blíží konec lze orientačně poznat že ubyde ukazatel nabití na displeji Bafangu.
    Ještě jsem vyštrachal fotku po návratu domů, je vidět že obě baterie klesají od 1. k poslednímu článku, to má nějaké vysvětlení?

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #7944
    bob
    Účastník (Participant)

    To co máš na balancerech zkus porovnat měřením multimetrem možná budeš dost překvapen.
    Tyto balancery mám doma taky a když je vzájemně prohodím nikdy neukazuji to co ukazoval multimetr.
    Příklad balancer “B” měří na stejné bateri něco jiného než balancer “A”.
    Totéž je u pípáku.
    Testni to při tom minimu 3,5V na článek a hlavně měř články cejchovaným měřákem.

    #7945
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Bob to myslí s tou kontrolou nejakým multimetrom dobre, ja by som to tiež urobil, tie balancery nie sú moc presné a tiež ich mám viac kusov a každý ukazuje inak a ani jeden celkom správne 🙂 Je dobré vedieť akú majú odchýlku a rátať s ňou.
    Ak tie Tvoje balancery na fotke merajú aspoň plus-mínus normálne, tak máš nie zrovna vydarené batérie, ale pravda je tiež že by som takto hlboko normálne nevybíjal. V okolí 3,5-3,6V je “koleno” za ktorým nastáva strmý pád napätia a rozdiel kapacity článkov nemusí byť ani 0,5Ah aby to dopadlo tak ako v Tvojom prípade.
    Ešte ma napadlo, máš overené že vybalancovanie článkov na 4,2V bolo správne? (tiež nutné overiť multimetrom po jednom článku a ak sa zhoduje s údajom na balanceri až potom by som mu celkom dôveroval…

    #7946
    detoxter
    Účastník (Participant)

    Jasné, elektronika za stovku nemusí být stoprocentní 🙂
    Já jsem tedy od přírody nedůvěřivý typ tak jsem zkoušel porovnávat jak pípáky tak balancery na obou bat. rozdíl byl max. 0,05 V ale pro sichr zkusím multimetr.
    Tak jste mě alespoň trochu uklidnili že to není úplný šmejd a něco snad vydrží, baterie se vybila po 107 km a 1200m převýšení a to nebyla nabitá doplna jen na 4,05 na článek (nabíjím kvůli životnosti max.4,1) a takovou trasu nejezdím každý den, po standardních 40~60 km se vracím kolem 4,8 /čl..

    P.s. Jinak právě tyhle balancery jsem vzal proto, ze jsem je nekde na fóru viděl 🙂

    #7947
    bob
    Účastník (Participant)

    Balancery jsem zde dával i já a balancují docela dobře jen ta přesnost zobrazených udajů je pochybná. Vždy čas od času vše přeměřuji multimetrem.
    Tvé články dle fotek jsou tedy značně rozozeny.
    Ja pokud lipolky vybiju tak rozdíl mezi články mám tak 0,02V-0,04V max.
    Nabíjím na 4,14-4,16V na článek a baterie už dobře slouží 3 roky s minimálním poklesem kapacity. Vybijím maximálně a to ještě jen v nouzi na 3,45V na čl., běžně na 3,55V.
    Po odpojení zátěže napětí samovolně stoupně na 3,7V na čl.
    Mám ovšem tyto baterie o kapacitě 5Ah
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=41315

    #8152
    detoxter
    Účastník (Participant)

    Tak přátelé po nějaké době zkušenosti:
    Baterii nabíjím na cca 4,1 V na článek, ještě jsem ji nevybil pod 3,7 V, to si hlídám a nastavil jsem tak i pípáky. Funguje takto bez potíží ikdyž kvalita asi nebude nic valného rozchází se články klidně o 0,1 V a to pokaždé jiné, nejčastěji se rozhodí při nabíjení pak při zátěži se srovnají.. Rozdíl 0,05 V mezi články považuji už za běžný jev 🙂
    Proto nabíjím na 4,1 V na článek aby nedošlo k přebití některého..
    S tím souvisí otázka, jak udělat automatické vypínání dobíjení při těch 4,1 V ? Koupil jsem novou 4A nabíječku umí napřed dobíjet velkým proudem ke konci nižším ale beztak pořád žiju ve strachu že jednou zapomenu včas vypnout nabíjení a bude průšvih..
    Anebo nějak nastavit nabiječku aby končila při 41 V místo 42. Uvnitř jsou asi 3 potenciometry nejspíš nabiječka se nastaví dle typu baterií ale hrabat se mi do toho nechce když nevím co je k čemu.. Zkušenost asi nikdo nemá?

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #8167
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Ja som včera takmer takú istú kamarátovi prestavoval z 13-článku na 14-článok, nastavuje sa to tými dvomi modrými trimrami vovnútri – teda jedným napätie a druhým prúd. Treba si pripojiť k zapnutej nabíjačke na výstup voltmeter a potočiť jedným trimrom o cca 1 otáčku – ak sa nič nedeje otočiť do pôvodnej polohy a ten druhý už bude správny a pôjde s ním nastaviť nižšie aj vyššie napätie.
    Pípáky by nemali byť často ani dlho pripojené, inak budú spôsobovať nerovnomerné vybíjanie článkov a tým stratu balancu. Ja ich používam len pri zabehnutí batérie pred dosiahnutím jej úplného vybitia a potom tak raz-dvakrát do roka tak isto pri kontrole kapacity článkov keď potrebujem vybiť batériu úplne. Pokiaľ je batéria cyklovaná v rozsahu 3,7-4,1 a články nie sú vadné a nič k nim nie je pripojené cez balančné konektory, tak je vysoko nepravdepodobné že by dochádzalo k strate balancu, viem si jedine predstaviť že by niektorý článok mal mierne samovybíjanie a to by sa pravidelne prejavovalo jeho klesaním napätia s časom.

    #8200
    detoxter
    Účastník (Participant)

    Super, díky, podařilo se. No pípáky připojuji vždycky před jízdou, baterii moc nevěřím a hlavně jinak bych neměl kontrolu nad jejím napětím.. Zkušenost je taková že když na displeji od Bafangu spadne 1 čárka ukazatele baterie (vím, hrubě orientační) tak má reálně 37 V. Pak už by bylo pozdě přemýšlet o nabití nebo jak dojet je to pak rychlý sešup..

    #8201
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Tak to je také jazdenie naslepo čakať kým pípák zapípa… Jednoznačne to chce aspoň malý voltmeter hodiť na riadítka, prípadne wattmeter ale k nemu treba ťahať silové káble (ja som to mal riešené tak, že nebol na riadidlách, ale na vrchnej rámovej trubke pri predstavci. Tam naň ešte za jazdy vidno a silové káble sú len o trochu dlhšie a nehýbu sa s otáčaním riadidiel. To už potom pekne ráta aj minuté Ah a vieš presne na čom si 🙂
    Voltmeter stojí pár dolárov a čínsky wattmeter asi 10. Keby som si nevyrobil sofistikovaný merač z arduina používal by som to dodnes.

    #8203
    detoxter
    Účastník (Participant)

    No nečekám až zapípá nýbrž občas skouknu napětí článků na displeji pípáků (jsou na boku baterie) ale pravdou je že jediné co mi chybí na displeji Bafangu je měřič napětí baterie, byl by mnohem víc platný než nějaké čárky.. Ty možná hrubě orientačně fungují s li-ion baterií (na kterou je systém navržený) ale pro Li-pol je k prdu.
    Fakt je že o nějakém voltmetru jsem už přemýšlel ale je třeba sehnat vodotěsný a nějaký aby nevypadal úplně obludně už takhle je to slušná elektrárna 🙂
    Ampérmetr asi bude ještě přesnější ale z mé zkušenosti mohu říct že napětí baterií má dostatečnou vypovídací hodnotu o výdrži.

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 61 až 75 (z celkového počtu 106 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.