Turnigy Multistar 10C LiPo

Táto téma obsahuje 105 odpovedí, má 15 hlasov, a bola naposledy aktualizovaná používateľom  LuboN pred 2 mesiacmi.

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16 až 30 (z celkového počtu 106 )
  • Autor
    Príspevky
  • #4723

    karel
    Účastník (Participant)

    tak to jsem zvědav na zkušenosti
    taky jsem po nich pokukoval, ale nutně je teď nepotřebuji a navíc mám ještě stále lyžařskou sezonu 🙂
    na ES jich celkem chválili

    #4769

    LuboN
    Účastník (Participant)

    Tak a tehličky už sú doma 🙂 Premeral som ich, prezrel a vyzerá to byť všetko v 100% stave, čo ma veľmi potešilo. Než ich v praxi budem môcť odskúšať, čaká ma ešte návrh a zhotovenie obalu z hliníku a nabitie s vybalancovaním pred zložením batérie. Následne montáž na bicykel a dokončenie kabeláže. Až bude niečo nové, podelím sa so skúsenosťou.

    #5080

    LuboN
    Účastník (Participant)

    Tak som sa konečne pohol a pustil do zloženia prvej batérie. Bude to 12-článok pre priateľku, dúfam že čoskoro to nahodím na bicykel a otestujem. Rám je Guewer, pôvodne tam bola taká dlhá batéria umiestnená zvislo za trubkou sedlovky. Preto ten tvar. Prikladám pár obrázkov pre inšpiráciu.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #5095

    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Pekne, len je to take velke tazke cudo hlinikove. Je to sice z hladiska bezpecnosti fajn, ale ked zacne slahat plamen zo stredu, tak tiez moze pripalit nohu, alebo inu cast tela. Usporiadanie proti sebe nieje najstastnejsie, ked vyhori nedajboze jedna bateria, tak zapali aj druhu. Ked LiPol hori, tak na 90% prave v oblasti vyvodov. Balancovat inak je dobre pocas kazdeho nabijania. Vyber bat. inak super. Podlamna nic lepsie ako LiPol nieje.

    #5097

    LuboN
    Účastník (Participant)

    Tiež si uvedomujem nedostatky konštrukcie, toto bolo asi najjednoduchšie riešenie z hľadiska kabeláže a montáže dielov. Hliník je 1,2mm, ťažký ozaj nebol (celé to má 4444g). Možno vložím nejakú prepážku medzi tie packy. Tým že sú vývodmi k sebe ľahko sa to pospája, tie okienka budú niečím zavreté aby tam nešla voda, špina, jedno sa bude otvárať aby bol servisný prístup k balančným konektorom pre občasnú kontrolu. Zo skúsenosti nepredpokladám potrebu balancovať nejak často, moju baterku by som nemusel ako je rok dlhý keby som tam nemal 2 články so zvýšeným samovybíjaním (tie občas “dopumpujem, zvyšok som balancovať zatiaľ nepotreboval). Budem stavať ešte jednu, tam pôjde 6s + 4s + 4s. Plánujem ich dať konektormi nahor vedľa seba do trojuholníka.

    #5193

    LuboN
    Účastník (Participant)

    Takže baterka má za sebou prvé odjazdené kilometre, ako som aj tušil vrchný pack sa posúva nadol takže práve to riešim a ak to nepomôže zvážim úpravu toho Al obalu. Jazda bola v pohode, pokles napätia pod záťažou (max 30A) je malý, s motorom Mxus XF40/26″ to ide niečo cez 30km/h (pri nabití na 100% na rovinke predpokladám rýchlosť málo nižšiu ako 35km/h)
    Články som zatiaľ nebalancoval (nebol na to čas), iba som to trochu nabil “bulk” štýlom a čosi pojazdil. Aj napriek tomu je súbeh článkov vynikajúci. Samozrejme pre prvé plné nabitie bude balanc nutný.

    #5194

    LuboN
    Účastník (Participant)

    Tak som práve zistil, že som to vymyslel asi dobre, a keby som to nedal opačne tak by to aj fungovalo 🙂 “Chybička se vloudila” a prilepený pack sa ocitol dole a ten neprilepený hore… Čo k tomu dodať 🙂

    #5200

    LuboN
    Účastník (Participant)

    Vážení, priateľkin bicykel bol spustený do testovacej prevádzky, a tak prinášam nejaké konkrétnejšie informácie ohľadom batérií Multistar. Musím povedať, že som ostal hodne prekvapený, keď som pri prvom nabíjaní doplna zistil, že články sú v takom súbehu, že ani nie je potrebné čokoľvek balancovať… to som naozaj nečakal… Nabíjal som štýlom “bulk” a na pripojených balanceroch som sledoval napätia jednotlivých článkov… Všetky išli spoločne s rozdielom 0,01V až po 4,2V. Asi tá technológia a kvalita ide dopredu… Pri jazde som nepozoroval výraznejší pokles napätia v záťaži (tak do 30A, nejaký volt aj čosi nemá význam riešiť), takže batérie sú dostatočne “tvrdý” zdroj aj napriek “iba” 10C ratingu. Kto nepotrebuje extrémne výkony a skôr ide po váhe a kapacite, bude spokojný. Aj tak je to tvrdšie než všetky bežne predávané cyklobatérie na trhu… Pre zhrnutie, batéria aj s hliníkovým púzdrom váži necelých 4,5kg, kapacita je 16Ah (z viacerých zdrojov potvrdená), konfigurácia 2x6s = 44,4V (50,4V max), takže niečo cez 700Wh. Kúpené v Hobbyking za cca 230€ v akcii.

    #7270

    autofelicia
    Účastník (Participant)

    Ahoj . V Hobbykingu maju akciu na tieto clanky Multistar High Capacity 6S 5200mAh za vybornu cenu. 26€
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__65269__Multistar_High_Capacity_6S_5200mAh_Multi_Rotor_Lipo_Pack_EU_Warehouse_.html

    Kto nepotrebuje vysoky vykon myslim ze by sa dal ten 6clanok zatazit v pohode na 15A kontinualne.

    Za tu cenu a vahu su vyborne. Ak si niekto vysklada 10400mAh pri 48V to je za 4×26€ 🙂

    • Táto odpoveď bola upravená pred 3 rokmi, 7 mesiacmi používateľom  autofelicia.
    #7273

    LuboN
    Účastník (Participant)

    Vďaka za info, je to naozaj skvelá cena 🙂
    Akurát by som k tomu dodal, že 2x6s je 12s a to nie je 48V, ale iba 44V. To samozrejme stačí a možno to podá lepší výkon ako lacná batéria z obchodu ktorá má 13s, lenže ak by niekto na to použil klasickú 48V nabíjačku bol by to prúser…
    Zvažujem kúpiť 4ks 6s článkov pre elektrobicykel ktorý staviam mame. Musím si odmerať, či by nevošli do kinte krabice, to by vyzeralo super a dalo by sa to odnímať z bicykla pre účel nabíjania doma.

    #7438

    LuboN
    Účastník (Participant)

    Hobbyking má akciu, Multistar 4s/16Ah zlacnil o vyše 20€ takže jedna teraz vyjde na 51€. Zajtra idem prehodnotiť šance že by som zmestil do rámu 14s/32Ah. Aktuálne mám nachystané 20s/16Ah (2ks 6s a 2ks 4s), ale aj tak k tomu stále nemám RJ a rýchlosť je síce fajn, lenže ďaleko praktickejší je dojazd… Bude asi rozumnejšie dať 100€ na batérie ako na novú RJ. Výsledná kapacita by bola cca 1650Wh a s tým už sa dá v pohode prejsť 200+ km 🙂
    Inak kúpil som vtedy v akcii aj tie vyššie spomenuté 6s/5200mAh a vyzerajú super (vrátane rovnakých napätí na článkoch). Do začiatku sezóny by som z nich mal urobiť pack na bike pre mamu takže až sa otestujú napíšem k nim pár slov. Rozmerovo veľmi šikovné, 4ks je možné usporiadať podľa potreby do kompaktných tvarov.

    #7439

    klotas
    Účastník (Participant)

    cafte,
    Lubon : http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__66310__Multistar_High_Capacity_6S_16000mAh_Multi_Rotor_Lipo_Pack_EU_Warehouse_.html
    ja by som mal potom kupit 3x takuto baterku a mal by som o nieco vysiu kapacitu ako tych 9 co som planoval. lenze tato velka ma ine to C . Constant Discharge: 10C
    Peak Discharge (10sec): 20C . to bude stacit? lebo tie moje mensie bolo tusim 30C a peak 70C . a kolko zhruba pojdem na biku ked budu tieto 3 x 16000mAH a ten moj motor crystalyte 4080. ty uz mas najazdene mrte ja chcem pohodovu jazdu a neriesit dojazdy .)

    #7459

    LuboN
    Účastník (Participant)

    Dnes dorazili 2ks Multistar 4s/16Ah, vyzerajú byť OK, v týchto dňoch začnem skladať 14s/32Ah batériu pre môj nový e-bike. Cenová akcia na Hobbykingu mi pomohla sa rozhodnúť a miesto novej RJ som radšej dokúpil ďalšie 2 packy. Musím priznať, že dojazd má spravidla väčšiu praktickú hodnotu ako vysoká rýchlosť…
    Aby sa to celé rozumne zmestilo, rozhodol som sa 2x6s + 2x4s umiestniť spolu do trojuholníka a zvyšné 2x4s pod spodnú rámovú rúrku. Chcel by som tým dosiahnuť nižšie položené ťažisko, nakoľko len články samotné vážia rovných 9kg a niečo vyše kila bude vážiť ich hliníkový obal. Pri projektovaní rozloženia článkov som zistil, že by bolo reálne zmestiť do trojuholníka ešte extra 2ks 6s, čím by som v budúcnosti mohol prejsť na 20s/32Ah batériu (takmer 2400Wh!). Aktuálna konfigurácia má “papierovo” 1657Wh, s rozumnou rezervou bez nabíjania a vybíjania nadoraz môžem počítať s min. 1500Wh. To je prakticky trojnásobok toho čo mám k dispozícii teraz, takže môžem počítať minimálne s dvojnásobným dojazdom (cez 200km). Vďaka tomu budem môcť zväčšiť svoj akčný rádius a spoznávať vzdialenejšie lokality, prípadne naraz preskúmať väčšiu sieť lesných ciest.

    #7480

    LuboN
    Účastník (Participant)

    Všimol som si že vypredané 3s, 4s a 6s / 5200mAh Multistary sa už dajú kúpiť na “backorder”, pričom stále tam je takmer polovičná akciová cena ktorá z nich robí momentálne bezkonkurenčne najlacnejšie batérie pre ebike. Napr. 12s/10,4Ah (462Wh) vyjde aj s konektormi a poštovným pod 120€.

    #7587

    LuboN
    Účastník (Participant)

    Dnes bol pozrieť kamarát či by mu vošlo zopár LiPoliek do rámu.
    Nakreslili sme na kartón obrys trojuholíka kostry a vyzerá to sľubne 🙂
    Takto vyzerá 14s/32Ah – 1650Wh
    Váha batérií 9kg

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16 až 30 (z celkového počtu 106 )

Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.