dusan

Reakcie

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 46 až 60 (z celkového počtu 268 )
  • Autor
    Príspevky
  • odpoveď na: Yamaha eBike System #6340
    dusan
    Účastník (Participant)

    Po 1300km za 3 mesiace s Bafangom BBS som sa utvrdil v tom že pokiaľ chcem bezpečne jazdiť, potrebujem komplet riešenie. Rozhodli maličkosti ako plastový kryt na prevodovke, káble vyvedené akurát na spodku motora či asistencia bez torque senzoru.
    Po dlhšej dobe som sa rozhodol pre ebike s Yamaha kitom. Výhody som videl v klasickej píle, minimálnom odpore pri vypnutom motore či okamzitom zabere z nulovej kadencie.
    Zakúpil som teda výbavou skupu ale cenou výhodnú verziu http://www.ebajk.sk/obchod/celoodpruzene/sduro-fullnine-rc/
    , ktorú som postupne doplnil o Shimano XT kazetu s 42z pílou vzadu, čo plne postačuje pri jednej píle a výmene 2.2″ plášťoch za 1.9″. Ostatné zmeny ako sedlo, sedlovka, predstavec ci rajdy tu nejdem spomínať, je to individuálna záležitosť. Plánujem výmenu bŕzd. Väčšina zmien prebehla presunom komponentov z predchádzajúceho bajku.
    S bicyklom som momentálne spokojný, zvažoval som aj chip na zvýšenie rýchlosti, v lese to ale veľmi nepotrebujem.
    Bol som som trochu zaskočený spotrebou keďže ani pri Economy móde sa mi nepodarilo dosiahnuť cez 80km pri jazde v lese.
    Zvažujem výmenu článkov v batérií za s vyššou kapacitou, keďže reálne používam len Economy mód, to je do 8A. Tipujem že sú tam 2900mah 10s4p, výmena by bola trebárs Panasonic 3400mAh.

    odpoveď na: Do čoho by som išiel teraz #6208
    dusan
    Účastník (Participant)
    odpoveď na: Do čoho by som išiel teraz #6207
    dusan
    Účastník (Participant)

    Hold, keď si vyberiete druhý domov bicykel.

    odpoveď na: Do čoho by som išiel teraz #6206
    dusan
    Účastník (Participant)

    Do práce si nechám Bafanga ☺
    Ako Karel dobre skonštatoval.

    odpoveď na: Do čoho by som išiel teraz #6205
    dusan
    Účastník (Participant)

    No, ja si to pomaly ujasnujem a do hard tail už nepôjdem, už som na to príliš starý a rozbitý aby som urobil 90km v horách iba tak.
    Tá Yamaha sa mi páči, za tých 3400, celoodpruzeny na 27,5″ plášťoch.
    Perspektívne žiadne problémy, venovať sa práci a rodine. To ma láka. ☺

    odpoveď na: Bafang BBS x konverzia #6178
    dusan
    Účastník (Participant)

    Foto

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    odpoveď na: Bafang BBS x konverzia #6177
    dusan
    Účastník (Participant)

    Ďalšie dva, pre mňa užitočné doplnky.
    Snímače na hydraulické brzdy a 42z pastorok na Shimano XT kazetu.
    Pastorkom som zvýšil kadenciu, pedaluje sa ľahšie a zdravšie, vystačia mi úrovne 2-5 (vid hore príloha) , väčšinou sa pohybujem na úrovni 3, čo je do 100W, viacmenej už vôbec nepotrebujem počas jazdy meniť nastavenie dopomoci, čo zvýšilo komfort aj vďaka snímačom na brzdach. 4 úroveň kompenzuje 3tiu pri poklese napätia v poslednej tretine kapacity batérie, 5 úroveň je už vyslovene na veľmi ťažké výstupy. 2 úroveň, medzi ľudí, do mesta.
    Tiež som zalepil Loctite lepidlom kontra skrutku na ľavej strane stredu aby sa nepovolovala.

    odpoveď na: Do čoho by som išiel teraz #6157
    dusan
    Účastník (Participant)

    Osobne si tiež nemyslím, že cena 2-3.5tis je zlá, v pomere čo človek požaduje.
    V cene je v princípe zahrnutý nový, výbavou nadštandardný bajk, stavaný na výkon motora, samotný stredový pohon, batéria, nabíjačka a väčšinou minimálne 2 ročná záruka.
    Keď si spocitam Bafang BBS tak sa možno dostanem o 500Eur nižšie ale viac menej bez akýchkoľvek záruk a väčšinou nutnosti dodatočných úprav.
    Výhodu BBS stále vidím v montazi na nepokryty trh ako trojkolky či lehokola, prípadne ak chce užívateľ silou mocou ostať pri svojom pôvodnom bajku či potrebuje asistenciu trvale.

    odpoveď na: Do čoho by som išiel teraz #6156
    dusan
    Účastník (Participant)

    Neviem teraz presne ale 250W v legislatíve sa myslí nominálny výkon. Preto Bafang 250W verzie určil pre EÚ. Vychádzam teda s nominalneho výkonu
    https://www.e-bikeshop.co.uk/blog/post/bosch-yamaha-ebikes-differences-explained/
    https://www.electricbikesales.co.uk/Haibike-sDuro-HardNine-RC-Yamaha-Electric-Bike
    Max výkon v uvedenom prípade teda 720W. Samozrejme aktivovaný len možnosťou torque-sensor, žiadna páčka a obmedzenie rýchlosti. To je myslím aj na cesty.

    odpoveď na: Do čoho by som išiel teraz #6153
    dusan
    Účastník (Participant)

    V Bratislave otvorili predajňu Haibike, http://www.ebajk.sk
    Bol som teda trochu poobsmrdat. Ponuku si môžete pozrieť na stránke.
    Bosch má teda integrovanú prevodovku s pomerom 2.45 pre tú malú pílu. Najmenšia je 15z, potom myslím 16,17z a 20z. Teda sa to dá celkom pekne nakonfigurovať na preferovaný terén. Výsledné píly sú teda 15×2.45=37z či 16×2.45=39z a iné.
    Kazetu vo vyššej výbave dávajú aj 11-40. Teda 1×11 prevodov.
    Výhoda dodatočnej prevodovky je potom v menšom tlaku na mechanické časti keďže napríklad to 15z kolečko sa otáča 2.5 rýchlejšie ako jazdec točí.
    Výsledný pomer teda môže byť 37z píla ku 40z pastorok, teda 0.925, kolesá sa už ale robia iba 27.5 a 29″.
    Yamaha vsadila na klasiku, adaptér na klukach je 104mm BCD, v dvojpilovej verzii dodávajú 32z a 44z. Kazety dodávajú štandardné 11-36. Teda 32z ku 36z je 0.888, stále ale je možnosť prevody ešte znížiť, teda pohybovať sa v prudkých vyslapoch s minimálnou či žiadnou asistenciou pri 2×10 prevodov.
    11prevodove kazety a radenia ako 11-40 sú väčšinou drahšie, teda predpokladám drahší servis v prípade Bosch.
    Obidve verzie majú obmedzovač rýchlosti na 25kmh.
    Čo sa týka výkonu, skúšal som len Yamahu a na najvyššej úrovni asistencii, myslím 250%, teda 600-700W, mi to dvihalo predné koleso pri aktivnejsom prislape.
    Obe verzie by mali byť plne vodotesné, teda v rámci bajkovania.

    odpoveď na: skladať, kúpiť cely a potom pridať motor? #5998
    dusan
    Účastník (Participant)

    A ta baterka pod sedlom je 11,6 Ah a urobim na nej 80km.
    BBS2 je preprogramovana na max 700W ale bezne ide do 200W.
    Preco potom BBS2? Kvoli kadencii, BBS1 ide iba do 80 rpm, BBS2 do 100 rpm.
    A to je v principe kluc k spravnej adaptacii jazdca a e-pohonu.
    Nenechat dopomoc diktovat mi moju kadenciu. Na to mam zadny prehadzovac alebo vseobecne prevody a nie plynovu packu ci urovne dopomoci.

    odpoveď na: skladať, kúpiť cely a potom pridať motor? #5997
    dusan
    Účastník (Participant)

    A spat, k tvojej otazke, jednoznacne ak mas na to cas a priestor atd, vyskladaj to. Vyber spravny ram aby si mal co najvacsiu svetlu vysku, pripadne ak chces vyskladat bateriu aj polohu zadneho tlmica.
    Tiez treba checknut sirku stredu, vacsinou starsie ramy maju 68mm, ale treba to checknut, s vyssou hodnotou by som neexperimetoval, vyhni sa podlozkam a podobnym veciam, to musi sadnut ako rit na serbel inak ti to bude lietat a pri prvom naraze nieco poskodis.

    odpoveď na: skladať, kúpiť cely a potom pridať motor? #5996
    dusan
    Účastník (Participant)

    Vcera som bol skusat Haibike Yamaha, v principe technologicka spicka.
    Mozno som skusal prilis kratko ale ten torque senzor mi pripadal dost „hlupy“, bud som zatlacil a aktivoval sa alebo som pedaloval a viac menej nesiel. Ako berem, ze to bolo letme skusanie, vec je ale taka taka, ze k nastaveniam citlivosti torque senzoru sa urcite nedostanes a teda si to nenakalibrujes. Co vlastne by som chcel.
    Zas na druhej strane mechanicke prevedenie vypada skvele, aj ked pri prvom zasahu ti odpada zaruka. Napriklad iba ked si kupis 1 pilovu verziu (o 500Eur lacnejsiu) a upgradnes ju na 2 pilovu, uz prichadzas o zaruku, urcite to stale mozes vratit do povodneho stavu pred reklamaciou.
    No vseobecne mi ten torque senzor citlivostou pripominal „sprosteho“ Bafanga, ktory reaguje na potocenie. Tento system reagoval na prislap ale nie som si isty ci v adekvatnej citlivosti. To by poriesila kalibracia keby take nieco bolo mozne.
    Osobne na cesty nevidim nic lepsie (pomer cena/vykon) ako BBS. Borci si to davaju na lehokola, t.j. mozu tam dat aj dve pily a ako hovorim, pokial nepotrebujes dupat do toho v kopcoch ako ja, BBS to isti.

    odpoveď na: skladať, kúpiť cely a potom pridať motor? #5992
    dusan
    Účastník (Participant)

    Ak ťa to baví, zloz to, aj tak sa to postupne rozpadá ako všetko.
    Ale možno do toho v konečnom dôsledku investujes viac ako v prípade napr. komplet Yamaha Haibike.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    odpoveď na: Bafang BBS x konverzia #5968
    dusan
    Účastník (Participant)

    Toto je moje finálne nastavenie po 900km, viac sa s tým urobiť nedá keďže snímač kadencie je prakticky previazany s motorom.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 46 až 60 (z celkového počtu 268 )