Reakcie
-
AutorPríspevky
-
dusan
Účastník (Participant)Ja som bežne jazdil 22z vpredu a 32z vzadu na 26″. Vyšiel som všetko s rezervou.
Treba si dávať pozor, dopomoc je zradna, ušetrí energiu na uphill potom to človek preháňa a môže dôjsť k poškodeniu kĺbov.dusan
Účastník (Participant)Wamp, ak jazdíš XC a jazdíš to už dlho možno ma pochopíš.
Bafang BBS bol a je vytvorený pre cestných užívateľov, či už prevodmi alebo logikou riadiacej jednotky. Najlepšiu možnú kombináciu čo môžeš dosiahnuť s BBS je povedzme konštantný výkon počas celého spektra kadencie. To znamená že torque sensor si kompenzujes prevodmi (nie vykonom) alebo vlastnou silou. Druhá varianta je dosť nebezpečná na kĺby. Totižto stále sa musíš držať vo svojej a kadencii motora.
Momentálne idem skúsiť pomer 1:1, 42z vpredu a 42z vzadu s BBS.
Bosch ponúka najmenší prevod 15z, interná prevodovka má 2.45 pomer, to znamená 37z výsledok. Súčasné bajky sú väčšinou 29″, ja mám 26″. Pri 29″ XC terén v zdravej kadencii neutiahnes v prípade Bosch. Opäť ďalší bajk na cesty. Okrem toho ebajk by mal byť sprevodovany aj na ťažký XC terén bez možnosti asistencie.
Uvidim po tomto týždni s pomerom 1:1 na 26″ ako to pôjde ale som čiastočne skeptický už teraz.
Stále vidím ako jedinú skalnu možnosť Yamaha a 32z (pripadne 30z) vpredu a 42z vzadu aj pri 29″ by malo byt OK.
Toť vsjo.dusan
Účastník (Participant)Taký BA klub ebike by bol fajn.
dusan
Účastník (Participant)Osobne nabijam na 4.2 a vybijam na 3.0, teda aspoň sa snažím. Verím tomu ze o rok budem riešiť úplne inú batériu.
Nevidím žiadny markantny rozdiel v tom či batéria vydrží rok na plný výkon alebo dva so 1/4 stratou.dusan
Účastník (Participant)Osobne si myslím že skôr či neskôr skončím v zapuzdrenom riešení, bohužiaľ fyzika nepustí. Problém tu môže byť s obnovitelnymi komponentami ako batérie, ktorý sa možno stále da riešiť výmenou DIY batériou, za predpokladu že pôvodná nepožaduje autorizáciu.
dusan
Účastník (Participant)No aj dnes som bol s kolegom Marekom, spomínal že na tých Bosch bajkoch dochnu batérie, v princípe to nie je nič nezvyčajné. Bohvie aké prúdy torque sensor naozaj ťahá, ono to nie je sranda, púšťať prúd na základe sily. Tiež si myslím že kým to prešlo cez celú nemeckú inšpekciu kvality tak tie batérie zostarli, či časom, ci technologicky.
dusan
Účastník (Participant)No, ja beriem batérie ako palivo. Jednak po 100 cykloch to už asi nebude ako predtým a jednak po sto cykloch už bude technológia batérií volakde inde.
Prvé si to odnášajú články na kladnom póle, myslím, potom to rozhadze celú sekciu ale najdôležitejšie na tom je to, že za tú dobu sú moje požiadavky, predpoklady atd, niekde úplne inde.
Neviem, no 18650 články čo sa už teraz vyrábajú s takmer 4Ah kapacitou, môžu viac menej diktovať tempo. Stačí ich spoľahlivo/rozumne vybíjať a vzhľadom na svoj počet/rozmer sa zmestia do rámu napr.
Prikladám napríklad charakteristiku mojich článkov, čo je už možno päť rokov stará vec ak nie viac.Attachments:
You must be logged in to view attached files.dusan
Účastník (Participant)Veru, 250W BBS (3.7kg) a nejaké vysoko kapacitné 10s3p Li ion (1.5kg) = 5.2kg. S lepším HT rámom, 16-17kg kompletka.
dusan
Účastník (Participant)Osobne používam aj rohy a gripy pre mňa sú bodom opory. Tempomat s reguláciou výkonu možno ale to je vlastne súčasný BBS. Uprednostňujem jednoduchosť v ovládaní bicykla.
Teda ostáva ovládanie výkonu nohami čo si myslím je podstata jazdenia na bicykli.
Nie som proti jednoduchým veciam ale nechcem si komplikovať jazdu ovládaním a hlavne sa sústrediť/vychutnavat jazdu.
Tiež je pravda, že podobné riadenie výkonu by sa asi ťažko aplikovalo na motor o výkone jednej konskej sily a viac.
Je to o potrebách a preferenciách 🙂dusan
Účastník (Participant)Toto je moje posledné nastavenie riadiacej jednotky, používam väčšinou úrovne 2-5, čo zodpovedá 25-250W. Nižšie úrovne po rovine, vyššie do kopcov. Na 250W vyslapem všetko a to mám vpredu 42z, 12-32z.
V nastavení som aktivoval parameter Work mode, ktorý dodáva výkon na základe kadencie. Tiež som znizil reakcne časy štartu a zvýšil akceleráciu všetko za predpokladu že sa pohybujem v rozumnom vykonovom spektre, viď max prúd.
Dobrý torque sensor urobí všetko za vás, v lacných napodobeninach sa meria len kadencia a nie sila. Neviem či je v dohľade dobrý torque sensor pre bafang BBS, museli by prerobiť celý stred. Niečo podobné môže byť
http://www.idbike.com/index.php/sensors
Veľa spravia aj správne prevody, keby som mal vzadu 11-42, myslím bolo by to lepšie. Bosch má prevody cca 42 vpredu, 11-36 vzadu, čiže je to podobné len ma torque senzor. Od výroby ma najnižší pomer Yamaha 1:1. To by sa ale dalo dosiahnuť dodatočným pastorkom vzadu 42z, t. j. cca 400% vzadu. Snímač kadencie ale bude stále iba snímač kadencie. Simulovany torque sensor je lepší ale v princípe to stále nie je skutočný torque sensor.Attachments:
You must be logged in to view attached files.dusan
Účastník (Participant)http://ride.sk/eshop/cross-country-marathon-elektrobicykle/haibike-sduro-fullnine-rx-2015/
Viem že Bosch má GPS ale Yamaha ma klasické píly.
dusan
Účastník (Participant)Môj osobný názor, ebike bez torque senzoru je pre cyklistu o ničom.
To je niečo čo vedia ponúkať iba prestížne spoločnosti ako Sunstar alebo potom hotový bajk ako Bosch, Yamaha…
Totižto vyrobiť bajk a kit, ktorý vydrží niečo a jazdec s motorom je rozumne synchronizovany nie je hračka.
A pokiaľ si niektorý myslia, že potrebujú viac ako 250W, sú na omyle. Výkon je možno vhodný na dosiahnutie vysokej rýchlosti. Už 25km/h je slušná rýchlosť na orientáciu. V teréne 250W je akurát, možno by som ešte diskutoval na tému píla v prípade Bosch ale máme tu aj Yamahu s klasickou pílou a teda voľbou na jazdcovi.
Ak niekomu predsa len nestačí ani hore uvedená ponuka
http://justebikes.co.uk/shop/rotwild/dusan
Účastník (Participant)Ahoj Marek, som z BA.
Ako tu už písal autofelicia, viacerým vadí Bafang správanie, presnejšie v prípade PAS asistencie. Problém je konštrukčný a to, že snímač sa nachádza za volnobezkou. V prípade, že by si instaloval ďalší snímač, na strede, firmware by bol možno ochotný simulovať torque sensor.
To znamená, keby si chcel so súčasnou konštrukciou kopírovať povedzme kadenciu, nebolo by tam obmedzenie výkonu keďže motor a snímače sú viacmenej previazané.
Jedna možnosť by bola umiestniť snímač na stred, v konfiguracnom programe je možnosť voľby PAS senzoru. Neviem ale ako v praxi by to išlo.Attachments:
You must be logged in to view attached files.dusan
Účastník (Participant)Osobne, mi viac vyhovuje nastavenie s nižším výkonom a v celej škále otacok. Na pôvodnom nastavení sa mi nepáčil príliš vysoký výkon už pri najnižšom stupni a následne skokovite regulovanie výkonu. Tiež obmedzenie otacok bolo neprijemne a vyžadovalo neustále prepínanie úrovni. To nepridalo na komforte ani spotrebe.
Preto som odstupnoval úrovne pre nižší výkon a asistencia beží viacmenej stále. Batériu najviac vycerpavaju vysoké odbery, preto sa mi znížila spotreba.
Nastavenie sa približuje logike pedelcom Bosch či Yamaha, vykonovo ale niekde úplne inde.
Experimentujem ešte s parametrom „Work mode“ čo je výkon definovaný na jednu otacku stredu. Tým by teoreticky bolo možné simulovať torque senzor.Attachments:
You must be logged in to view attached files. -
AutorPríspevky