Reakcie
-
AutorPríspevky
-
karel
Účastník (Participant)Slavo: Mám Multistary 16Ah 21s zapojené (6S+6S+4S+4S+1S) a k tomu paralelně ještě to samé celkem tedy 32Ah 21s. Nenabíjím přes bms. Jen přímo celý pakl. Původně jsem plánoval, že jednou za čas nabiju a zlalancuju každý paklík samostatně modelářskou nabíječkou, ale není čas 🙂
Taky mám pocit, že celou teoretickou kapacitu nevyjedu ani náhodou. Když jsem měl kdysi nové LiFePo4, tak tam jsem vyjel vždy celou kapacitu. Lipolky jsou ale krásně tvrdé a volty klesají při zatížení jen velmi málo. Takže i vzhledem k pořizovací ceně multistarů nelituju 🙂karel
Účastník (Participant)Ahojte, děkuji za odpovědi. Pokud dojdu k nějakým dalším poznatkům, tak se zase ozvu 🙂 Jinak baterku mi nevybíjí mimo analyst nic, protože ji vždy úplně odpojuji (rozepnu ručně konektory).
karel
Účastník (Participant)Lubo a Pivnicek: dik za nazory. Nabijecka nema casove omezeni. To mam u modelarske nabijecky, tu ale nepouzivam. Nabijim nabijeckou, kterou jsem mel pro nabijeni lifepo4 baterii. Nabije mi lipolky jen na 86,8V misto 88,2V. Pri cca 86,8V se mi nabijecka vypne. Ke konci nabiji jen malym proudem.
Zjistil jsem ale na cycle analystu, pres ktery i nabijim, ze kdyz vyjedu napr. 4Ah tak pak do stejneho puvodniho napeti baterky 86,8V musim nabit 5Ah. Proste mi tam vznika nejaka ztrata. Vic nabijim nez vyjizdim. Ze by to bylo tim, ze nenabijim do plna nebo jsou baterky nic moc…?karel
Účastník (Participant)Ahoj, mam dotaz na uzivatele baterek multistar. Jakym proudem je nabijite? Nabijim 16Ah multistary nabijeckou 10A (ke konci nabijeni proud klesa). Zda se mi v porovnani s kamaradem, ktery nabiji proudem jen 4A, ze nevyjedu zdaleka tak velkou kapacitu jako on. Nabijeci proud 10A je asi prilis vysoky, baterka se sice rychleji nabije, ale neni schopna vydat celou kapacitu. Mate stejnou zkusenost?
karel
Účastník (Participant)Lubo, před dvěma dny jsem nabíječku otevřel, že to vyzkouším – potočit trimrem, abych zjistil, zda mohu napětí trochu zvýšit. Žádný trimr jsem tam ale nenašel 🙁 Pak jsem ji složil a nefungovala. Rozložil jsem ji, fungovala, a pak třikrát dokola, až jsem zjistil, že je špatný spoj na drátu k pojistce, ten jsem připájel a nyní je zas vše ok. Asi je tam místo trimru nějaký odpor napevno? Ale nevím který.
karel
Účastník (Participant)Ahoj Robe, já používám zatím nabíječku, kterou jsem měl pro nabíjení LiFePo4 baterky. Ta byla poskládaná z 24 článků
http://eskutr.cz/cs/wina/270-wina-lifepo4-32v-8ah-hlinikove-pouzdro.html
tedy 72V nominál. Nyní s ní nabíjím Multistary 21s a vypíná mi to teď při cca 87V. Nenabiju tedy to doplna.
Nabíječky jsem koupil před pár lety na eskutru. Nejdřív jsem měl baterku Lifepo jen 60V a pak jsem přidal dalších 12V. Tak jsem spojil do série nabíječky 60V 10A a další dvě nabíječky 12V 5A zapojené paralelně. Celkem tedy nabíječka 72V 10A nominál :-). Dá se ale koupit i nabíječka 72V 10A.
Mé nabíječky:
jedna
http://eskutr.cz/cs/nabijecky/36-nabijecka-lifepo-60v-10a-20-clanku.html
+ dvě
http://eskutr.cz/cs/nabijecky/126-nabijecka-12v-5a-lifepo4-clanku-4s-.html
Uvažuju, že koupím ale i malou nabíječku 4A na 21s, abych občas nabil celou baterku doplna. Mám ještě modelářskou nabíječku s balancováním, ale s tou je to pracné nabíjet každá pack zvlášť a připojovat balanční konektor…karel
Účastník (Participant)Lubo a Bobe, dekuji za odpoved a za rady!!
karel
Účastník (Participant)Ahoj. Taky jsem před asi 3 týdny konečně zprovoznil celou LiPo baterku 21s 32Ah (poskládanou z Multistar baterek 16Ah 6s a 4s, jednu 4s jsme rozebrali abychom dostali těch 21s…). Proti mé původní baterce LiFePo 72V 15Ah je nová baterka tvrdší a kolo má větší zrychlení i max. rychlost.
Baterku nabíjím 10A nabíječkou, kterou jsem používal pro LiFePo baterku. Nabíječkou nabiju baterku ale jen na 86,9V, pak mi vypne. Nevyužívám tedy max. možné napětí 4,2V x 21s = 88,2V.
Podle některých názorů by to mělo být pro LiPo baterku spíš příznivé?? Jaký na to máte názor (Lubo a Bob)? Není potřeba baterku občas nabít do plna? Nabíječka nabíjí zpočátku cca 9A a ke konci se proud snižuje postupně na cca 1A.
Nepoužívám vůbec BMS ani nějaké hlídání napětí jednotlivých článků. Měl jsem v úmyslu jednou za čas nabít každý paklík samostatně modelářskou nabíječkou, ale ještě jsem se k tomu nedostal :-(.karel
Účastník (Participant)Lubo, děkuji za vysvětlení. Jen ještě poslední laický dotaz pro jistotu. Když je bike v klidu a není připojena baterka k napájení jednotky přes signálový vypinač (PWR) a není zapnutý jistič, nebude se vybíjet baterie přes ten odpor, který přemosťuje jistič a spojuje baterii s řídící jednotkou?
karel
Účastník (Participant)Ahoj Lubo, budeme konečně zprovozňovat Multistary poskládané na 21s 32Ah. Dosud jsme nepoužívali žádný kontaktor a zvláštní vypínač na napájení jednotky Kelly (PWR). Naráz připojujem silový +vodič od baterky do jednotky a napájecí vodič PWR jednotky přes klasický jednofázový jistič. Podle návodu a schema zapojení Kelly má být připojený silový +vodič od baterky přes „kontaktor“ přemostěný rezistorem a napájecí vodič přes samostatný vypinač. Jinak prý může dojít k poškození jednotky Kelly… Je to podle tebe nutné? Zatím jsme s tím neměli s baterkami Lifepo problém, ale Multistary mají větší sílu. Je potřeba to podle tebe řešit a jak ten kontaktor a připojení baterky k jednotce vlastně funguje? Už se to tu asi kdysi řešilo. Děkuji! Schema zapojení Kelly je v příloze.
Attachments:
You must be logged in to view attached files.karel
Účastník (Participant)Bobe, mně se dříve stávalo, že mi kolo nejelo, když jsem měl napětí na baterce vyšší, než bylo nastaveno horní napětí v ŘJ. Ale nevím už, jaký chybový kód mi to blikalo. Taky se mi někdy stane, když se rozjedu z kopce a mám ještě jističem odpojenou baterku, tak jde z motoru nějaké napětí do ŘJ a ta zahlásí chybu. Po vypnutí a zapnutí to zase hned jede. Ty máš ale asi chybu někde jinde.
karel
Účastník (Participant)Dekuji za fotky! Neco podobneho budu muset nechat vyrobit. Ty plochace budu ale muset nejak dat zevnitr vidlice. Ven se mi nevlezou, mam na to kratkou osu 🙁
karel
Účastník (Participant)Ahoj Klotas. Mohl by jsi sem dát fotku detailu uchycení zadního kola? Mám na mysli, jak máš uchycenu osu zadního kola v rámu. Já mám osu Cromotoru přímo v hliníkovém rámu a začíná se mi to vymačkávat. Asi to budu muset vymyslet nějak lépe 🙂
karel
Účastník (Participant)Lubo dekuji za odpoved. Co si myslis o napadu pridat jeden clanek 32Ah (2x 16Ah paralelne) tak, abych mel celkem 21s viz minuly prispevek. Pak bych mohl stavajici nabijecky pouzit bez upravy a clanky by se nabijely na 4,14V (teoreticky) 🙂
karel
Účastník (Participant)Lubo, dík za odpověď. Pokud by fungovalo nějaké řešení s použitím nabíječek, které mám, pak by to bylo pro mne nejjednodušší. Stály dost peněz. Nerozumím ale jistě, jak to myslíš s tím zapojením.
Pokud to mohu ještě konzultovat, tak mám tyto nabíječky:
1 ks – touto jsem nabíjel 20článků Lifepo zapojené do série (60V nominal, 72,6V max.)
http://eskutr.cz/cs/nabijecky/36-nabijecka-lifepo-60v-10a-20-clanku.html
2 ks – tyto nabíječky mám zapojené paralelně a nabíjím 4 články Lifepo zapojené do série 12V nominal (14,4V max.)
http://eskutr.cz/cs/nabijecky/126-nabijecka-12v-5a-lifepo4-clanku-4s-.html
dále mám zdroj
http://www.modelarina.cz/stabilizovany-zdroj-efuel-540w30a-regulace-vystupu-1218v-p-36442.html
a k tomu nabíječku
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__42760__Turnigy_MEGA_400Wx2_Battery_Charger_Discharger_800W_EU_Warehouse_.html?strSearch=turnigy charger
Zdroj a nabíječku jsem používal k nabíjení Lipolek, které jsem před rokem prodal.
Nevím, jak poznám, zda má nabíječka spojenou zem AC sítě se zemí výstupu. Stačí jen změřit zem vstupu se zemí výstupu ohmmetrem?
Mohu sériově spojit tu 60V nabíječku s tím zdrojem eFuel popř. s nabíječem turnigy? Zdá se mi to krkolomné, ale pokud by to fungovalo, tak jdu do toho 🙂 Elegantnější by bylo asi zapojit tu 60V nabíječku do série s nějakým 11V 10A zdrojem, jak píšeš.
Ty 12V nabíječky asi nepůjdou přenastavit z max. 14,4V na 11,4V? Popř. ta 60V nabíječka přenastavit z 72,6V na nižší hodnotu?
Ještě mne napadlo řešení koupit ještě jednu Multistar 4s 16Ah a rozebrat ji a přidat články tak, abych měl celkovou baterku 21s 32Ah. Pak bych mohl spojit nynější Lifepo nabíječky do série a nabíjet všech 21s naráz 87V (14,4+72,6), což by bylo 4,14V na článek?? Trochu jsem se do toho zamotal 🙂
Kolik bereš za hodinu konzultace? 🙂
Pošli prosím pro informaci odkaz na tu nabíječku na bmsbattery.
Děkuji. -
AutorPríspevky