pivnicek

Reakcie

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 351 )
  • Autor
    Príspevky
  • odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #12193
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Ahojte, tak som sa velmi dlho odmlcal. Bohuzial mi e-bike poslednych 14 mesiacov len stal. Spravil som 4 generaciu ukotvenia motora z nerezu. Po mechanickej stranke to mam hotove. Ale bohuzial mi nefunguje spojenie KELLY – CYCLONE 1800W motor. Neviem kde je chyba. Premeral som vinutia motora, zdaju sa byt s rovnakym odporom. Premeral som HALL a tiez sa pekne menia hodnoty od 0-5V. Vyskusal som vsetky mozne kombinacie prepojenia HALL a silovych vodicov. Dokonca pre istotu 2x ale motor stale nie a nie bezat ako ma. Len sa pootoci o malinko, zavrci, prip. zahreje a nic. Motor je novy, RJ KELLY este pred nedavnom fungovala so starym cyclone 1920W. Tak neviem. Najradsej by som kupil 1kW bafang a mam pokoj. Ale neda mi, kedze som sa s mechanikou natrapil. Nevie mi niekto pozicat na otestovanie nejaky cyclone motor na cca 60V, prip. RJ? Bez toho neviem urcit chybu. Nikto v okoli KE?

    • Táto odpoveď bola upravená pred 6 years, 7 months používateľom pivnicek.
    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    odpoveď na: Pomoc pri vybere komponentov #8221
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    LuboN, to je premna novy poznatok, ze LiPol maju takmer 100% ucinnost. Po precitani Karlovho prispevku by som povedal, ze je v celku ok, ked vyjazdi 4Ah a dobije 5Ah. Ved ucinnost baterie nemoze byt 100%. Zaujimalo by ma, ako je to s klasickymi trakcnymi bateriami. Mam Banner 100Ah trakcnu do elektrickeho clna. Tam je ucinnost aka?

    odpoveď na: Pomoc pri vybere komponentov #8218
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Karle, este ma napada, ci nahodou Tvoja nabka nema okrem napatoveho aj casove obmedzenie. Ja mam taku „mudru“ nabku, ktora ma prednastaveny nabijaci cas defaultne na 2h. Potom sa automaticky vypne. Z pociatku som na to casto zabudol a v domneni ze mam plne nabite baterky som ich stavil takmer do nuly. Potom som zistil, ze musim nastavit dlhsi nabijaci cas, resp. vyradit casovac.

    odpoveď na: Pomoc pri vybere komponentov #8217
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Myslim Karle, ze LuboN ma pravdu. Nabijacim prudom to nebude. Skor horsou kvalitou baterii, alebo ich horsim stavom po narocnejsej prevadzke. Ja nabijem 8A, ale s poctivym balancovanim a s dobrou nabijackou. Po case klesne nabijaci prud, kvoli obmedzeniu max. napatia, ako vravi LuboN. Modelari tvrdia, ze ak je baterka vybijana velkym prudom, mala by sa aj nabijat vyssim prudom. Akosi sa takto vyformuje do siloveho rezimu. Z inych aplikacii s motormi to mozem potvrdit aj z vlastnej skusenosti. Cize podlamna je lepsie nabijat vyssim prudom kvoli tomuto, nie kvoli nabijaciemu casu.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #8199
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Diky Klotas. Pravdou je, ze mam stale problemy so zadnou linkou. Uz som aj kazetu a retaz vymenil a pri prudkej akceleracii mi to preskakuje a vydava strasne zvuky. Ale ide to a preto sa mi do toho nechce babrat, kym je este leto. Tiez mi riadiaca jednotka Kelly sama pridava plyn. Zatial som sa s tym naucil zit, nieje to ono, je este co opravovat a vyvyjat.
    LuboN, toto nieje moj kazdodenna jazda. Viac si uzivam v lese. Tam je to uplne ina uroven zabavy, sustredenia a adrenalinu. Najma na DH trati, co tu na Bankove pri Kosiciach mame. Co sa tyka obehovania aut, nepripada mi to nejako nebezpecne, som zvyknuty z motorky. Rozdiel je len v nizsej rychlosti a v prekvapenych vyrazoch tvari vodicov. Zatial som s uniformami problem nemal. Snazim sa jazdit ohladuplne a tak aby som nevytvaral nebezpecne situacie. Raz ma jeden mestsky pytal, co to je za stroj a bol len zvedavy.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #8195
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Po dlhsej dobe pripajam moje prve videjko z dnesnej cesty do prace. Neskor skusim pridat nieco z lesa.

    odpoveď na: BMS pro lipo #7870
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Pekne to je. Ale v podstate take male monotorovacie zariadenie uz modelati davno pouzivaju. Pichnete to do balancneho kabla na LiPolke a ukaze Vam to napatia vsetkych clankov. Vazi to par gramov a stoji cca 2,- Eura. Ale nieje to take pohodlne ako toto.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #7839
    pivnicek
    Účastník (Participant)
    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #7832
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Osobne si myslim, ze sa prevodovky postupne presadia aj v elektromobiloch. Zvlast potom co som videl grafy ucinnosti, krutiaceho momentu a vykonu. Smiesne je napr, ze elektricke auto dosiahne max. napr. len 130km/h. Pritom ma vacsi vykon a krutak jak spalovaci motor. Tiez pruznost v nizkych rychlostiach a vysokych je nanic.
    Co sa tyka bajku, presne tuto myslienku tiez riesim, ze sprevodujem zadnu linku napevno BMX retazou a mam svaty pokoj. V podstate to bude priamy motor s nizsou hmotnostou. Lenze ked chcem bajk do terenu, tak jednoducho potrebujem viac sily a nie len pohnutie sa ako na ceste. Tiez obcas si chcem dupnut a pridat, poprehanat auta a to zas bude nevyhoda. Proste to chce prevodovku, aspon par stupnov. Cim silnejsi motor, tym menej stupnov je potrebnych. Prve z toho tazi Tesla, ze ma silne baterky a silny motor, tak to v celkovom vysledku vypali dobre.

    • Táto odpoveď bola upravená pred 8 years, 9 months používateľom pivnicek.
    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #7829
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    To dodnes nechapem preco nemaju elektroauta ziaden prevod. Ale uz som aj cital je BOSCH uz vyvija 2 stupnovu prevodovku a nejaka ina firma 3 stupnovu. Ide o to, ze vo vysokych otackach je motor omnoho ucinnejsi. Aj silny motor potrebuje obcas preradit. Napr. v lese je potrebny iny prevod ako na cestu. Ale oproti slabsim motorom si viem predstavit, ze v lese mi postaci jeden prevod od 0-40km/h napr. prip. 2 prevody z nich jeden na velmi tazky teren a druhy enduro. Na cestu jeden mestsky prevod a jeden na maximalku. Celkovo tak 3-4 prevody by boli fajn podlamna na 3kw.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #7825
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Dobre, musim pozriet retaz a ozubenia v akom je stave. Pamatam, ze na motorke mi tiez padala retaz, ked uz boli vyhlodane zuby. Tu sa ale bojim, ze je to proste velky vykon na tie zubky a retaz. Ked mas vytahanu retaz, predny tanier nemenis? Len kazetu a retaz?

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #7823
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Ano, to ma napadlo uz davnejsie. Cize dve krajne nepouzivas? Pre mna je to ale malo. 7 by som si netrufol krizit. Ja tak max. 4 pouzivam. Aj to jemne pridavam, nikdy nie naplno. Ked sa niekedy zabudnem, preskoci mi to cez obvod o jeden zub. Je to hrozny zvuk. Preto vidim u seba len 3 riesenia:
    1/ Ako ma Roman, + zvacsit pocty zubov na tanieri aj na kazete, aby bolo viac zubov v zabere (teraz mam cestnu kazetu co ma male pocty zubov 11-12-14–28) prevodove pomery dodrzat. V zadu na kazete spravit vacsie odskoky.
    2/ Spravit priemy prevod s kompromisnym prevodovym pomerom.
    3/ Skusit nejake kvalitne torpedo.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #7819
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Tu je krasavec. Naozaj pisu, ze “ Designed for heavy duty use“, co znie slubne.
    http://www.sturmey-archer.com/en/products/detail/rx-rf5
    Ak by to bolo spolahlive, dost by nam to vsetkym ulahcilo zivot s krizenim retaze.
    Ani cena nieje strasna:
    http://www.jizdnikola.net/naboj-sturmey-archer-5r-rx-volnobezny-p58075
    http://eshop.khsport.cz/naboj-sturmey-archer-5r-rx-volnobezny/

    • Táto odpoveď bola upravená pred 8 years, 10 months používateľom pivnicek.
    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #7818
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Zeby som predsalen kupil toto? Vyzera to slusne a dimenzovali to na ebike dokonca. http://www.sunrace.cz/napsalionas/151116-7166230212.jpg

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #7817
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Hmm, tak to vyzera uz len na Rohloff. Aj by som ho kupil, ale sa mi strasne nepacu, ze ma az 14 prevodov. Mne treba tak idealne 3 prevody. Samozrejme odskoky vacsie. Celkovy rozsah tak 300-400%. Aj na tom 10kolecku SRAM co mam teraz su strasne malicke odskoky. To je taky blud… Idem c asfaltky do lesa, musim aspon o 3-4 stupne preradit. Nazad detto. Strasne dlho to trva a je to cele nezmysel podlamna. Uz aj na normalnom bajku mi to vadilo. Najspokojnejsi som bol s 5-6 stupnami a 3tanierom vpredu.
    Co sa tyka torped, objavil som krasku stranku na takmer vsetky systemy tu:
    http://cykl.cz/item/torpedo-oziva
    Ak by mal Rohloff verziu na 3-5 stupnov, hned ho berem. 14 je ale blud. Rozmyslam este spravit uplne jednoduche 10 kolecko vzadu na prehadzovac, ale pouzivat len 3-5 strednych koliesok. Tieto urobit s vacsimi odskokmi. Krizenie retaze by bolo male a rozsah postacujuci…

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 351 )