Reakcie

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 256 až 270 (z celkového počtu 351 )
  • Autor
    Príspevky
  • odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4832
    pivnicek
    Účastník

    Pozrel som si profily L a U. Bohuzial nasiel som len z materialu 6060, co je ako Ty nazyvas „blato“. Kvalitny pevny dural viem zohnat len rovny plech. Taky mam aj doma AW 7075 – AlZnMgCu1,5 co je nejakých Rm 540MPa, Re 460MPa. Bajk rozostup BB ma 88mm a motor rozostup ma 133mm. Take U ani neexistuju, takze by to museli byt len L profily. Srubovat spolu 5ks roznych profilov nieje najlepsie riesenie. Zda sa mi lepsie toto co riesim. Navyse je mozne to nastavit – rovinu kolesa motora a velkeho taniera na BB. Snad toto riesenie bude ok. Bude to pevnejsi material s omnoho pevnejsim konstrukcnym usporiadanim. Ak nie, budem musiet uvazovat dalej. Este je tu moznost spravit drziak z nerezu. Je 2x pevnejsi, ale 3x tazsi, cize celkovo nevyhodny. Chcem aby to bolo co najlahsie.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4825
    pivnicek
    Účastník

    Dik za rady chlapci. Bobe, EN AW-2024 co je AlCu4Mg1 je super, lenze bez moznosti ohybania. Ja ohyba potrebujem, kedze mi nesedia roviny tak ako na 1680W motore. 1920W motor je omhoho vacsie cudo. Co sa tyka profilu halabala, tiez mi kolega radil pouzit plastelinu, resp. modurit, prilozit, potlapkat, nech sa skopiruje tvar, potom prevarit – vytvrdne, potom rozrezat pilou a oscanovat. Asi by to slo. Ale velmi to hadam nebude potrebne, kedze sila od motora posobi tak, ze motor pritlaca k ramu. Tiez je u mna dalsi problem, ze takmer vobec nemam miesto v rame na nejaky uchyt. Je tam tlmic a odpruzenie zadneho kolesa + boudeny osadene priamo na trubke zvnutra. Dokonca ledva som tam prepchal dve SK-pasky na pritiahnutie motora k ramu. Pozrite foto. Prikladam tiez foto mojho diela zo dnes. Nepaci sa mi to, vyzera to dizajnovo strasne, ale ohybat by sa to nemalo. Ohyby su s velkym polomerom, lebo planujem pevnejsi dural vyuzit, ktory ma predpisany vacsi polomer ohybu. Zajtra to hodim na vykres a dam vypalit laserom a poohybat na CNC ohybacke.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4820
    pivnicek
    Účastník

    No ano, Bobe skusam aj male prevody, zatah odspodku. Musi to vydrzat kazdy rezim. Byt opatrny a davat si pozor pri radeni sa mi moze nahodou niekde daleko od domova vypomstit. V ramci testov zatazujem co najviac v najtazsich podmienkach.
    Tvoja praca je krasna. V jednoduchosti je sila. Bohuzial sa velmi inspirovat nemozem, kedze drziak na napoje nemam a nemam ani trubky ramu kruhového prierezu, ale prierezu „halabala“. Tiez mi tak pekne nesedia roviny uchytenia motora a BB. Skoda, velmi by mi to ulahcilo konstrukciu. No nic, som konstrukter, tak sa budem musiet s tym popasovat. Tiez som chcel dat ten najpevnejsi dural aky sa u nas da kupit, cize EN AW 7075 – AlZnMgCu1,5, cize medza pevnosti Rm 540 MPa. Aj som si kupil tabulu, ze z nej budem drziak vyrabat. Bohuzial, tento dural je super pevny (ako bezna ocel), ale neda sa tvarnit – ohybat. Praskol by. Cize som musel pouzit iny, co ma len 125MPa. Aky presne dural si pouzil Ty? Kaleny dural je totiz makky a tvarny, presne naopak ako u ocele. Pri tej hrubke co si pouzil to vsak je jedno, je to cele robustne, ze budes mat navzdy pokoj. Pekne mas aj vypinace, to si chcem aj ja tak v buducnosti spravit podla Teba. Na obr. vidno ako BB vytiahlo von a pokrivilo bocnu platnu a aj uchyt motora s výstuhou.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4818
    pivnicek
    Účastník

    Cele zle. Po 20km testovania je zosilneny drziak stale slaby. Pri vykone cez 5kw sa to dalo cakat. Lutujem, ze som si nespravil MKP analyzu pri navrhu drziaka v 3D. Cely ho poprehybalo a dokonca mi vytiahlo lisovane uchytenie BB z ramu von. Budem musiet znova navrhnut upravy a asi novy drziak nebude z duralu ale z nerezovej zosilnenej ocele. Tiez uvazujem, ze predsalen pouzijem 66,6V namiesto 44,4V, cize vykonom pojdem z 5277W na 8000W. V tom pripade uz drziak uplne poprekruca… A mozno predsalen pristupim k obmedzeniu prudu, napr len do 100A, z dovodu predlzenia zivotnosti bateriek a mechanických casti… Takze nakoniec bude výsledok 6000W ako v nadpise tohto vlakna 🙂 Poobede moznu pridam nejake foto zo zdeformovaného drziaka.

    odpoveď na: prestavba pre zaciatocnika #4813
    pivnicek
    Účastník

    Bosch je drahy jak potvora. Ale vraj vydrzi. Ked chce dobru kvalitu za rozumnu cenu, tak cyclone. Pokial sa jedna o nizsie vykony, tak nebude problem. Do 1kw je to pohodka. Troska sa pohrat v dielni a v kapse ostane par stoviek Eur navyse… 🙂

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4796
    pivnicek
    Účastník

    Karle, tu odozvu beriem, zatial tak, ze si na to musim zvyknut. Alebo zeby som skusil zapojit cyclone RJ? Ta ma akurat trosku nizsi max. prud, len 100A. Co by bolo -15% vykonu pri zrychlovani. Opozdena reakcia plynu mi pripomina moj turbo motor v aute TSI. Tiez pri nizsich otackach treba pockat a potom, ked sa nadychne, uz ide. Teraz uz s tym nemam problem. A v terene som este nejazdil, velmi sa tesim, ked vybehnem do lesa. Bajk je velmi komfortny.
    Dnes som nastavil priemer kolesa. Isiel som do tiahleho kopca, kto pozna v Kosiciach od Amfiteatra az hore na Popradsku. Cely kopec bez prislapu mierne cez 40km/h. Potom po Popradskej – mierny kopec, takmer rovina max. 54km/h. Baterku som mal ale trosku vystavenu po tom kopci a teplota okolo 8°C. Kamarat ma natocil na kratke videjko:

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 rokmi, 7 mesiacmi používateľom pivnicek.
    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4792
    pivnicek
    Účastník

    Opravujem spotrebu. Zistil som, ze to ukazuje aktualne zvysne Ah. Cize ak je defaultne nastavene 10Ah, tak som spotreboval 1,5Ah. dnes uz chcem nastavit obvod kolesa a Ah baterie, nech to je ako ma byt…

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4791
    pivnicek
    Účastník

    Len opar faktov z posledného videa: Jazda ultra testovacia – brzda-plyn, kopec, maximalka, dvihanie na zadne a pod. Max prud 115,2 Amper, Max. dosiahnuty vykon 5277W, 7,8km trasa, 8,5Ah. Pokles napatia z 50V na 46,5V. Pokled napatia pri max. vykone 5277W 43,66V. Teplota vzduchu 4C.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4785
    pivnicek
    Účastník

    Dnes som konecne dokoncil napinak. Musel som si objednat specialnu pruzinu na napinanie, zatial napina perfektne. Trosku som si dnes zablbol, bohuzial znova po tme. Moje dojmy sa daju charakterizovat do troch slov: Masaker, masaker, masaker. Je to naozaj nebezpecny bajk. Skusil som dat to na zadne. To ale nielenze dalo, ale ma to prehodilo a skoro som sa vysypal. Oproti motorke je tu totiz jeden problem – opozdenie plynu. Ked uz som na zadnom a potrebujem ubrat vykon, RJ este asi pol sekundy dava plny vykon a mna bajk zhodil zo sedla ako neskroteny plnokrvnik amaterskeho jazdca rodea 🙂 Tiez som skusil maximalku na osvetlenej stvorprudovke. U zopar vodicov som vypozoroval vygulene oci, ked som ich obehoval bez pedalovania v rychlosti odhadujem cca 60km/h. Skusal som aj jazdu po rozbitej luke a je to parada. DH ram krasne plave v terene a vykonu je nadbytok. Najazdil som asi 8km stylom brzda-plyn, maximalka, brzda, plne zrychlenie, test do kopca a tak podobne. Spotrebu som mal 8Ah. Cize takmer pol baterky. Vacsinou som vsak mal na wattmetri 2000-5000W. Skusal som mechaniku, ci uz je vsetko tuhe a pevne ako ma byt. Zda sa ze uz je to ok. Uz teraz sa tesim na zajtrajsiu jazdu. Mozno to nevydrzim a pojdem na nom aj do prace 😀
    Ak by mi niekto z Ke alebo okolia pozical GoPro kamerku, alebo nieco podobne, rad by som natocil jazdu…
    Pripajam dnesne moje videjka na YouTube:

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4784
    pivnicek
    Účastník

    LuboN, tak asi to inak funguje na priamom motore ako na stredovom. Na mojom cyclone 1920-3000W ked mam velky prevod, tak RJ ho od rychlosti 0 na chvilku zapne a potom vypne. Predpokladam, ze je to kvôli prehrievaniu. Aj elektromotor sa asi potrebuje chladit tocenim. Proste od 0 nezabera. Ked dam ale mensi prevod, tak dviha na zadne.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4780
    pivnicek
    Účastník

    K tym motorkam SFSF. Jasne, ze moto je nieco ine. Ja mam namysli porovnanie pocitu pri zatahu. Bajk je omnoho lahsi ako moto, cize staci uplne maly vykon na podobne zrychlovanie. Maximalku taku ale nedosiahnes, lebo tam uz vykon na odpor vzduchu nepostacuje ako je to u moto. Ja som mal XT600, jednovalec, ktory zatiahol aj od 2500ot. K elektromotorom, nieje to celkom tak, ze elektromotor ma plny krutak od 0 ot. Je to asi riadenim, ze ak dam maly prevod, tak zatiahne od 0 perfektne. Avsak, ak dam velky prevod, tak RJ zacne akosi odpajat motor a ten od 0 vobec netaha. To je prave problem s priamyli motormi, ze od 0 nemaju zatah, ale treba prislapnut – rozbehnut ich. Najprv som nechapal ked som videl videa americkych tinedzerov ako prislapuju od 0 a potom uz letia… Ked som vyskusal svoj bajk, pochopil som to. Priamy motor proste nieje na jazdu krokom. Vtedy ma aj strasne nizku ucinnost. Kdesi davnejsie som k tomu napisal dlhy popis s grafmi… Kvoli moznosti zmeny prevodu je teda vyhodnejsi stredovy motor. A tiez kvoli moznosti prislapu v akejkolvek rychlosti a pri vybitej bat. na dojazd domov. Pri priamom motore je to cosi podobne ako na babete…

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4779
    pivnicek
    Účastník

    Cau SFSF. Od zaciatku som chcel tiez 72V. Resp. moja volba su LiPol baterie, cize 66,6V. Su totiz lahsie, tvrdsie, mensie a teda celkovo „adrenalinovejsie“. Kvoli tomu som aj menil riadiacu jednotku z 60V a 100A na 72V 120A. Stale je mozne, ze po case dokupim tretiu bat. a zvysim si dojazd a zvacsim maximalku a vykon. Avsak uz vidim, ze vykon zvysovat len tak sa neda a vsetky namahane casti sa ohybaju, retaze praskaju a brzdy horia. Tiez prehrievanie motora a vyssia hmotnost a navysenie ceny. Ten bajk vyzera parametrami super, dizajn nic moc (to ani moje baterky a kable niesu terno). Velmi rad by som ten bajk porovnal s mojim. Este som svoj nevazil, ale myslim, ze budem tak o 10kg lahsi. Brzdy mam rovnake, kolesa s vacsim priemerom, sirka totozna, zadne uzsie. Zdvihy rovnake. Najvacsim rozdielom je priamy motor. Cize ucinnost tamtoho bude cca o 30% nizsia, tiez dojazd slabsi, resp. mozno rovnaky, kedze ma viac Wh. Tiez sa neda navolit iny prevod ked sa zmeni jazdny profil, cize pomala jazda krokom v tazkom terene – brod bude problem. Urcite vsak bude lepsi spolahlivostou. Ten moj este musim vela ladit a odstranovat slabe miesta. Stale si vsak myslim, ze poriadny downhillovy bajk v kombinacii so stredovym motorom je to najlepsie co sa da zohnat.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4776
    pivnicek
    Účastník

    Zdar Karle!
    Momentalne tam mam 44,4V 22Ah. Dalsie dve 44,4V 10Ah som momentalne pozical kamosovi na testovanie. Mam v plane na mierne presuvy 10Ah a na poriadny narez 22,2Ah. Tie s vyssou kapacitou maju vyssiu prudovu zatazitelnost. Tie baterky teoreticky v spicke davaju 450A. Obmedzenie je teda RJ, ktora robi do 120A. A tak to naozaj je. Baterku nabijam stvorkanalovym Hitec nabijacom s balancovanim. Nabijal som celkovo len 2x, raz bez a raz s balancovanim. Musim si prerobit balancne kable na dlhsie, aby som to robil komfortne. Aj nabijacie kable detto.
    Prave som dokoncil dve pevnostne vystuhy proti kruteniu drziaka motora a dal silnejsiu pruzinu na napinak retaze. Asi 3x sa mi pri testovacej jazde stalo, ze mi preskocil zub na rozvodovej retazi od motora.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4773
    pivnicek
    Účastník

    Poznatky po druhej jazde:
    1/ Original drziak ani nahodou nevydrzi. Moj novy sa mi tiez zohol. Uz vyrbam vystuhy.
    2/ LiPol baterky su skvele. Bezne cez 100A nemaju najmensi problem. Cize vykonovo kdesi k 5kW.
    3/ Motor sa hreje malo. Ale vonku bolo -2°, takze to sa uvidi az po jazde v lese a v lete.
    4/ Rozmyslal som ako radit pri jazde. Na motorke som radil so spojkou, resp. pri zrychlovani bez spojky s jemnym ubranim plynu. Tu netreba radit vôbec. Jedine, ked sa rapidne meni jazdny styl, cize napr. ked idem z lesa na cestu a naopak. Zatial radim len pri pedalovani. Ked som skusal pod motorom, tak prehadzovac vydaval silne zvuky a bal som sa ze ho odpeciem.
    5/ Dvojtanier v predu sa mi zda nanic. Uplna zbytocnost pri tomto motore.
    6/ Pedalovanie je len na zahriatie. Vykonom ani pri najlepsej voli motoru nepomozem. Prip. na dojazd domov ked vybijem bat.
    7/ Na ten vykon uz treba vodicak na velku motorku (ja ho mam) + sebaovladanie. Naozaj je to nebezpecne mat tolko vykonu.
    8/ Ked dam na jeden z nizsich prevodov, pri silnom drzani bicykla a pridani plynu naplno ho neudrzim. Bud zacne hrabat koleso, alebo mi ujde bajk z pod ruk, alebo ma bere bajk so sebou…
    9/ Je to sila, odporucam motor 1920W. Uz sa neviem dockat dalsej jazdy cez den. Len musim najprv vystuzit konstrukciu drziaka.

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #4771
    pivnicek
    Účastník

    Tak som dnes dokoncil elektriku. Teda ani nie tak dokoncil, ako narychlo polepil, aby to bolo pojazdne. Nedalo mi to nevyskusat. Vysledok je excelentny. Fantazia. Bajk taha ako motorka. Naozaj sa to da porovnavat. Mal som predtym Yamahu XT600. Jasne, ze to nejde tak rychlo, ale ten zatah je porovnatelny. Vykonovo co som stihol pozriet na computer, tak vypisalo pri zrychlovani 3500W a na konci max. hodnota cez 5000W. To ale neviem naisto, lebo vobec neovladam ako funguje ten computer a nemam ho vobec nastaveny. Rychlost mi ukazovalo 35km/h, ale urcite som siel cez 60km/h. Nemam nastaveny priemer kolesa. S urcitostou mozem potvrdit, ze nieje potrebne davit dalsiu baterku, teda zvysovat npatie z 48V na 66V. Absolutne mi zatial vykon postacuje. Skor sa bojim o retazove kolecka. Mam dojem, ze raz pri razantnom zrychlovani mi aj preskocilo o jeden zub. Mozno bude treba silnejsiu pruzinu na napinak retaze od motora. Zatial Tolko. Dufam, ze daco pojazdim do dalsej poruchy. Mam problem sa krotit 🙂

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 256 až 270 (z celkového počtu 351 )