Robikl

Reakcie

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 181 až 195 (z celkového počtu 202 )
  • Autor
    Príspevky
  • odpoveď na: hub – je to normal ? #5760
    Robikl
    Účastník (Participant)

    Mně rekuperace vrací kolem 10% bez většího snažení v krajině mezi Kladnem a Berounkou. Kdybych se snažil, tak samozřejmě více. 10% je to jen proto, že většina úseků je mírných a z kopce se tedy nemusí moc brzdit. (Naštěstí je tady i nějaké procento kopců kolem 6 nebo 8% výjimečně 12%.) Kdybych bydlel někde, kde jezdím výhradně kopce nad 8% stylem nahoru dolu, tak rekuperace musí vrátit odhaduji minimálně 20%. A jasně, když budu bydlet v mírně zvlněné krajině, kde se nebrzdí vůbec, tak mě rekuperace vrátí 0%. Skutečně to nejde tedy zobecňovat. Mě osobně přijde rekuperace skvělá a přijde mě to jako náramné vylepšení kola. Když už tam člověk má přímý motor, tak je škoda to nevyužít. Je to jen záležitost řídící jednotky a nic navíc to neváží. Dobré je si uvědomit, že čím těžší ebike + jezdec (asi dost z vás má ebike nad 30kg), tak tím více roste význam rekuperace.

    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 9 months používateľom Robikl.
    odpoveď na: hub – je to normal ? #5733
    Robikl
    Účastník (Participant)

    Je super, že i Slovací mají rádi Tři veterany. 🙂 No a co se týká motoru, tak měl jsem tenhle problém na prvním přímém motoru od Šikuly. Stranově házel, ale to samozřejmě není tak velký problém, jako kdyby házel v směru svislé roviny. Asi má Číňan fakt problém s přesností, třeba jak tam lisují ložiska, tak je to trošku šejdrem. Ale nemělo by to nějak moc vadit. Leda bys na to daval koutoučovou brzdu.

    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 9 months používateľom Robikl.
    odpoveď na: solarne nabijanie ebajku #5722
    Robikl
    Účastník (Participant)

    Luboš: S trikolkou souhlasím. Tak to koneckonců řešili u kůží z Azubu. No a další možnost využít plochu nad přívěsem. Třeba to za hodinu nedá moc, ale při půldenní zastávce s koupáním na přehradě to už něco dobije.

    odpoveď na: solarne nabijanie ebajku #5717
    Robikl
    Účastník (Participant)

    Tak samozřejmě v lese nebo za oblačnosti to bude méně. Smysl je jen na tak dlouhou cestu, kde mi nárůst hmotnosti přinese alespoň 200 Wh/kg. V opačném případě je lépe tahat více aku a večer to někde nabit. Ale jak píšu, tak jedni budou argumentovat, že to nejde, a pár odvazlivcu prostě odjede Sun Trip, byť s monstrem, navzdory tomu, že někdo říká, že to nejde.

    odpoveď na: Mosfetový pripájač batérie #5715
    Robikl
    Účastník (Participant)

    Nechápu to, ale to nevadí. 🙂

    odpoveď na: solarne nabijanie ebajku #5714
    Robikl
    Účastník (Participant)

    Neznáte závod Sun Trip? http://thesuntrip.com/ Tam je vidět, že to jde! 🙂
    Ano vypadá to jako šílenost a trošku to i (zatím) šílenost je. A bude to trošku šílené, dokud nepřijdou s panely s účinností alespoň 30%. Jasně. Ale i teď to jde. Lehký flexi panýlek 60W váží ani ne kilo. 300Wh mi dá dejme tomu za 6 hodin, když započtu nějakou účinnost. 300Wh na 1kg hmotnosti je sakra dobrý! Takže na dlouhé cesty bych to rozhodně nepodceňoval. Jediná otázka je, kam z tou plouchou panelů? Nad hlavu? Nad přívěs? Některé umístění vypadá vážně bizarní.

    odpoveď na: Mosfetový pripájač batérie #5710
    Robikl
    Účastník (Participant)

    bob: Tak ti to asi nejiskří protože tam máš nějaký hlavní spínač či jistič a při zapojení baterek jej máš vypnutý. Nevím. 🙂

    odpoveď na: Mosfetový pripájač batérie #5705
    Robikl
    Účastník (Participant)

    bob: Tak baterii teoreticky od B+ a B- vůbec odpojovat nemusíš. Tedy pokud z nějakého důvodu nepotřebuješ baterku odnést od kola. Potom stačí pro vypnutí vypnout PWR+. Tak jsem to myslel. A pokud přeci jen baterku odpojuješ, tak pak je tam pro ten případ holt plnící odpor, což stačí, pokud je systém vypnutý a tedy je odpojené PWR+. (Ono to tedy stačí i když je PWR+ zapojené, ale pak je přeci jen lépe mít plnící obvod.)
    P.S. Jinak samozřejmě mluvil jsem o větvi a ne větvy. 🙂 Říkám, že blbnu. Na učitelku češtiny se vymlouvat nebudu.

    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 9 months používateľom Robikl.
    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 9 months používateľom Robikl.
    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 9 months používateľom Robikl.
    odpoveď na: Mosfetový pripájač batérie #5703
    Robikl
    Účastník (Participant)

    Robikl: Musím reagovat sám na sebe, protože asi už trošku blbnu (nebo jsem minimálně nepozorný). Teď vidím, že ve schématu Kelly ř.j. mají B+ připojené pořád přes plnící odpor, takže kondenzátory jsou i na vypnutém stroji plněné. Jen holt musí být spínání pro PWR+ (tam je odběr) a taky případně bočník Cycle Analyst musí být ve vypnuté větvy (taky je tam odběr). Takže by zapojení s mosfet spínačem mohlo jít docela jednoduše, ať už to na začátku spíná jak chce rychle.

    odpoveď na: Mosfetový pripájač batérie #5702
    Robikl
    Účastník (Participant)

    LuboN: Já mám tenhle http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/0/3/5/475-Mosfet-spinac-aku-do-48V-50A . Napětí 36V (LiFePo4 Headway) a proudy nula až 40A. Schválně zkusím i proměřit, jaký je na tom úbytek napětí. Čemu ale stále nerozumím je, jak rychle nabíhá proud v takovém mosfet spínačem. Ten tvůj je třeba vymakaný, že to nabíhá rozumně. Ale u toho mého po zapnutí klíčku se signálně sepne mosfet spínač a vidím jak hned probleskne displej u Cycle Analyst… Takže si myslím, že i s mosfet spínačem tam na začátkou mám proudovou špičku. Nic se nespálilo a nespálilo se ani s obyč jističem, ale i tak přemýšlím, jak to doladit…. Dalo by se to jednoduše řešit tak, že signál by šel nejdříve k plnícímu obvodu (třeba tomu z linergy.de) a pak se zpožděním cca 1 sekunda by šel signál na mosfet spínač. Jen zatím nevím jak na to zpoždění 1 sekunda.

    odpoveď na: sekce naše stroje… #5693
    Robikl
    Účastník (Participant)

    Kluci, osobně to jde řešit, ale myslím, že je lepší to mít pohromadě. Ale zase nechci, aby s tím bylo plno práce. Tak třeba k tomu něco řekne i autor stránek. Samozřejmě je to jen nápad. 🙂

    odpoveď na: Mosfetový pripájač batérie #5687
    Robikl
    Účastník (Participant)

    LuboN: Hezké schéma. (Na tohle já nestačím. Základní principy chápu, ale jaký typ čeho dát to už ne.) Dá se říct, jaká ztráta výkonu na takovém spínači bude? Díky.

    odpoveď na: Mosfetový pripájač batérie #5685
    Robikl
    Účastník (Participant)

    Tak dobře to není pro kontakty, na kterých to jiskří. Jestli je nějaká možnost prorazení kondíků nebo jiné zničení ř.j. vysokým proudem po připojení prázdných kondíků jsem se ptal jinde, ale patrně se to tady zatím nikomu nepřihodilo, jak jsem pochopil. Takže vlastně se moc bát nemusíš. Z linergy kup aktivní plnící obvod a máš to vyřešené.

    odpoveď na: solarne nabijanie ebajku #5684
    Robikl
    Účastník (Participant)

    No a to budeš mít tedy někde na střeše nebo chceš mít možnost to vozit sebou na přívěsném vozíku za kolem?

    odpoveď na: E-bajk do terénu s výkonom 6000W #5679
    Robikl
    Účastník (Participant)

    pivnicek: Myslel jsem, že cyclone má kovová kolečka v planetové převodovce? Nebo asi ne každý typ.

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 181 až 195 (z celkového počtu 202 )