Reakcie

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 76 až 90 (z celkového počtu 202 )
  • Autor
    Príspevky
  • odpoveď na: Nafúknuté LiPo – čo s tým? #7164
    Robikl
    Účastník

    Díky za vysvětlení. Je vidět, že se v tom vyznáš.

    odpoveď na: Nafúknuté LiPo – čo s tým? #7162
    Robikl
    Účastník

    Super práce! Takže vysoký proud nejen že snižuje životnost a kapacitu, ale může totálně odpravit článek. To jsou věci. A proč že se to musí dát do ledničky?

    odpoveď na: prve testy ebiku #7134
    Robikl
    Účastník

    LuboN: Máš pravdu, fázový proud úplně nesouvisí. Snad jen tak, že když jej omezíš, tak ti při rozjezdu proud z baterky nabíhá postupně (z hodnoty nižší než je nastavený max. proud baterie) a chvilku máš konstantní i moment, než to dosáhne otáček, od kterých to klesá. Bez omezení fázového proudu je brutálnější moment na startu, tak jak je to v tom simulátoru. Škoda, že tam nemají i možnost nastavit fázový proud. 🙂

    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 rokmi, 11 mesiacmi používateľom Robikl. Dôvod: doplnění čárek
    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 rokmi, 11 mesiacmi používateľom Robikl.
    odpoveď na: prve testy ebiku #7132
    Robikl
    Účastník

    klotas: Jinak to co píšeš o 25km/h, tak tomu nerozumím. Asi jsi chtěl mít možnost dvou režimů a to legální do 25 a pak plný výkon? K čemu to? Že až tě chytí policajt, tak to přepneš na 25? 🙂

    odpoveď na: výhody silného e-bike #7131
    Robikl
    Účastník

    Klotas, o.k., odepsal jsem do tvého vlákna.

    odpoveď na: prve testy ebiku #7130
    Robikl
    Účastník

    klotas: Píšeš o napětí, ale napětí ti to neponičilo. Patrně tam tekl příliš vysoký proud. Oni píší něco o 65A, což je patrně hodnota proudu, na který je to navrženo. Předpokládám, že o něco vyšší proud by to mohlo zvládnout po omezenou dobu. Teď je otázka co bylo nastaveno softwarově. Pro zajímavost, tak moje mini ř.j. Kelly zvládne 100A, ale jen po dobu 10s, jinak je dimenzovaná na průběžný proud 40A. Při testování jsem nastavil vše na 100% a pak se nestačil divit, co tam teklo. A to mě to brzdila stará LiFePo4 baterka. Ještě jsem tam neměl články Headway, které dají dostatečný proud jako nic. U mě to naštěstí první odnesla pojistka na baterii. Nakonec jsem to hodně musel seškrtit, ale v mém případě i fázové proudy s ohledem na zadní stavbu mého kola. U té tvé Lyon jednotky to patrně funguje tak, že pokud i softwarově nastavili 65A, tak by to mělo řídit výkon tak,a by si to více nevzalo. Je samozřejmě otázka kolik ti tam vlastně nastavili. Pro příště doporučuji si to „naprogramovat“ sám. Takhle přicházíš o hodně. Nejde jen o proud z baterie. Doporučuju příště si to nastavit sám a hlavně sledovat proudy, které ti tečou z baterky. A je docela divné, že by se ti při 65A nafoukly. Ale kdo ví.

    odpoveď na: výhody silného e-bike #7126
    Robikl
    Účastník

    Klotasi, jaký má ta jednotka Lyen jmenovitý proud, jaký maximální a na jak dlouho? Dále jak jsi omezil proud motoru a jak fázový proud? Předpokládám, že se to nastavuje přes program na notebooku podobně jako u mojí Kelly. Nebo ta jednotka Lyen to má nastaveno natvrdo? Pokud jsi tohle neřešil, tak se pak nediv ničemu. Minimálně jsi měl dát alespoň pojistku mezi baterku a ř.j.. Asi by ses pak divil, co ti tam teklo za proudy. Docela bych si i tipnul, že se ti to stalo při rozjezdu.

    odpoveď na: rekuperácia #7112
    Robikl
    Účastník

    Bobe, je to jedno, ale tobě shořela podpěťová ochrana od Linergy u baterky od Linergy bez BMS.

    odpoveď na: výhody silného e-bike #7105
    Robikl
    Účastník

    LuboN, no s 230V většinou problém není, ale taky to není ve vlhkém prostředí s otřesy. U elektrokola myslím hrozí jak vlhkost, tak otřesy. S vyšším napětí asi pak taky rostou nároky na izolace a na konektory. Ale asi máš pravdu, že 72V by ještě mělo jít. Našel jsem nějakou tabulku a tam je jako bezpečné uvedeno 100V pro normální prostředí a 60V pro nebezpečné prostředí. Pokud to někdo všechno dá do kaslíku, tak asi je to dobře.

    odpoveď na: výhody silného e-bike #7102
    Robikl
    Účastník

    LuboN: A nejsou nějaké problém s tak vysokým napětím? 74V, není to už nebezpečné? Nebrní to do rukou?

    odpoveď na: výhody silného e-bike #7098
    Robikl
    Účastník

    Je to tak, je to hračka na blbnutí. Když na to sednu, tak mě to dělá radost. Ale jinak když to srovnám s pedelecem Focus Jarifa, nebo obecně s MTB pedelecem, tak co na tom silném ebike je? Je to těžký jako prase. (Myslím tak minimálně o 10kg.) Žere to třikrát víc. Dojezd to má čtvrtinový. Tedy v mém případě. Je to vlastně už takový elektrický moped, co se ještě tváří jako, že je to kolo, ale proti Jarifě to má z kola už jen málo výhod. A plné výhody motorky to taky nemá. Takže asi tahle kategorie fakt existuje jen pro to, aby jsme ošidili policajty a mohli mít snadno polomotorku a mohli s ní všude jako na kole. Jinak si myslím, že by jsme stavěli raději lehké elektrické krosky.

    odpoveď na: výhody silného e-bike #7096
    Robikl
    Účastník

    Bobe, já mám stejně nějak raději přímý motor. Asi i pro jeho jednoduchost, tichost, bezproblémovost při řazení. Samozřejmě co se týká stoupavosti, tak to má svoje limity. Výkon bych ty 2kW klidně bral, tedy kdyby kolo nebylo už příliš těžké. Možná bych snes nárůst na 35kg. To se ještě dá přenášet. Ale zatím na to nemám baterku. Motor by krátkodobé přetížení zvládnout měl, ikdyž lepší by bylo koupit ještě těžší mrchu s vinutím, které je na to dělané. Popravdě středový mě k výkonnému ebike nějak nejde. Asi by mě štvalo pořád řadit a vždy při tom ubírat plyn. Asi to je dost individuální, co komu vyhovuje.

    odpoveď na: výhody silného e-bike #7093
    Robikl
    Účastník

    No jo, tak to máte všichni tady děla. 🙂 Já mám nějaký motor označený snad 750W a posílám tam max těch 1400W, takže čistý výkon je dejme tomu kolem 1000W a myslím, že i to s tím kolem slušně hýbe. Asi těch výkonů dosahujete díky baterii s vyšším napětím než mám já ubohých 36V. 🙂 Fakt je, že v budoucnu možná půjdu na 48V, což je ještě bezpečné napětí. Jít na víc se asi budu bát. Dneska jsem to alespoň krátce projel za tmy a zimy a zase mě to trošku chytlo. Dobrej relax a zase trošku čistá hlava od starostí.

    odpoveď na: rekuperácia #7070
    Robikl
    Účastník

    Dobře, zkusím se příště vyjadřovat přesněji. 🙂 Je číslo z CycleAnalystu. Pod kopcem vynulováno. Vyjel jsem kopec a pak ho sjel. Pod kopcem jsem vyfotil výsledek a napsal ho sem. Někdy můžu udělat nějaké měření na delším kopci. 🙂 Každopádně je to specifický případ. Reálně mám na delší trase okolo 10%.

    odpoveď na: rekuperácia #7067
    Robikl
    Účastník

    Bob: Ještě k té rekuperaci. Podle toho, co píšeš, tak jsi mě asi ani nepochopil a děláš z toho perpetuum mobile. Ale to nevadí. Electra je jediný stroj, kde to teď mám změřené. Osobně mě ta čísla vůbec nepřekvapují. Ještě bych k tomu řekl, že obecně je sice pravda, že kolo s jezdcem má velký odpor vzduchu a přitom ne moc velkou váhu. Z toho se dá tedy odvodit, že při vysoké rychlosti sjezdu rekuperace skutečně rekuperace u kola zajímavá nebude! Ale pokud se sjíždí pomalu, což znamená, že místo padesátkou sjíždíš ten kopec rychlostí dejme tomu do třicítky, tak to už není k zahození. A není na to žádné perpetum mobile. Ono té probrzděné energie, která se mění v teplo skutečně není málo.

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 76 až 90 (z celkového počtu 202 )