karel: Díky za nabídku, ale s tím bych ten motor nejspíše upekl. 🙂 Stačí KBS. Teď tam je zadní přímý motor menší než tvůj MP, ale pro 36V a 40A to s tím hýbe slušně. Nicméně zprvu stejně zůstanu cca na podobném výkonu, jen to rozdělím na dva motory. Uvidím, jestli mi tohle předsevzetí vydrží. 🙂
bob: Bohužel to je úděl asi všech diskuzí, že se odbíhá od původního tématu. Známe to i z diskuze z nakole.cz. Ale dukuď diskuze odbíhá jen k elektrokolům a ne někam k politice, tak je to pořád dobrý. Tímto se omlouvám za odbočení od tématu. 🙂
dusan: A co že máš za stroj, že máš takovou extra baterku? Každopádně pokud jsi jel jen na baterku a nešlapal, tak máš dle těch kalorií účinnost 74,7%, což je pořád ještě docela dobrý.
No pro opravdu silný stroj – ebike s výkonem dejme tomu nad 1kW nebo raději více je stavba pořád zajímavá záležitost. Jasně jde si koupit i silné ebike hotové, třeba Stealth Bomber atp. Ale v momentě, kdy chci jinou geometrii, nebo preferuji nějaký pohon a baterie, tak to stejně postavit musím, prostě proto, že nic takového se neprodává. Ale pokud někdo chce na kole jezdit pořád jako na kole, tak jednoznačně koupit kvalitní hotový pedelec, třeba zrovna s Yamahou. Hlavně to umí pomoc dávkovat inteligentně bez zásahu jezdce, takže jezdec je pořád cyklistou, protože se nestará o nějakou plynovou rukojeť. Takže jsou to dvě zcela jiné kategorie a nemá cenu se tady v diskuzi nějak kvůli tomu pošťuchovat. Můj osobní názor je, že je potřeba mít oboje! MTB pedelec na sportovnání a ebike s výkonem a plynem na jízdu s vyšším výkonem, jako na motorce. Obě kategorie mají svoje výhody a nevýhody. Problematický je většinou kompromis těhle dvou kategorií, kdy to nemá už výhody pedelecu a přitom to není ani pohodlné jako čistě udělané silné ebike. Můj názor.
Hezký. Bosch je čím dál kompaktnější. Jen mu to trvalo pár let vývoje, zatímco Yamaha přišla a rovnou vyfikla kompaktní řešení. Yamaha má stále výhodu v dvojpřevodníku. (Otázka je jak velkou.) Bosch má zase mírnou výhodu pro celoodpružené rámy pro vedení řetězu přes kladku těsně u čepu zadní stavby.
Ještě že už mám svoje Focus Jarifa, protože sledovat tenhle boj Yamahy a Bosche a srovnávat kdo je lepší, tak na to bych neměl nervy. Každopádně Nyon displej u Bosch fakt super. Závidím. 🙂
LuboN: Díky za nástřel proudu. Pro srovnání tak u Xion (Neodrives) tečou v režimu Eco proudy až 19A a v režimu Sport proudy až 29A a to vše při baterce 36V. Jinak řečeno, tak naštěstí existují pohony, které i u pedelec kola znamenají pomoc v maximu výrazně nad jmenovitý výkon 250W, což je skvělé.
uzivatel: Ano máš to, co ti vyrobí, ale někdy je nějaký zásah možný, byť samozřejmě nejspíše přijdeš o záruku. Vím, že někdo si šmiknul dráty u Bosche a střídá tam jinou baterku. Sice se to musí ošidit, protože je tam těch drátů víc, ale dá se to. A co se týká Číňana, tak u Yamahy nemá co laskavě montovat, protože musí montovat pro Japonce jen to, co vymyslela Yamaha. Tak to jen na ujasnění pojmů. 🙂
klotas: I za mě klobouk dolů. Sice už to (jak někdo psal) připomíná terénní motorku, ale tak dokud to má šlapky, tak pořád můžeš dojet i šlapáním… Takže ebike to je. Jiná věc je, jestli není lepší rovnou postavit elektrickou krosku? V lese stejně policajta nepotkáš. 🙂
Lachim66: Aha, tak v tom případě to bude dobrá volba. Mě zmátl ten popis, který odpovídá tomu jejich silnějšímu přednímu motoru. Ale je pravda, že na obrázku je spíše podobný tomu zadnímu s kazetou, takže to může být on. Tak s tím myslím budeš spokojen. Jen bacha na nastavení jednotky magic, at tam nepustíš o moc více jak 15A. Ten motor je dělanej na nějaký výkon a není vyloučeno ho zničit, když tam někdo pustí 25A a dusí to v prudkém kopci. Jinak uvidíš, jak ti bude logika ovládání jednotky magic vyhovovat. Mě to zcela nevyhovovalo, takže jsem to používal bez páčky a tempomatu jen na PAS. Nicméně PAS je tam udělaný tak, že za jízdy nemůžeš měnit jak moc ti to pomáhá, takže buĎ to pomáhá dost a nejde s tím jet pomalu, nebo musíš vypnout PAS a pak nemáš žádnou pomoc. Jednoduše nejde s tím jet pomaleji. Jako by člověk se přizpůsoboval stroji a ne naopak, jak by to mělo být. Pravda je, že člověk si nakonec zvykne na všechno.
Lachim66: Podle popisu to vypadá, že to je ten přímý převodový, který jsem si před lety dával na trekingové kolo. Asi nejhorší motor, který jsem zatím měl. Tedy nejhorší ve spojení s jednotkou magic. Jo tahoun to díky planetové převodovce je, ale bzučí to a při určitých otáčkách dost rezonuje. Třeba se už zlepšili a budeš spokojený. Ale já bych do něj už nešel. Když převodový, tak tohle http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1-Komponenty-na-e-bike/1-2-Elektromotory/5/356-BLDC-motor-250W-zadni-na-kazetu . Ten jsem dával dozadu na tříkolku do 20″ kola a fakt je dost tichý a se sinusovou jednotkou je to naopak jeden z mých nejlepších pohonů.