K tým lion článkom čo si popisoval u lion 36V 13Ah batérie zatial som stretol v bionX tam sú tiež takto riešené lion články (panasonic). 18650 a to je systém za 40 000 kč (aspon sa tak nekedy predával a možno aj viac stál)
Pri poruche by vadný článok stiahol celý 3.2V 13Ah blok batérie, no to isté by sa stalo i headway kde by sa tiež musel meniť jeden blok ..
Headway má výhodu že stačí vymeniť jeden šulec
U 18650 zrejme všetky štyri.
No v reále by to znamenalo nejaký skrat na článku aby začal vybíjať tie ostatné paralelne zapojené..
Z chýb čo som čítal na forach sa stalo že jeden článok 18650 stratil kapacitu (nebol to však skrat) tak bol vymenený nebolo treba meniť celý blok.
U šulcov Headway ak by mal jeden blokový šulec vyrazne nižšiu kapacitu, stačí 15-30% tak je treba vymeniť celý šulec lebo kapacita batérie takomto zapojení tak veľka ako je veľká kapacita najslabšieho článku.
Osobne by som bral aj headway aj 18650 články ktoré sú kvalitné napríklad Panasonic PD , Samsung ,Lg (ale treba pozret na značenie aj od panasonicu sú slabé batérie) určite by som nebral lionky trusfire ktoré ani pri nízkych vybíjacích prúdoch nepreukazali deklarovanú kapacitu
K cene článkov by je to asi tak ak má možnosť 4wifi nejakého veľkoodberu za dobré ceny tak je možne vyskladať batériu ktorá má dobrú kvalitu
No však najlepšie by to chcelo nahladnuť na články ktoré sú v reálne v ich zapojeniach a z toho urobiť verdikt
Dojazd 37 km je v norme taký nemastný neslany na rovinky je baterka dobra ,Faktory cena prevedenie stred sú dobré .. pre väčšinou uživatelov je to ok …
Súhlasím so tvojim zhrnutím tejto batérie …
dojazdy sú udávané …unreal …preto mám radšej tak ako to píšeš ty 37km bez betálovania , to je najsmerodatnejšie.
Pred časom som robil merania článkov , napätia boli okej boli rovnaké takže predpokladám že bms je dobré
Zaťažoval som max 20A continuálne (pár minut)
Bms vypína systém po dosiahnutí kritickej hranice 32V-33V (neodsledoval som tom)Po nadobudnutí nad znovu zapojí vývody.
Pri úplnom vybití batérii musím bms odpojiť a zapojiť aby sa „elektrobike aktivoval“ niekde v terene..a mačkať tak poslednú štavu no stalo sa mi to len 2X pri ozaj dlhých výletoch..
Inak sa bms znovu „otvorí“ pri nabití baterky samo..
Zatial som sním spokojny cca 8 000km už jazdím
Motor bude ok , vyššie napätie vinutiu neublíží , no bude viac zaťažovaná mechanika , to je jasné.
prí kupe sa treba kuknuť čo dovoluje riadiaca jednotka a baterka continuálny prúd to je čo pojde stále ..a špičkový prúd pulz
Na turbobikekit sa teraz nedostanem ale je to asi maximálny kontinuálny prúd
hm vieš ono ten zvuk vydáva tá prevodovka ,ale chyba môže byť aj v riadiacej jednotke
skus test medzi baterku a riadiacu jednotku daj vypínač (alebo konektor) pridaš plyn motor zabera , plyn držíš a odpoj batériu (neboj nič sa nestane) lebo prakticky simuluješ vybitú baterku znovu zapoj pridaj plyn ..
myslím že to pôjde tak že sem tam budú „hrable“ a sem tam normálne …
moja teoria je že motor ma načaté zuby (niekde v planétke)
ak je riadiaca jednotka odpojená nejakým výpadkom , po nábehu nabehne na nejaký algoritmus ktorý nieje rozbehový… ale hned nasolí „plný štvorec“(štvorcami sú modulované fázy) a v tomto momente preklzne prevodovka
vo svojom načatom mieste-
túto teoriu vyvracá jedine fakt že ak z elektrobicyklom ideš do silného kopcu by táto prevodovka mala zlyhať no však nezlyhá , deje sa to jedine pri výpadku dodávanej energie (aspon tak som to pochopil)
k teplote motora zatial tolko že teplota obalu je klamliva vo vnútri motora je určite viac stupňov môže byť 70-90.
Poradiť ako to vyriešiť ti asi nedokážem , najlepšie bude isť reklamovať..ak sa dá
pačia sa mi tie displeje 🙂 moc pekné
400 Wh neni zas tak moc asi tam bude baterka 36 11Ah čo je okej ale všetko už tu je
Asi vsadia na dobrú zladenosť jazdca z ebikom ..
zvyšil som velkosť prilohy 5 násobne takže obrazky už hadam nebudú problem istú kvotu však treba dodržať na hostingu je limitované miesto no však bude stačiť na tento rok ..
Možno by pomohla zmena 1680W riadiacej jednotky ktorá dovoluje vyššie napätie pri udržaní rozumného prúdu a zvýšení napätia by mohlo byť viac „wattov“ , no táto oblasť je mimo mna čo sa týka praxe..
Ak sa rozhodneš pre 25a ohľadne amppérov by ťa malo brzdiť bmsko cca 20A záleží či bms sa zohrieva ak ním prechádza max prúd a ako reagujú články ak zaťažíš na 20A tak keď padne príliš napätie tak kúp 18A radšej, keď batéria aj bms zvláda 20A v pohode tak je možné pristúpiť na 25A aj keď neviem či to bms nevyhodnotí ako skrat
Osobne by som bral 18A pri 36V máš 650W výkonu , tieto motory sú o sprevodovaní myslí že bude stačiť