Reakcie

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 38 )
  • Autor
    Príspevky
  • odpoveď na: motor cyclone 1920-3000w #6413
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    super vykres, paradni prace, diky moc.

    no ja nevim jestli ten mensi je lepsi? proc myslis? u tebe mas problem s pedalom. ok. tohle me zrovna nelimituje.

    spis to vidim jinak – mensi jeste horsi chlazeni. tak ci tak, abys mohl seriozne vyuzivat vykon rekneme 2,5kw tak by se melo nejak vyresit chlazeni toho motoru.

    docela me i vadi,ze ten cyclone je takova sranda motor, uz jen to uchyceni na srouby M6, velmi tenke steny prirub a samotneho motoru…nezda se ti,ze ten „novsi“ ma plastove kola v prevodovce?

    odpoveď na: motor cyclone 1920-3000w #6335
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    z legalitou bych to neresil.

    Stredak bude normalne pres prevody. Jen mi tam prijdou ty slapatka zbytecne, kdyz mas takovy vykon. A jelikoz ma dost lidi problemy s retezy a kolecky, tak tam prijdou udelat vlastni rozety, na silny moto retez.

    DH bike je modla. Kdo tomu rozumi vi ze to je blbost. Spis FR, pripadne street. Pochybuju ze vyuzijes 200mm zdvihy. 150mm je myslim akorat tak dost. Samo velke brzdy. Taktez ramy maji jinou geometrii usposobenou kategorii donwhill. V rezimu uphill to neni zadne terno. Ale to uz neni predmetem temy, kazdy at si stavi dle sebe.

    odpoveď na: motor cyclone 1920-3000w #6330
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    jo aha. Jasne. Je to jiny, je to ta mensi platforma co pouzivaji. Ten nesnese ani tech 1680w. Musi se prehrit. Ne tak z nej lamat 2,5kw.

    Kdyz to ted pocitam, ze motor ma ucinnost nejakych 90%, tak pri 2,5kw musi vyzarit 250w do tepla. To je hrozne moc. Jelikoz v elektronice trochu jedu,tak si dovedu predstavit jake mnozstvi to je a jsem presvedcen, ze to neda ani ten silnejsi. Takze by to chtelo nejak chladit aspon plast motoru,idealne vodou.

    odpoveď na: motor cyclone 1920-3000w #6326
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    konzoly problem nebudou. Fotky jsem videl, pekne bobe.

    Ale ten motor je bobe uplne ten stejny, jaky myslim ja, jaky je v popisku. Nebo ne???

    odpoveď na: motor cyclone 1920-3000w #6322
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    tu temu jsem sledoval,ale nyni kdyz ma pres 35 stran, je nemozne v tom najit nejake informace.

    vsecko co popisujes me v podstate nevadi. pedaly nebudu mit zadne. svuj pevny drzak, je mi jasne na 100%. retez bude z motorky, volnobezka zadna nebude. jeste premyslim, jak vyradit zadni „volnobezku“ v kazete schimano, respektive v naboji kola.

    mohl bys mi jen udelat vykres do pdf? 3pohledy a rozmery, roztece…mozno bys to mohl dat na tento web jako clanek, to se urcite hodi, kdyz ani vyrobce toto neni schopen dodat.

    kdyz jsi to prehral…jake byli podminky? okolni teplota,a hlavne kolik jsi z neho doloval kw? resis nejak chlazeni?

    ja ho chci uzivat tak do 2,5kw. maximalku do 40staci, spis naprevodovat do sily.
    cyclone jeste dela jeden podobny motor, ale nema prevodovku a ma jen malinkou hridel na cca 7zubove kolo (cca asi). to se me moc prave nelibi.

    odpoveď na: Mosfetový pripájač batérie #5136
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    tak pani ako pokracuje teoreticky vyvoj? uz jsem cely nedockavy

    odpoveď na: Mosfetový pripájač batérie #4995
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    dusan: tak presne toto obstara obycejny vykonovy odpor…

    odpoveď na: Mosfetový pripájač batérie #4991
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    dusan:
    tak to by nam mohl einstein objasnit. ale nemyslim si to. v jine teme resil, ze mechanicky odpojovac se mu nelibi a chtel by maly komfortni mosfet (to ja taky).

    kdyby to bylo jak rikas ty, jaky by to melo smysl? jak to melo pracovat? jakoze zapnes mosfet v linearnim rezimu 😀 a pak zapnes odpojovac aku ci jak? to by prece byla riadna kktina ne?

    a pokud uz by to tak stupidne melo opravdu byt, tak by celou paradu obstaral jeden vykonovy odpor a nemuseli se delat simulace a tanečky s mosfetem ne?

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 1 months používateľom tonda.liska.
    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 1 months používateľom tonda.liska.
    odpoveď na: Mosfetový pripájač batérie #4989
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    Takže už konečne prichádzame k tomu, že mosfet vie pracovať aj medzi “on” a “off”.

    Opravdu jak ve škole pro postižené. Pro pomalejší znovu a pomaleji – rezim linear jako je pouzivany ve znimenych zesilovacich, jsem nezminoval, protoze pro potreby na kole je krajne nevhodny z duvodu obrovskych ztrat na mosfetu. Rec byla vyhradne o rezimu switch, ktery se tady da pouzit.

    Takže už konečne prichádzame k tomu, že pánko je teoretik a svoje teorie resi nejakym vypoctovym simulatorem. Super. Kdyz jsi takovy macher, tak nam prozrad, jakou prumyslovku nebo inzenyra jsi studoval…nejspis zadnou. Tvoje teorie tomu odpovidaji.

    Jeste bys nam mohl objasnit, proc BMS např. na radove 60A maji 20ks mosfetu a prakticky zadne chlazeni-jen kousek nosneho plechu. Proc takova BMS ma zanedbatelnou ztratu a vubec se neohriva.

    Stale dokola tu meles to stejne. Opravdu si myslis, ze 1 mosfet udrzi cele napajeni ano? O jakem jmenovitem proudu se tu bavime? 10A?

    odpoveď na: Mosfetový pripájač batérie #4987
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    dusan: ano samozrejme existuji mosfet zesilovace,ale tam je jine zapojeni (emitorovy sledovac), ktere by pro potreby spinani napajeni na ekole bylo krajne nevhodne. tyto zesilovace pracuji prevazne v tride A, coz znamena nejhorsi mozne vlastnosti co se tyka ucinnosti, tzn maximalni mozne ztraty teplem (zas je minimalni zkresleni audio signalu).

    takze snad je jasne,co jsem tim chtel rict. v pouzitelnem zapojeni o kterem je tady rec, je „standartni“ zapojeni jako spinac, kde o linearnim rezimu nemuze byt rec.

    ale jako drzim ti palce 🙂

    odpoveď na: Mosfetový pripájač batérie #4981
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    psal ti to tady uz zoomer. mosfet neotevres lienarne. mosfet se chova jako spinac- on nebo off. vidim, ze at ti tady popisuju jakekoliv zakonitosti, stale je to jako bych mluvil do zdi.

    „na to všetko stačí jeden mosfet (pre potreby väčšieho prúdu zdvojený alebo strojený) Nevidím v tom žiadny problém“.

    nezbyva tedy nez ti zazelat hodne stesti a velkou zasobu mosfetu. naivita se primo snoubi s totalnim nedostatek informaci a zkusenosti. bohuzel musim podoktnout,ze toto je nejaky slovensky kolorit, ktery se ve vetsi mire opakuje v jakemkoliv oboru.

    Vyzera ze mas minimalne “elektroprumyslovku a mozna i inzenyra”, lebo sa vyznas. 😀

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 1 months používateľom tonda.liska.
    odpoveď na: Mosfetový pripájač batérie #4979
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    jak za jakych podminek???

    Jak byli zapojene? Jak to myslis? Paralelne,jak jinak.

    Odpaleni nastalo vzdy pri zapnuti. Vesmes se z mosfetu stali vodice a dale uz nevypnuli. Do provozu na kole ani nesli. Vse se odehralo na stole v labolatori. Do faze trvale zateze se to nikdy nedostalo.

    Lubon-nic ve zlem,ale jsi teoretik. Kdyz jsem to stavil ja, tusil jsem ze to nepujde tak jednoduse. Ale chtel jsem to skusit ‚ocurat‘. Vysledek potvrdil,ze elektricke zakony a zakonitosti opravdu nejde ocurat.

    Apropo-kdyz chces konstruktivu,tak ji mas mit. Soft start by se tady musel resit stejne,jako u silnoproudych aplikaci. Tzn 2 stupnove spinani. V 1fazi by se napajeni seplo pres vykonovy odpor napr na 500ms pres 1mosfet, a teprve pak by se sepnula vykonova cast.

    odpoveď na: Mosfetový pripájač batérie #4975
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    LuboN: Odpájač má umožňovať aj rekuperáciu, a to aj v prípade že je vypnutý. Tým sa zamedzí zničeniu RJ v prípade, že je za jazdy batéria odpojená a nastane aktivácia regen brzdy.

    toto by me zajimalo. dalsi nesmysl.

    jednak si moc neumim predstavit situaci, proc by mela byt za jizdy vypnuta baterie…?? a za druhe, ani to dost dobre resit nejde.

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 1 months používateľom tonda.liska.
    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 1 months používateľom tonda.liska.
    odpoveď na: Mosfetový pripájač batérie #4974
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    LuboN : teorie a zas teorie.

    rozumim ceho chces dosahnout a rozumim i tomu ze to potrebujes a nejsi sam. taky jsem po chtel takto resit,ale levne a snadno to nejde. takze konstruktivne ti muzu predem rict,ze 2mosfety na radove 100A je nesmysl.

    ty tvoje argumenty bych si rad poslech a dale na ne reagoval, protoze te 100% presvedcim, ze davat kondenzator na Gate jako soft start u zminovane aplikace je jista smrt mosfetu.

    je zasadni rozdil spinat LED pasek, nebo odporovou zatez napr zarovky 12V pri proudu cca 20A. tohle udelas jednim mosfetem a odporem.

    situace na ebike je dost jina. spinas kapacitni zatez, filtracni kondenzatory na vstupu napajeni RJ. toto je cely problem veci. kdyby tam nebyli ty kondy, urcite to vyresis podobne jako s tim spinanim led pasku nebo zarovky.

    takze pro zacatek se nech inspirovat, jak jsem vyse uvedl, jak jsou resene komercni BMSka. zacni tim,ze si sestavis řadu mosfetu v poctu 16-20kusu paralelne. sestaveni na DPS musi byt presne symetricke, jinak ti to neustoji mosfet, ktery bude nejblize (nejkratsi cesta). a presne jak pise Zoomer, dimenzovani se dela na dvojnasobek tzn 200V. proudove aspon 70A na kus. a tadyuz zacina byt problem ten, ze to nebude levne. 20kusu*cca 50Kč/kus=1000Kč.

    ja jsem stavil i svoje sady, shorelo vse. zkousel jsem sadu 6ks/8ks/10ks. po vypaleni mosfetu asi za 800kc jsem to vzdal. nerikam ze by to neslo resit,ale znova opakuju. urcite ne levne a jednoduse. ja jsem se pokousel za kazdou cenu vyhnout pouziti mosfet driveru,ale ted je mi jasne, ze to bez nej nepujde. tech 10 a vice mosfetu je uz prilis velka kapacita Gate (obecne cim vykonejsi mosfet, tim logicky vyssi kapacita hradla).

    a posledni rada, opravdu zapomen na soft start. je to presne naopak, sepnuti musi trvat co nejkrasti dobu.

    odpoveď na: Mosfetový pripájač batérie #4971
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    cituji LuboN: Prvý odhad – dal by som 2ks IRFP4110 (120A/100V/0,0037Ohm 1kus)
    Pri 120A vychádza strata 27W. To sa pri tých kilowatoch stratí.

    viz výše. 2ks tech malych nebohych mosfetu na 100A? LuboN elektrika ti nejde a asi jsi ji ani nestudoval. od takovych uvah te predem varuju. vsiml sis jake ma pouzdro TO247 male nozicky? Pres tvoji uvahu kazdou nohou budes hnat 50A? Delas si srandu?

    skus se podivat, jak vypada tavna pojistka na 50A, jak vypada uvnitr. tu nozicku utavis pri tom proudu.

    pokud to chces za kazdou cenu resit, tak si kup BMSko na poradny proud. odpoj gate mosfetu a postav k tomu driver. imho – nekde na ebay jsem obcas videl bmska, ktere maji vyvod na spinani uz zabudovany.

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 38 )