Reakcie
-
AutorPríspevky
-
zoomer
Účastník (Participant)Inak na tazsie veci na bycikli ako 5..10kg ak sa pouziva v terene alebo na mestskych obrubnikoch zvycajne by bolo dobre vymysliet aj nejake pruzne uchytenie ak nemate celoodpruzeny bike.
Lebo sila narazu nasobi kilogramove zatazenie az niekolkokrat. Preto sa povedzme napr. lana na padakoch dimenzuju az na 9..10nasobok kilogramoveho zatazenia.
Takze povedzme 13kg baterku by som k zadnemu ci prednemu nosicu primontoval cez nejake silentbloky.
Alebo tym ruksakom , ak nedbas na posmesky okoloiducich by som nudzovo povedzme prilepil lepiacou paskou na zadny nosic fitloptu…
zoomer
Účastník (Participant)robia sa i odpruzene sedlovky a s normalym sedlom to nevyzera az tak babkovsky…
alebo potom opacne nech to krici – stylovy kozenny „ww2 sic“ s pruzinkami.
ohladne sirsej gumy , urcite aspon 1,75“ ,ale je to skor otazka na aky tlak to nafukat… okolo 2atmosfer obrubniky robia defekty. A na 4,5 to nic neutlmi. to hovorim o radovo 2palcovej gume.
skor by to chcelo celoodpruzeny bike…
zoomer
Účastník (Participant)najlacnejsie riesenie solaru by bolo asi taketo:
http://www.i4wifi.cz/Regulatory-PWM-MPPT/Solarni-PWM-regulator-12-24-V-10-A-vstup-23V-46V-CMP12.htmlNabijat Autobaterku (60Eur baterka + regulator 22eur) , a z nej nasledne menicom 12V DC / 230V AC (da sa kupit okolo 30eur) vyrobit zdroj pre 230V AC nabijacku.
A dobijat v noci.Ucinnost prenosu energie vsak mierne utrpi…
Plus cena solarneho panelu 260Wp (cca 200eur)
http://www.i4wifi.cz/Solarni-panely-1/Solarni-panel-GWL-Sunny-Poly-260Wp-60-cells-MPPT-30V-EUFREE.htmlCelkovo sa dostanes na naklady asi 300eur.
A aj tak to bude fungovat len za jasneho dna (ktore sa vyskytuju tak na 30% a na orave aj menej) to uskladni cca 1kWh energie.
A to nehovorim ze u solaru je vykon zavisly od uhla natocenia voci slnku co sa stale meni.
zoomer
Účastník (Participant)Len poznamka , problem by bol opacne ak by si mal 36V bateriu i riadiacu jednotku a 48V motor, vtedy by to moc dobre neslo. Vid teslabikove clanky z minulosti. Co sa tyka sprevodovanych motorov , tak kup radsej nieco vacsie ako BPM ci BPM2. A s prudom 50A z danej riadiacej jednotky radsej opatrne, hlavne v kopcoch, dlhe kopce na pol plynu. Po rovinke kludne plny kotol.
On ten skokociped aj tak ani na 48V rychlejsie ako 25kmh nepojde a budes skusat prehadzovat to do predneho kolesa.
zoomer
Účastník (Participant)K povodnej otazke – Co sa tyka „ohmickeho“ odporu motoru co nameras (DC) ohmmetrom to bude urcite pod 0,5ohmu.
zoomer
Účastník (Participant)To Puffli:
do 600 euro vies zbudovat i i4wifi sadu:http://www.i4wifi.cz/Elektricka-kola/Motory-a-sady/Kit-pro-stavbu-EV-kola-EVBike-36V-500W-Predni-26.html?cur=1 (291 eur motor+jednotka+prislusenstvo) (vraj ak si bycikel skladas sam nemusi byt zakonite 250W, tam to cesi na stranke vysvetluju…)
s baterkami Lifepo4 (dlha zivotnost ale je tazsia):
http://www.i4wifi.cz/Elektricka-kola/Akumulatory/Baterie-pro-EV-kola-vcetne-nosice-EVBike-36V-10Ah-cerna.html?cur=1 (291 eur)
alebo
(liion lahka a velka kapacita)
http://www.i4wifi.cz/Elektricka-kola/Akumulatory/Baterie-pro-EV-kola-do-ramu-EVBike-36V-13Ah.html?cur=1 (327 eur)Osobne mam danu sadu s LIFEPO4 a jedina vec co mi je (momentalne na prekazku ked ma ex-zena vyhnala z domu) ze tahat to (dokopy cca 24kg) do bytu po schodoch na X-tom poschodi je dost neprakticke (v pivniciach sa casto kradne) a preto na dane ucely som si musel zelektrizovat skladaci bycikel.
(BTW-Ak by mal niekto o danu 1,5rocnu sadu v 26“ rafe(mozno i bez rafku) najazdene cca 600km pripadne zaujem aj s 7koleckom+7polohovym klikacim preradovacom mozno by sme sa vedeli dohodnut.)
zoomer
Účastník (Participant)LuboN , daj nejaku schemu a skusenosti s tym.
Nebudeme uz kritizovat, podme na to konstruktivne.
Za normalnych podmienok to ma sancu fungovat , za skratovych podmienok nie. Ratajme s poistkou ako ochranou voci skratu.
(Ja som dal len do placu len svoj nazor a skusenosti. Odkedy mi buchlo zopar IGBT modulov kde chipy lietali po labaku a zapiekol!!! som zopar vykonovych isticov, tak sa uz bojim. Kolega z byvalej prace ked mu prdlo 600A IGBT a bol postriekany vazelinou z toho sajrajtu sa z toho spametaval asi hodinu…)
zoomer
Účastník (Participant)nechcem byt skeptik , kedysi som robil vo vyvoji vykonovej elektroniky nez to vo vume/lieberte zdochlo ale mosfet neznasilnis na pootvorenie tak lahko. To potom radsej nejaky klasicky tranzistor. Alebo potom nejaku PWM-ku (z 555tky) na soft start…
zoomer
Účastník (Participant)Daj nejaku schemu, nech vieme o com hovoris.
Vyzera ze mas minimalne „elektroprumyslovku a mozna i inzenyra“, lebo sa vyznas.Zakladne tezy co nas ucili v skole:
-Mosfety dimenzuj na dvojnasobne napatie pre prechodove javy, preto radsej 200V.
-Ten softstart moze byt otazna zalezitost pri skrate , ked nesie Mosfet celu vykonovu stratu. A Mosfety sa aj tak moc linearne neotvaraju v zavislosti na vstupnom napaeti na gate. Preto je skor dolezita skratova ochrana s rychlym odopnutim a podla moznosti nie uplne „bleskovym“…-Pri pripajani nech radsej moznu skratovu vykonovu stratu nesie dratovy odpor radove 10ohmov/20W v serii s mensim Mosfetom tu staci aj na par amperov paralelne k vykonovemu mosfetu. Ak je prud ok , pripojit vykonovy mosfet.
zoomer
Účastník (Participant)Niekto na tom stravil rok vyvoja. Ta nastavitelna rekuperacia je dobra vychytavka, EDS tiez dobra (ale nemaju to nakodovane ako adaptivne preto na lade vidiet tie opakovane seky v zabere) , FOC pomoze pri vyssich napetiach obmedzit vibracie. Preto nechapem preco max. napatie obmedzili na 90V co je len 72V bateria.
Asi preto ze to koncipovali hlavne ako jednotku k priamym hubmotorom.Feature 96V bateria ci 144V bateria (200V mosfety) by danu drahu jednotku daleko viac predavala pre hubmotory. A stredove pohony nevyuziju rekuperaciu a ostatne vychytavky.
Naozaj si take nieco kupi len fajnsmeker.
zoomer
Účastník (Participant)Lipo su jasna volba kvoli hmotnosti. Ako prislapovy pohon k horskemu byciklu alebo eko-cestna volba do 800W su OK. Tiez ich tak pouzivam, pre istotu v ochrannom obale Lipo safe.
Ale mainstream trendom poslednej doby niesu a trendom kupodivu nie su ani lifepo4. Trendom dneska su vysokokapacitne baterie skladane paralelne z LiMnO2 18650 clankov vacsinou znacky Samsung.
zoomer
Účastník (Participant)Jednalo sa hlavne o Lipo Mystery a ine znacky z DX. Prvy rok vsetko funguje ako ma , aj ako modelar som tym clankom nakladal akrobaciu typu visim na vrtuli a kupodivu prudy 5..10C v pohode zvladali a clanok sa ani nenafukol, bol trochu vlazny. Ale po asi roku a pol, dvoch im zrejme stupa vnutorny odpor a zahrievaju sa, nafukuju sa tam kde predtym v pohode makali. Preto stare „vylietane“ lipolky pouzivam v elektro-skladacke s odberom do 2C. A takto makaju aj 3..4rocne clanky.
zoomer
Účastník (Participant)Moje skusenosti s cinskimy lipolkami su zmiesane. A ak chces dosiahnut limit dlhej zivotnosti nechod nad 2C prudoveho odberu. Mozno aj 1,5C vidim ako rozumnu hranicu.
zoomer
Účastník (Participant)Pre motocyklove veci treba omnoho viac „Nm“ ako pre bycikle. Preto doporucujem pozret nieco taketo:
http://eskutr.cz/cs/motory/104-dc-hub-motor-3000w-10.html
http://eskutr.cz/cs/motory/105-dc-hub-motor-3000w-10.htmlMa to priestor aj na kotucovu brzdu.
Nevyhoda je vsak cena.
-
Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 4 months používateľom
zoomer.
-
Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 4 months používateľom
-
AutorPríspevky