Mosfetový pripájač batérie

Táto téma obsahuje 95 odpovedí, má 15 hlasov, a bola naposledy aktualizovaná používateľom  bublifuk21 pred 2 rokmi, 1 mesiacom.

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 31 až 45 (z celkového počtu 96 )
  • Autor
    Príspevky
  • #4998

    dusan
    Účastník (Participant)
    #4999

    LuboN
    Účastník (Participant)

    SFSF: Má to byť zapojenie vhodné pre každého, nielen pre Pivnicka. Ja ho vyvíjam pre seba aj ostatných, je to užitočné zariadenie. Tvrdíš že všetko už je profesionálne vymyslené a vyrobené, to snáď nemyslíš vážne??? Nie je toto náhodou fórum zamerané na EV, kde je kopec vecí ešte v plienkach a priekopnícka činnosť je vidieť na všetkých frontoch??? Skús toto napísať na ES fórum že čo Ti na to svet povie…
    Váha kontaktora predmetná je, je to dosť ťažké aj bez neho, a keby to chcel mať ťažšie, pridá si tam radšej pár LiPo článkov navyše a nie nejakú neforemnú obludu ktorá vlastne ani všetko nerieši…

    #5000

    dusan
    Účastník (Participant)

    Väčšinou sú veci vymyslené tak aby sa kazili a teda boli jednorazove, to je business.

    #5001

    LuboN
    Účastník (Participant)

    Dusan: zaujímavé čítaníčko 🙂 Díky moc za link, určite to posunie tento projekt dopredu. Znovu potvrdenie že idem správnou cestou 🙂

    #5002

    ps
    Účastník (Participant)

    Ahojte pani,

    teslabike som zacal so zaujmom sledovat uz pred casom a prispevky od mnohych z Vas mi dali kopu zaujimavych ispiracii.

    No so zarmutkom musim povedat ze mam problem so stylom akym je vedene toto vlakno. Zacat svoju prvu reakciu tym ze je to “totalny nezmysel” mi pripada urazajuce a neskor to potom zaklincovat tym ze na slovensku su vsetci menejcenni….

    1. Pokial sa budu diskusie viest podobnym stylom, stanu sa uplne nekonstruktivne, lebo diskutujuci budu prikladat vahu hlavne osobnym injektivam a nebudu venovat dostatok energie pochopeniu zvysku obsahu;
    2. Zabijat nieciu iniciativu nekonstruktivnou debatou je uplne nespravne. Pokial viem nikto uceny z neba nespadol a nie nadarmo sa hovori ze clovek sa najlepsie nauci na vlastnych chybach;
    3. A vzdy je velka sanca aj napriek tomu ze sa zacne s niecim co nemoze fungovat, doiteruje sa k cielu. Konstruktivna debata tomu moze velmi pomoct.

    Tymto som nechcel nikoho urazit, ale myslim ze doterajsie diskusie co som sledoval boli na urovni, tak by som bol velmi rad aby sa v tomto trende pokracovalo. Spolu dokazete ovela viac ako ked sa budete navzajom urazat. Pokial budu ludia do toho vkladat prilis vela emocii tak to moze viest hlavne k odchodu schopnych a iniciativnych ludi.

    A to by som bol velmi nerad.

    Prajem skvely zaciatok do buduceho tyzdna.

    ps.

    #5010

    dusan
    Účastník (Participant)
    #5011

    dusan
    Účastník (Participant)

    Neviem a taká verzia, že 3 polohovy spínač
    1.poloha – vypnute
    2.poloha – nabíjanie kondenzátorov, cez vhodný odpor alebo aktívne cez Mosfet
    3.poloha – na priamo pripojená batérie

    Do 3.polohy by sa dalo ísť len cez 2.

    #5012

    teslabike
    Keymaster

    Zdravím trošku som sa v tom vlákne stratil i ja .. co je cielom soft startu ? pripojiť a odpojiť riadiacu jednotku s batériou bez zášlahu (kondík v rj) ? alebo niečo iné ..

    Možem spravit članok na mainwebe pohadzat tam schemy resp nejaké finalne zariadenie nech to slúži i ostatným. Možno by som vedel pomoct

    #5013

    LuboN
    Účastník (Participant)

    Dusan: ak sme pozerali tú istú tabuľku, tak ten počet fetov bol rátaný za predpokladu že nemajú žiadne chladenie. Rozdiel v tom čo zvládnu bez chladenia a s chladením je obrovský. A verím že lacnejšie je dať tam aspoň kus Al plechu alebo to na niečo kovové primontovať. Potom tých fetov stačí podstatne menej, 2-3 ako som predpokladal by mohli. Tá schéma čo som tam videl je slabá, mám to lepšie vymyslené, mne stačí obyčajný vypínač, všetko prebehne automaticky v pár sekundách.

    #5014

    pivnicek
    Účastník (Participant)

    SFSF Mam bajk DH s vahou 16,5kg. Kupil som ho uplne novy v cene 2300,- Eur. Co viem, tak je to jeden z najlahsich DH ake su na trhu v danej cenovej kategorii. Ide mi o hmotnost. Kvoli tomu som pouzil 22Ah 44.4V 25C, cize 555A Lipol a kupim este jednu, cize celkovo 66.6V nominal 22.2Ah, cize celkovo 1500Wh. Myslim, ze dojazd moze byt slusny, mne na vyblbnutie postacujuci. Isteze taky vykon nepotrebujem permanentne a rychlo by som vyjazdil bat. pri plnom vykone. Ide ale o to, ako aj Karel vravi, ze “nie kolko prejdes, ale ako to prejdes”. Cize obcasna akceleracia, prudke stupanie pod plynom, skoky, zabava, adrenalin. Tomu vsetkemu ale hmotnost neprispieva. Momentalne som na vahe kompletneho bajku 31.5kg s 44.4V baterkami 1000Wh. Mam kupeny kontaktor 100A 100V, ktory vazi 0.5kg. Mozem ho zapojit a odskusat. Ale zda sa mi to barbarstvo, kvoli malemu komfortu (nemusim spajat konektormi pred jazdou, ale spinacom napr. na riaditkach) pridat vahu 0.5kg. Proste radsej tam dam ten mechanicky odpajac baterie, ktory ma 0.1kg a ak to bude fungovat, tak to budem pouzivat. Inak zatial valim 5.2kW v rozsahu par sekund. Obmedzenie vykonu je podlamna len v RJ. Ona zvlada 120A len kratkodobo. Pri pridani dalsej bat. do serie, cize napatie na 66.6V pocitam ze pojdem na vykon 8kW. Realne to takto bude, to je moj ciel. Ratam s tym, ze take 3-4s tento vykon budem vyuzivat… Od zaciatku som chcel nahradu terennej motorky. Zatial mam problem v mechanike – uchyt motora. Uz je vo vyrobe zadany novy – upraveny-konstrukcne tuhsi a z pevnejsieho duralu.

    #5015

    LuboN
    Účastník (Participant)

    Teslabike: Áno slúži to na signálové pripájanie batérie k RJ bez iskrenia a prúdových rázov do RJ. Má to byť malé, ľahké a škálovateľné na potrebné napätie/prúd. Videl som už aj hotové, ale to parametrami nevyhovuje viacerým z nás. Je možné že niekde majú aj niečo výkonnejšie, zatiaľ som nevidel.
    Pivnicek: Aký priemerný výkon asi máš keď ideš dlhší (výkonovo) náročný úsek?

    #5016

    pivnicek
    Účastník (Participant)

    To naozaj neviem povedat. Najazdil som dokopy cca 40km zatial. Z toho 20km som nemal copmuter. Odhadujem ale ze priemer moze byt pri narocnejsom useku cca 2kw. Cize pri 1000wh je to tak na 30 min ostrejsej jazdy.

    #5017

    zoomer
    Účastník (Participant)

    LuboN , daj nejaku schemu a skusenosti s tym.

    Nebudeme uz kritizovat, podme na to konstruktivne.

    Za normalnych podmienok to ma sancu fungovat , za skratovych podmienok nie. Ratajme s poistkou ako ochranou voci skratu.

    (Ja som dal len do placu len svoj nazor a skusenosti. Odkedy mi buchlo zopar IGBT modulov kde chipy lietali po labaku a zapiekol!!! som zopar vykonovych isticov, tak sa uz bojim. Kolega z byvalej prace ked mu prdlo 600A IGBT a bol postriekany vazelinou z toho sajrajtu sa z toho spametaval asi hodinu…)

    #5018

    LuboN
    Účastník (Participant)

    Tak to verím že takéto zážitky zanechajú v človeku rešpekt… Zapojenie zatiaľ nie je finálne, schému som zatiaľ nemal kedy kresliť, mohol by som jedine dať screenshot zo simulácie. Niektoré súčiastky sa ešte nahradia inými, pre simuláciu to nebolo podstatné, potreboval som len potvrdiť či to principiálne bude fungovať.
    Tekže berte to s rezervou, je to len pracovná verzia. Mám ešte v pláne nejaké úpravy a vylepšenia.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #5020

    LuboN
    Účastník (Participant)

    Zatiaľ to nemá funkciu ochrany proti skratu, najprv chcem v reáli otestovať to čo mám… Aby som neriešil ďalšiu vec, kým nie je dotiahnutá a overená prvá. Pre použitie v praxi bude treba určite dotiahnuť “waterproofing”, toto zariadenie sa s vlhkosťou neznesie.

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 31 až 45 (z celkového počtu 96 )

Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.