Horský elektrobicykel Devron Race so stredovým motorom 8Fun Maxdrive

Horský elektrobicykel Devron Race so stredovým motorom 8Fun Maxdrive

Horský elektrobicykel Devron Race so stredovým motorom 8Fun Maxdrive
4.5 (90%) 2 votes

Väčšina továrenských elektrobicyklov so stredovým motorom sa cenovo pohybuje 2 000€ a viac no ak hľadáte elekrobicykel s podobným pohonom pod 2000€ možno vás bude zaujímať tento model.

Čo už vieme

Maxdrive pohon od Bafangu je fakt čierny kôň vhodný pre tých čo chcú brutus výkon ( 80 Nm) a nevadí im že nemajú Bosch Nyon farebný dispej gps .. Skúsenosti užívateľov hovoria že Max Drive je dobrý kus železa..Čo sa týka bicykla výkonom môže konkurovať aj 2x drahšiemu elektrobicyklu Conway no čo sa týka dojazdu a výbavy nie nyon s gps je jednoducho vybavenejší než Bafang LCD MAX Drive.

 

Video – Jazda s elektrobicyklom Devron 27225 Race:

Technické parametre Devron 27225 Race:

Cena 1500-1600€
Váha elektrobicyklu 21.5kg
Váha akumulátoru Tabuľka
Motor 8Fun Maxdrive 250W
Akumulátor 8.8Ah 36V Phylion
Prevody 9 Shimano Deore
Brzdy Tekro hydraulické
Dojazd 120Km*
Výbava LCD Maxdrive,Pneu Mitas Rubena

*Dojazd je uvedený na základe asistencie , tento parameter môže byť zavádzajúci asi najskôr je vypočítaný na základe faktu že asistencia motora nebola väčšia ako 30%. Inak je to číslo proti logike napr elektrobicykel Conway má bátériu 13.8Ah (kvalitné články) a uvádza dojazd cca 60+km a Devron má batériu 8.8Ah a dojazd 120km.Ako je to z batériou od firmy Phylion sa dočítate nižšie.

Aká je batéria Phylion 36V 8.8Ah ?

Pri kúpe  elektrobicykla odporúčam batériu 10Ah a viac má to viacero dôvodov napríklad dojazd a zvládanie elektrickej záťaže.. Ak sú “nič moc” články tak elektrobicykel bude pri menšej batérie vypínať v kopci.

Konkrétne u modelu elektrobicykla Devron 27225 Race sa predpokladá že bude jazdiť na kopce ved motor Max Drive ma vyšší točiaci moment než drahší motor od Boschu (Performance Cruise Line). Stredový pohon je odporúčaný do terenu a na kopce , ale treba k tomu poriadnu tvrdú batériu.

Tu je dobrý test batérie aj celého elektrobicyklu:

Test vykonal:Ene Sebastian

  • Boli otestované 2 batérie Phylion ktoré boli naplno nabité (100%=5 LED)
  • Teplota bola medzi 18-19 stupňami.
  • Dlžka trasy bola 70km.
  • Prevýšenie 1280 m

Výsledky pri jednej batérie sú:

  • Celkový dojazd: 54km
  • Z ubehnutej trasy bolo stúpanie do kopca cca 30 km
  • Maximálne stúpanie v teste 24°
  • Najvyššie zaťaženie 5 km “offroad” cesty so stúpaním 20°-24°

 

Profil trasy na obrázku:


Mapa trasy :

  Verdikt a záverečné hodnotenie elektrobicyklu:

Elektrobicykel skvele pomáhať pri 5 piatom stupni, ide v podstate sám. Fakt silný motor akceleráciu cítite aj v 16°stúpaním , motor má silu krútiaceho momentu 80 Nm. Stredové prevedenie má dobrú stabilitu v teréne (baterka aj motor sú v strede). Batéria bola počas testu stabilná , elektrobicykel schopne assitoval aj náročnom teréne.

 

 

Klady a zápory:

  • Výkon je fakt poznať prekonáva aj drahšie elektrobicykle
  • 8Fun (Bafang) je menej známa ale dobrá značka
  • Cena (dobrý pomer cena / výkon)
  • Aj keď batéria dobre zvláda záťaž,privítali by sme model s 10Ah či 13Ah akumulátorom

Kto si bude bude pochvaľovať ? 

Na trhu je kopa ebajkov ktoré majú rôzne parametre tým aj vlastnosti. Elektrobicykel si budú pochvaľovať tí ktorí radi bicyklujú ale v ceste im stojí poriadny kopec.Ocenili by ho ľudia napríklad v Nitre ktorí bývajú na Zobore (resp pod Zoborom) K svojim domom sa dostanú buď pešo alebo autom  je tam skrátka tiahle slušné stúpanie je to trasa cca do 5km ale dá zabrať. Pochvalovať  si budú samozrejme tí ktorí  jazdia v teréne.

Kto si nebude pochvalovať?

Tí ktorí jazdia rovinky, nie že by e-bike nezvládal roviny ale jeho výkon pri súčasnej legislatíve nevyužijete. Pre vás bude lepšie riešenie hub motor v zadnom náboji a za tie peniaze dať do elektrobicykla s 10-13Ah akumulátorom aby ste mali dobrý dostrel.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *