Ludia v dedine ma už poznajú že mám rád elektrobicykle a sem ta sa prídu poradiť a tak dnes bol som sa stretol z jedný pánkom ktorý mi rozprával príbeh ktorý som už pár krát počul a tak preto to sem dávam.
Išiel kupovať elektrobicykel našiel inzerat 400 eur, dohodol stretko s pánkom ktorý ho predával. Pýtal sa koľko ma najazdené odpovede boli že elektrobicykel bol pivnici nikto ho nepoužíval… má dva roky … batérie sú nabité lebo ich nikto nepoužival ako nové :)… skrátka to je jedno pánko ten elektrobicykel kúpil samozrejme po testovacej jazde ktorá nebola moc dlhá a bola to rovinka.
Doma si ho nabil a o pár dní sa išiel previesť po desiatich kilometroch sa mu miernom kopci vypal … riadiaca jednotka mu ho vypla kvôli tomu že batérie nedržali napätie, boli buď staré alebo nebola adekvátna údržba a tak boli dlhý čas vybité ..Rozmýšlal že elektrobicykel pôjde vrátiť nakoniec z toho zišlo ..kúpil nové batérie.. nechcel sa z nikým natahovať
Z mojich skúseností ťažko súdiť kolko % ludí sa nechá okabátit , verím že väčšina ludí je dobrých čestných a vyloží karty na stol ! No nájdu sa aj taký čo zneužijú neinformovanosť ludí každý sa predsa do „elektro“ nerozumie a je to normálne. Doma zistia že životnosť batérií sa končí a kúpiť nové sa im nechce tak predajú celý elektrobicykel samozrejme ešte má „polovičný dojazd“ tak krátka testovacia jazda môže byť úspešná.
Dobre ako odhaliť chybu ? vždy si nehajte bicykel predviesť nabitý … nedávajte na reči typu doma dobijete a pôjde to ….
Najlepšie je mať zo sebou multimeter ak sa batéria skladá z olovených batérií hned po odpojení by malo byť napätie 12.8-13.1V na jednu batériu 24V verzia by mala mať 25.6-26V 36V-okolo 38V-39V verzia 48V cca 51.2V norme môže byť aj trošku nižšie napätie za predpokladu že bicykel prejde vašim testom. Napätie sa da zmerať na konektore kde sa elektrobike nabíja. Skratka plne nabitý elektrobicykel by nemal mať 48V síce by to sedelo z jeho napísom 48V ale by mal pri meraní mať o trošku viac napríklad 51V. Ak zapneš nejaký spotrebič napríklad svetlo nemal by byť príliš vysoký pokles (2-3V) tak je batéria je mäkká síce má dobré napätie ale neudrží napätie pod zaťažou.
Dobre každý neni elektrikár a aj táto metóda čo som popísal má isté medzery vzťahuje sa len na olovené batérie , lion majú iné hodnoty no kapacitu pod záťažou musia držať.
Najlepšie je elektrický bicykel odskúšať sadnúť si a jazdiť , to sa však nemusí lúbiť predávajucemu ktorý sa môže báť o svoj elektrobike že mu niekdo s ním zdrhne , zatiaľ som nič také neočul že by sa to stalo ..všetko je možné…
Riešenia su individuálne záloha a podobne . Nieje odveci sa predávajúcím dohodnúť na záruke 2 dni. Najlepšie miesto stretnutia je u predávajúceho doma – potom budete vedieť kam elektrický bicykel máte isť vrátiť..Predávajúci by mal jasne povedať že aký je aktuálny dojazd elektrobicyklu – nie aký bol alebo by mohol byť.
Pri testovacej jazde sa elektrobicykel nesmie vypínať sám od seba. Motor má mať určitý zvuk ale má to iba také “ bzunkanie “ nie rapčanie búchanie. Dalšie info ako otestovať elektrický bicykel je tu . Nezabudnite skontrolovať brzdy elektrobicykel sa musí vypnúť po stlačení páčky – „motor musí okamžite prestať pracovať“
Nenakupujte od človeka čo nemá nabíjačku!
Skúste si tipnúť prečo elektrobicykel nemá nabíjačku ? … určite zhorela niekde pri opekačke ,
Je tu zvýšená pravdepodobnosť že ide o kradnutý elektrobicykel. Nabíjačka ostala doma zatial čo elektrobike odišiel na vandrovku. Tiež ak dotyčný nemá nabíjačku tak je tu zvýšené % že batérie neboli udržované tak ako mali byť. Nabíjačku by mal mať hneď pri sebe žiadne také že ju donesie potom …
To je asi všetko ak niekoho napadnú dalšie tipy môže prispieť.