1.Pri nakupovaní vybrat overené trakčné modely,určene pre hlbšie vybíjanie,odsúšané su ACCU PLUS,Haze,CBS,
2.Gell znaša lepšie hlbšie vybíjanie, Agm je ok je lacnejšia ako gell a dokáže dať vätčší vybíjací prúd,SLA bateria zaplavena kyselinou da sa dobre desulfuvat a tym trošku pridat na životnosti , všetky baterie su uzavrete vrla ventilom
3.Neprebijat ,pri prebijaní baterie plynuju znižuje sa životnost,Gell Agm 14.1V max potom sa možu nafuknut a je konec srandy možme ich vyhodit, treba mat na to nabijačku alebo si postavit pri 4x12Vgell agm v serrii je stop voltaž 56V viac už musi nabijačka vypat.SLA ty by mohli mat vačšie napetie 15V treba sa informuvat u vyrobcu
4.Nabijací prúd nech nepresahuje 1/10 kapacity pri 12Ah je max 1.2Amperu odporučam 250miliA až 700miliamperov a pekne cez noc nabit
5.Spotreba nemala by byt vysoka to logicke pomocou voltmetru a ampermetru najst rychlost ktora baterii vyhovuje zvyčajne to je do 20 km za hodinu 2-3ampere
6.Doležity bod stražit hlboke vybitie, pod 10.5V neist, myslim pod zatažu , nie ked bycikel odstavim a nameram 10.5V na bateriu ked neni v zataži, tu sa dramaticky znižuje životnost..už radše dobetalovat a pomoc tomu..
7.Desulfacia , buducich člankoch vam pomožem postavit bedini desulfator ,, trocha to pomaha otrasa sulfat a predlžuje kapacitu
8.Stand by nabijanie ak mam dobru nabijačku s elektroniku čo je podmienka pre gell agm baterie tak nehat na nabijačke až do použitia
9.Rekuperacia brzdenim neni odveci trošku zvýši dojazd alebo životnost baterii
10.Nabijajte zakaždým ked pridete domov nečakajte kym sa vam baterie dotanu napr na hodnotu 12,5.11,9
11.Použivajte prenosne nabijačky , solar,
13.Možete si viest deník viete kolko ste najazdili na jake nabytie o tom neskor
14.Plne nabitá AGM GEL,ma 14.1V po odpojení klesne na 12.9-13.05V
15.Gel baterie „lúbia“ zatvrdnut pri nepuživaní tak ich v zime vybité trošku a znova na nabíjačku
16.Dobré káble a spoje znižujú spotrebu
17.Baterie majú radi pulzné nabíjanie
18.Nedavat „plny“ do kopca ale lepšie dat polovicu sice pojdete pomalšie ale vydrž je vačšia
19.Doležite „tajne“ prikazanie! v systemoch 48V su baterie napajané v serii no však ak nemaju nejaky vyrovnavaci obvod tak aby sa každa baterka nabila rovnako, je to časom zlé.Baterie možete mat rovnakeho vyrobcu rovnaku seriu a aj tak sa vam nabije jedna viac druha menej treta najviac štvrta najmenej takto ked to bude trvat tak sa rozdiely budu prehlbuvat a životnost sa skráti
nekedy aj o 50% aspon tak som čital, skratka je dobre čas od času zapojit paralelne nabit a znova uložit tak jako boli do série
to plati aj pre 36V systémy,Obchodníci si tak zaistujú odbyt..
20.Stratégia na Lifepo4 sa dostat olovenou bateriu , zoberte si situaciu Lifepo4 stoji 400 eur 48V/12Ah Gell 48V/12Ah stoji 140eur, Miesto auta už použivam elektrobicykel zapišem trasu ktoru som išiel e-bikom a potom to prepočitam kolko by ma stála keby som ju išiel autom,zapisujem trasy do denika napr do „roboty 2 eura “ no a ked to takto budem robit mesiac už vidim že som ušetril minimalne 30 eur ,ja som miesto auta do roboty použil elektrobicykel a vypláca sa to 300 eur za toto leto budem mat bars jako to znamena že minimálne mám baterie už vratené,
elektrobicykel je vhodný pre zahradkárov ,rybárov môžete sa častejšie venovať koníčkom,chodte do prirody takto čo najviac využívajte bicykel zoladte ho , potom sa o nič už nestarate je to len rutina ktorú opakujete,tymto článkom som vam nechel znechutit jazdenie na ebiku že budete stale rozrušuvat a sledovat volt-ampermeter , tahať na chrbte solar a pod je na vás ktoré body a ako využijete,treba napr častejšie navštevovat kamarátov,prírodu napr jazera ,to čo by ste neurobili s „akciovým“ benzinom od shellu.