Uverejnené komentárov 34

Plány na rok 2015

Aké máte plány  s ebikmi do roku 2015 ?

Rozmýšlal som čo by bolo dobré ohladne môjho elektrobicyklu vylepšiť samozrejme našlo by sa niečo len to stojí peniaze , lifepo4 batéria tahá už 3 rok uvidíme ako sa jej bude dariť v tomto roku, zatiaľ pokles kapacity nepozorujem aspoň nič výrazné, takže z ohladom na nabehané kilometre môžem napísať kúpa sa vyplatila aj keď spätne by som už tak neriskoval z číny nikdy nevieš čo dorazí.

Preto som zvažoval ak by odišla nekúpim batériu ale bodovú zváračku a pokúsil by som sa pozvárať 18650 alebo 26650 pack 36V z kvalitných článkov a bms , zatial čo mám skúsenosti tak panasonic články by spĺnali moje požiadavky.Ale aj samsung a lg by som si vedel predstaviť.
Bodovačku by som dalej používal na repas aku náriadia a batérií do rôznych spotrebičov, troška by to ulavilo prírode.

Potom by som chcel na ebiku nabehať viac ako 8 000 km zatial mám však ubehnuté 0 pretože som zmenil prácu a nakolko musím nosiť náčinie so sebou jazdím autom ..
Bicykel som dal do rozobratého stavu chcem vymeniť oba plášte zvolil som tie ktoré odporúčal BOB Schwalbe Energizer plus tour hs takže ich nasadím a dúfam že vydržia jednu dobrú “aktívnu “ sezónu.

Potom by som sa chcel povenovať fotovoltaickým panelom a panelom na ohrev vody , jou robil prácu s arduinom ktoré mu natáča parabolu za slnkom je to , efektívna záležitosť.

Na tento rok mám velmi skromné plány s ebikmi , všetky investície idú do domu a tak to bude len obyčajnom jazdení zadarmo s elektrobicyklom.

Možete sa vzájomne inšpirovať a  podelit s vašimi plánmi do budúcna na rok 2015

ja a solarna elektraren
Prajem vela nabehaným kilometrov a zážitkov

 

34 názorov k “Plány na rok 2015

  1. Ahoj, svoje plány na tento rok som si už čiastočne splnil a to kúpou a odladenim nového kontrolera. Po nejakej dobe, mne ako cyklistovi začalo vadiť používanie plynovej páčky na mojom stredovom motore. Jednak to bolo náročné držať páčku väčšinou v jednej polohe, nemohol som používať rohy a spotreba bola dosť vysoká. Skúsil som preto tempomat. To už bolo lepšie ale výkon motora sa pohyboval podľa terénu a zataze. Stále som hľadal niečo ako druhé nohy, ktoré vydávajú viac menej konštantný výkon. Naviac tempomat sa mi v náročných úsekoch na balancovanie a náhle zmeny polohy/rýchlosti javil ako dosť nebezpečný.
    Chcel som niečo ako Bafang ale nie integrovane. Našiel som kontroler od predajcu Conhismotor, ktorý spĺňal všetky moje potreby a rozhodol som sa ho vyskúšať. Kontroler ma LCD displej, PAS sensor a reguluje prúd nie otáčky. Takže napríklad na prvej úrovni nepresiahne 3-3.5A, v mojom prípade cca 150W a dopomoc je znatelna. Na najvyššej piatej úrovni môže mať spotrebu až 20-25A. Toto mi dovolilo aj znížiť spotrebu a venovať sa hlavne pedalovaniu ako pri klasickom bicyklovani bez potreby montaze elektronických bŕzd. Majitelia Bafangu určite vedia o čom pisem.
    V pláne mám ešte prehodiť celý setup na celoodpruzeny bajk. Kostru a vidlicu už mám, zvyšok nakupim v bazáre.
    Tiež bude pravdepodobne nasledovať kúpa ďalších LiPo 36V/5Ah,
    dokopy to bude 10Ah a pri uvedenej spotrebe sa vydám na dlhšie víkendové túry.

  2. Dusan Ty mas presne to co by som potreboval myslim stredovy motor s PAS. Len skoda lebo ty mas GNG Gen1.1 48v a urobil si na tom vela prestavby. Nevies nahodou ci by ta tvoja riadiaca jednotka robila PAS aj na motor Cyclone? Ci by to fungovalo ? Do tohto motora by som isiel radsej, netreba to velmi prerabat a je krajsi podla mna. Len by som si dal tiez maly 22zubovy stredovy pastorok a parada. Ak by sa vyriesil kvalitny PAS so Cyclone motorom tak to by bol moj plan na tuto sezonu. Inak by som musel brat Bafang ale tam je problem najmensi stredovy postorok 32zubov a to je vela na kopce ktore jazdim.

    1. Ahoj, prestavb som urobil veľa lebo som nevedel čo chcem.
      Teraz by to bolo iné. Mám síce originál GNG 48V ale jazdím na 36V. To som pochopil veľmi rýchlo, že potrebujem znižovať otáčky teda zvyšovať redukciu. Je to úspornejšie na batérie aj súčiastky a maximálne otáčky potrebuješ pri XC pedelci do 70. Čím vyššie otáčky, tým dlhšia cesta k vyššej účinnosti a jazda je väčšinou o dynamike.
      Tú verziu GNG som bral kvôli retazi. Jazdím celý rok a remeň by mi nevyhovoval, zaspini sa a je treba širší pastorok. Teraz používam Truvativ Gigapipe 128mm stred a ISIS kľuky.
      Ten Conhismotor controller sa dá prestaviť aj pre iné motory, myslím že by tam nemal byť problém. Dole je PDF.
      http://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=2&t=65508#p1007714
      Neviem teraz presne ako je to s Bafangom ale tento kontroler má simulovany torque sensor. Ako som už písal, reguluje prúd, príkon. Pri klasickom PAS regulujes otáčky.

    2. Pýtal som sa na ten Cyclone a nemal by to byť problém, treba si vybrať správny výkon alebo sa opýtať. Dnes som bol na ďalšej jazde na Devinsku kobylu, sneh a ľad. Spotrebu som mal pod 7Wh/km. Myslím, že by som sa vedel dostať na 5Wh/km v bežných podmienkach a teda urobiť na 36V/5Ah nejakých 25-30km. Asistenciu som mal stále zapnutu na úroveň 1 alebo 2 okrem zjazdu kde som ju pre istotu vypinal.

    3. autofelicia, stredový pastorok, tým mislíš prevodník? ak ano, tak najmensi tam je na bafangovi 36 zubový. ale kombinacia 38z prevodník 36z na kazete, 48v a 25A prud ta musi vyviesť každým kopcom s prišlapom.

      1. Ano myslel som strednu pilu. Vydel som na forach ze tam davaju aj 32T prevodniky. Ide o to aby som do strmeho kopca nebol velmi rychly. Ale este stale mi nedosiel motor. Ako dojde namontujem to na stary bike a na zaciatok tam necham povodny 48T prevodnik a odskusam. Uz som sa dohosol ze od Pivnicka vezmem ten adapter a potom aj iny prevodnik. Myslim ze najmensi mozny na Bafang je 42T a to taky ktory ma tie zuby posunute blizsie k stredu Zuby idu ponad prevodovku a nie popri nej. Ja teraz premyslam ako najlepsie upevnit moje Lipoly . Mam 6sx2 Multistary 12000mAh .

  3. Zdravím, na tento rok mám toho v pláne celkom hodne, predovšetkým by som rád našiel tých správnych ľudí a spoločne s nimi vytvoril nejakú e-bike komunitu v Turčianskom regióne. Okrem iného chcem šíriť myšlienku EV, dať ľuďom ktorí majú záujem šancu si vyskúšať a zajazdiť na výkonnejšom stroji než sú tie v obchodoch, pomôcť s nejakými prestavbami, vyvracať predsudky a poskytovať rady a informácie. A popri tom sa ešte čo najviac naučiť. Je to dosť veľký plán, tak uvidíme ako sa bude dariť jeho realizácia. Aby bolo na čom jazdiť, aktuálne dokončujem stroj pre priateľku, už sa naň celkom teší, dúfam že bude spokojná a bude jej dobre slúžiť. Taktiež ma čaká úprava môjho tátoša, chcel by som ho používať na testovacie jazdy a tiež pre prípad že chcem ísť jazdiť s niekým kto zatiaľ motor nemá, vo dvojici je to iný zážitok. No a samozrejme do začiatku sezóny chcem zložiť ďalší stroj pre seba. Zatiaľ mám CrMo kostru, LiPo batérie Multistar 6+4+4s / 16Ah a MagicPie kit. Ostatok musím ešte zohnať a dať to dohromady. Vďaka skúsenostiam z minulej sezóny by to mal byť zase posun vpred.
    No a nakoniec, najazdiť čo najviac kilometrov, vidieť zatiaľ nevidené a možno prekonať pár vlastných rekordov 🙂

  4. Zdravím všetkých a obdivujem Vaše znalosti. Počas môjho prvého dôchodcovského roku 2014 sa mi podarilo najazdiť 10.314 km. Rád by som si to zopakoval aj tento rok. Plánujem dôkladne prejsť všetky cyklotrasy v Malých Karpatoch nad Bratislavou. V novej verzii OsmAnd-u je ich poriadne veľa…

    Príloha:

    1. To je teda slušné číslo. Denne 30km. Pre mňa je najlepší Locus Map.

      1. S mojim synom sme si obľúbili práve OsmAnd. Vďaka jeho offline mapám sme sa aj extémne vzdialených „prdeloviciach“ pohybovali ako domorodci. Pešo, bicyklami, autom a hromandou dopravou. V Ajaxe (Ontário) sme pomocou OsmAndu navigovali k nášmu cieľu aj miestneho taxikára. Vopred nakreslené trasy vo formáte GPX poslúžia v úplne neznámom teréne mimo oficiálnych ciest aj s hlasovou navigáciou. Netreba ani čumieť na displej. Tak sme našli všetky už objavené delostrelecké kaverny v okolí Bratislavy: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152763966284896.1073741864.376781899895&type=1 .

        Príloha:

        1. Trochu napínavejšie bolo hľadanie zaujímavých miest v púšti Negev, kde sme mali čo robiť ako vysvetliť naše poznatky o teréne (vďaka OsmAndu) miestnym „bojovníkom“…

          Príloha:

  5. tak to gratulujem dúfam že sa tento rok vám priblížim 🙂

    1. K dnešnému dňu mám tento rok prejdených len 362 km. Pred rokom, 21.februára to bolo vďaka miernej zime už 982 km. Zima mi nevadí, ale nechcel som jazdiť po nasolenom meste a kaziť si bicykel, ktorý plánujem dať v polovici marca môjmu synovi. Tu si môžete pozrieť moje skúsenosti počas prvých 18 mesiacov jazdenia na KTM:
      https://www.facebook.com/media/set/?set=a.903976746301564.1073741905.100000677412183&type=1&l=cc204f5372

  6. Keďže som sa koncom minulého roku dostal ako „slepé kura k zrnu“ k tomuto tátošovi, dúfam, že
    tento rok najazdím dáku tú tisícku spokojných km a BionX bude dobre fungovať . Foto je dnešné z Braunsbergu nad Hainburgom.

    Príloha:

  7. chcem definitivne vyriešiť otazku najvhodnejsieho stredoveho pohonu na jazdy v terene. zostali mi dvaja superi cyclone 48v 35w a bafang bbs 02 48v 25w ktorý som objednal.každy ma plusy i minusy, som zvedavy ktorý zviťazi.
    este mam v plane prejsť z Trenčína do Spišskej novej vsi po horách, asi 300km a okolo 7000m prevýsenia. etapy som už zvladol minuly rok, celok je mooc unavny aj s motorom

    1. Romane prosím tě vypiš ty plusy a mínusy u těch motorů aby kolegové mohli posoudit co je vlastne výhodnější.

      1. cyclone 1680w
        +skvely výkon
        +dlhá životnosť
        +riadiaca jednotka kelly a motor sa iba malo zohrieva, pokial nie je jazdec pretekar
        -primárny prevod reťaz na ktoru prska voda a blato
        -uchyt motora a šponovanie primárnej reťaze nebudia doveru, x krát mi spadla reťaz-stači konar v lese
        -naročnejsia montáž, trojprevodník kde je občas problematicke radenie prešmýkacom a tiež spadnutá reťaz sa vie občas riadne šprajcnúť
        – v cene setu nie je displej

        bafang 750w
        +primarny prevod ozubením, zakrytovaný, vodotesný-to považujem z obrovske plus pri jazde v terene, to rozhodlo prečo som ho objednal
        +kontroler integrovany-menej káblov, kompaktnejsie, schovane vodotesné-pokial sa nebude prehrievať a kaziť jasne plus pre mna
        +displej a 9 stupnov dopomoci plus pácka na max dopomoc
        +menej členitý, menej blata, lahsie umývanie aj vdaka vodotesnosti, jazde v blate, daždi
        -kontroler inegrovany, viac tepla, horsie chladenie
        -nižši vykon,ale mne bohate staci, viac ako 20A som pušťal cyclonu len z roztopaše,ako dopomoc je 1000w tak akurat pre mna
        -jednoprevodnik,ale aspon nie su problemy s preradovaním

        a neviem, este mi ani neprisiel bafang, len som cital vsetky mozne recenzie a pohon je vysoko hodnoteny ,ja naj hodnotim primarny prevod zakrytovaný ako velky krok vpred, tie nerváky pri padoch reťaze, špinave ruky, tvár a hrča klucov, inbusov vo vacku ma stvali.po ceste to cele bolo v pohode ale v lese, vysokej trave, blate, turistických chodníkoch.
        bafang BBS vymysleli japonci, dodnes ho robia pod znackou sunstar ale len 250w a stoji cez 700 libier. zrejme sa cinani dostali k licencii, natocili viac medi a majú uspech,

        1. No, ja teraz so svojím GNG, jazdím výhradne s asistenciou a k plynovej packe či tempomatu by som sa už nevrátil. Riadiacu jednotku mám podobnú, max 25A a pre moje potreby úplne postačuje.
          Od Bafangu si sľubujem podobne ako Roman, úsporu času.

        2. Doplním u cyclona -Hlučnost.
          U cyclone po předělání nových konzol se motor ani nehne.
          Pádání řetězu od motoru jsem předtím měl občas taky.
          Nyní už né.
          Řazení převodníku nad očekávání perfektní pád nehrozí a zapadnutí úž vůbec né, není kam.
          U bafanga – je i vyšší cena oproti cyclonu.
          U bafanga -časté přehřívání a vypinání.
          Bafang, méně práce s vychytáním nedostatků.
          Za obrovské mínus považuji jen jeden tác.
          Proto i za cenu drobných úprav, hlučnosti, bych opět volil cyclone:-)

          1. Takto vypadá môj bajk po hodine. Cistim ho potom 2 dni.
            Pokiaľ používam najväčšiu pílu a reťaz je približne rovná, hlučnosť je ako rc helikoptéra 🙂
            Ináč je to hlucnejsie, tiež určité časti nie sú poniklovane a chytá to hrdzu.

            Príloha:

          2. bob, a pre mna je doležita tiež vodotesnost a to, že reťaz sa nešpini a nespadne, kedze tam nie je. retaz mi spadla vzdy ak sa tam dostal konár, blato, kamienok,trava. Ty jazdiš po ceste, ty nemaš taký problem, ja mam aj s bajkom a ruksakom na chrbte 97kg. ťahám silno, ale tak aby som sa nedostal do kyslikoveho dlhu. Mne staci vačsinou prud v rozmedzi 3 -15A.
            vyskušam bafang, možno ho odložím, že to bol krok vedla. a možno nie.

          3. K tej hlučnosti, vytesnil som ložiská v hriadeli prevodovky s Loctite 641, opäť sa to spravalo podobne, prvá polovica jazdy tichá, druhá časť hlucnejsia. Spôsobuje to pokles napätia. Retazovym prevodom nesvedcia nízke otáčky. Chystám sa teda prejsť na 13-14s z 10s.

          4. k bobovmu hodnoteniu bafang bbs02 :
            mam ho rok namontovany, neprehrial a nevypol sa ani raz.ani pri 1024W odberu!
            jednoprevodník, ktorý bob považuje za obravske minus, už minusom nie je, su dvojprevodniky 48/42, ale nepotrebujem to, 44z prevodníkje rýchly na rovine a vhodný i na extra kopce, s mojou dopomocou akurát.
            na rozdiel od cyklonu je tak tichy, že obcas ho ani ja nepočujem.
            ak vas neodradí vyssia cena, s bafangov neurobite chybu.
            ak mate 150kg aj s bajkom a jazdite kopce, potom už len cyclon

  8. Roman
    ja myslim že ten bafang je pro tebe a terenisty dobrá volba.
    Pokud se taky vychytaji případné muchy bude to bomba:-)

    1. prave som si cital o tom bafangovi a jeho prehrievaní
      tu je to rovno od autora :
      2014 controller upgrade

      As of May in 2014, Bafang has stated they will upgrade the 25A controller to use 9 FETs, instead of the standard 6 FETs. Any users who have an earlier 25A/6-FET model and are also experiencing frequent heat-related cut-outs from the over-heat protection circuit…you are recommended to limit the power to 22A or a PAS assist level of 6 (out of 9).

      So far, the entire drive seems to be handling the power of 25A well, but the heat of having the controller and the motor inside the same housing (on long uphills) with only 6 FETs is just a little too much. The older drives seem to be able to shed the heat of 22A continuously, without overheating the FETs, and 48V X 22A = 1056W.

      The new 25A controllers with 9-FETs are scheduled to arrive in North America in July 2014.

      1. Tie Bafangy z eclipsebikes.com, sú tohtorocne z januára. Toto mám v order history:

        Motor codes 1501151161, K5ECR0F0206, 150100876

  9. Ja si dal do bafanga teplotní čidlo přimo na vinutí max teplotu ,kterou jsem zkoušel byla 120 stupňů
    mám 48v 500w verzi a motor se nevypnul tu teplotu jsem dosáhl do dlouhého tahleho kopce na plný plyn. Určitě by šla i výš ,ale to jsem neriskoval.Běžně se mi pohybuje od 50 do 80stupňů.

    1. F : aké su konektory ku baterii standardne dodavane s bafangom? alebo ake mas ty?

    2. jj, toto je zname a treba s tym pocitat,
      osobne si myslim, ze tam nie je absolutne ziadny problem iba ten, ze je to zapuzdrene s IPV6
      a kazdy uzivatel Bafangu by si to mal uvedomit, ze 9 Mosfetov, ktore maju max vykon 1200W nemozu jednoducho pracovat v tomto zapuzdreni trvale

      1. teda pokial tie Fety nie su upevnene o hlinikove sasi motora, a to nie su
        ibaze by to niekto urobil 😉

  10. ja měl kulate fastony

  11. Polovica roku 2015 je za nami a k dnešnému dňu mám najazdených 5815 km. Verím, že sa mi do konca roka podarí spraviť okrúhlych 10.000, tak ako minulý rok. Môjho dvojročného miláčika – KTM Macina Race 29 s motorom Bosch Classic line, na ktorom mám najazdených cez 20.000 som dnes dal môjmu synovi. Ešte v auguste 2014 som sa u predajcu Extreme Bike dozvedel o bicykli KTM eGnition GPS+ 45 10-S XT a s obavami, čo mi povedia doma som si ho objednal. Po 11 mesačnom vyčkávaní mám túto hračku absolútnej kvality už doma. Maximálna rýchlosť 45 km/h, keď sa už motor vypína je tam pri poriadnom zatlačení do pedálov za pár sekúnd. Hneď som si kúpil aj modul ASA eSpeed B45, ale dnes ho po 5 dňoch laborovania už aj odpojil. Limit max. rýchlosti síce zruší, ale kazí všetky parametre palubného počítača Bosch Nyon a tých je tam požehnane…

  12. Moj plan je objavovat cim viac takychto miest …

    Príloha:

  13. zdravím,
    tak od dnes sa zaradzujem medzi ebikerov. V garáži sa prvý krát nabíja tento kúsok: Bulls E-stream FS Enduro, tak s nim chcem ešte tohto roku urobiť par tisic km….dnes som urobil prvých 70km a vcelku spokojnosť…
    a tie kopčeky v pozadí prebeham križom krážom..

    Príloha:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *