X iMortor pohon – totálna integrácia, všetko v náboji

X iMortor pohon – totálna integrácia, všetko v náboji

X iMortor pohon – totálna integrácia, všetko v náboji
Hodnotenie čitateľov

Číňani sú národ, s ktorým treba rátať. Výrabajú väčšinu súčiastok pre elektrobicykle a majú novinku. Vylepšili ideu prestavbovej sady, všetky komponenty (batériu riadiacu) integrovali do náboja motora. V článku sa dozviete (skryté) výhody a nevýhody takéhoto riešenia.

Klasické prestavbové sady majú externú riadiacu jednotku, batériu, ktoré ak treba upratať na správne miesta a s tým prichádzajú problémy s kabelážou, ktorú treba nenápadne a bezpečne umiestniť. Tak prichádza na scénu  X iMortor, ktorý tento problém rieši. Kúpiť sa dá v čínskych eshopoch, napríklad Gearbest a pod..

Výhody a nevýhody prestavbovej sady X iMortor

Výhody

 

  • Inštalácia by nemala byť problém. Je potrebné vymeniť pôvodné koleso a nahradiť koleso s elektromotorom. Vyvediete ovládací kábel na volant a pripojíte plynovú rukoväť a držiak na telefón. Akumulátor a riadiacu jednotku neriešite. Čas inštalácie do 30 min (aj s vypitou kofolou).
  • Kompatibilita – dá sa dať na každý bicykel dopredu. Je dobré mať odpruženú prednú vidlicu, aby neboli silné nárazy.
  • Batéria je zavesená na motore, resp. na boku motoru. Možno sa pýtate, prečo ju nedali priamo do motoru. Pretože vinutie hreje a teplo škodí článkom. Batéria sa dá odnímať, tj v prípade zlepšenia dojazdu dokúpiť. Batériu možno využiť ako powerbanku.
  • Aplikácia na smartfóne ukazuje priemernú rýchlosť a podobne tiež ukazuje chybové hlášky. Dá sa stiahnuť oskenovaním QR kódu.
  • Všetko je vodotesné   

Nevýhody

 

  • Kapacita batérie  115.2Wh je málo pri 36V použili do nej 18650 články 3.2Ah naukladané do série, takže dojazd je malý – 10 km bez pedálovania na rovine.
  • Kopce výrobca udáva že zvládne 13% stúpanie, nuž do kopcov tento výrobok príliš nie je, Pomôže v kopci, ale treba šliapať Kopce sú náročné na prúd, iMortor má malú baterku, aj keď má 6.4Ah verziu batérie, čo je lepšia varianta, ak uvažujete o kúpe kúpte práve 6.4Ah verziu.
  • Terén  teoreticky samotná sada zvláda terén v pohode. Prakticky achilova päta je v práve externe umiestnenej batérie. Časom sa stane, že o niečo zaprete, alebo s pod kolesa vystrelí kameň. Batérii to môže poškodiť obal (potom natečie voda …) Takže motor môžem doporučiť iba na cesty.
  • PAS sada nepodporuje PAS senzor. Chápem, koncept má byť čo najjednoduchší, ale vyviesť PAS je otázka legislatívy. Systém nie je rýchly do 25km/h 

 

Ďaľšie vlastnosti

Váha systému je 7 kg, hub motory sa pohybujú cca 5kg (tie väčšie). Tu je však započítaná riadiace jednotka a batéria, takže nie je to výhoda ani nevýhoda.

Pozor! Na stránkach produktu nájdete obrázok s chybným označením kapacity batérie 30000mAh nie je 30Ah, ale správne je  3.2Ah alebo 3200mAh..

 

Technické parametre iMortor pohonov:

  • X iMortor 2.0 dostupné verzie: 24V-700C ,24V -27.5″,24V-26″

  • Motor s výkonom 350 W poskytuje maximálnu rýchlosť 35 km / h a maximálny stupeň 15 stupňov
  • Li-ion batéria 6,4 Ah 24V (v balení) pre vzdialenosť maximálne 25 km s čistým elektrickým režimom a 50 km najazdených kilometrov pri mopedovom režime
  • Dodávané s držiakom mobilného telefónu s portom USB v batérii na nabíjanie mobilného
  • Zariadenia počas jazdy
  • Nastavte rýchlosť a monitorujte stav kolesa, celkový počet kilometrov s aplikáciou, skenovanie kódu QR v návode na používanie alebo na telo kolies
  • Odnímateľná batéria pre jednoduché dobíjanie
  • Materiál: guma a hliníková zliatina
  •  Umiestnenie: predné koleso bicykla
  • Pripojiteľnosť Bluetooth 4.0, podporujúci systém Android a iOS
  •  Užitočné zaťaženie: 150 kg
  •  Doba nabíjania: 4 hodiny
  • Vstupné napätie: 100 – 240 V (pre nabíjačku) 
  • X iMortor 1.0 dostupné verzie : 36V-700CC, 36V-27.5″,36V-26″

  • Motor s výkonom 250W poskytuje maximálnu rýchlosť 25 km/h a maximálny stupeň 15 stupňov
  • Li-ion batéria 3,2 Ah 36(v balení) pre vzdialenosť maximálne 25 km s čistým elektrickým režimom a 50 km najazdených kilometrov pri mopedovom režime
  • Dodávané s držiakom mobilného telefónu s portom USB v batérii na nabíjanie mobilného
  • zariadenia počas jazdy
  • Nastavte rýchlosť a monitorujte stav kolesa, celkový počet kilometrov s aplikáciou, skenovanie kódu QR v návode na používanie alebo na telo kolies
  • Odnímateľná batéria pre jednoduché dobíjanie
  • Materiál: guma a hliníková zliatina
  •  Umiestnenie: predné koleso bicykla
  • Pripojiteľnosť Bluetooth 4.0, podporujúci systém Android a iOS
  •  Doba nabíjania: 4 hodiny
  • Vstupné napätie: 100 – 240 V (pre nabíjačku) 

 

Kto si bude pochvaľovať ?

Ten, kto jazdí krátke trasy prevažne v rovinke (kopček nadjazd sú ok), v obci do obchodu a na poštu. Cena sa pohybuje okolo od 220-360€. Cenovo je to na vážkach, za túto cenu sa pohybujú hoverboardy, mini elektrobicykel DYU je čo si drahší pri tomto produkte je cena/to čo dostanete v rovnováhe.

 

 

3 komentáre

  1. Ozaj super vec. Som predajcom elektro bicyklov a I motor sa mi páči jednoduchá prestavba, znesitelna kvalita, super balenie, všetko funguje ako má. Ja predávam tie kolesá aj s pas senzorom teda v súlade s predpismi. Tá cena je taká aká ke, ale legislatíva nám v tomto nepomáha skôr naopak.
    A tie poznámky, že Čína už dávno nie sú pravdou. Myslím, že vo veľkej miere aj EU sa môže učiť.

    1. Kde by sa to na Slovensku dalo vyskúšať poprípade zohnať? vďaka. Tuli

      1. Author

        Ahoj ono sa to predáva cez gearbest na slovensku som to nevidel , co sa týka výkonnosti tak to bude bud rovina a malé kopce

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *