Predvčerom sa mi dostala do ruky sada Bionx má to však pár háčikov . Ktoré budem potrebovať vyriešiť.
Sadu mal jede pánko už pár mesiacov nepojazdnú kvôli tomu že rozbil display .. celú ju zdemonotoval troška nešetrným sposobom (niečo je odlomené na upínaní batérie ) a bicykel pred týždňom predal ,ostala mu sada , tu som zobral ja. Pred časom som spomínal BionX teraz sa kuknem pod kapotu batérie
Mal som takéto plány ak by sa nedal bicykel napojiť na páčky , čo sa nedá v tomto si v Bionx dali ohromne záležať že bez toho ich displeja zo sadou nepohnem. Ok povedal som si motor dám bokom a batériu pripojím na riadiadcu na riadiacu jednotku (magic pie lebo tú si možem nastaviť) a motor QQ alebo bafang. Aj toto malo však jeden háčik batéria na výstupe z BMS ukazuje 0 V,takže nejde použiť na iné sady to je dosť podstatná informácia (ani motor bionx na iné batérie)
Napadajú má dve možnosti príčiny prečo je za BMSkom 0 V.
1 Odpálené BMSko ok paráda vyhodím ho preč poprípade kúpim druhé
2 Ako som sa dočítal systém BionX je prepojený systémom CANBUS zbernicou – využíva sa to v automobilovom priemysle aby v autách nebolo moc káblov . No a keď my chýba k tomu display tak nevydá signál pre zobudenie batérie a BMSko bude mať na výstupe 0V.
Na zobudenie predávajú takýto hack
Potrebujem helfnúť od niekoho kto má podobný systém
stačí ak si vytiahne display a na silových vodičoch zmeria napätie ,ak ho tam nájde tak je zlé moje BMSko ak to tam nebude tak kúpim display. No je to drahá záležitosť tak by som chcel isť na istotu. Display na Bionx stoji okolo 100 euro.
Pri BMSku ešte zostanem trošku ma zarazilo že z neho nejdú „balančné kábliky“ do článkov batérie od premakaného systému by som to čakal (možno u LiMn to není nutnosť )
Tiež všetok ten prúd prechádza cez 3 tranzistory ktoré nemajú na sebe žiadny pasívak (možno sú kvalitné majú nízky odpor a nezohrievajú sa) Bionx ráta s asistencou a pridávať by mal pulzne v mrtvom bode.
Takže BMSko v batérii bionx plní ochranú činnosť proti prebitiu , vybitiu batérie , obmedzuje maximálny prúd, a zrejme podľa čidla na batérií pri vysokéj teplote ju odpája. Takéto bmsko by sa dalo zohnať len pravdepodobne by nefungovali motor + riadiaca jednotka motora pretože sú prepojené CANBUS zbernicou..
Barbar Conan riešenie
Napadá ma trošku silové riešenie ktoré by som mohol spraviť hned dnes a jazdil by som.
Vyhodiť BMSko – napojiť to na riadiacu jednotku magic pie ktorú by som nastavil (možno časom by som prikúpil ochraný obvod podobný tomuto bmsku) z motora by som vybral riadiacu jednotku (bionx má integrovanú v motore podobne ako to robí golden motor u magic pie III)
Lenže toto riešenie neurobím preto lebo chcem otestovať či ten bionx je naozaj také „delo“ alebo je to všetko iba marketing , bionix je považovaný za top systém čo sa týka hub motorov práve vďaka riadiacej jednotke ktorá sníma napätie na reťazi podľa toho ako zaberám dáva dáva do motoru prúd.Ak by mali užívatelia zlé skúsenosti (že to ide na hovno) tak s Barbar Conan riešením neváham lenže si to pochvalujú napríklad tu
http://www.ride.sk/recenzia-bionx-sl-250-ht-dt-xl-prakticke-skusenosti/
http://www.bikeandride.cz/2011/11/ktm-e-race-test-elektrokola/
BC riešením by som to degradoval na obyčajný hub motor no a názor na BIONX by nemal relevanciu jednalo by sa už o niečo iné .
No však keď vidím tie krásne zelené články na tej batérie plné energie (aspon dufam že majú kapacitu) tak ma bolí srdco 🙂 Tiež by som chcel otestovať rekuperáciu na motore
Tu sú daľšie súčiastky ktoré patria k Bionx sade
Mam KTM ecross niečo taketo : http://www.damianharriscycles.co.uk/prod/ele_0004_kt/ktm-etrail-2013-electric-bike
Aj by som helfol ale museli by sme ist krok po kroku, lebo až tak tomu nerozumiem.
Moc dakujem je to trošku iný typ motoru ale myslím že systém vyvinuli raz a aplikovali ho na všetky dalšie generácie 48V ja mám doma 36V myslím že čo sa týka canbusu tak to bude to isté kto vie možeme spraviť pár ľahkých testíkov myslím že sa ti to bude aj do budúcna hodiť
Maš multimeter ? stačí voltmeter..
budem ta navigovať , riziko poškodenia elektroniky je 0
Inak ešte raz dakujem za pomoc
Ano, mam multimeter. Môžeš napisať viacej krokov.
Dobre bude sa jednať o tento konektor foto je v prílohe
Konektor ide z batérie do motora (do riadiacej jednotky ktorá je v motori)
Napätie na multimetri si nastav aby si mal spravny rozsah
na batérii bude cca 50V takže rozsah do 100V jednosmerné napätie alebo podobnú hodnotu , može byť aj 200 V o presné číslo nejde ide o to či tam je volačo (okolo 50V)
Elektrobike maj zapnutý lebo pri vypnutom to nemá zmysel
(riadiaci systém nemal by pustiť štavu do riadiacej jednotky)
1 Krok
1 spôsob
troška povytiahneš konektory od seba najlepšie tak aby mali spolu kontakt a zmeriaš napätie (jeden hrot priložiš + a druhý na -)
2 spôsob
Alebo ak sa to nedá tak zmerať rozpojíš silový konektor a zmeriaš to na strane ktorá ide do batérie (nie do motoru)
(len mám takého tušáka že ak sa odpojí tento kábel sa systém vypne čiže nenameráš nič aspon to overíme )
2 krok
Je ak máš displej vytiahnutelný – odnimatelny zo stojančeku na riaditkach tak ho vytiahni a potom zmeraj napätie na konektore ako v prvom kroku
To preto lebo som chcel zistiť či displej aktivuje bms v batérii alebo nie ..
Je dobré sa naučiť takúto diagnostiku aspoň budeš vedieť detekovať chybu napríklad poškodený kábel a pod ktorá časť elektrobicyklu má závadu batéria motor.
Inak ako si spokojný s bionX ? pomáha dobre ?
Príloha:
Ešte potrebujete ten displej Bionx ?
Dobrý deň už nie bateria dodýchala mám z nej obvod … motor mám doma aj špice ale ne vypletené … dakujem že ste sa ozvali
Ahojte.mam presne tento model e race .dnes som sa knemu dostal. Mam tiez problem ze ked zapojim nabojacku k baterii indikator nabijania iba preblikne na zeleno a nic sa nedeje.nabijacka he origo no len 26v a poistka v baterii je dobra..niesom prebornik v elektronike no co to viem pomerat
Tak som to nafotil a niečo nameral. Ked to bude dobre, tak ma pochval, ked nie, tak maj trpezlivost.
1./ Zaber na bateriu.
Príloha:
2./ Konektor, ktorý idem rozpojit
Príloha:
3./ Rozpojeny konektor s vyznačením kde budem merať
Príloha:
4./ Namerane hodnoty “ O “ , ale nebol zapojený budík.
Príloha:
5./ Pripojenie a spustenie budíka
Príloha:
6./ Namerana hodnota pri zapnutom budíku. Tuším je tam 2,1 V
Príloha:
Či som spokojný s Bionx ? Prvé čo ma nahnevalo bolo, že motor pomahal iba do rýchlosti 25km/h. Obetoval som peniaze a na ebay.de som kupil prístroj na odblokovanie až do rýchlosti 70km/h.
http://www.ebay.de/itm/Geschwindigkeitsaufhebung-fur-Pedelec-S-Pedelec-E-Bike-mit-Bionx-Antrieb-/251537986578?pt=Sport_Radsport_Fahrradteile_Komponenten&hash=item3a90d51412
Potom som sa vybral na cyklotrasu, kde som si počkal na nejakeho namakaneho jazca. Bol mierny protivietor a ked ma predbehol, to bol signal aby som vyrazil. Lahko som ho predbehol a vytočil som bicykel na 50km/h. Viac som už nevladal vytočiť, ale stačilo to aby som sa mu vzdialil niekolko 100m. To už na dnes stačí.
Moc ti dakujem dobre si to spravil presne tak ako som chcel len hodnotu som čakal že miesto 2V bude 48V .Asi teraz prejdem na metodu litle barbar conan , nech si preverím kapacitu článkov a o dva mesiace kúpim ten display. Zatial mi to čo si pre mna spravil bohato stačí a moc ti dakujem
keram59, nedalo by sa dohodnut odblokovat aj moj bionx?
Ale je mozne, ze je tam 50 V,fotky som ti poslal na mail aby si si ich zvacsil. Ako som pisal, nie som taky skuseny.
Jasné videl som to , a poviem ti že sa v tvojom multimetríku nevyznám 🙂 .. asi poznám len digitálky no čo už so mou…
Ono ak by si pri tomto rozsahu odmeral 12V autobatériu tak ak by bolo predtým napätie 2V ručička sa musí vychýliť dost razantne.
Ak by bolo na 50 Voltov tak musí ručička ukázať podstatne menej
takto zistíš rozah na svojom multimetríku ..inak ak je na batérii 12V multimetrík musí ukázať 12V.. Mám doma avomet to je tiež ručičkový a naposledy som sním meral pred 3 rokmi musel by som si to pripomenúť..
Teraz pozerám na fotky ešte raz asi to bude 50 čo by sedelo..ak by si skusil zmerať autobatériu a multimeter by bol v tomto rozsahu tak ukáže tesne nad jeden dielik.
Moc ti dakujem ,za pomoc za dva mesiace kúpim display a hadam to pojde 🙂
Tu som pri tom istom zapojeni na autobateriu nameral až za roh
Príloha:
Hm takže predošlé meranie bolo menej ako 12 V , no asi bude najlepšie ak kúpim ten displej a otestujem to tak potom napíšem recenziu ako sa mi systém páči … Pozrem ešte kapacitu batérie či to má zmysel. Zatial ti dakujem za pomoc
Ano presne bolo tam v tedy pri prvom meraní menej ako 12V , je to zaujimavé ako je tento system spracovaný ..
pozor na to, kto si motor pochvaluje, aj svako ragan chvalil zlú kravu ked ju predaval.Ak recenziu pisal predajca, je pre mna len informatívna. Ak sa 10 uzivatelov vyjadrí že super, bez poruchy cele leto, je to niečo ine.
Jaska osobne by som peniaze investoval do china motor + velká batéria = vela zabavy. Napríklad ak by som chcel do 250W tak nejaký stredný hub motor + 48V veľa AH batéria alebo ako ty maš cyclone keby chcem veľký výkon..
Zatial nechcem BionX zatracovať skrátka nemuseli to robiť tým canbusom , nedá sa na to nič pripojiť a servis nejakej drobnosti je mastný stoji tolko čo činska sada.
No ale zatial som ktomu neutrálny všetko ukáže test ktorý buď presvedčí že to má volačo doseba alebo je radšej kúpiť to čo som napísal.
Ako pokračuješ s testovaním bionixu? Ja mam tento systém je to už na 48V a 8,8 Ah batériu funguje to vynikajúco na jedno nabitie prejdem po rovine za bezvetria /hrádza okolo Dunaja/ 70km na tretom stupni pomoci pri rýchlosti 24km/hod. To čo popisuješ vyššie tak som to zmeral multimetrom pri vypnutej riadiacej konzole na silovom konektore nedáva žiadne napätie, pri zapnutej konzole dáva 53,5V batéria bola pravé naplno nabitá.
Ahoj je to stále postarom akurát som spravil operáciu barbar konan tj bolo mi luto ked som ju videl v izbe ako chátra bez využitia
tak som „bms“ obišel a zapojil na moj elektrobicykel
v najblišiej dobe o tom popíšem .
atu riadiacu konzolu si už kupil lebo bez nej ti to nepojde , neviem či na ten tvoj system ked je to 36 V tak tam asi pojde konzola G1 lebo ja na 48V mm konolu G2. a ešte otazka odkial si? ja som BA Prievoz.
zatial nie teraz idem kupovať 72V riadiacu jednotku
a otestovať rýchlosť na svojom bafangu + stredovom bafangu
pri tomto napätí
Mám nejaké riadiace jednotky na zvyš ,mal by som ich predať lebo len hromadím .. a nevyzerá to že by som ich využil .
potom kúpim ten G1 display ale bude to až nejako koncom jesene..
Ahoj. Môže sa mi prosím ozvať keram59? – poslal som mu správu.
Ďakujem
heloo i need help someone pls pls
look at this link on youtube , my ktm e-trail broken and i buy dispolay lcd on germany but dont work pls watch look at this video
https://www.youtube.com/watch?v=EjBpqHi9Rhc
Hi, this is proprietary stuff. Try to contact manufacturer or search over endless-sphere.com
Seems like your new lcd display doesn’t work correctly with controller.
but where is controller ? in battery or ?
Inside hub motor