Uverejnené Vložiť komentár

Stav nabitia batérie

baterie

Meranie stavu nabitia  batérie je vhodné najmä pri autobatériach.Stav batérie väčšina z nas zistí až keď nenaštartuje.Vtedy je už neskoro hlavne ked idem do roboty. Na meranie stavu batérie je treba buď špecialny prístroj  testovanie kapacity batérií no tie su aj drahé,a väčšine prípadov stačí voltmeter

Inštalácia

Je jednoduchá treba dodržať polovanie batérie a voltmetra tj že červený káblik symbolizuje plus a tak ho pripájam na plus batérie čierny potom na mínus to zvládne každý

Test 1

Po naištalovaní voltmetra uvidím stav batérie ten je napríklad 12.4 čo podla tabulky je ešte ok, ešte naštartujem ale už treba dobiť batériu

tabulka nabitia batériií

13.00 Voltov zvyčajne nová batéria dokáže mať takéto napätie

12.90V  batéria je ok a je pripravená naštart

12.80V to isté je už zabehnutá

12.70V stale je na to dobre no už má čosi odkrútené

12.60V stále naštartuje no ked ju nabijete chybu nespravíte v hlavne v zime

12.50V Batéria ma už čo to za sebu ale ešte dobre posluži ak sem tam dobijem

12.40V  Už doporučujem nabiť ak aj po nabití klesne na túto hodnotu tak ešte može služiť ale už sa pripraviť na kúpu novéj batérie

12.30V skoro to isté  no batéria bude mať v zime problémy.

12.20V V lete možno naštartuje no v zime bez toho aby bola na nabíjačke asi ne

12.10V ak sa jedná o novú batériu treba dať na nabíjačku  stara batériu treba vymeniť

12.00V treba nabiť ak by po nabíjaní napätie kleslo na túto hodnotu batéria už na štarty není dobra (výnimky sa najdu )

11.9V ak je batéria nová ryýchlo nabiť skracuje sa životnosť .Stará batéria po od odpojení nabíjania ak klesne na túto hodnotu už sa životná púť skončila

*

každý prípad je jedinečný dá sa naštartovať aj s 10.5 V no to už dobrá bateria není …skrátka ak by alternátor nestíhal dobíjať a  batéria dosiahne  12.5 a menej treba dať nabíjačku.

Voltmeter može čo to predĺžiť životnosť autobatérií ak dostanú vždy štavu ked ju potrebujú

 

Test2 kapacita pod zátažou

Tento test možete skúsiť ak máte novú batériu ktorá pár rázi štartovala  resp nabila sa vybila  má nejaký ten cyklus za sebu u nových batérií je aká taká istota že sú dobré..

Ako prebieha test?

Zapnem meranie voltmeter ten by mal ukazovať 12.9V-12.7V  potom zapnem svetlá napätie klesne na 12.5-12.3V potom už pokles je pomalý nieje rapídny test možem ukončiť..

Naopak

Mám batériu bez zátaže ukazuje 12.8 čo sa zdá byť OK ale akonáhle zapnem svetlá napätie začne klesať a klesne na 9.5V vtedy je to jasné batéria je mäkká a najskor nenaštartuje  ak ešte drží napätie 12.8V znamená že nieje prerazený článok ale je zasulfátovaná da sa ešte desulfovať napr pulzmi ale to je kapitola sama o sebe.

Vadný alternátor

V decembri tatko nemohol naštartovať a myslel že má zlú batériu bola aj zima tak už ju nabíjal každý druhý deň

batériu chcel ísť reklamovať  lebo ju mal len 3 mesiace.. Skusili sme teda ešte predtým všetko zmerať voltmetrom do zapalovania batéria mala 12.6V ked štartoval kleslo na 10V čo je poriadku štartér berie velmi vysoký prúd naštartoval batéria sa pomaly vracala na 12.1V 12.2V 12.3V vtedy to bolo už jasné alternátor nedobíja batériu ak by všetko išlo správne mala vyskočiť na 13.8V a hneď stúpnuť na 14.4V (záleží navybití)

no nestalo automechanik závadu potvrdil vadný alternátor hm..poteší..:( ak by tatko pokračoval tak by batériu odpravil ..

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *