Pri prestavbe bicykela na elektrobicykel sa zabúda na batériu pri toto je asi najhlavnejší článok elektrobicyklu batéria určuje vlastne dojazd aj rýchlosť. Podla môjho názoru je batéria je nadôležitejšia časť elektrického bicyklu.
Uvediem na príbehu:
Ivan si kúpi elektrosadu na prerobenie bicykla 48V 1000w sada je výkoná no trošku drahšia a tak sa rozhodol že kúpi štyri olovené batérie 12V…7.5Ah čiže výsledný pack bude 48V 7.5Ah aby ešte ušetril kúpil batérie do záložných zdrojov nie trakčné olovené batérie…
Po chvíle jazdy začína dochádzať štava ale jeho elektrobike ešte tahá par km prejde cca 5-10km , potom zrazu cuk
a bicykel nejde jeho batérie dosiahli hodnotu 41.5V a riadiaca jednotka jeho systém vypla, tak začína šlapat domov no pochvíli jeho elektrobike naskočí (batérie boli bez zátaže a napätie sa zvýšilo cca na 44V),Ivan sa chvílku vezie no srazu cuk a znovu musí šlapat takto príde domov po dlhšom skúmaní zistil že žiadny kontakt nieje uvolnený a motor je poriadku,potom zmeria batérie a tie sú vybité..
Ivan aby priešiel viac ako 5-10 km a šetril batérie musí šlapat.No pritom má sadu 1kW ale jej plnú silu môže využit len na pár minút…
Tak má Ivan elektrobicykel len ako dopomoc a batérie využil do skončenia ich životnosti..
Po nejakom čase Ivan ide kúpiť daľšie batérie rozpočet má okolo 150 eur … čiže do úvahy prídu zase olovené tento krát už žiadne batérie do založných zdrojov , ale trakčné akumulátory s väčšiu kapacitu,nahodí na elektrobicykel a skúša dojazd a výkon, cití že výkon je väčší a dojazd tiež už nemusí šlapat a akumulátor ho dovezie do roboty a naspäť, po pár testoch dojazdu vie že bez šlapania prejde 20-30 km čo mu stačí na návštevu kamarátov a aj kopce zvláda … životnosť batérí je tiež dlhšia a tak sa mu jeho investícia začína vypláca už spravil veľa jázd cca 200 a batérie majú stále dobrú kondíciu..
Jeho elektrobicykel sa zaľúbi kamarátovi Ferovi ten sa rozhodne že si postaví niečo podobné aj on nechce chodit do roboty busom za ktorý platí 30 euro mesačne,No rozhodne sa že bicykel chce mať lahší a tak zainvestuje do Lifepo4 akumulátorov kúpi 48V 12 Ah za 400 eur nahodí na zadný nosič a vyrazí na cestu bicykel má dobre vlastnosti a tak sa rozhodol že skúsi maximalku ta je 42km na rovine porovnaní s Ivanom ktorý mal 35 Km/h pri rovnakom systéme ale olovnými bateriami.A tak skúsil aj dojazd ten je vyše 40 km/h…životnosť 1500-2000 cyklov zaručí návratnosť investície… fero ušetril na autobuse a začal jazdiť aj do prírody k vzdialenému potoku tam rád chýtá ryby
to bol taký príbeh ako to chodí …. ušetriť sa dá ale len do určitej hranice tá ked sa prekročí elektrobicykel už nestojí za to lepšie kúpiť nejaký vymakanejší bicykel na ktorom sa ľahko bude šlapať