Elektrifikácia bicykla:Hub motory

Elektrifikácia bicykla:Hub motory
Hodnotenie čitateľov

1x1.trans Elektrifikácia bicykla:Hub motory

Hub motor  je vlastne motor v náboji kolesa elektrobicykla.Hub motory možeme rozdeliť na sprevodované a priame.. takže aký vybrať?

Motor vyberám podla batérie a riadiacej jednotky ..

malý motor vaha do 3kg

Ak chcem elektrobicykel iba ako dopomoc resp motor pomáha pri betálovaní vyberám malé ľahké motory zvyčaje sú to motory sprevodované s voľnobežkou tj vo vnútri majú planétovu prevodovku.Ak pojdem do kopca motor pomáha no však bez dopomoci by sa na velkom kopci trapil a mohol by zhoret..Roviny dobre zvládajú bez betálovania no kopce treba betálovať. Výhody su že je malý lahký nenapadný a aj cena.

1x1.trans Elektrifikácia bicykla:Hub motory

Stredný motor považujem motory ktoré zvládajú okolo 500w Jedná sa o motor do zadného kolesa a mám sním dobré skúsenosti ..dobre zvláda kopce aj bez betálovania, je sprevodovaný s volnobežkou jeho váha je cca 5kg,  dobrý krutiaci moment.Ak sa batérie vybijú kladie nízký odpor pri betálovaní. Čiastočne som skúsenosti popísal tu

1x1.trans Elektrifikácia bicykla:Hub motory

 

Priame motory majú výhodu v tom že podporujú rekuperáciu  čo je vhodé na kopce no však od nej moc neočakávajte.ak sú napr malé kopčeky kde sa ide dobre na voľnobehu tak je to skor prítaž, naopak kopce zo strmším klesaním sa šetria aj brzdy a popritom dobíja batéria. No ak sa vám batéria vybije tak betálovanie je náročné ..Často práve rekuperácia je príčina odpálenia riadiacej jednotky to sa stáva ak ideme dolu kopcom a vypneme elektrobicykel (resp odpojíme batérie) motor naindukuje napätie vyšie ako 36-48V a riadiacu jednotku može odpáliť..

Velké hub motory  sú vhodné na veľké kopce kvôli svojim rozmerom dokážu lepšie odvádzať teplo aj ich váha je väčšia a trvá dlhšie kým sa zohrejú a tak znesú väčší prúd  no k nim treba aj kvalitnú batériu napr 20 Ah a viac lebo inak nevyužije sa potenciál naplno

1x1.trans Elektrifikácia bicykla:Hub motory

 

Inštalácia:

Je jednoduchá iba zameníme kolesá staré koleso vybereme a miesto neho vložíme koleso s vypletením elektromotorom

ľahšia inštalácia je do predného kolesa ako do zadného pretože netreba šesť kolečko ale to je len detail

predná vidlica by mala mať šírku 100mm zadná vidlica cca 135mm ..

Silové káble sú 3 zvyčajne žltý zeleny modrý sú hrubšie tie sa napájajú do riadiacej jednotky..

Pre hall senzory je 5 tenkých káblov čierny -5V červený +5V , signálové sú žltý zeleny modrý, zapájajú sa takisto do riadiacej jednotky

Jeden komentár

  1. Článok trochu amatérsky, nič nehovoriaci. Len doplním že pokiaľ chcete použiť elektro bicykel ako pedalec teda ako bicykel s pomocným motorom, ktorý môžete používať na cestných komunikáciách. Zákon upravuje max. silu pripomoci motora na 250W. Rýchlosť by mala byť max. 25km/h.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *