mna napadlo aby nebol zášlah pri pripajaní riadiacej jednotky k batérie „natlakovat“ kondík v RJ cez joule thief (step up invertor) potom pripojiť riadiacu jednotku.. len zaleží kolko bude rj papat .. a špičky z joule thiefa nemusia robit dobrotu..
Ale čím by sa napájal ten menič… Ak z hlavnej baterky, tak tam stačí aj odpor… Nie je problém pripojiť odpor a potom zapojiť silové konektory… ale to nie je ako prepnúť vypínač na riadítkach 🙂
Dnes som pridal obvod ktorý po nabití kondenzátorov urýchlene privedie max. napätie na gate. Inak by bolo potrebné dlhšie čakať (5s a viac) na plné otvorenie mosfetu. Ak by niekto dal „plný kotol“ privčas, nevydržalo by to. Možno by to mohlo mať nejaký blokovací signál pre RJ aby sa zamedzilo priskorému zaťaženiu. Napr. signál do brzdového odpájača…
Je možné že Kelly má nejaké netypické zapojenie. (Inak iskra nie je 25A ak je RJ na 25A. Súvis tam však je taký, že na čím vyšší prúd a napätie je RJ stavaná, tým väčšie kondenzátory v nej sú.) Hodne ovplyvní aj konektor, nie každý iskrí rovnako. A nie zakaždým rovnako. Nám ostatným to častokrát hodí peknú šupu… Raz keď som konektor zapájal potme sa mi dokonca viacnásobným zaiskrením podarilo zblbnúť RJ a šťastie že ma napadlo ju pripojiť na pc a zresetovať na továrenské nastavenie… Už som myslel že je po nej…
bob – ja som si uz nie isty ale oni asi píšu a riešia nie normálne napätia a prudy a nie celkom bezne RJ. Myslim ze klasika napr MAGIC 50A s aku napr. http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1-Akumulatory-pro-elektrokola/0/5/518-Akumulator-Li-ion-Samsung-48V-23-2Ah-plast kde ten cerveny kablik prestihnes a daš tam vypinac co umiestnis na riadidla tak vsetko to co riesia uz riesi balancer v akumulatore….
teda aspon myslim…..len to hovirim o vykone cca do 1KW a oni o 6kW a viac …a napatie tiez riesia viac ako 48V ….
Píšem správne LuboN?
Ja mám RJ Magic cca 30A a bat. 14S LiPo a strieľa to kvalitne. Akú tam vlastne máš batériu? Každá RJ musí mať na vstupe kondenzátory, a moc sa mi nechce veriť že by tam bolo integrované niečo ako tu vyvíjam… Aspoň som o tom nikde nevidel zmienku… Alebo máš nejaké zázračné atiiskrové konektory 🙂
Ak je na batérii vypínač (ktorý signálovo ovláda BMS v batérii) tak to je iná záležitosť… Pripojím konektory, zapnem BMS a pohoda… Ak je na batérii obyčajný vypínač, tak to hodí šupu, ale nemusí to byť moc počuť nakoľko je to vovnútri… Mnohé komerčné bat. sú takto riešené…
Lipolky 10S, žádně BMS ani nic podobného.
Další dva kolegové co mají cyclone o vyšším výkonu rovněž nic podobného nezaznamenali.
Nemám tušení čim to může být.
Nemohu posoudit zda a proč to jednotce kelly vadí ale tento systém který používám se používá již hezkou řádku let a řj. to přežila.
Tak se nabíjí i kondiky třeba v zesilovačich (starších bez zpožďovačů) které už slouží více jak 20let (tesla).
Nedělám si z toho vrásky, navíc už to mám přes vypínač 2x25A/240V při 140V má zdolat dvojnásobek proudu. Dále je tam nožova auto pojistka 30A/32V a ta zatím taky drží dobře.
Ano používám konektory anderson, mám za to že je to špička mezi konektory:-)
Elektrolytické kondenzátory nie sú stavané na tak extrémne nabíjacie prúdy. Minimálne sa urýchli ich starnutie a zvyšuje sa riziko zlyhania. To samozrejme môže trvať celkom dlho. Taktiež mnohým typom konektorov tá iskra dosť vadí a hodne sa tým poškodzujú. Navyše, rýchlejšie a jednoduchšie je vypnúť/zapnúť vypínač napr. v nejakej núdzovej situácii (to ide aj jedným prstom), než hľadať kábel s konektormi 🙂
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 46 až 60 (z celkového počtu 96 )