Mosfetový pripájač batérie

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 61 až 75 (z celkového počtu 96 )
  • Autor
    Príspevky
  • #5038
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Bobe, mozno tie rozdiely v iskreni su sposobene tym, ze Ty pouzivas 10C baterie. Neviem aky model, aku maju kapacitu. Ja pouzivam 25C 22 000mAh. Cize tie bat vedia dat 550A max. povoleny prud. Pri spojeni do skratu – silne kondenzatory mozu byt tie prudy skokovo este vyssie. V prilohe posielam odtaveny konektor pre ilustraciu. Vies si predstavit tu slehu, ked to takto odtavi. Ten konektor je obrovsky, asi 12mm na dlzku spojovacej plochy. Urcite to nieje v konektoroch, aj ked verim, ze Anderson su dobre konektory. Ja pouzivam teraz XT150 (na 150A) a aj tie mi pripeka, az su zcernane pri tych slehach. Tie slehy mi robilo aj pri RJ Cyclone 40A (100A max.) a aj pri nove Keely 60A (max. 120A). Jedine co ucinne pomohlo – zapinanie v dvoch fazach, najprv cez odpor 10W 1000Ohm a po 2s natvrdo. To uz len tak trosku zaiskri.

    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 11 months používateľom pivnicek.
    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #5042
    bob
    Účastník (Participant)

    Nevím kde jsi přišel na to že používám lipol 10C, ja psal 10s=37V a ty jsou na 25C
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21377__ZIPPY_Compact_5000mAh_10S_25C_Lipo_Pack.html
    Opakuji ani já ani mí dva kolegové žádné jiskření ani opalování konektorů nemáme.
    Při zapnutí se nekonají ani žádné odběrové špičky. Tedy pokud se nenechá zapnutá řj.:-)
    Nevím čím si to vysvětlit ale je to tak.
    Kdyby to dělalo potíže jsem si jist že cyclone by už dávno dopručil nějaké řešení.

    #5044
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Ja mám taký super nápad, navrhujem aby sa tí ktorým to neiskrí tešili že nemusia nič riešiť, a my ostatní sa môžeme tešiť že to snáď čoskoro vyriešime 🙂
    Dnes som sa k obvodu nedostal, presúvali sme koňa ku nám do dediny – mám pre prípad že by nebola elektrina pre e-bike 🙂
    Včera som urobil úpravy a dolaďoval som, skúšal som rôzne mosfety, menil som napájanie, kapacity a všeličo čo môže ovplyvniť funkciu. Prekvapivo výsledok bol super. Ešte plánujem preveriť čo urobí zvýšená teplota, a ak aj to bude OK tak by to snáď aj mohlo ísť na nejaký univerzálny plošák. Ja mám batériu 58,8V a cca 30A RJ, na test dám jeden mosfet a uvidíme ako to pobeží v reáli.
    Na grafe vidno, ako hneď vybehne napätie na gate na určitú úroveň, potom pomaly stúpa, prebehne nabitie kondenzátorov a aby sa dlho nečakalo, krátko na to vyskočí na plné budiace napätie. Malo by to za všetkých možných podmienok byť do tých 2 sekúnd.
    červená – napätie na gate
    zelená – stratový výkon mosfetu
    modrá – -prúd mosfetu

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #5046
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Ja mám taký super nápad, navrhujem aby sa tí ktorým to neiskrí tešili že nemusia nič riešiť, a my ostatní sa môžeme tešiť že to snáď čoskoro vyriešime 🙂
    Dnes som sa k obvodu nedostal, presúvali sme koňa ku nám do dediny – mám pre prípad že by nebola elektrina pre e-bike 🙂
    Včera som urobil úpravy a dolaďoval som, skúšal som rôzne mosfety, menil som napájanie, kapacity a všeličo čo môže ovplyvniť funkciu. Prekvapivo výsledok bol super. Ešte plánujem preveriť čo urobí zvýšená teplota, a ak aj to bude OK tak by to snáď aj mohlo ísť na nejaký univerzálny plošák. Ja mám batériu 58,8V a cca 30A RJ, na test dám jeden mosfet a uvidíme ako to pobeží v reáli.
    Na grafe vidno, ako hneď vybehne napätie na gate na určitú úroveň, potom pomaly stúpa, prebehne nabitie kondenzátorov a aby sa dlho nečakalo, krátko na to vyskočí na plné budiace napätie. Malo by to za všetkých možných podmienok byť do tých 2 sekúnd.
    červená – napätie na gate
    zelená – stratový výkon mosfetu
    modrá – prúd mosfetu

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #5048
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Nejak mi to tu blbne, najprv 2x error nikde nič a potom je to tu zrazu 2x… Ale príloha nefunguje tak dávam ešte raz

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #5050
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Vzdávam to, poprosím správcu webu aby sa na to pozrel, nejde nahrať 9kB príloha…

    #5055
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Aj mne sa to uz viackrat stalo…

    #5136
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    tak pani ako pokracuje teoreticky vyvoj? uz jsem cely nedockavy

    #5138
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Mne uz prisiel pripajac bat. Zda sa ze funguje, ma zbytocne tazke konektory, mozno ich skratim v ramci odlahcovacej kury 😀
    Ta gumena ciapocka proti vode strasne smrdi, tak ju asi vyhodim…

    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 10 months používateľom pivnicek.
    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #5141
    klotas
    Účastník (Participant)

    tyzden dozadu som kupil taky vypinac baterik ale bez tej ciapocky .) uz mam vsetko na spojazdnenie mojho ebiku.buduci tyzden sa nato vrhnu elektrikari moji kolegovia a vyskocim od radosti ked uvidim tocit sa motor .) a ked to bude hotove tak spravim nejake videa ako projekt ebike dopadol .) ale uz teraz viem ze to bude super len neviem ci roztocime motor. uz sa neviem dockat ..

    #5142
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Návrh je hotový, v podstate to treba už len zložiť a vyskúšať… Budem musieť na to objednať súčiastky, v našom krásnom meste nie je kúpiť kde. Navyše som zavalený prácou tak som sa k tomu posledných pár dní nedostal. Až sa trochu časovo vymotám, budem pokračovať…

    #5189
    uzivatel
    Člen

    cavte, makol som v com je to iskrenie pri napajani baterie a preco niekomu iski a niekomu nie….
    to co prave vyvija LuboN je potrebne pre boba a tych co pripajaju bateriu iba bateriu k RJ…dnes som skusal k cyclone kde testovacia baterka zostavena zo 4ks 12V olovenych aku iskrila ako prase , pripojit akupack zo serioveho bike Li-ion 48V s ochrannou elektronikov ….. Nie celkom odborne napisem ale ….
    Pripojenie akumulatora k RJ bez iskenia ..uplne nic…
    aktivovaci vypinac na cyclone ovladanie plynu bol vypnuty….. ak som ho zapol tak bike nefungoval….
    Ten akupack ma na sebe taky „kruzok“ akoze vypinac kde otestuje mnozstvo kapacitity a zaroven zapne celu baterku a pusti enegriu k vystupu na RJ …urobi to co riesi LuboN ….ked som ten kruzok stlacil a potom zapol vypinac na cyclone tak uz bike makal ako mal….ZIADNE ISKRENIE….. to sa objavilo ale len mierne ak som na drzaka vytiahol konektor z akupacku a po chvilke ho opatovne zapojil…cize nebol ten postup…vyp akupac, vsetko zapojit, zapnut akupack, zapnut cyclone a otocit plyn…:-)
    Mozno to niekomu pomoze……
    PS: RJ a aku iskri tomu kto pouziva obycajne akumulatory a balancuje ich pri nabijani….ta elektronika v aku robi aj ochranu podpatia, aj velkeho odberu prudu a ine….

    #5191
    bob
    Účastník (Participant)

    Pro mně to určitě potřebné není jelikož já žádné jiskření nemám. Možná je to i tím že vlastně vedu silové kabely přes bočník cycleanalystu na kterém jasně vidím jak napětí nabíhá pěkně postupně a ne skokově.
    Dále tam mám vřazenou i nožovku (pojistku) a ta by při jiskření jistě klekla.
    Dnes již to mám vedené přes vypínač 2x25A, ale i v době kdy jsem ho tam neměl jiskření nebylo a to mám baterie s odběrem 25C x 5A

    #5199
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Mne to zas nepomoze, kedze nemam ten carovny “kruzok”. Cize som skoncil… 🙂

    #5673
    Robikl
    Účastník (Participant)

    bob: Ta proudová špička může trvat tak krátký čas, že to CA ani nemusí postřehnout. Navíc když připojíš baterii, tak než CA naběhne, tak špička je dávno pryč. Ale třeba máš nějaké jiné zapojení, tedy pokud máš CA už naběhlý. Také je možné, že i napájecí vodiče z ř.j. máš zapojené na trvalo a odpojuješ jen + napájení jednotky. I to je možné.

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 61 až 75 (z celkového počtu 96 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.